Zapis w wezwaniu na rozprawe - jak to tlumaczyc?

Data: 2013-01-29 21:13:53
Autor: ikaros30
Zapis w wezwaniu na rozprawe - jak to tlumaczyc?
Jest w wezwaniu na rozprawę(jako pozwany) takie pouczenie a w nim takie
zapisy:
"Doręczając niniejszy odpis pozwu poucza się Pana (Panią) jako pozwanego
(pozwaną), że w myśl art. 207 $2 k.p.c ma prawo:
- wnieść odpowiedź na pozew w terminie 14 dni, w której zajmie stanopwisko
co do żądania pozwu.W przypadku nie uznania żądania powodu (powodów) w
całości lub części powinien złożyć wnioski dowodowe na potwierdzenie
swojego stanowiska lub przedstawić swoje wnioski, twierdzenia i dowody na
rozprawie.
- W sprawach o rozwód, separację lub unieważnienie małżeńśtwa wnioski
dowodowe powinny być składane na okoliczność, czy nastąpił trwały i zupełny
rozkład pożycia małżeńskiego, ewentualnie z czyjej winy oraz czy w wyniku
rozwodu nie ucierpi dobro małoletnich dzieci pochodzących z małżeństwa."

Moje pytania brzmią następująco (zaznaczam, że chodzi o sprawę o rozwód -
nie mój bynajmniej!:)
- punkt drugi przeze mnie wspomniany wyjaśnia na jaką okoliczność można
takie wnioski złożyć, ale...
jeżeli chcę złożyć wniosek odnoszący się np. do wysokości sugerowanych
przez powoda alimentów i sposobu ich wyliczenia, czy mogę to zrobić?
- kiedy (w jakim momencie rozprawy) takie wnioski można złożyć?

--
Z pozdrowieniami
ikaros30@wp.pl

Data: 2013-01-30 00:56:42
Autor: Robert Tomasik
Zapis w wezwaniu na rozprawe - jak to tlumaczyc?

Jeśli chodzi o alimenty dla dziecka - bo tak zakładam - to to bedzie inna sprawa, niż rozwód. A zatem w  sparwie o rozwód nie ma sensu takich wniosków dowodowych składać.

Data: 2013-01-30 10:00:15
Autor: ikaros30
Dnia Wed, 30 Jan 2013 00:56:42 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Ale pozew jest o rozwód i ustalenie alimentów. To będą oddzielne rozprawy?

--
Z pozdrowieniami
ikaros30@wp.pl

Zapis w wezwaniu na rozprawe - jak to tlumaczyc?