Zapach - chyba sprz璕這?

Data: 2013-01-25 15:52:21
Autor: Kierowca
Zapach - chyba sprz璕這?
Przez ostatnie kilka dni m鎩 samoch鏚 dosta mocno w ko嗆
z powodu konieczno軼i przeje盥瘸nia na si喚 przez zwa造
郾iegu przy parkowaniu.
Dzisiaj. po takich parkowaniach, na zewn徠rz samochodu
pojawi si brzydki zapach, jak by co si spali這.
Obawiam si, 瞠 to mo瞠 by sprz璕這.

Z informacji znalezionych w sieci wynika, 瞠 taki zapach
mo瞠 si utrzymywa przez kilka dni, a potem powinno
by "dobrze". Jednak to mnie nie uspokoi這.
Na co zwr鏂i uwag i przy jakich objawach pojecha
do serwisu? Samoch鏚 ma prawie 3 lata, ma造 przebieg.

Prosz o wskaz闚ki. S豉bo znam si na samochodach.

Data: 2013-01-25 16:16:23
Autor: Ukaniu
Zapach - chyba sprz璕這?

U篡tkownik "Kierowca" <Kier@Owca.pl> napisa w wiadomo軼i news:51029c1a$0$26699$65785112news.neostrada.pl...
Prosz o wskaz闚ki. S豉bo znam si na samochodach.

Jak si spali這 to mu nic nie pomo瞠 jak si nie spali這 to jest dobre ;-) Jedyne to co pozostaje to je寮zi do czasu gdy pojawi si objawy 郵izgania sprz璕豉, one kiedy wyst徙i bo si zu篡wa te eksploatacyjnie. Jak przy mocnym przyspieszaniu po puszczeniu peda逝 sprz璕豉 silnik wchodzi na obroty a samoch鏚 nie przyspiesza to znaczy, 瞠 nadszed czas na wizyt w serwisie i wymian sprz璕豉.
Mnie si nie zdarzy這 spali sprz璕豉 - musisz po獞iczy technik bo to kosztowne.

ㄆkasz

Data: 2013-01-25 16:59:11
Autor: Kierowca
Zapach - chyba sprz璕這?
Dzi瘯i za odpowied.

Jak si spali這 to mu nic nie pomo瞠 jak si nie spali這 to jest dobre ;-)
Ale czy mo瞠 by taki zapach bez spalenia?
To dla mnie w tej chwili podstawowe pytanie.

Dym raczej nie poszed - pisz raczej - na wypadek gdyby by niezauwa穎ny.
Na 99% nie by這 dymu. Jest "tylko" brzydki zapach, g堯wnie przy przednich
prawych drzwiach.

Jedyne to co pozostaje to je寮zi do czasu gdy pojawi si objawy 郵izgania sprz璕豉, one kiedy wyst徙i bo si zu篡wa te eksploatacyjnie.
Na to to chyba m鎩 samoch鏚 jeszcze za ma這 si naje寮zi. :-)

Jak przy mocnym przyspieszaniu po puszczeniu peda逝 sprz璕豉 silnik wchodzi na obroty a samoch鏚 nie przyspiesza to znaczy, 瞠 nadszed czas na wizyt w serwisie i wymian sprz璕豉.
Sprawdz. W豉郾ie o takie wskaz闚ki mi chodzi這.

Mnie si nie zdarzy這 spali sprz璕豉 - musisz po獞iczy technik bo to kosztowne.
To nie jest kwestia techniki. Nie zdarza mi si je寮zi z nog na pedale
sprz璕豉 lub rusza jak rakieta. To by這 spowodowane brakiem 這paty
i ch璚i sforsowania 郾iegu w celu zaparkowania.

Data: 2013-01-25 16:44:19
Autor: t幓
Zapach - chyba sprz璕這?
Kierowca wrote:

Ale czy mo髒e by taki zapach bez spalenia? To dla mnie w tej chwili
podstawowe pytanie.

Mo髒na spali i spali. Jak lekko przypalisz, to te髒 mierdzi, ale jak zetrzesz przypalon warstw je髒d髒c, to bdzie chodzi normalnie (tylko oczywicie kr籀cej ni髒 by chodzio gdyby nie przypali). Jak spalisz na amen, to mierdzi bardziej i ju髒 nie pojedziesz. :)

--
ss幓q s幓 u伄ou幓

Data: 2013-01-25 17:56:37
Autor: Kierowca
Zapach - chyba sprzgo?
Jak spalisz na amen, to mierdzi bardziej i ju髒 nie pojedziesz. :)
I wtedy trzeba wymieni sprzgo czy co jeszcze?
Wol si przygotowa na najgorsze. :-(

Pr籀by zrobi jutro, za dnia.

Data: 2013-01-25 18:27:49
Autor: ukaniu
Zapach - chyba sprzgo?

U髒ytkownik "Kierowca" <Kier@Owca.pl> napisa w wiadomoci news:5102b93b$0$26689$65785112news.neostrada.pl...
Jak spalisz na amen, to mierdzi bardziej i ju髒 nie pojedziesz. :)
I wtedy trzeba wymieni sprzgo czy co jeszcze?
Wol si przygotowa na najgorsze. :-(

Nie dyniuj bo dynia Ci pknie i nic dobrego z tego nie wyjdzie ;-)
W tym wszystkim najdro髒sza jest zwykle robocizna, jeszcze zale髒y w jakim samochodzie.

Pr籀by zrobi jutro, za dnia.

Je驕dzij nim normalnie, nie r籀b eksperyment籀w, samo wyjdzie jak bdzie miao, przypalenie 髒ycie mu skr籀cio ale kto wie o ile?! mo髒e nie zd髒ysz sprawdzi nim sprzedasz.

ukasz

Data: 2013-01-30 08:38:17
Autor: Jan Koval
Zapach - chyba sprz璕這?

U篡tkownik "ukaniu" <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisa w wiadomo軼i news:5102c096$0$1227$65785112news.neostrada.pl...
Je寮zij nim normalnie, nie r鏏 eksperyment闚, samo wyjdzie jak b璠zie mia這, przypalenie 篡cie mu skr鏂i這 ale kto wie o ile?! mo瞠 nie zd捫ysz sprawdzi nim sprzedasz.

Gorzej jak mu wyjdzie (瞠 jest przypalone) przy wyprzedzaniu...
W mojej astrze to slizga這 si g堯wnie na 3-5 biegu a z jedynki to rusza z piskiem.

Data: 2013-01-25 21:17:17
Autor: t幓
Zapach - chyba sprz璕這?
Kierowca wrote:

I wtedy trzeba wymieni sprzgo czy co jeszcze? Wol si przygotowa
na najgorsze. :-(

Najpierw dostaje po dupie tarcza, potem docisk, ew. koo zamachowe. Ale przypuszczam, 髒e w przypadku Twojego sprzga skoczy si na smrodzie, w wikszoci aut trudno spali totalnie sprzgo. No chyba, 髒e naprawd dugo i mocno piowae na p籀sprzgle.

--
ss幓q s幓 u伄ou幓

Data: 2013-01-25 17:01:13
Autor: PiteR
Zapach - chyba sprz璕這?
na  ** p.m.s **  Kierowca pisze tak:

Dzisiaj. po takich parkowaniach, na zewn徠rz samochodu
pojawi si brzydki zapach, jak by co si spali這.
Obawiam si, 瞠 to mo瞠 by sprz璕這.

Je郵i za鄉ierdzia這 troch to nic z貫go si nie sta這. Nie r鏏 tak wi璚ej :)
Na co zwr鏂i uwag i przy jakich objawach pojecha
do serwisu?

Czy zmieni豉 si wysoko嗆 brania sprz璕豉. Czy nie jest teraz trudno 豉godnie ruszy. Czy biegi wchodz jak dawniej.

Do serwisu jeszcze nie jed.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2013-01-25 17:26:49
Autor: ToMasz
Zapach - chyba sprz璕這?
W dniu 25.01.2013 15:52, Kierowca pisze:
[...]

mo瞠 kot zasn掖 na dwururce?

Obawiam si, 瞠 to mo瞠 by sprz璕這.

Ale sprz璕這 鄉ierdzi do嗆 charakterystycznie. Taki spalony tramwaj, ale bez nutki palonych opon....

ToMasz

Data: 2013-01-25 19:27:16
Autor: Rafa Grzelak
Zapach - chyba sprz璕這?
ToMasz wrote:

> [...]

mo瞠 kot zasn掖 na dwururce?

> Obawiam si, 瞠 to mo瞠 by sprz璕這.

Ale sprz璕這 鄉ierdzi do嗆 charakterystycznie. Taki spalony tramwaj,

Mo瞠 nawet "s這dkawy".

--
Pozdrawiam, Rafa.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-01-25 18:56:13
Autor: elmer radi radisson
Zapach - chyba sprz璕這?
On 2013-01-25 15:52, Kierowca wrote:

[...]

Procz sprzegla, przy takich mrozach, to moze byc kwestia
przymarzajacej linki od hamulca recznego, jesli np. go rzadko
uzywasz a go ostatnio zaciagales. Wtedy mozesz jechac na czesciowo
zablokowanym hamulcu (czasem czuc ten "opor", czasem jest zbyt
slaby). Procz poniuchania okolicy kol, mozna wowczas pomacac felge
oraz tarcze (*ostroznie*), czy nie sa zbyt gorace.

--

memento lorem ipsum

Data: 2013-01-25 19:13:48
Autor: Kierowca
Zapach - chyba sprz璕這?
[...]

W czasie mroz闚 unikam u篡wania hamulca r璚znego i nie przypominam
sobie jego u篡cia przynajmniej od momentu zalegania 郾iegu, kt鏎ego
forsowanie spowodowa這 opisan sytuacj.

Odno郾ie sprawdzenia stanu sprz璕豉 znalaz貫m w Internecie tak rad:
"wystarczy postawi samoch鏚 na r闚nej, prostej drodze, zaci庵n望 hamulec
r璚zny i/lub wrzuci trzeci/wy窺zy bieg. Nast瘼nie spr鏏owa ruszy,
delikatnie odejmuj帷 nog z peda逝 sprz璕豉. Je瞠li sprz璕這 jest sprawne,
silnik powinien od razu zgasn望. Je郵i jednak us造szymy niepokoj帷e
d德i瘯i wydobywaj帷e si z jego okolic i/lub samoch鏚 pojedzie,
jest to wyra幡y znak, 瞠 sprz璕這 kwalifikuje si do wymiany."
Mam co do tej metody w徠pliwo軼i, bo nawet gdy samoch鏚 by ca趾iem
nowy i sprz璕這 by這 na pewno w bardzo dobrym stanie, zdarza這 mi si
zapomnie zwolni r璚zny hamulec, a nie przypominam sobie 瞠by wtedy
przy ruszaniu silnik gas.

Data: 2013-01-25 19:30:22
Autor: Rafa Grzelak
Zapach - chyba sprz璕這?
Kierowca wrote:

[...]

Ja czyta貫m co innego:

Toczysz sie powoli na jedynce, wrzucasz tr鎩k i gazu. Je郵i silnik na
pocz徠ku si zd豉wi i potem zacznie powoli si rozkr璚a - jest ok.
Je郵i obroty podskocz od razu po wci郾i璚iu gazu, to sprz璕這 si
郵izga.

Pozdrawiam, Rafa.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-01-25 20:47:15
Autor: Kierowca
Zapach - chyba sprz璕這?
[...]

Metod, kt鏎 ja znalaz貫m, a kt鏎 przytaczasz na pocz徠ku, Albercik opatrzy
nast瘼uj帷ym komentarzem:
"taki test to jest zar積i璚ie dogorywaj帷ego sprz璕豉, o ile przed testem m鏬豚y jeszcze do serwisu dojecha to po te軼ie mo瞠 si okaza 瞠 lawet trzeba bra."

Czy powy窺za metoda jest bezpieczniejsza i dlaczego?

Data: 2013-01-27 18:43:45
Autor: Albercik
Zapach - chyba sprz璕這?
W dniu 25.01.2013 20:47, Kierowca pisze:
[...]

Jest bezpieczniejsza, a dlatego i w przytoczonej przez Ciebie metodzie: "wystarczy postawi samoch鏚 na r闚nej, prostej drodze, zaci庵n望 hamulec r璚zny i/lub wrzuci trzeci/wy窺zy bieg. Nast瘼nie spr鏏owa ruszy, delikatnie odejmuj帷 nog z peda逝 sprz璕豉"

jest moment kiedy to silnik si kr璚i, ko豉 si nie kr璚(r璚zny) sprz璕這 nie do ko鎍a puszczone(delikatnie puszczasz) - czyli na sprz璕le jest tracona ca豉 generowana przez silnik moc, a Ty nie maj帷 do鈍iadczenia w obs逝dze samochodu("S豉bo znam si na samochodach") mo瞠sz nie w por zauwa篡 瞠 co jest nie tak i nie zd捫ysz na czas odpu軼i test. Jak sprz璕這 by這by s豉be to je spalisz do ko鎍a.

W te軼ie podczas jazdy, silnik i ko豉 s w ruchu, a sprz璕這 do ko鎍a puszczone, test ma za zadanie sprawdzi czy maksymalny moment obrotowy jest przenoszony przez sprz璕這, a nie czy jeste wystarczaj帷o dobrym kierowc aby za陰czy(czy wy陰czy) sprz璕這 przy maksymalnym momencie obrotowym.

Data: 2013-01-27 19:39:04
Autor: Kierowca
Zapach - chyba sprz璕這?
[...]

Bardzo Ci dzi瘯uj, Twoje wyja郾ienie mnie przekonuje.
Jednak瞠 przegl康aj帷 Internet natrafi貫m na stron:
http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/naped-i-skrzynia-biegow/251661,Jak-sprawdzic-stan-sprzegla-bez-wyjmowania-silnika-lub-skrzyni-biegow.html
w kt鏎ej jako gro幡a jest opisana metoda, w kt鏎ej pojazd poddaje si
testowi podczas jazdy.
Gdyby znalaz chwil i m鏬 si odnie嗆 do tego testu, to by豚ym wdzi璚zny.

Data: 2013-01-27 20:17:40
Autor: Albercik
Zapach - chyba sprz璕這?
W dniu 27.01.2013 19:39, Kierowca pisze:

[...]

Oczywi軼ie 瞠 jest gro幡a dla dogorywaj帷ego sprz璕豉, ale mniej gro幡a ni test na postoju, gdzie to zanim dojdzie do testu w豉軼iwego, zachodzi proces zesprz璕lenia silnika i skrzyni - ok豉dziny tr o siebie zanim sprz璕這 osi庵nie zdolno嗆 przenoszenia momentu obrotowego.

Powy窺ze "gro幡e" oznacza 瞠 w przypadku s豉bego sprz璕豉 dochodzi do u郵izgu, a tym samym wydzielaniu du瞠j ilo軼i energii na sprz璕le, co powoduje jego spalenie. Test nale篡 przerwa szybko po zauwa瞠niu u郵izgu w ka盥ym przypadku. Nale篡 minimalizowa jego wyst徙ienie, je瞠li pojawia si ono w przypadku normalnej eksploatacja(a takim przypadkiem jest wci郾i璚ie gazu do dechy przy pr璠ko軼i ~100km/h) to nale篡 si tym zainteresowa.

Data: 2013-01-27 20:38:37
Autor: Kierowca
Zapach - chyba sprz璕這?
[...]

Dzi瘯uj jeszcze raz.
Musz przyzna, 瞠 mam coraz wi璚ej w徠pliwo軼i.
Z jednej strony w豉軼iwie 瘸dnego testu nie powinienem robi,
bo przy moim zbyt ma造m do鈍iadczeniu ka盥y test jest gro幡y.
Z drugiej strony w r騜nych miejscach czyta貫m, 瞠 ze 郵izgaj帷ym
si sprz璕貫m nie nale篡 je寮zi, bo potem koszt naprawy b璠zie
wi瘯szy.
A samoch鏚, podobnie jak komputer, powinien by nie tylko
dla znaj帷ych szczeg馧owo wn皻rze. :(

Data: 2013-01-27 20:45:20
Autor: Albercik
Zapach - chyba sprz璕這?
W dniu 27.01.2013 20:38, Kierowca pisze:

Dzi瘯uj jeszcze raz.
Musz przyzna, 瞠 mam coraz wi璚ej w徠pliwo軼i.
Z jednej strony w豉軼iwie 瘸dnego testu nie powinienem robi,
bo przy moim zbyt ma造m do鈍iadczeniu ka盥y test jest gro幡y.

Dlatego sugeruje wcisn望 gaz do dechy na najwy窺zym biegu przy ~100km/h.
To to 瘸den test ino normalna eksploatacja samochodu, a w dodatku sytuacja, w kt鏎ej pojawiaj si pierwsze symptomy padaj帷ego sprz璕豉.

Data: 2013-01-27 20:55:59
Autor: Kierowca
Zapach - chyba sprz璕這?
Dlatego sugeruje wcisn望 gaz do dechy na najwy窺zym biegu przy ~100km/h.
To to 瘸den test ino normalna eksploatacja samochodu, a w dodatku sytuacja, w kt鏎ej pojawiaj si pierwsze symptomy padaj帷ego sprz璕豉.
Tak zrobi.

Dzi瘯uj i pozdrawiam.

Data: 2013-01-25 21:20:48
Autor: t幓
Zapach - chyba sprz璕這?
Rafa Grzelak wrote:

Toczysz sie powoli na jedynce, wrzucasz tr籀jk i gazu. Jeli silnik na
pocztku si zdawi i potem zacznie powoli si rozkrca - jest ok.
Jeli obroty podskocz od razu po wciniciu gazu, to sprzgo si
lizga.

Ew. masz 500 KM i lizgay si opony. :> A teraz, jak jest lisko, nie trzeba do tego 500. :>

--
ss幓q s幓 u伄ou幓

Data: 2013-01-26 09:35:28
Autor: Kierowca
Zapach - chyba sprzgo?
Dzikuj za wszystkie odpowiedzi.
Oczywicie chtnie przeczytam dalsze rady.

W sprawach, kt籀re si przewijay w ostatnich newsach:

Samoch籀d nie jest stary, ma prawie 3 lata i niewielki przebieg.
Je髒d髒 codziennie, ale raczej na kr籀tkie odlegoci.

Co do ruszania z (zapomnianym) zacignitym hamulcem rcznym,
to oczywicie, 髒e na I biegu, przecie髒 chciaem ruszy.
Dodatkowa sprawa, to nie dam gowy, 髒e hamulec wtedy by
do koca zacignity, czasami mi si to zdarza.
Jeli zdecyduj si na t pr籀b (wg Albercika mo髒e by zab籀jcza),
to hamulec rczny dokadnie zacign, a rusza bd co najmniej
z II biegu.

No chyba, 髒e naprawd dugo i mocno piowae na p籀sprzgle.
Pr籀bowaem rusza do przodu lub do tyu, wic sprzgo musiaem
puszcza, zatem byo to na p籀sprzgle. Inaczej si chyba nie da.

Dla porzdku jeszcze nale髒y tylko sprawdzi czy siownik sprzga si cofa
szybko i bez oporu. Wtedy ju髒 wiadomo 髒e i tak trzeba cign skrzyni i
zajrze do rodka.
No to i tak musz jecha do serwisu. Nie mam pojcia co to jest siownik
sprzga i jak sprawdzi czy cofa si szybko i bez oporu czy nie.
Podobnie:
W niekt籀rych samochodach da si odkrci kawaek obudowy skrzyni
gdzie da si zajrze tak 髒eby oceni grubo tarczy sprzga
Nawet jeli odkrc kawaek obudowy to i tak nie oceni gruboci tarczy.

Tak czy owak - wracajac do sedna - jesli ten zapach sie pojawil,
a potem juz sie nie powtarza, to w ogole specjalnie nie masz sie
czym martwic.
Wczoraj pr籀bowaem tak zaparkowa w 3 miejscach i zapach pojawi si
po dr籀giej i trzeciej pr籀bie. Potem poszedem jeszcze do samochodu
i ten zapach na zewntrz samochodu jeszcze troch by wyczuwalny
G籀wnie przy przednich prawych drzwiach.
Co do tego jaki to zapach, to nie wiem jaki zapach ma spalony tramwaj
(ToMasz), ale by to zapach spalenizny troszeczk przypominajcy
palc si gum. Dymu na 99% nie byo (1% marginesu na okoliczno,
髒e mogem go nie zauwa髒y).

Odnonie pr籀b, to musz wpierw zdoby opat, bo w tej chwili
wyje髒d髒ajc musiabym znowu pokona bryy niegu, do tego jeszcze
bardziej zmarznitego po ostatniej nocy.
Pug, kt籀ry odnie髒a osiedlowe uliczki, zostawia po bokach takie waki
ze niegu tarasujce wjazd na miejsca do parkowania.
Wiem, 髒e to moja wina, 髒e nie przygotowaem si do zimy i nie kupiem
wczeniej opaty.
Inna sprawa to ta, 髒e kto, kto czsto wyje髒d髒a i wraca, w kocu musiaby
odnie髒y wikszo wjazd籀w na miejsca do parkowania, bo na takie
odnie髒one miejsce zaraz kto wje髒d髒a i po przyje驕dzie trzeba odnie髒y
inne miejsce. Ale na to ju髒 nic nie poradzimy.

Te髒 pozdrawiam, Wszystkich.

Data: 2013-01-26 20:47:24
Autor: Rafa Grzelak
Zapach - chyba sprzgo?
t幓 wrote:

Rafa Grzelak wrote:

> [...]
> si lizga.

Ew. masz 500 KM i lizgay si opony. :> A teraz, jak jest lisko,

Wtedy pitk czy si籀demk... :)

--
Pozdrawiam, Rafa.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-01-25 19:57:41
Autor: szufla
Zapach - chyba sprz璕這?
[...]

To najpierw napraw sobie reczny.

sz.

Data: 2013-01-25 20:04:57
Autor: Albercik
Zapach - chyba sprz璕這?
W dniu 25.01.2013 19:13, Kierowca pisze:

[...]

co nie teges, jak si sprz璕這 by mia這 ko鎍zy to w豉郾ie samoch鏚 nie pojedzie mimo spuszczonego peda逝, ale taki test to jest zar積i璚ie dogorywaj帷ego sprz璕豉, o ile przed testem m鏬豚y jeszcze do serwisu dojecha to po te軼ie mo瞠 si okaza 瞠 lawet trzeba bra.

Jedyne co zr鏏 to nic nie r鏏, obserwuj czy samoch鏚 si prowadzi tak samo, potem, jak ju kto pisa, rozp璠 si do ~100km/h wbij najwi瘯szy bieg pu嗆 ca趾iem sprz璕這 i wci郾ij gaz do dechy. Jak samoch鏚 b璠zie 篤awo(jak zwykle) przyspiesza to jest OK, jak wyczujesz charakterystyczny u郵izg sprz璕豉(obroty id w g鏎 a samoch鏚 jako nie chce przy酥iesza) to znaczy 瞠 kas na sprz璕這 trzeba zbiera.

Data: 2013-01-25 21:19:31
Autor: t幓
Zapach - chyba sprz璕這?
Kierowca wrote:

"wystarczy postawi samoch籀d na r籀wnej, prostej drodze, zacign
hamulec rczny i/lub wrzuci trzeci/wy髒szy bieg. Nastpnie spr籀bowa
ruszy, delikatnie odejmujc nog z pedau sprzga. Je髒eli sprzgo
jest sprawne, silnik powinien od razu zgasn.

To s jakie testy z czas籀w du髒ego fiata, w wielu autach da si bez problemu ruszy z 3 czy nawet z 4 albo i wy髒ej. ;)

--
ss幓q s幓 u伄ou幓

Data: 2013-01-25 22:14:42
Autor: elmer radi radisson
Zapach - chyba sprz璕這?
On 2013-01-25 19:13, Kierowca wrote:

W czasie mroz闚 unikam u篡wania hamulca r璚znego i nie przypominam
sobie jego u篡cia przynajmniej od momentu zalegania 郾iegu, kt鏎ego
forsowanie spowodowa這 opisan sytuacj.

Tak w ogole to zakladajac ze samochod to nie jakis staruszek z mocno
zaniedbanym recznym i watpliwego stanu pancerzem na linki, to regularne
uzywanie recznego zazwyczaj procentuje tym, ze ow nie zamarza w mrozy.
Regularnie uzywalem recznego w wozie ponad 10 letnim, w kilkulatku tak
samo - nie przymarzl nawet przy mniej niz -20 stopniach.

[...]

Bo pewnie ruszales na jedynce, a nie jakims wysokim biegu, i to przelozenie ma troche wiecej sily "na walke".
Tak czy owak - wracajac do sedna - jesli ten zapach sie pojawil,
a potem juz sie nie powtarza, to w ogole specjalnie nie masz sie
czym martwic. Chwile przykatowales sprzeglo, lepiej tego nie powtarzac,
ale to nie oznacza ze zdechlo czy zaraz zdechnie. No chyba ze pojawily sie jakies inne objawy, takie jak slizganie sprzegla czy problemy ze
zmiana biegow.

--

memento lorem ipsum

Data: 2013-01-25 21:01:43
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Zapach - chyba sprz璕這?
W dniu 2013-01-25 15:52, Kierowca pisze:
[...]

Prawdopodobnie buksuj帷 w zaspach nie puszcza貫 do ko鎍a sprz璕豉,
by貫 na tak zwanym p馧sprz璕le.

O ile przy zwyk造m parkowaniu trwa to sekundy, to przy buksowaniu zapewne z lekka przypali貫 tarcze sprz璕豉 - st康 smrodek - ale zupe軟ie si nie martw. Sprz璕這 podzia豉 jeszcze wiele lat.

[...]

Objawami zu篡tego sprz璕豉 jest wspomniane przez Ukaniu 郵izganie si sprz璕豉. Mo瞠 te si zdarzy, 瞠 przy ruszaniu samoch鏚 b璠zie poszarpywa.

Reasumuj帷, nic si nie martw i w drog :-)

Seco

Data: 2013-01-25 21:17:30
Autor: Kierowca
Zapach - chyba sprz璕這?
[...]

Troch mnie pocieszy貫. :-)

A tak przy okazji - jak sprawdzaj stan sprz璕豉 w serwisie, gdy na przyk豉d
klient ma wra瞠nie, 瞠 co ze sprz璕貫m jest nie tak, ale nie zna si na tym
i nie potrafi nic konkretnego powiedzie.
Czy mechanik wsiada w samoch鏚 i robi rundk w celu sprawdzenia,
czy od razu przyst瘼uj do rozbierania samochodu? Bo chyba na komputerze
stanu sprz璕豉 nie da si sprawdzi. A mo瞠 jednak si da?

Data: 2013-01-25 21:33:06
Autor: adam
Zapach - chyba sprz璕這?
[...]

Dla sredniowprawnego kierowcy wystarczy rundka, tym bardziej dla mechanika.
Pzdr
Adam

Data: 2013-01-25 22:18:24
Autor: Tomasz Pyra
Zapach - chyba sprz璕這?
Dnia Fri, 25 Jan 2013 21:17:30 +0100, Kierowca napisa(a):

[...]

Jazda pr鏏na, a 郵izganie si sprz璕豉 daje do嗆 jasne objawy.
W zasadzie wystarczy zaci庵n望 r璚zny i spr鏏owa ruszy z dw鎩ki i
wszystko jest wiadome.

Dla porz康ku jeszcze nale篡 tylko sprawdzi czy si這wnik sprz璕豉 si cofa
szybko i bez oporu. Wtedy ju wiadomo 瞠 i tak trzeba 軼i庵n望 skrzyni i
zajrze do 鈔odka.

A tam ju wida czy to tarcza, docisk, uszczelniacz wa逝 czy jeszcze co.

W niekt鏎ych samochodach da si odkr璚i kawa貫k obudowy skrzyni gdzie da
si zajrze tak 瞠by oceni grubo嗆 tarczy sprz璕豉

Data: 2013-01-26 10:59:46
Autor: Mateusz Bogusz
Zapach - chyba sprzgo?
Troch mnie pocieszye. :-)

Tak jak napisali ju髒 niekt籀rzy, nie zamartwiaj si przez weekend, tylko wsiadaj i u髒ywaj normalnie samochodu. Jak bdzie si koczyo, to zauwa髒ysz - gwarantuje.

A na przyszo, jak jest problem z wyjechaniem i trzeba du髒o buksowa/buja na p籀 sprzgle, to daj mu co jaki czas odpocz - czyli poczekaj p籀 minuty na jaowym.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Zapach - chyba sprz璕這?