Zapis testamentowy a dyspozycja na wypadek smierci

Data: 2013-02-21 06:39:49
Autor: Kris
Zapis testamentowy a dyspozycja na wypadek smierci
Osoba ma lokaty w banku. Złozyła dyspozycje na wypadek smierci na osobę A.
Równolegle u notariusza sporz±dziła testament w którym cały maj±tek zapisuje osobie B.
Co teraz ze ¶rodkami w banku? czy wchodz± w skład spadku czy nie?

Data: 2013-02-21 09:24:11
Autor: witek
Kris wrote:
[...]

z tego co wiem to nie

Data: 2013-02-21 18:12:56
Autor: Tom N
witek w <news:kg5e50$nh0$2dont-email.me>:

Kris wrote:
[...]

IMHO jest limit/dyspozycja(osoba)

--
'Tom N'

Data: 2013-02-21 12:44:19
Autor: witek

Kris wrote:
[...]

pytanie bylo czy zapis wchodzi w spadek czy nie, a nie ile mozna zapisac.  :)

limit to 20 krotnosc czegos tam oglaszanego przez gus. To cus zdaje sie nazywa sie  srednia wyplat wynagrodzen bez zysku czy jakos tam.

Data: 2013-02-21 19:57:27
Autor: Tom N

Kris wrote:
[...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
z tego co wiem to nie
IMHO jest limit/dyspozycja(osoba)
pytanie bylo czy zapis wchodzi w spadek czy nie, a nie ile mozna zapisac.  :)

Owszem, nie, pytanie było o ¶rodki w banku ;P

--
'Tom N'

Data: 2013-02-22 02:18:44
Autor: Kris
W dniu czwartek, 21 lutego 2013 18:12:56 UTC+1 użytkownik Tom N napisał:
IMHO jest limit/dyspozycja(osoba)
To wiem. Wiem równiez ze dyspozycja taka złozona na osobe nie spokrewniona "w pierwszej lini jest niewazna"
I wiem juz ze ksrodki w banku do pewnej wysokosci przy prawidłowo złozonej dyspozycji na wypadek smierci nie wchodza w skład masy spadkowej.
Dzieki wszystkim;)

Data: 2013-02-23 18:37:58
Autor: poszukiwacz
Kris wrote:
> I wiem juz ze srodki w banku do pewnej wysokosci przy
> prawidłowo złozonej dyspozycji na wypadek smierci nie wchodza
> w skład masy spadkowej.

Pomimo tego że nie wchodzi do spadku to jednak środki pobrane
na podstawie dyspozycji sÄ… opodatkowane wg. ustawy o podatku
od spadków i darowizn i jest TYLKO MIESIĄC czasu od dnia śmierci
dyspodawcy na złożenie SD–3 i SD-Z2 w urzędzie skarbowym.

Data: 2013-02-23 18:38:33
Autor: poszukiwacz

Data: 2013-02-23 18:39:21
Autor: poszukiwacz

Data: 2013-02-23 19:14:33
Autor: witek
poszukiwacz wrote:
Kris wrote:
> [...]

od spadków i darowizn i jest TYLKO MIESIĄC czasu od dnia śmierci
dyspodawcy na złożenie SD–3 i SD-Z2 w urzędzie skarbowym.

trzy razy sa opodatkowane ?

Data: 2013-02-27 08:41:17
Autor: poszukiwacz
Zapis testamentowy a dyspozycja na wypadek smierci
witek wrote:
trzy razy sa opodatkowane ?
Niestety, wysłałem trzykrotnie ten sam post ponieważ
zmylił mnie komunikat mojego czytnika o błędzie wysyłania.

Zapis testamentowy a dyspozycja na wypadek smierci