Zapis historii operacji w PKO BP w postaci .pdf - problem

Data: 2019-11-01 13:14:21
Autor: User
Zapis historii operacji w PKO BP w postaci .pdf - problem
Od pewnego czasu w banku PKO BP nie zapisuje się na komputerze historia operacji
w postaci pliku .pdf.
Tam, gdzie jest to możliwe wybieram potwierdzenie e-mailem i wtedy plik ..pdf jest
załącznikiem
W innych przypadkach, gdy jest wybór, wybieram zapis historii w postaci pliku .xls
i to działa.
Jednak gdy wybieram jakiś okres sprzed paru miesięcy w celu zapisania historii
operacji na moim koncie, to nie ma wyboru co do postaci pliku, może być tylko .pdf.
I chociaż pojawia się informacja, że plik jest generowany, na komputerze go nie ma.

Kiedyś zapisywanie w postaci .pdf działało, mam jeszcze zapisanych parę takich plików.

Czy ktoś miał taki problem i mógłby pomóc?

User

Data: 2019-11-01 17:14:46
Autor: Grzexs
[...]

Aż sprawdziłem. Wszystko działa jak należy. Zarówno .pdf, jak i .xls są prawidłowo generowane. Podejrzewam, że problem tkwi w konfiguracji przeglądarki, może aplikacji domyślnych.

U mnie generowane pliki są ściągane do katalogu

C:\Users\<nazwa profilu>\AppData\Local\Temp

a następnie stamtąd pobierane przez ,,aplikację domyślną". Jeżeli dam ,,zapisz plik", to zapisuje się tam, gdzie wszystkie ściągane pliki - co jest ustawiane w parametrach przeglądarki.

A więc może sprawdź w opcjach przeglądarki, dokąd te pliki są ściągane, niekoniecznie musi to być ,,Downloads".

--
Grzexs

Data: 2019-11-01 18:32:51
Autor: User
W dniu 01.11.2019 o 17:14, Grzexs pisze:
[...]

Używam Windows 10 Home i przeglądarki Fire Fox 66.0.5 (64 bity).

Wygenerowanych plików nie ma nigdzie w całym komputerze - przeszukane
w Explorerze Windows 10 oraz specjalnym programem FileSearchy.

1) Gdy chcę zapisać historię operacji na koncie, tę która się wyświetla
w Rachunki -> wybór konta -> Operacje na rachunku - u dołu strony
mam okienko Pobierz i możliwość wyboru: HTML, CSV, PDF, XLS, XML.
Po wybraniu XLS pokazuje się okienko : Rozpoczęto pobierani pliku
history_20191101_174939.xls i tekst: Po ukończeniu pobierania:
Otwórz za pomocą MS Office Excel lub Zapisz plik.
Gdy wybiorę Zapisz plik odpowiedni plik .xls zapisuje się w
C:\Użytkownicy\<moja nazwa>\Downloads. To jest OK.
Gdy wybiorę PDF nic się dalej nie dzieje i żaden plik .pdf nigdzie w całym
komputerze nie powstaje.

2) Gdy natomiast chcę pobrać wyciągi np. z czerwca, naciskam na tej samej
stronie Wyciągi (w linii pod Operacje na rachunku). Pojawia się napis:
Znaleźliśmy dane starsze niż 90 dni. Aby je wyświetlić, podaj kod z narzędzia
autoryzacyjnego i okienko Dalej. Po naciśnięciu Dalej otrzymuję SMSa z kodem
oraz wyświetla się okienko: Potwierdź wyświetlenie historii i pole na wpisanie
tego kodu. Po wpisaniu kodu i naciśnięciu Potwierdź pokazuje się długa lista
z wyciągami za kolejne miesięczne okresy, a przy każdej pozycji jest ikona
pliku PDF. Nie ma możliwości wyboru innego formatu pliku.
Po wybraniu np. czerwca, pokazuje się okienko Pobieranie wyciągu, kręcące się
niebieskie kółko i pod tym kółkiem napis: Trwa generowanie dokumentu.
Trwa to kilkadziesiąt sekund i potem wyświetla się znowu poprzednie okno z listą                  wyciągów. Tak jak w p. 1) żaden taki plik .pdf nie powstaje.

3) Gdy potrzebne jest mi potwierdzenie jakiejś operacji, np. przelewu, to po
kliknięciu z prawej strony danej operacji na 3 pionowych kropkach i wybraniu
Potwierdzenie, pokazuje się okno:  Potwierdzenie Wybierz formę potwierdzenia
i 2 możliwości: Plik PDF lub E-mail.
Po wybraniu Plik PDF i naciśnięciu Pobierz znowu żaden taki plik .pdf nie powstaje.
Gdy natomiast wybiorę E-mail, to pokazuje się pole do wpisania adresu i po jego
wpisaniu otrzymuję e-mail zatytułowany Potwierdzenie operacji, a plik ..pdf z tym
potwierdzeniem jest załącznikiem. Plik jest OK.

Bardzo dziękuję Ci za zainteresowanie moim problemem. Napisz proszę jakiego systemu
i jakiej przeglądarki używasz. Czy wszystko u Ciebie przebiega podobnie jak u mnie?

Pozdrawiam
User

Data: 2019-11-01 20:34:10
Autor: Pete
W dniu 2019-11-01 o 18:32, User pisze:
[...]

Skoro masz 10-kę, to masz tam też MS Edge-a. Zobacz czy tam masz takie same problemy

--
Pete

Data: 2019-11-01 23:13:08
Autor: User
W dniu 01.11.2019 o 20:34, Pete pisze:

Skoro masz 10-kę, to masz tam też MS Edge-a. Zobacz czy tam masz takie same problemy

Dokładnie tak samo.

User

Data: 2019-11-01 21:49:56
Autor: Grzexs
[...]

U mnie to wygląda tak samo z tą różnicą, że wszystko się zapisuje tam, gdzie trzeba i nie pojawia się okienko ,,Rozpoczęto..." (albo trwa to tak krótko, że nie widać).

2) Gdy natomiast chcę pobrać wyciągi np. z czerwca, naciskam na tej samej
stronie Wyciągi (w linii pod Operacje na rachunku). Pojawia się napis:

Tego nie próbowałem.

3) Gdy potrzebne jest mi potwierdzenie jakiejś operacji, np. przelewu,

Tego też nie robiłem nigdy.

Bardzo dziękuję Ci za zainteresowanie moim problemem. Napisz proszę jakiego systemu
i jakiej przeglądarki używasz. Czy wszystko u Ciebie przebiega podobnie jak u mnie?

win 10 i Firefox 70.0.1

A może problem jest z szybkością netu? Kiedyś, jak wisiałem na modemie, to coś takiego mi się zdarzało, że gdzieś się gubiły pliki, ale to raczej nie dotyczyło PKOBP.

Jednak mam wrażenie, że to błąd oprogramowania po Twojej stronie. Jaki masz program do przeglądania PDF-ów? Ja np. PDF-XChange Viewer. Choć... sama przeglądarka ma viewer PDF, więc to chyba nie to. Może nadgorliwy antywirus wycina w jego mniemaniu podejrzane PDF-y?

--
Grzexs

Data: 2019-11-01 22:54:46
Autor: User
W dniu 01.11.2019 o 21:49, Grzexs pisze:
[...]

Żeby rozważać sprawę programu do .PDFów trzeba wpierw tego .PDFa mieć. ;-)

Co ciekawe, np. "Przewodnik  po usłudze bankowości elektronicznej iPKO - wrzesień 2019"
ze strony https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-elektroniczna/przewodniki/
do której dochodzę po zalogowaniu się do iPKO, ściąga się bez problemu. Czyli coś musi się
blokować w samym serwisie iPKO.

Pozdrawiam

User

Data: 2019-11-02 11:41:34
Autor: Grzexs
[...]

Rozważ taką hipotetyczną sytuację - jako program domyślny do otwierania plików ustawiasz samodzielnie napisany .bat o treści: ,,del /y %1". Nigdy wtedy tego .pdf-a nie znajdziesz (no chyba, że w koszu).

do której dochodzę po zalogowaniu się do iPKO, ściąga się bez problemu. Czyli coś musi się
blokować w samym serwisie iPKO.

Ale dlaczego to nie działa akurat u ciebie? Czyżbyś miał specjalne względy u PKOBP?

Spróbuj na innym komputerze, to ostatecznie wyjaśni.

--
Grzexs

Data: 2019-11-02 12:22:19
Autor: User
W dniu 02.11.2019 o 11:41, Grzexs pisze:
Rozważ taką hipotetyczną sytuację - jako program domyślny do otwierania plików ustawiasz samodzielnie napisany .bat o treści: ,,del /y %1". Nigdy wtedy tego .pdf-a nie znajdziesz (no chyba, że w koszu).
Tak, masz rację. Ale ja takich rzeczy nie używam. Poza tym, dotyczyłoby to chyba wszystkich
pobieranych .pdf, a inne, nawet z PKO BP, są widoczne.
do której dochodzę po zalogowaniu się do iPKO, ściąga się bez problemu. Czyli coś musi się
blokować w samym serwisie iPKO.
Ale dlaczego to nie działa akurat u ciebie? Czyżbyś miał specjalne względy u PKOBP?

"Niestety" nie mam specjalnych względów.. No właśnie, dlaczego dotyczy to tylko mnie?

Spróbuj na innym komputerze, to ostatecznie wyjaśni.

Na razie nie mam takiej możliwości.

Pisałeś wcześniej,że nie pobierałeś starszych wyciągów. Na wszelki wypadek chcę Cię
ostrzec przed korzystaniem z "wyciągów na żądanie". Jeśli zwykle wyciągi dostajesz
tradycyjną pocztą, wtedy za taki wyciąg na żądanie pobierana jest opłata 30 zł za
każdy miesiąc. Jeśli natomiast taki wyciąg dostałbyś elektronicznie, to wyciągi
z ostatniego roku są darmowe, ale starsze niż rok też kosztują 30 zł za miesiąc.

Ponadto do opisu moich problemów z .pdf dodam jeszcze, że wygenerowany .pdf
z historią operacji na karcie kredytowej też nie pojawia się.

Podsumowując, żaden "podobno" generowany w serwis iPKO plik .pdf nie jest widoczny
na całym komputerze. Dociera tylko .pdf gdy jest on załącznikiem w potwierdzeniu
operacji otrzymanej e-mailem.

Dziękuję za zainteresowanie moim problemem.

Pozdrawiam
User

Data: 2019-11-02 12:45:24
Autor: User
W dniu 02.11.2019 o 12:22, User pisze:
[...]

Nie chcę wprowadzić Cię w błąd. W szczegółach może to zależeć od umowy
z bankiem i obowiązującej Cię taryfy. W każdym razie "wyciągi na żądanie" mogą być
pułapką.

User

Data: 2019-11-04 10:50:27
Autor: ąćęłńóśźż
Zapis historii operacji w PKO BP w postaci .pdf - problem
Skorzystaj ze skrzynki korespondencji i wyślij zapytanie do banku.

-- -- -
Dziękuję za zainteresowanie moim problemem.

Data: 2019-11-02 23:10:44
Autor: Animka
W dniu 2019-11-02 o 11:41, Grzexs pisze:
[...]

Po co?Niech jeszcze raz zainstaluje tego PDF Reader. Ja używam najstarszego i nie narzekam.

--
animka

Data: 2019-11-02 23:02:10
Autor: Animka
Zapis historii operacji w PKO BP w postaci .pdf - problem
W dniu 2019-11-01 o 21:49, Grzexs pisze:
win 10 i Firefox 70.0.1
Popatrz w Narzędziach FF w Aplikacje i wybierz, że Foxit Reader ma otwierć dokunemt.

--
animka

Data: 2019-11-02 23:08:15
Autor: Animka
Zapis historii operacji w PKO BP w postaci .pdf - problem
W dniu 2019-11-01 o 21:49, Grzexs pisze:
Wygenerowanych plików nie ma nigdzie w całym komputerze - przeszukane
w Explorerze Windows 10

W Ogólne- Pliki i Aplikacje. Pobieraj do...............tu sobie wybierz czy na pulpit czy do jakiegos folderu. Pulpit jest najbliżej i szybko można sprawdzic czy si zapisało.

--
animka

Data: 2019-11-02 22:55:48
Autor: Animka
Zapis historii operacji w PKO BP w postaci .pdf - problem
W dniu 2019-11-01 o 18:32, User pisze:
A więc może sprawdź w opcjach przeglądarki, dokąd te pliki są
ściągane, niekoniecznie musi to być ,,Downloads".

Najprawdopodobniej do Dokumentów.

--
animka

Data: 2019-11-02 22:54:20
Autor: Animka
W dniu 2019-11-01 o 17:14, Grzexs pisze:
[...]

Ja zapisuję w Dokumentach albo na Pulpicie. Trzeba wskazać gdzie chcesz, żeby plik był zapisywany albo od razu otwarty do przeczytania.

--
animka

Zapis historii operacji w PKO BP w postaci .pdf - problem