Zapis w banku na wypadek śmierci.

Data: 2009-10-11 09:40:46
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
Zapis w banku na wypadek śmierci.
Do jakiej wysokości zapis w banku mogę zrobić na rzecz innej osoby na wypadek śmierci. Wiem, ze przy wykonywaniu takiego zapisu w banku jest zawsze pytanie o zapisy dokonane na rzecz tej osoby w innym banku. Co na to prawo bankowe i fiskus?

państwo polskie jest chciwe niemoralne i żarłoczne a do tego
bezinteresownie złośliwe przy stanowieniu prawa.

rozważ następujące alternatywy:

współwłasność rachunku
pełnomocnictwo ogólne do rachunku
pełnomocnictwo do karty bankomatowej

chodzi mi o to aby po ewentualnej śmierci właściciela rachunku wskazana
osoba mogła wypłacić pieniądze bez pokazywania aktu zgonu właściciela

Data: 2009-10-11 02:02:50
Autor: BK
On 11 Paź, 09:40, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:
> [...]
> Co na to prawo bankowe i fiskus?

państwo polskie jest chciwe niemoralne i żarłoczne a do tego
bezinteresownie złośliwe przy stanowieniu prawa.

A co do tego ma niemoralnosc czy chciwosc Panstwa?

rozważ następujące alternatywy:

współwłasność rachunku
pełnomocnictwo ogólne do rachunku
pełnomocnictwo do karty bankomatowej

Rozwaz, ze to sie sprawdzi jedynie w przypadku braku konfliktu o
spadek.

chodzi mi o to aby po ewentualnej śmierci właściciela rachunku wskazana
osoba mogła wypłacić pieniądze bez pokazywania aktu zgonu właściciela

IMO przepisy o "Zapisie na wypadek smierci" to bardzo udana instytucja
[moze wymaga z jednej poprawki]. Posiadacz rachunku umiera - a ja bez
czekania na rozwiazanie kwestii spadkowych moge pobrac srodki z konta.

Data: 2009-10-11 11:35:09
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
> [...]
> pełnomocnictwo ogólne do rachunku
> pełnomocnictwo do karty bankomatowej

Rozwaz, ze to sie sprawdzi jedynie w przypadku braku konfliktu o

można poprosić o uzasadnienie?

jeśli jestem właścicielem to zgodnie ze swoją wolą ustanawiam
sobie współwłaściciela do rachunku (inne osoby nawet nie muszą
a zgodnie z prawem bankowym nie mogą przypadkowo dowiedzieć bez
mojej zgody że właśnie tę osobę zaprosiłem do banku na wspólne
podpisanie umowy).

po mojej śmierci współwłaściciel/pełnomocnik/użytkownik karty
wypłaci kasę i może mieć daleko w ... czyjeś pretensje spadkowe

czy coś pominąłem albo czegoś nie uwzględniłem? jaki błąd popełniam?

Data: 2009-10-11 10:01:55
Autor: witek
zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl wrote:

po mojej śmierci współwłaściciel/pełnomocnik/użytkownik karty
wypłaci kasę i ...

pójdzie ewentualnie siedzieć, bo pełnomocnictwo wygasa z chwilą śmerci (chyba, że zastrzegłeś inaczej).
Po za tym to i tak wchodzi do masy spadkowej, niezaleznie czy wypłaci czy nie, wiec i tak bedzie musiał oddać.

Data: 2009-10-11 11:37:04
Autor: BK

Nie bede sie rozpisywal bo juz inni wiele napisali :)

[...]

Wspolwlasciciel moze wyplacic. Pelnomocnik i uzytkownik tez. Ale w
przypadku wspolwlascicela spadkobiercy moga sie upomniec o swoja czesc
[bo wspolwlasciciel jest wspolwlascicielem, a nie wlascicielem
calosci]. A w przypadku pelnomocnika czy uzytkownika obok roszczen
spadkobiercow moze sie pojawic prokuratura.

czy coś pominąłem albo czegoś nie uwzględniłem? jaki błąd popełniam?

Taki blad popelniasz, ze za bardzo kombinujesz. Jak sie ma duzy
majatek i chce sie wydymac potencjalnych spadkobiercow to sa sposoby
lepsze niz trzymanie majatku na koncie bankowym i kombinacje z
pelnomocnictwami czy uzytkownikami karty :)

Data: 2009-10-11 12:58:15
Autor: azot

Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:ec82b003-9146-43a5-809b-

IMO przepisy o "Zapisie na wypadek smierci" to bardzo udana instytucja
[moze wymaga z jednej poprawki]. Posiadacz rachunku umiera - a ja bez
czekania na rozwiazanie kwestii spadkowych moge pobrac srodki z konta.

Właśnie doczytałem, że moze to być najwyżej 20-to krotność sredniego wynagrodzenia w gospodarce. Ile to będzie na dzień dzisiejszy? Sześćdziesiąt kilka tysięcy? I banki chyba powiadamiają fiskusa o wypłacie tych środków zapisobiorcy. Wynika z tego, że nie można ominąć przepisu ustanawiając zapisy w kilku bankach na tą maksymalną kwotę.

azot

Data: 2009-10-11 03:29:36
Autor: Jacenty
[...]

Pełnomocnictwo ogólne wygasa po śmierci właściciela konta.

Data: 2009-10-11 13:51:43
Autor: Marcin Kuczera
Jacenty wrote:
[...]

problem ogólnie znany.
Jeżeli umarł komuś ktoś z rodziny a jego konto było kontem domowym, to rodzina była przeważnie głęboko w dupie (np rachunki za mieszkanie itd).

Niestety, ale bank o takiej śmierci należy powiadamiać w ostatniej kolejności, po wybraniu środków.

Marcin

Data: 2009-10-11 05:01:52
Autor: Jacenty
Zapis w banku na wypadek śmierci.
Niestety, ale bank o takiej śmierci należy powiadamiać w ostatniej
kolejności, po wybraniu środków.

To jest igranie z prawem, w końcu bank dowie się o faktycznej dacie
śmierci klienta i wtedy może być nieprzyjemnie.

Data: 2009-10-11 14:34:17
Autor: Krzysztof Halasa
Jacenty <jgasowski@wp.pl> writes:

To jest igranie z prawem, w końcu bank dowie się o faktycznej dacie
śmierci klienta i wtedy może być nieprzyjemnie.

Tzn. co, bank stwierdzi ze wybranie pieniedzy karta bankomatowa bylo
fraudem i odda pieniadze do masy spadkowej, czy moze bedzie sie
procesowal ze swoim bylym juz klientem?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-11 14:44:30
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Zapis w banku na wypadek �mierci.
Tzn. co, bank stwierdzi ze wybranie pieniedzy karta bankomatowa bylo
fraudem i odda pieniadze do masy spadkowej, czy moze bedzie sie
procesowal ze swoim bylym juz klientem?

bank nie kiwnie palcem. Za to "poszkodowany" spadkobierca
może uznać że został "okradziony" i powiadomić prokuratora

Data: 2009-10-11 14:47:00
Autor: Krzysztof Halasa
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl writes:

[...]

No i? Co ten prokurator zrobi? BTW kazdy spadkobierca bedzie wtedy
"poszkodowanym".
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-12 08:56:31
Autor: ąćęłńóśźż
Zapis w banku na wypadek śmierci.
Lub na odwrót.
Stałe zlecenia ani PZ nie znikają z chwilą śmierci posiadacza.
Można w ten sposób nawet przez kilka lat opłacać rachunki z konta, do którego inaczej sąd wspólnie ze skarbówką nie pozwalają się
dobrać.
Np. opłaty za mieszkanie zmarłego.
Więc jesli myslisz o swojej rodzinie, to porób stałe zlecenia (lub PZ) ze swojego konta na stałe miesięczne opłaty czy raty
kredytów.
JaC

Data: 2009-10-12 06:46:19
Autor: witek
ąćęłńóśźż wrote:
[...]

w którym banku?

W wiekszosci z nich jest zapis, że umowa o prowadzenie rachunku wygasa z   chwilą smierci posiadacza rachunku, wiec o ile tylko bank się dowie rachunek zamknie i nic się z niego nie opłaci.

Data: 2009-10-13 16:20:02
Autor: Andrzej Kłos
witek pisze:
[...]

ale dziadek umiera 10.09, 5.10 wykonuje się zlecenie stałe (ustalone przez dziadka), bank dowiaduje się o śmierci 10.10 i co robi? Cofa przelew?

andy_nek

Zapis w banku na wypadek śmierci.