Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemo¿no¶æ tego wykonania

Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemo¿no¶æ tego wykonania

Data: 2011-11-22 00:24:03
Autor:
Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemo¿no¶æ tego wykonania
Z³o¿y³em rezerwacjê w sklepie EURO RTV AGD  telefonu komórkowego. Zamówienie wykona³em przez Internet. Po kilku dniach otrzyma³em informacjê, ¿e produkt czeka do odbioru w sklepie.

Czy ze strony prawnej w tym momencie nie dokona³eæ ju¿ czasem zakupu?

niego do sklepu oddalonego o 30 km. Ze sob± wzi±³em wydrukowan± kartkê z zamówieniem, na której widnieje napis ma³ym druczkiem "Prosimy o sprawdzenie sprzêtu przy odbiorze, poniewa¿ produkty zakupione w
                                                       ^^^^^^^^^
sklepach fizycznych na podstawie rezerwacji nie podlegaj± zwrotowi z tytu³u sprzeda¿y na odleg³o¶æ."

To pierwsze pytanie jest o tyle istotne, bo je¶li tak to mozesz taki produkt normalnie zwróciæ. Miejsce czy sposób odbioru nie ma znaczenia. Kupi³em poza siedzib± czy punktem handlowym firmy i to siê liczy.






--
Chcesz wys³aæ jaki¶ spam?  Wy¶li go do tych, którzy spamuj± moje skrzynki. Oni wysy³aj± reklamy bez pytania o zgodê:
marketing@mitel.pl * anna.nowacka@forum-press.com.pl * info@junique.pl
marek.kuleta@mgnetwork.pl * katarzyna.kudlek@thinkglobal.pl
marcin.radomski@mr-concept.pl * promocja@pwsz.suwalki.pl
info@pozyskajklientow.com.pl * magdalena.olszewska@insoftconsulting.pl

Data: 2011-11-21 21:14:46
Autor: witek
Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemo¿no¶æ tego wykonania
On 11/21/2011 5:24 PM, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl wrote:
To pierwsze pytanie jest o tyle istotne, bo je¶li tak to mozesz taki produkt
normalnie zwróciæ. Miejsce czy sposób odbioru nie ma znaczenia. Kupi³em poza
siedzib± czy punktem handlowym firmy i to siê liczy.


Nie.
On nie kupi³ przez internet. Nawet nie zap³aci³, bo p³aci siê przy odbiorze.
Przez internet zleci³ tylko i wy³±cznie dostarczenie konkretnego towaru do konkretnego sklepu, tak aby mogl tam pojsc i go kupic.

Stad wlasnie nie ma mowy o sprzedazy po za siedziba.

On po prostu przychodzi do sklepu i kupuje towar "z pó³ki". No powiedzmy spod lady.

Wiec tak samo jak z innymi towarami z polki.
Klient przychodzi i chcialby konkretny towar rozpakowac poogladac sprawdzic a jak mu sie nie podoba to od³o¿yæ na pó³kê.

St±d ten opór sprzedawcy.
Najpiew kup, a jak ewentulanie nie dzia³a  zwracaj/reklamuj.

Data: 2011-11-22 05:14:38
Autor: spp
Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemo¿no¶æ tego wykonania
W dniu 2011-11-22 04:14, witek pisze:

On po prostu przychodzi do sklepu i kupuje towar "z pó³ki". No powiedzmy
spod lady.

Wiec tak samo jak z innymi towarami z polki.
Klient przychodzi i chcialby konkretny towar rozpakowac poogladac
sprawdzic a jak mu sie nie podoba to od³o¿yæ na pó³kê.


Niekoniecznie - to by³ sprowadzony na jego (klienta) zamówienie - tylko i wy³±cznie dla niego, nie na pó³kê.

--
spp

Data: 2011-11-21 23:40:16
Autor: witek
Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemo¿no¶æ tego wykonania
On 11/21/2011 10:14 PM, spp wrote:
W dniu 2011-11-22 04:14, witek pisze:

On po prostu przychodzi do sklepu i kupuje towar "z pó³ki". No powiedzmy
spod lady.

Wiec tak samo jak z innymi towarami z polki.
Klient przychodzi i chcialby konkretny towar rozpakowac poogladac
sprawdzic a jak mu sie nie podoba to od³o¿yæ na pó³kê.


Niekoniecznie - to by³ sprowadzony na jego (klienta) zamówienie - tylko
i wy³±cznie dla niego, nie na pó³kê.


Mo¿na by tak by³o twierdziæ, gdyby ten egzemplarz by³ faktycznie unikatowy na danym rynku.
Akurat ciêzko to bedzie utrzymac w przypadku standardowego produktu, szczególnie, ¿e ³atwo bedzie wykazac, ze sprzedaje sie w wiecej niz jednej sztuce.

Data: 2011-11-22 05:21:32
Autor: gacek
Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemo¿no¶æ tego wykonania
On 2011-11-22 05:14, spp wrote:
W dniu 2011-11-22 04:14, witek pisze:

On po prostu przychodzi do sklepu i kupuje towar "z pó³ki". No powiedzmy
spod lady.

Wiec tak samo jak z innymi towarami z polki.
Klient przychodzi i chcialby konkretny towar rozpakowac poogladac
sprawdzic a jak mu sie nie podoba to od³o¿yæ na pó³kê.


Niekoniecznie - to by³ sprowadzony na jego (klienta) zamówienie - tylko
i wy³±cznie dla niego, nie na pó³kê.

Co nic nie zmienia.

gacek

Data: 2011-11-22 10:13:59
Autor: Ajgor
Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemo¿no¶æ tego wykonania
U¿ytkownik "witek" napisa³ w wiadomo¶ci news:jaf436$s9u$6inews.gazeta.pl...

Nie.
On nie kupi³ przez internet. Nawet nie zap³aci³, bo p³aci siê przy odbiorze.
Przez internet zleci³ tylko i wy³±cznie dostarczenie konkretnego towaru do konkretnego sklepu, tak aby mogl tam pojsc i go kupic.

Stad wlasnie nie ma mowy o sprzedazy po za siedziba.

On po prostu przychodzi do sklepu i kupuje towar "z pó³ki". No powiedzmy spod lady.

Wiec tak samo jak z innymi towarami z polki.
Klient przychodzi i chcialby konkretny towar rozpakowac poogladac sprawdzic a jak mu sie nie podoba to od³o¿yæ na pó³kê.

St±d ten opór sprzedawcy.
Najpiew kup, a jak ewentulanie nie dzia³a  zwracaj/reklamuj.

Tylko jest jedno male "ALE". Jak rozpakuje i zobaczy, ze nie dziala, to za trzy dni moze miec nastepny. A jak kupi, a pozniej reklamuje, to bedzie czekal miesiac. Ja juz sie tak kiedys nacialem.

Data: 2011-11-22 05:13:21
Autor: spp
Zapis o sprawdzenie produktu przy odb iorze i niemo�no�� tego wykonania
W dniu 2011-11-22 00:24, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:

To pierwsze pytanie jest o tyle istotne, bo je�li tak to mozesz taki produkt
normalnie zwr�ci�. Miejsce czy spos�b odbioru nie ma znaczenia. Kupi�em poza
siedzib� czy punktem handlowym firmy i to si� liczy.

Nawet w przypadku zakupu poza lokalem sprzedawcy w przypadku towarów na specjalne zamówienie klienta można odmówić jego przyjęcia w ustawowym 10-cio dniowym terminie.

--
spp

Data: 2011-11-22 05:16:22
Autor: gacek
Zapis o sprawdzenie produktu przy odb iorze i niemo�no�� tego wykonania
On 2011-11-22 05:13, spp wrote:
W dniu 2011-11-22 00:24, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:

To pierwsze pytanie jest o tyle istotne, bo je�li tak to mozesz taki
produkt
normalnie zwr�ci�. Miejsce czy spos�b odbioru nie ma znaczenia.
Kupi�em poza
siedzib� czy punktem handlowym firmy i to si� liczy.

Nawet w przypadku zakupu poza lokalem sprzedawcy w przypadku towarów na
specjalne zamówienie klienta można odmówić jego przyjęcia w ustawowym
10-cio dniowym terminie.

Telefon wyprodukowany w milionach sztuk to nie towar na specjalne zamówienie.

gacek

Data: 2011-11-22 05:18:01
Autor: spp
Zapis o sprawdzenie produktu przy odb iorze i niemo�no�� tego wykonania
W dniu 2011-11-22 05:16, gacek pisze:

To pierwsze pytanie jest o tyle istotne, bo je�li tak to mozesz taki
produkt
normalnie zwr�ci�. Miejsce czy spos�b odbioru nie ma znaczenia.
Kupi�em poza
siedzib� czy punktem handlowym firmy i to si� liczy.

Nawet w przypadku zakupu poza lokalem sprzedawcy w przypadku towarów na
specjalne zamówienie klienta można odmówić jego przyjęcia w ustawowym
10-cio dniowym terminie.

Telefon wyprodukowany w milionach sztuk to nie towar na specjalne
zamówienie.

Dla producenta.

Dla sprzedawcy (i klienta) jest to jedyny egzemplarz - ten, sprowadzony właśnie dla klienta na jego żądanie.

--
spp

Data: 2011-11-22 05:23:51
Autor: gacek
Zapis o sprawdzenie produktu przy odb iorze i niemo�no�� tego wykonania
On 2011-11-22 05:18, spp wrote:
W dniu 2011-11-22 05:16, gacek pisze:

To pierwsze pytanie jest o tyle istotne, bo je�li tak to mozesz taki
produkt
normalnie zwr�ci�. Miejsce czy spos�b odbioru nie ma znaczenia.
Kupi�em poza
siedzib� czy punktem handlowym firmy i to si� liczy.

Nawet w przypadku zakupu poza lokalem sprzedawcy w przypadku towarów na
specjalne zamówienie klienta można odmówić jego przyjęcia w ustawowym
10-cio dniowym terminie.

Telefon wyprodukowany w milionach sztuk to nie towar na specjalne
zamówienie.

Dla producenta.

Dla sprzedawcy (i klienta) jest to jedyny egzemplarz - ten, sprowadzony
właśnie dla klienta na jego żądanie.

No i?

Przeczytaj ustawę. Chyba nie twierdzisz, że wpisanie w zamówieniu modelu telefonu ("sony nokia 4s") wyczerpuje 10.3.4?

gacek

Data: 2011-11-22 05:37:03
Autor: spp
Zapis o sprawdzenie produktu przy odb iorze i niemo�no�� tego wykonania
W dniu 2011-11-22 05:23, gacek pisze:

To pierwsze pytanie jest o tyle istotne, bo je�li tak to mozesz taki
produkt
normalnie zwr�ci�. Miejsce czy spos�b odbioru nie ma znaczenia.
Kupi�em poza
siedzib� czy punktem handlowym firmy i to si� liczy.

Nawet w przypadku zakupu poza lokalem sprzedawcy w przypadku towarów na
specjalne zamówienie klienta można odmówić jego przyjęcia w ustawowym
10-cio dniowym terminie.

Telefon wyprodukowany w milionach sztuk to nie towar na specjalne
zamówienie.

Dla producenta.

Dla sprzedawcy (i klienta) jest to jedyny egzemplarz - ten, sprowadzony
właśnie dla klienta na jego żądanie.

No i?

Przeczytaj ustawę. Chyba nie twierdzisz, że wpisanie w zamówieniu modelu
telefonu ("sony nokia 4s") wyczerpuje 10.3.4?

A skąd informacja, że była to Nokia Sony 4s?
Jedyne co wiemy, że to miał być telefon komórkowy - taki z niepopsutym wyświetlaczem których jest podobno mało na rynku. Czy to nie wyczerpuje definicji ze wspomnianego artykułu? ;)

Nie, nie zamierzam bić piany - zwracam jedynie uwagę na fakt, że nawet przy zamówieniach internetowych klient może nie mieć prawa do powoływania się na ogólne zasady dotyczące sprzedaży poza lokalem przedsiębiorcy.

--
spp

Data: 2011-11-22 05:55:15
Autor: gacek
Zapis o sprawdzenie produktu przy odb iorze i niemo�no�� tego wykonania
On 2011-11-22 05:37, spp wrote:
W dniu 2011-11-22 05:23, gacek pisze:

To pierwsze pytanie jest o tyle istotne, bo je�li tak to mozesz taki
produkt
normalnie zwr�ci�. Miejsce czy spos�b odbioru nie ma znaczenia.
Kupi�em poza
siedzib� czy punktem handlowym firmy i to si� liczy.

Nawet w przypadku zakupu poza lokalem sprzedawcy w przypadku
towarów na
specjalne zamówienie klienta można odmówić jego przyjęcia w ustawowym
10-cio dniowym terminie.

Telefon wyprodukowany w milionach sztuk to nie towar na specjalne
zamówienie.

Dla producenta.

Dla sprzedawcy (i klienta) jest to jedyny egzemplarz - ten, sprowadzony
właśnie dla klienta na jego żądanie.

No i?

Przeczytaj ustawę. Chyba nie twierdzisz, że wpisanie w zamówieniu modelu
telefonu ("sony nokia 4s") wyczerpuje 10.3.4?

A skąd informacja, że była to Nokia Sony 4s?
Jedyne co wiemy, że to miał być telefon komórkowy - taki z niepopsutym
wyświetlaczem których jest podobno mało na rynku. Czy to nie wyczerpuje
definicji ze wspomnianego artykułu? ;)

Wątpię żeby określił to w zamówieniu, ani żeby to było ściśle z nim ;)


Nie, nie zamierzam bić piany - zwracam jedynie uwagę na fakt, że nawet
przy zamówieniach internetowych klient może nie mieć prawa do
powoływania się na ogólne zasady dotyczące sprzedaży poza lokalem
przedsiębiorcy.

A to racja.

Różnie bywa.
Udało mi się rozwiązać umowę na zwiększenie prędkości dostarczanego internetu po miesiącu (brak pisemnego potwierdzenia) - pomimo, że to chyba podpada pod 10.3.1 (zaczęło działać od razu).


gacek

Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemo¿no¶æ tego wykonania

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona