Zapis w banku na wypadek śmierci.

Data: 2009-10-11 09:08:40
Autor: azot
Zapis w banku na wypadek śmierci.
Do jakiej wysokości zapis w banku mogę zrobić na rzecz innej osoby na
wypadek śmierci. Wiem, ze przy wykonywaniu takiego zapisu w banku jest
zawsze pytanie o zapisy dokonane na rzecz tej osoby w innym banku. Co na to
prawo bankowe i fiskus?

azot

Data: 2009-10-11 10:51:43
Autor: ąćęłńóśźż
Zapis w banku na wypadek śmierci.
To akurat nie do sprawdzenia i mozesz olac.

-- -- -

Data: 2009-10-12 10:32:46
Autor: spp
ąćęłńóśźż pisze:

To akurat nie do sprawdzenia i mozesz olac.

Ale lepiej mieć świadomość że podpisuje się fałszywe oświadczenie.

--
spp

Data: 2009-10-12 11:03:36
Autor: ąćęłńóśźż
Zapis w banku na wypadek śmierci.
Akurat w tym przypadku zasłanianie się niepamięcią niewiele IMHO grozi.
Tak naprawde nie wiadomo, jak taki zapis okreslić (kiedyś były wymagane kwoty, obecnie częsciej procenty).
Wyobraź sobie, że w dniu smierci masz na jednym koncie debet (i zapis tamże staje się całkowicie bezużyteczny, o co swoją drogą
złodziejom z rządu i z parlamentu może jak najbardziej chodzić), a na drugim koncie sporą kwotę, a w chwili zapisu mogło być
zupełnie inaczej.
JaC

-- -- -