Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zapieczona oÅ›ka

Zapieczona ośka

Data: 2010-08-04 23:26:10
Autor: Tomasz Pyra
Zapieczona ośka
Tata pisze:
W mechanizmie tylnej wycieraczki kombi, zapiekła się (zatarła) ośka ramienia, rurka żelazna, jest trochę rdzy. Środkiem biegnie spryskiwacz szyby. Mechanizm rozebrałem. Najprawdopodobniej jest to efekt soli i mazi spod tylnych kół samochodu. Psikałem na ośkę "Penetrusem", strzykawką z naftą i dodatkowo "K2 007". Pukałem delikatnie młotkiem na obudowę tulejki ośki, przez nakrętkę i dodatkową tulejkę pukałem też w pionie młotkiem i nic. Teraz mechanizm moczę w nafcie, ale wątpię w skuteczność operacji. Czy ktoś z Grupowiczów ma jakiś sprawdzony sposób, żebym mógł odblokować tą zapieczoną ośkę?

Penetrator-odrdzewiacz i wysoka temperatura (nie wiem tylko jak ten spryskiwacz to przeżyje.
No i rozruszaj to wtedy na siłę.

Tyle że jeżeli to się zatarło już na amen, to masz duże szanse że nawet jak to oczyścisz to okaże się że to straciło już oryginalne spasowanie i teraz będzie się to dziać co chwilę.
Zapytaj w ASO ile kosztuje nowy element, ewentualnie sprawdź używane na jakimś Allegro (tyle że przed zamontowaniem wtedy dokładnie taki wyczyść i nasmaruj).

Dlatego na przyszłość ważne zwrócić uwagę na pierwsze symptomy takie jak to że po długim nieużywaniu pierwszy ruch wycieraczek jest wolniejszy niż kolejne - i to już jest ostatni moment kiedy to się jeszcze da ratować. Jak już się zatrze, to będzie dużo trudniej (plus można spalić silnik wycieraczek).

Zapieczona ośka

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona