Zapieczona sztyca - wygrałem :-)

Data: 2009-04-20 21:06:54
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Zapieczona sztyca - wygrałem :-)
Powitać.

Posta piszę bo jak szukałem w archiwum sposobów, to niekoniecznie były jednoznaczne wyniki.

Zapiekła mi się aluminiowa sztyca w aluminiowej ramie. Walenie, grzanie,
rwanie nie dawało rezultatów.

Po konsultacji z metalurgami z lotniska Okęcie dostałem przykazanie,
aby sztycę dłuuugo zalewać WD-40 który bardzo dobrze rozpuszcza "nalot"
powstały na połączeniu alu-alu.

Sztycę w ramie podlewałem WD-40 chyba miesiąc, dzień w dzień 2-3 psiki. Co kilka dni odwracałem rower do góry kołami i polewałem dolna część sztycy psikając przez piwot od koszyka na bidon.

W celu wyciągnięcia sztycy wkręciłem ją poziomo w imadło, aby sie nie kręciła skontrowałem kawałkiem śruby wsadzonej w fabryczną dziurę od mocowania siodła. Zacząłem kręcić ramą. Sztyca ruszyła bez większych problemów :-)

A teraz MARSZ do rowerków sprawdzić sztyce!

Seco

--
Szukam pracy i to pilnie! http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki
Konferencje, eventy, integracja, turystyka.

Data: 2009-04-20 12:30:37
Autor: zbrochaty
Zapieczona sztyca - wygrałem :-)
A teraz MARSZ do rowerków sprawdzić sztyce!

 a co tu sprawdzac, czasami jedziesz do centrum handlowego i
zostawiajac rower, zwalniasz zacisk i zabierasz siedelko. Mam inny
problem, sztyca jest brudna i potrafi pobrudzic ubranie moje, albo co
gorsza, czyjes. Czy jest patent na czysta sztyce?
No moze poza takim, jaki stosowali brytyjczycy na lufach automatow w
Iraku... :))
Zbrochaty

Data: 2009-04-20 13:08:33
Autor: player
On 20 Kwi, 21:30, zbroch...@gmail.com wrote:
> A teraz MARSZ do rowerków sprawdzić sztyce!

 a co tu sprawdzac, czasami jedziesz do centrum handlowego i
zostawiajac rower, zwalniasz zacisk i zabierasz siedelko.

Weź pod uwagę że nie wszyscy jeżdżą do centrów handlowych i zostawiają
tam rowery :P

--
jay

Data: 2009-04-21 08:51:44
Autor: Wojtek
zbrochaty@gmail.com pisze:

[...]

tzw (po śląsku) nelonbojtel...

po warszawsku to będzie reklamówka ;)

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-04-20 12:44:35
Autor: Rowerex
Zapieczona sztyca - wygrałem :-)
On 20 Kwi, 20:06, Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz...@seco.maupa.tlen.pl>
wrote:

A teraz MARSZ do rowerków sprawdzić sztyce!

Kiedyś szukałem optymalnego położenia siodełka, tak długo szukałem, że
szukanie stało się ważniejsze od znalezienia, ba, stało się metodą na
urozmaicenie jazdy i sposobem na odzwyczajenie nóg od jednostajnego
wysiłku. Do tego np. w goralu siodełka mam "przywiązane" do osobnych
sztyc, bo przekręcanie całego siodełka i ustawianie go od zera to zbyt
wielka mordęga.

Tak więc sztyce w obu rowerach wędrują raz w gorę, raz w dół,
przynajmniej raz w miesiącu, a bywa że i raz w tygodniu. O lekkich
zmianach pochylenia siodełka tam i z powrotem już nie wspominam, bo to
już OT. :)

Tak więc u mnie ewentualny problem zapiekania się wystąpic nie ma
prawa :o)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-04-20 12:57:13
Autor: tadeklodz
wrote:

> [...]

już OT. :)

Tak więc u mnie ewentualny problem zapiekania się wystąpic nie ma

ja tam mam już zapieczoną. Aluminiowa sztyca w dodatku z pantografem
Canoe Creek w stalowej ramie. Walka z wyciągnięciem sztycyzniszczenie amortyzacji

Data: 2009-04-24 07:23:46
Autor: Adrian S.
Rowerex wrote:

Tak więc u mnie ewentualny problem zapiekania się wystąpic nie ma
prawa :o)

 Ale jak już wystąpi (z dowolnego powodu) to będziesz dopiero wkurzony :)

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-04-20 13:09:17
Autor: zibike
Zapieczona sztyca - wygrałem :-)
On 20 Kwi, 21:06, Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz...@seco.maupa.tlen.pl>
wrote:
Powitać.

Witam

A ja przegrałem.
Początek opisywałem tutaj (w 2002 roku):
http://groups.google.pl/group/pl.rec.rowery/browse_thread/thread/46c06b584645e6/0872aeccb1d58826?hl=pl&lnk=gst&q=sztyca+zibike#0872aeccb1d58826
Rama Cro-Mo, sztyca aluminiowa.
Wyczytałem, że połączenie należy traktować roztworem amoniaku. W 2006
roku (!) zabrałem się do roboty. Amoniak wprowadzałem dwa razy
dziennie przez miesiąc. Nie pomogło, więc przeszedłem do metod
niszczących :) Nawiercenie otworu w sztycy i włożenie dźwigni w otwór
nie pomogło. Tak samo wkręcenie sztycy w imadło i kręcenie ramą. Na
koniec odciąlem sztycę równo z ramą i nacinałem sztycę wewnątrz.
Dopiero po czwartym nacięciu (na całą grubość ścianki sztycy) dało się
wyrwać resztki z ramy. Na aluminiom była gruba na około 1 mm biała
warstwa utlenionego metalu. Dała mi się cholera we znaki :)

pozdrawiam
zibike

Data: 2009-04-20 21:12:29
Autor: Remiczor
Zapieczona sztyca - wygrałem :-)
A teraz MARSZ do rowerków sprawdzić sztyce!

Ja swoją sprawdzam codziennie. Co prawda nie jest to alu-alu i to pewnie mój problem. Raz na kilka dni muszę ją podciągać do góry, bo po prostu siodło zapada się pod cięzarem d... Przydałby mi się twój problem ;)
r.

Data: 2009-04-20 21:25:14
Autor: Solar
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

Zapiekła mi się aluminiowa sztyca w aluminiowej ramie. Walenie, grzanie,
rwanie nie dawało rezultatów.

Trzeba obniżać sztycę na zjazdach. :)

"Bóg nie mieszka w świątyniach ręką zbudowanych."
                                      Biblia Dz. 17. 24

Data: 2009-04-20 22:08:33
Autor: chester
Zapieczona sztyca - wygrałem :-)
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
A teraz MARSZ do rowerków sprawdzić sztyce!

No coś ty. Mega-kosmiczne zapieczenie jest u mnie gwarantem braku kradzieży sztycy/siodła :-)

chester

Data: 2009-04-21 08:44:47
Autor: ziemo
Zapieczona sztyca - wygrałem :-)
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

A teraz MARSZ do rowerków sprawdzić sztyce!

Cała w smarze, nigdy nie było problemów.

--
Ziemo

Zapieczona sztyca - wygrałem :-)