Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda

[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda

Data: 2010-05-28 09:54:46
Autor: G.K.
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
Witam,
Auto mam od 3 tygodni, sprawowało się bardzo dobrze, w sobotę zczytywałem wszystkie błędy czyli żadne. Sonda lambda pracowała bardzo ładnie co stwierdził elektronik.
Wczoraj założono mi instalację gazową i zaczęły się problemy. Zapala się kontrolka "Emisja spalin, układ elektroniczny silnika, immobilizer". To znaczy po odpaleniu auta rano na benzynie świeci trochę dłużej (kilka, -kilkanaście sekund) i gaśnie. Ale np. zapaliła się w trakcie jazdy na benzynie i paliła. Po wyłączeniu silnika i odpaleniu zgasła. Albo wczoraj przyjeździe na gazie i ruszaniu ze skrzyżowania, zapaliła się na jakiś czas i zgasła.
Może ktoś miał podobne problemy? Fachowiec od gazu twierdzi, że to sonda lambda.
Myślicie, że gazownik coś spiepszył?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Auto: Opel Zafira 1.8 silnik x18xe1

Data: 2010-05-28 10:08:07
Autor: krzysiek82
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
G.K. pisze:
Witam,
Auto mam od 3 tygodni, sprawowało się bardzo dobrze, w sobotę zczytywałem wszystkie błędy czyli żadne. Sonda lambda pracowała bardzo ładnie co stwierdził elektronik.
Wczoraj założono mi instalację gazową i zaczęły się problemy. Zapala się kontrolka "Emisja spalin, układ elektroniczny silnika, immobilizer". To znaczy po odpaleniu auta rano na benzynie świeci trochę dłużej (kilka, -kilkanaście sekund) i gaśnie. Ale np. zapaliła się w trakcie jazdy na benzynie i paliła. Po wyłączeniu silnika i odpaleniu zgasła. Albo wczoraj przyjeździe na gazie i ruszaniu ze skrzyżowania, zapaliła się na jakiś czas i zgasła.
Może ktoś miał podobne problemy? Fachowiec od gazu twierdzi, że to sonda lambda.
Myślicie, że gazownik coś spiepszył?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Auto: Opel Zafira 1.8 silnik x18xe1

Jeśli tak się dzieje od razu po rozruchu to ciężko zwalić winę na sondę lambda, bo jej odczyty nie są brane w początkowym okresie pracy silnika.
Piszę to na podstawie doświadczeń z silnikiem 1.6 z golfa ale może w nowszych konstrukcjach jest inaczej :)

Poza tym jeśli problemy zaczęły się po montażu LPG przyczyny bym szukał w błędzie instalatora, niech szukają przyczyny a nie od razu zwalają winę na sondę. Oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić czy jest sprawna.

--
krzysiek82

Data: 2010-05-28 10:14:13
Autor: Sebastian Biały
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
G.K. wrote:
Myślicie, że gazownik coś spiepszył?

Gazownicy ogólnie pieprza wszystko:

a) odcięcie wtryskiwaczy zrobione na zasadzie "czesiek, weź poskrecaj te druty palcami". Efektem czego silnik na benzynie działał podczas skretów w lewo, a podczas jazdy na wprost jak traktor. Inny pokemon chciał mi juz sciągać głowicę bo to na pewno zawory.

b) zamienione druty emulatora sondy. Dobrze ze dorwalem schemat podpięcia, bo kazdy mówił "panie dobrze jest, czarny zawsze do sondy leci" i zalecali zmiane parownika, na pewno pomoże na świecenie się kontrolki.

c) Przełacznik gaz-benzyna miał uszkodzony pin i czasami rozlaczał się podczas jazdy zostawiając mnie bez zasilania w _jakiekolwiek_ paliwo. Komus sie połamał i został zalutowany i urwał się. Nawet wiem kto urwał, tak to był gazownik.

d) Strzelał w kolektor. Mówie gazownikowi czy to nie kable albo swiece. Nie, panie, trzeba zmienić mieszalnik, zatkany pewno. Ehh, zmieniłem kable i swiece i działał bez strzału przez rok.

Data: 2010-05-28 10:16:15
Autor: Agent
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda

Użytkownik "G.K." <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:htnssa$g5h$1inews.gazeta.pl...
Witam,
Auto mam od 3 tygodni, sprawowało się bardzo dobrze, w sobotę zczytywałem wszystkie błędy czyli żadne. Sonda lambda pracowała bardzo ładnie co stwierdził elektronik.
Wczoraj założono mi instalację gazową i zaczęły się problemy. Zapala się kontrolka "Emisja spalin, układ elektroniczny silnika, immobilizer". To znaczy po odpaleniu auta rano na benzynie świeci trochę dłużej (kilka, -kilkanaście sekund) i gaśnie. Ale np. zapaliła się w trakcie jazdy na benzynie i paliła. Po wyłączeniu silnika i odpaleniu zgasła. Albo wczoraj przyjeździe na gazie i ruszaniu ze skrzyżowania, zapaliła się na jakiś czas i zgasła.
Może ktoś miał podobne problemy? Fachowiec od gazu twierdzi, że to sonda lambda.
Myślicie, że gazownik coś spiepszył?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Częsta usterka na gazie. Powiedz gazownikowi żeby dostroił mapę gazu najlepiej podczas jazdy lub na hamowni a nie tylko autokalibracja. Chyba że gazownik dupa i nie potrafi lub mocno zaoszczędziłeś na instalacji i są problemy z prawidłową regulacją.

Data: 2010-05-28 11:31:46
Autor: G.K.
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
Agent pisze:

Częsta usterka na gazie. Powiedz gazownikowi żeby dostroił mapę gazu najlepiej podczas jazdy lub na hamowni a nie tylko autokalibracja. Chyba że gazownik dupa i nie potrafi lub mocno zaoszczędziłeś na instalacji i są problemy z prawidłową regulacją.

Instalacja BRC Sequent 56. Miała być Sequent P&D, ale nie wiem czemu stwierdzili, że ta będzie lepsza...

Data: 2010-05-28 11:51:54
Autor: Agent
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda

Użytkownik "G.K." <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hto2i5$53s$1inews.gazeta.pl...
Agent pisze:

Częsta usterka na gazie. Powiedz gazownikowi żeby dostroił mapę gazu najlepiej podczas jazdy lub na hamowni a nie tylko autokalibracja. Chyba że gazownik dupa i nie potrafi lub mocno zaoszczędziłeś na instalacji i są problemy z prawidłową regulacją.

Instalacja BRC Sequent 56. Miała być Sequent P&D, ale nie wiem czemu stwierdzili, że ta będzie lepsza...

Na bieząco nie jestem ale czy 56 nie jest do silników powyżej 4 cylindrowych a 1.8 to chyba 4 cylindrowy jest

Data: 2010-05-28 12:43:33
Autor: G.K.
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
Agent pisze:


Na bieząco nie jestem ale czy 56 nie jest do silników powyżej 4 cylindrowych a 1.8 to chyba 4 cylindrowy jest

Niby tak... ale czy to znaczy ze na 4-cyl nie będzie działać poprawnie?

Data: 2010-05-28 12:56:46
Autor: Agent
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda

Użytkownik "G.K." <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hto6oo$jom$1inews.gazeta.pl...
Agent pisze:


Na bieząco nie jestem ale czy 56 nie jest do silników powyżej 4 cylindrowych a 1.8 to chyba 4 cylindrowy jest

Niby tak... ale czy to znaczy ze na 4-cyl nie będzie działać poprawnie?

Niby tak ale zwykle taki sterowik jest droższy niż 24 więc po co przeplacać?

Data: 2010-05-28 13:20:34
Autor: G.K.
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
Agent pisze:

Niby tak ale zwykle taki sterowik jest droższy niż 24 więc po co przeplacać?

Taki założyli, cena taka sama jak za inny.

Data: 2010-05-28 10:22:10
Autor: Jurand
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda

Użytkownik "G.K." <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:htnssa$g5h$1inews.gazeta.pl...
Witam,
Auto mam od 3 tygodni, sprawowało się bardzo dobrze, w sobotę zczytywałem wszystkie błędy czyli żadne. Sonda lambda pracowała bardzo ładnie co stwierdził elektronik.
Wczoraj założono mi instalację gazową i zaczęły się problemy. Zapala się kontrolka "Emisja spalin, układ elektroniczny silnika, immobilizer". To znaczy po odpaleniu auta rano na benzynie świeci trochę dłużej (kilka, -kilkanaście sekund) i gaśnie. Ale np. zapaliła się w trakcie jazdy na benzynie i paliła. Po wyłączeniu silnika i odpaleniu zgasła. Albo wczoraj przyjeździe na gazie i ruszaniu ze skrzyżowania, zapaliła się na jakiś czas i zgasła.
Może ktoś miał podobne problemy? Fachowiec od gazu twierdzi, że to sonda lambda.
Myślicie, że gazownik coś spiepszył?

Na 100%. Jeśli wcześniej nic się nie działo, to chyba nie ma wątpliwości, że ktoś coś zjebał przy montażu gazu. Najczęstszy problem, powodujący takie zjawiska, jak u Ciebie - błędne ustawienie emulatora sondy lambda.

Jurand.

Data: 2010-05-28 11:33:31
Autor: G.K.
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
Jurand pisze:

Na 100%. Jeśli wcześniej nic się nie działo, to chyba nie ma wątpliwości, że ktoś coś zjebał przy montażu gazu. Najczęstszy problem, powodujący takie zjawiska, jak u Ciebie - błędne ustawienie emulatora sondy lambda.

Jurand.

Czyli co robić? Jechać, żeby poprawiali od razu czy tak jak oni twierdzą po 2 tkm? Prawdę mówiąc od razu nie dam rady, dzisiaj muszę wyjechać w trasę, najwcześniej w poniedziałek.

Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2010-05-28 11:40:19
Autor: Jurand
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda

Użytkownik "G.K." <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hto2le$53s$2inews.gazeta.pl...
Jurand pisze:

Na 100%. Jeśli wcześniej nic się nie działo, to chyba nie ma wątpliwości, że ktoś coś zjebał przy montażu gazu. Najczęstszy problem, powodujący takie zjawiska, jak u Ciebie - błędne ustawienie emulatora sondy lambda.

Jurand.

Czyli co robić? Jechać, żeby poprawiali od razu czy tak jak oni twierdzą po 2 tkm? Prawdę mówiąc od razu nie dam rady, dzisiaj muszę wyjechać w trasę, najwcześniej w poniedziałek.

Żadne po 2 tys km. Ma to poprawić od razu, ten emulator nie działa "inaczej" po 2 tysiącach km. To jest typowa spychologia.

Jurand.

Data: 2010-05-28 11:40:03
Autor: krzysiek82
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
Jurand pisze:
Żadne po 2 tys km. Ma to poprawić od razu, ten emulator nie działa "inaczej" po 2 tysiącach km. To jest typowa spychologia.

Jurand.

widać, chłopaki chcą mieć czas, żeby sie douczyć i poczytać w necie co może być nie tak.

--
krzysiek82

Data: 2010-05-28 11:42:26
Autor: Gabriel'Varius'
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
Użytkownik krzysiek82 napisał:
Jurand pisze:

Żadne po 2 tys km. Ma to poprawić od razu, ten emulator nie działa "inaczej" po 2 tysiącach km. To jest typowa spychologia.

Jurand.


widać, chłopaki chcą mieć czas, żeby sie douczyć i poczytać w necie co może być nie tak.

Moze czytaja PMS :-)
pozdrawiam

--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Data: 2010-05-28 11:49:23
Autor: G.K.
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
krzysiek82 pisze:
widać, chłopaki chcą mieć czas, żeby sie douczyć i poczytać w necie co może być nie tak.


Raczej bym nie podejrzewał, zakład istnieje chyba od dawna. Powinni się znać na tym co robią, w necie mają dobrą opinię.
Co nie znaczy, że akurat w tym przypadku coś im nie wyszło.

Taka krótka historia jak można zepsuć sobie opinię (trochę z innej beczki).
Kiedyś znajomy zamówił stronę www w jednej z firm, zrobili ją super, kod strony czytelny profesjonalnie napisana. Zamówił drugą stronę i dostał chałę pisaną chyba przez studenta, kod okropny. Okazało się, że w międzyczasie zmienił się pracownik, ten dobry odszedł, przyjęli jakiegoś kiepskiego.

Tak to jest z opiniami w necie, czasem można się naciąć. Mam nadzieję, że jednak u mnie będzie inaczej.

Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2010-05-28 12:05:41
Autor: Jurand
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda

Użytkownik "G.K." <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hto3j6$9ba$1inews.gazeta.pl...
krzysiek82 pisze:
widać, chłopaki chcą mieć czas, żeby sie douczyć i poczytać w necie co może być nie tak.


Raczej bym nie podejrzewał, zakład istnieje chyba od dawna. Powinni się znać na tym co robią, w necie mają dobrą opinię.
Co nie znaczy, że akurat w tym przypadku coś im nie wyszło.

Może być tak i tak. Najczęściej powodem zepsucia się warsztatu jest to, że najlepsi pracownicy biorą d... w troki i zakładają własne warsztaty. I opinię w necie możesz sobie wtedy wsadzić ;)

Jurand.

Data: 2010-05-28 17:20:31
Autor: Krzysiek Kielczewski
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
On 2010-05-28, Jurand <jurand@interia.pl> wrote:

Może być tak i tak. Najczęściej powodem zepsucia się warsztatu jest to, że najlepsi pracownicy biorą d... w troki i zakładają własne warsztaty. I opinię w necie możesz sobie wtedy wsadzić ;)

Czasami wystarczy jak akurat przy Twoim samochodzie szef wyskoczy na
godzinę na miasto i nie będzie pilnował...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-05-28 13:34:44
Autor: krzysiek82
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
G.K. pisze:
Raczej bym nie podejrzewał, zakład istnieje chyba od dawna. Powinni się znać na tym co robią, w necie mają dobrą opinię.
Co nie znaczy, że akurat w tym przypadku coś im nie wyszło.


zakład zakładem a pracownicy to zupełnie coś innego, mogą mieć rotację ludzi ci którzy trochę się naumieją to idą na swoje.

--
krzysiek82

Data: 2010-05-28 11:53:40
Autor: Agent
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda

Użytkownik "G.K." <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hto2le$53s$2inews.gazeta.pl...
Jurand pisze:

Na 100%. Jeśli wcześniej nic się nie działo, to chyba nie ma wątpliwości, że ktoś coś zjebał przy montażu gazu. Najczęstszy problem, powodujący takie zjawiska, jak u Ciebie - błędne ustawienie emulatora sondy lambda.

Jurand.

Czyli co robić? Jechać, żeby poprawiali od razu czy tak jak oni twierdzą po 2 tkm? Prawdę mówiąc od razu nie dam rady, dzisiaj muszę wyjechać w trasę, najwcześniej w poniedziałek.

Jedź jak najszybciej. Jazda z palącą się "lambdą" doprowadzic może po pewnym czasie do uszkodzenia głowicy.

Data: 2010-05-28 12:46:00
Autor: G.K.
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
Agent pisze:

Jedź jak najszybciej. Jazda z palącą się "lambdą" doprowadzic może po pewnym czasie do uszkodzenia głowicy.

Ale ona się nie pali non-stop tylko czasami. To znaczy jak się zapali to zazwyczaj już pali i gaśnie dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu. Kurcze, nie bardzo mi pasuje jechać od razu...

Data: 2010-05-28 13:00:09
Autor: Agent
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda

Użytkownik "G.K." <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hto6tb$jom$2inews.gazeta.pl...
Agent pisze:

Jedź jak najszybciej. Jazda z palącą się "lambdą" doprowadzic może po pewnym czasie do uszkodzenia głowicy.

Ale ona się nie pali non-stop tylko czasami. To znaczy jak się zapali to zazwyczaj już pali i gaśnie dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu. Kurcze, nie bardzo mi pasuje jechać od razu...

Jak masz wyjazd to jedź. Uszkodzenia głwoicy nie będzie od razu. Najszybciej po paru tys km i to też jak mieszanka jest zbyt uboga. Jak za bogata to nie powinno sie nic dziać z głowicą.

Data: 2010-05-28 13:36:46
Autor: G.K.
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
Agent pisze:

Jak masz wyjazd to jedź. Uszkodzenia głwoicy nie będzie od razu. Najszybciej po paru tys km i to też jak mieszanka jest zbyt uboga. Jak za bogata to nie powinno sie nic dziać z głowicą.

Raptem z 350 km w obie strony. W poniedziałek odstawiam im auto i niech działają. Jeśli nadal będą twierdzić, że to sonda lambda, to gotów jestem kupić i założyć nówkę dla udowodnienia swojej racji. Oczywiście w przypadku ich błędu zażądam zwrotu poniesionych kosztów, a jeśli nadal problem będzie występował w ostateczności zerwę umowę ze względu na niezgodność towaru (usługi) z umową.

Data: 2010-05-28 15:00:39
Autor: Agent
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda

Użytkownik "G.K." <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hto9si$11r$1inews.gazeta.pl...
Agent pisze:

Jak masz wyjazd to jedź. Uszkodzenia głwoicy nie będzie od razu. Najszybciej po paru tys km i to też jak mieszanka jest zbyt uboga. Jak za bogata to nie powinno sie nic dziać z głowicą.

Raptem z 350 km w obie strony. W poniedziałek odstawiam im auto i niech działają. Jeśli nadal będą twierdzić, że to sonda lambda, to gotów jestem kupić i założyć nówkę dla udowodnienia swojej racji. Oczywiście w przypadku ich błędu zażądam zwrotu poniesionych kosztów, a jeśli nadal problem będzie występował w ostateczności zerwę umowę ze względu na niezgodność towaru (usługi) z umową.

Z tymi sondami to jest jeszcze inna sprawa. Nie wiem czy tak jest napewno ale rozmawiałem z jednym mechanikiem który mówił mi że obecnie często są dwie sondy tzw OBDII, jedna sterująca składem mieszanki a druga za katalizatorem która sprawdza jakość spalin i niekiedy po przesiadce na gaz właśnie ta druga "szaleje". Nie powoduje to jednak niczego złego poza tym że świeci się na desce. Ile w tym wszystkim prawdy jest to nie wiem.

Data: 2010-05-28 16:09:27
Autor: G.K.
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
Agent pisze:


Z tymi sondami to jest jeszcze inna sprawa. Nie wiem czy tak jest napewno ale rozmawiałem z jednym mechanikiem który mówił mi że obecnie często są dwie sondy tzw OBDII, jedna sterująca składem mieszanki a druga za katalizatorem która sprawdza jakość spalin i niekiedy po przesiadce na gaz właśnie ta druga "szaleje". Nie powoduje to jednak niczego złego poza tym że świeci się na desce. Ile w tym wszystkim prawdy jest to nie wiem.

A takie pytanie mam jeszcze. Zakładam, że wymieniam tą nieszczęsną sondę. Jakie jest prawdopodobieństwo, że będzie lepiej auto jeździć? Zakładamy, że gazowa jest niepoprawnie wyregulowana?

I kolejna sprawa: przed chwilą odpaliłem auto na benzynie, silnik zaczął nierówno pracować, krztusił się, obroty skakały. Po lekkim rozgrzaniu praca trochę się poprawiła, po przełączeniu na gaz pracował lepiej.
Co o tym sądzicie?

Data: 2010-05-28 16:11:48
Autor: krzysiek82
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
G.K. pisze:
I kolejna sprawa: przed chwilą odpaliłem auto na benzynie, silnik zaczął nierówno pracować, krztusił się, obroty skakały. Po lekkim rozgrzaniu praca trochę się poprawiła, po przełączeniu na gaz pracował lepiej.
Co o tym sądzicie?

coś nie tak z emulacją sondy, miałem takie efekty w palio, było źle ustawione sterowanie miało być masą a było jakoś inaczej, nie pamiętam dokładnie bo to dawno było.

--
krzysiek82

Data: 2010-05-28 18:48:31
Autor: lublex
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
Użytkownik "krzysiek82"
coś nie tak z emulacją sondy(...)

Ta instalacja nie ma emulatora sondy.

pozdr
lublex

Data: 2010-05-28 19:23:02
Autor: lublex
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
Użytkownik "G.K."
A takie pytanie mam jeszcze. Zakładam, że wymieniam tą nieszczęsną sondę. Jakie jest prawdopodobieństwo, że będzie lepiej auto jeździć? Zakładamy, że gazowa jest niepoprawnie wyregulowana?


Spokojnie. Przez kilkaset kilometrów uboga mieszanka nie wypali gniazd w głowicy. Jeżeli masz obawy to do czasu pojawienia się u gazownika używaj tylko benzyny.
Co do wymiany sondy. Też wymieniałem bo "cośtam" było nie tak. Teraz mam na zapas jedną dobrą sondę w garażu, a miałbym dwie gdybym pierwszej nie wyrzucił.

I kolejna sprawa: przed chwilą odpaliłem auto na benzynie, silnik zaczął nierówno pracować, krztusił się, obroty skakały. Po lekkim rozgrzaniu praca trochę się poprawiła, po przełączeniu na gaz pracował lepiej.
Co o tym sądzicie?

Te objawy j.w. identyczne. Podejrzenie padło więc na przepływomierz. Kupiłem wymieniłem i d..a, znaczy chciałem powiedzieć: to samo. Ale przepływomierz kupiłem używany więc mechanik zainwestował w nówkę. Bo wie Pan te używane... Jego sprawa i jego 4,5 stówki. Problem jakby bez zmian.
Na dzień dzisiejszy auto ma 230 kkm z tego ponad 100 kkm na gazie, a od 12kkm zapala się kontrolka emisji (Corsa C 1,2 instalacja IV). Brak innych problemów (moc, spalanie itp.)
Na nówce instalacji przejedź kilkaset kilometrów i gazownicy niech poprawią.
Daj znać na grupę jakie efekty.

pozdr
lublex

Data: 2010-05-28 22:09:11
Autor: GK
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
lublex pisze:

Te objawy j.w. identyczne. Podejrzenie padło więc na przepływomierz. Kupiłem wymieniłem i d..a, znaczy chciałem powiedzieć: to samo. Ale przepływomierz kupiłem używany więc mechanik zainwestował w nówkę. Bo wie Pan te używane... Jego sprawa i jego 4,5 stówki. Problem jakby bez zmian.
Na dzień dzisiejszy auto ma 230 kkm z tego ponad 100 kkm na gazie, a od 12kkm zapala się kontrolka emisji (Corsa C 1,2 instalacja IV). Brak innych problemów (moc, spalanie itp.)
Na nówce instalacji przejedź kilkaset kilometrów i gazownicy niech poprawią.
Daj znać na grupę jakie efekty.

pozdr
lublex



Odpaliłem auto w pracy podczas przerwy, na benzynie zaczęło nierówno pracować, jak się silnik zagrzał trochę po przełączeniu na gaz było lepiej. Po pracy w trakcie jazdy, auto przełączyło się na gaz, ale zapaliła się kontrolka check engine. Na jednym ze skrzyżowań podczas ruszania auto zgasło. Po odpaleniu ponownym check engine się już nie zapalił. Za to przy przyspieszaniu na trójce, ponad 4 tys. obrotów silnik zaczął przerywać jakby nie dostawał odpowiedniej ilości paliwa. Podjechałem do żony, auto postało trochę i jak wracałem do domu, jakieś 10 km zachowywało się poprawnie. Check engine się nie zapalił. Nawet na trójce powyżej 4 tys. obrotów silnik dobrze pracował.
Jutro do jadę do gazownika, wkurzony jestem, niech mi reguluje auto. Powiedział, że wg niego to sonda lambda. Ale gdyby to była sonda to chyba by kontrolka świeciła od razu czy się mylę? Wg mnie to zła regulacja, a komputer od benzyny dostosował się do wskazań sondy i pewnie innych czujników i po przełączeniu pracuje wg tamtych ustawień.
Żałuję, że nie zdecydowałem się na inną instalację i w innej firmie. Miałem też do wyboru Elpigaz, ale jakoś mało o niej było w sieci. Podobno sama się dostosowuje.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2010-05-29 17:32:22
Autor: GK
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda
Sprawy kontrolki ciąg dalszy, a raczej epilog.
Podjechałem dzisiaj od rana do mechanika od LPG. Podpiął komputer, sonda lambda wskazywała stały poziom ok. 4,8V, a powinna skakać w zakresie 0-5 V. Na szczęście gazownik załatwił drugą, podpiął i... to samo. Czyli to nie problem sondy. Zaczął szukać w czym rzecz. W sumie nie trwało to długo, podpiął inne wtryskiwacze, porozpinał instalację, posprawdzał na komputerze i doszedł, że gdzieś była niedopięta prawidłowo rurka podciśnienia. Poprawił, zaprogramował moduł komputera od lpg, potestował i auto śmiga jak nowe. Nic się nie zapala. Sonda została oczywiście stara. Tak więc sprawa skończyła się pozytywnie - mylić się rzeczą ludzką. Tyle tylko, że musiałem przełożyć wyjazd na za tydzień, ale to nie problem, Ważne, że autko działa prawidłowo.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2010-05-30 22:00:19
Autor: Agent
[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda

Użytkownik "GK" <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:htp7t1$crb$1inews.gazeta.pl...
lublex pisze:

Te objawy j.w. identyczne. Podejrzenie padło więc na przepływomierz. Kupiłem wymieniłem i d..a, znaczy chciałem powiedzieć: to samo. Ale przepływomierz kupiłem używany więc mechanik zainwestował w nówkę. Bo wie Pan te używane... Jego sprawa i jego 4,5 stówki. Problem jakby bez zmian.
Na dzień dzisiejszy auto ma 230 kkm z tego ponad 100 kkm na gazie, a od 12kkm zapala się kontrolka emisji (Corsa C 1,2 instalacja IV). Brak innych problemów (moc, spalanie itp.)
Na nówce instalacji przejedź kilkaset kilometrów i gazownicy niech poprawią.
Daj znać na grupę jakie efekty.

pozdr
lublex



Odpaliłem auto w pracy podczas przerwy, na benzynie zaczęło nierówno pracować, jak się silnik zagrzał trochę po przełączeniu na gaz było lepiej. Po pracy w trakcie jazdy, auto przełączyło się na gaz, ale zapaliła się kontrolka check engine. Na jednym ze skrzyżowań podczas ruszania auto zgasło. Po odpaleniu ponownym check engine się już nie zapalił. Za to przy przyspieszaniu na trójce, ponad 4 tys. obrotów silnik zaczął przerywać jakby nie dostawał odpowiedniej ilości paliwa. Podjechałem do żony, auto postało trochę i jak wracałem do domu, jakieś 10 km zachowywało się poprawnie. Check engine się nie zapalił. Nawet na trójce powyżej 4 tys. obrotów silnik dobrze pracował.
Jutro do jadę do gazownika, wkurzony jestem, niech mi reguluje auto. Powiedział, że wg niego to sonda lambda. Ale gdyby to była sonda to chyba by kontrolka świeciła od razu czy się mylę? Wg mnie to zła regulacja, a komputer od benzyny dostosował się do wskazań sondy i pewnie innych czujników i po przełączeniu pracuje wg tamtych ustawień.
Żałuję, że nie zdecydowałem się na inną instalację i w innej firmie. Miałem też do wyboru Elpigaz, ale jakoś mało o niej było w sieci. Podobno sama się dostosowuje.
Pozdrawiam,

Mój teść w Corsie D ( 1.2) też po założeniu jeździł co rusz do gazowników. Efekt taki ze po odpaleniu na zimnym przy dodaniu gazu krztusił się i gasł. Do tego oczywiście check od lamby. Nic nie wymieniał, gazownicy jako tako podregulowali i jest spokój z checkami ale bywa że czasem zgaśnie lub się przydławi. Jak chcesz sprawdzić czy to nie sonda to jeździj z 2-3 dni tylko na benzynie i zobacz czy poprawi się praca na zimnym jak i po rozgrzaniu. Jak problem zniknie to będziesz wiedział że wszystko jest ok.

[OPEL] Zapalająca się kontrolka chyba sondy lambda

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona