Zapadnia dla jadących za szybko

Data: 2021-01-25 10:25:07
Autor: T.
Zapadnia dla jadących za szybko
Kolejny fajny pomysł... Tylko co będzie, jak kierujący straci panowanie nad pojazdem?

W momencie przekroczenia przez kierowcę ograniczenia prędkości, zapadnia opada przed pojazdem o sześć centymetrów. - Spowoduje to nieszkodliwe uderzenie w pojeździe. Będzie to fizyczne przypomnienie o przestrzeganiu ograniczenia prędkości - przekonuje norweski zarządca. Przed inteligentnym ogranicznikiem znajduje się radar, który mierzy prędkość samochodu, a dane przesyła bezpośrednio do urządzenia sterującego zapadnią.

https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/zapadnia-sposobem-na-kierowcow-z-ciezka-noga-75100.html?fbclid=IwAR20K5wVZah2Bqtuyp4TPbXuhPBuH-9TUik4piAnmgIgsJhzgDZxE6Uprp0

T.

Data: 2021-01-25 09:30:36
Autor: K
On 25/01/2021 09:25, T. wrote:
[...]

Za takie pomysly mozna stracic prace. W UK jeden komendant stwierdzil, ze poleci swoim podwladnym karanie mandatami za przekroczenie predkosci o 1mph tylko po to aby rzad mial pieniadze na podwyzki dla policjantow. Jako, ze nie mialo to nic wspolnego z poprawa bezpieczenstwa wszczeto wobec komendanta postepowanie dyscyplinarne. Podobnie bedzie w przypadku Norweskim, jesli tylko nastanie jakiekolwiek ryzyko spowodowania wypadku/kolizji.

Data: 2021-01-25 15:25:46
Autor: Shrek
W dniu 25.01.2021 o 10:25, T. pisze:
Kolejny fajny pomysł... Tylko co będzie, jak kierujący straci panowanie nad pojazdem?

To samo jak straci zapierdalając po progu.

--
Shrek

Data: 2021-01-25 15:36:28
Autor: m4rkiz
On 2021-01-25 15:25, Shrek wrote:
Kolejny fajny pomysł... Tylko co będzie, jak kierujący straci panowanie
nad pojazdem?
To samo jak straci zapierdalając po progu.

No właśnie nie. Progi widać z daleka, są oznaczone stosownym znakiem ostrzegawczym i to jak się je przejedzie to jest decyzja kierowcy.

Gdyby ta "zapadnia" była wyrównywana do poziomu drogi dla jadących przepisowo to się zgodzę. Ale tu jest interaktywne generowanie przeszkody w ostatniej chwili.

Pewnie niejedna jadąca zbyt szybko osoba spanikuje i stanie na skrzyżowaniu. Oraz tradycyjne - co ze stanem wyższej konieczności, karetkami etc? ;)

Data: 2021-01-25 15:47:19
Autor: m4rkiz
On 2021-01-25 15:36, m4rkiz wrote:
Pewnie niejedna jadąca zbyt szybko osoba spanikuje i stanie na
skrzyżowaniu. Oraz tradycyjne - co ze stanem wyższej konieczności,
karetkami etc? ;)

"Pojazdy uprzywilejowane, które są zmuszone przekroczyć prędkość, posiadają specjalne nadajniki dezaktywujące system Actibump."

Data: 2021-01-25 16:03:22
Autor: Shrek
W dniu 25.01.2021 o 15:36, m4rkiz pisze:

[...]

A to te mają być maskowane? To widać trzeba czytać artykuły a nie tytuły. Zakładałem, że to będzie taki odwrotny próg - oznaczony i tak dalej, ale jak jedziesz przepisowo to na równo.

Pewnie niejedna jadąca zbyt szybko osoba spanikuje i stanie na skrzyżowaniu. Oraz tradycyjne - co ze stanem wyższej konieczności, karetkami etc? ;)

To samo co z progami:P

--
Shrek

Data: 2021-01-25 21:03:54
Autor: wowa
Zapadnia dla jadących za szybko

No właśnie nie. Progi widać z daleka, są oznaczone stosownym znakiem ostrzegawczym i to jak się je przejedzie to jest decyzja kierowcy.

No właśnie nie. Nowe progi to może i widać ale potem złazi farba. A znaki giną w gęstwinie innych. Kilka razy testowałem zawieszenie.
Wojtek

Data: 2021-01-26 06:43:15
Autor: Shrek

Szczerze mówiąc to dwa razy w życiu mi się zdarzyło. No i w sumie może i oznaczony nie był właściwie, ale jednak jechałem 40@20. Więc jako kierowca progów nie kocham, ale też bez przesady, że jakoś z nienacka atakują. Jako motocyklista się wkurwiam jak dociagną je "do krawężnika", ale znam tylko jeden taki przypadek.

--
Shrek

Data: 2021-01-25 21:07:04
Autor: wowa
[...]

Ehh.. co to się z tymi Wikingami porobiło :(
Wojtek

Data: 2021-01-26 11:20:35
Autor: Pete
Zapadnia dla jadących za szybko
Hello, wowa.
On 25.01.2021 21:07 you wrote:

> [...]
 Obawiam się, że te czarcie zapadki to nie na wikingów są robione.

--
Pete

Data: 2021-01-26 01:30:29
Autor: LordBluzg(R)
Zapadnia dla jadących za szybko
W dniu 25.01.2021 o 10:25, T. pisze:
Kolejny fajny pomysł... Tylko co będzie, jak kierujący straci panowanie nad pojazdem?

Powinien się zabić nim zabije kogoś innego. To on posiada za dużą prędkość w miejscu zakazanym, zdolną do zabijania (narzędzie zbrodni) :)
Problem wtedy uważam za rozwiązany, chyba że czekasz na dalszy rozwój wypadku, kto zostanie zabity z powodu nadmiernej prędkości winnego przekroczenia zakazu/nakazu.

Podobna sytuacja jest wtedy, jeśli ktoś zakazuje zabijania z powodu strzelania z łuku w miejscu do tego niewyznaczonym. Powinien sobie strzelić w plecy sam, zamiast strzelać do kogoś innego :]

Nie wiem czy zrozumiale napisałem ale nic nie tłumaczy zapierdalania na   odcinku zakazanym do zapierdalania. Można sobie zapierdalać w innym miejscu :)
P.S.
Ja bym stosował zapadnię o 4m w dół z 25 metrowym pasem hamowania i 5 metrowym murem żelazo/betonowym i zapadnią uruchamianą o 10km/h ponad dopuszczalną.

Bezpieczniej dla pozostałych uczestników ruchu :)

--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2021-01-26 11:20:24
Autor: PiteR
Zapadnia dla jadących za szybko
in <news:600e8e77$0$552$65785112news.neostrada.pl>
user T. pisze tak:

https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/zapadnia-sposob
em-na-kierowcow-z-ciezka-noga-75100.html

"Norweski Zarząd Dróg Publicznych po raz pierwszy zastosował nietypowy, bo nowy, sposób na kierowców, którzy nadmiernie przekraczają prędkość. Na ulicy Nattlandsveien w Bergen, będącej jedną z głównych tras tego 270-tysięcznego miasta, zamontowano dwie zapadnie, wchodzące w skład systemu Actibump."

Ale patrzcie, że bydło jest wszędzie. Nawet niby cywilizowane kraje borykaja się z tym problemem. Nadal strategia bata musi być implementowana. --
Piter

#ZawszeGratem

Data: 2021-01-26 12:55:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zapadnia dla jadących za szybko
Hello PiteR,

[...]

Miłośnicy Red Flag Act nie są mile widziani na tej grupie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2021-01-27 20:23:48
Autor: Slavo
Zapadnia dla jadących za szybko
W dniu 25.01.2021 o 10:25, T. pisze:
Kolejny fajny pomysł... Tylko co będzie, jak kierujący straci panowanie nad pojazdem?

Bes sensu jest wymyślanie tych wszystkich utrudnień. Dopuszczenie do ruchu tylko pojazdów autonomicznych rozwiąże wszystkie problemy.

Data: 2021-01-27 21:43:23
Autor: wowa
Zapadnia dla jadących za szybko

Bes sensu jest wymyślanie tych wszystkich utrudnień. Dopuszczenie do ruchu tylko pojazdów autonomicznych rozwiąże wszystkie problemy.

Nie, nie rozwiąże. Ja np. lubię prowadzić i wkurzają mnie wszelkie wspomagacze. No dobrze, klimatronik i wspomaganie hamulców może być. Inaczej staniemy się ludźmi hodowlanymi. A utrudnienia na drodze są rozwiązaniem problemu od dupy strony.
Wojtek

Data: 2021-01-27 23:54:51
Autor: Poldek
W dniu 2021-01-27 o 21:43, wowa pisze:

[...]

Zapewniam, że jest na tym Bożym świecie wiele innych rzeczy, które są nawet fajniejsze od kręcenia kierownicą.

Data: 2021-01-28 21:12:07
Autor: wowa
[...]

Są ale niewiele, oj niewiele :)
Wojtek

Data: 2021-01-28 00:14:25
Autor: radekp@konto.pl
Zapadnia dla jadących za szybko
Wed, 27 Jan 2021 21:43:23 +0100, w <6011d067$0$538$65785112@news.neostrada.pl>,
wowa <wowa3@gazeta.pl> napisał(-a):

> [...]

Nie, nie rozwiąże. Ja np. lubię prowadzić i wkurzają mnie wszelkie wspomagacze. No dobrze, klimatronik i wspomaganie hamulców może być. Inaczej staniemy się ludźmi hodowlanymi. A utrudnienia na drodze są rozwiązaniem problemu od dupy strony.

A ja lubię konno, ale nie mogę :P

Zapadnia dla jadących za szybko