Zapis z najta??szego rejestratora trasy na rynku

Data: 2014-02-05 18:58:56
Autor: anacron
Zapis z najta??szego rejestratora trasy na rynku
http://www.youtube.com/watch?v=bvsJiKLfToI

Jakiś no-name, w sumie z przesyłką kosztował mniej niż 60 zł. Jakość
materiału nie powala, ale zaletą takiego jest to, że nikt raczej nie
wybije nam szyby, aby go nam ukraść. Uważam także, że do celów do jakich
jest potrzebny jakość jest w zupełności wystarczająca.

Wrzucam, bo kilka osób pisało do mnie e-maile z pytaniami o rejestrator.

--
anacron

Data: 2014-02-05 18:53:35
Autor: Budzik
Zapis z najta?szego rejestratora trasy na rynku
Użytkownik anacron anacron@anacron.pl ...

[...]

Nieźle, jeżeli miałbym np, udowodnic ze to ktos wjechał we mnie a nie ja w kogoś.
Ale juz tablicy rejestracyjnej nie odczytasz.
A jak w nocy?
Widac cokolwiek?

Data: 2014-02-05 20:35:13
Autor: anacron
W dniu 05.02.2014 19:53, Budzik pisze:
Nieźle, jeżeli miałbym np, udowodnic ze to ktos wjechał we mnie a nie ja w kogoś.
Ale juz tablicy rejestracyjnej nie odczytasz.

Wystarczył do obalenia dwóch pomiarów Iskrą, czekam na wezwanie z
lasera. :)

--
anacron

Data: 2014-02-05 23:40:04
Autor: Budzik
[...]

Na podstawie predkosci wyliczonej z czasu przejechania miedzy dwoma słupkami?

Data: 2014-02-06 00:54:58
Autor: BartekK
W dniu 2014-02-06 00:40, Budzik pisze:
UĹźytkownik anacron anacron@anacron.pl ...

[...]

Tylko zaobserwuj na tej kamerce w nocy słupki ;)

Data: 2014-02-06 01:40:35
Autor: anacron
W dniu 06.02.2014 00:40, Budzik pisze:
Wystarczył do obalenia dwóch pomiarów Iskrą, czekam na wezwanie z
lasera. :)

Na podstawie predkosci wyliczonej z czasu przejechania miedzy dwoma słupkami?

Słupki są co 100m, trochę sporo. U mnie biegły szukał punktów
charakterystycznych najbliżej siebie w danym miejscu i poklatkowo
sprawdzał. Potem wyliczał prędkość "średnią" dla mniejszych odcinków i
podał, że tu atu było między tyle a tyle dalej między tyle a tyle etc.
Kawał dobrej roboty zrobił.

--
anacron

Data: 2014-02-06 21:00:17
Autor: Budzik
[...]

Dlaczego?Chyba dobrze, bo błąd obliczen bedzie minimalny.

Data: 2014-02-05 19:59:57
Autor: xyz
W dniu 2014-02-05 18:58, anacron pisze:
[...]

Jaki to model?
Masz zapis z nocy ?

Tak myślałem że to A1, za godzinę/półtorej wyjazd z Łodzi na północ....

--
-- - xyz

Data: 2014-02-05 11:36:35
Autor: kogutek444
W dniu środa, 5 lutego 2014 19:59:57 UTC+1 użytkownik xyz napisał:
> [...]

Jaki to model?

Masz zapis z nocy ?

Tak myślałem że to A1, za godzinę/półtorej wyjazd z Łodzi na północ....

No no napisz jaki model i gdzie można zanabyć drogą kupna. Jakość według mnie wystarczająca do ewentualnych wiadomych celów.

Data: 2014-02-05 20:43:37
Autor: anacron
W dniu 05.02.2014 20:36, kogutek444@gmail.com pisze:

No no napisz jaki model i gdzie można zanabyć drogą kupna.

Allegro, najtańszy z dostawą tak szukałem swoje czasu, teraz (trochę
czasu minęło) nie mogę linka znaleźć.

--
anacron

Data: 2014-02-05 20:33:29
Autor: anacron
Zapis z najta??szego rejestratora trasy na rynku
W dniu 05.02.2014 19:59, xyz pisze:
Jaki to model?

no name

Masz zapis z nocy ?

zrobi się, częściej nocą jeżdżę.

Tak myślałem że to A1, za godzinę/półtorej wyjazd z Łodzi na północ....

Tak A1, losowo wybrałem z karty, ale z tego co zerkam okolice Kutna.

--
anacron

Data: 2014-02-05 20:50:49
Autor: ToMasz
W dniu 05.02.2014 18:58, anacron pisze:
[...]

Bardzo dziękujemy. Serio. Tyle że on najtańszy nie jest, bo ja kupiłem rejestrator o podobnej jakości za około 20zł. sęk w tym, że jak domniemam Twojemu "REC" włącza stacyjka, mojemu trzeba guzikiem włączyć nagrywanie i mój nie skasuje nagrań po zapełnieniu karty

ToMasz

Data: 2014-02-05 23:45:15
Autor: AL
On 2014-02-05 20:50, ToMasz wrote:
[...]

czyli zwykla kamera a nie rejestrator,a to nie o to chodzi w tej zabawie :/

Data: 2014-02-05 21:29:45
Autor: anacron
Zapis z najta??szego rejestratora trasy na rynku (noc)
[...]

To jeszcze zapis nocą (i poza miastem i mieście)
http://www.youtube.com/watch?v=2kmqewwQ37U

--
anacron

Data: 2014-02-05 12:56:04
Autor: kogutek444
W dniu środa, 5 lutego 2014 21:29:45 UTC+1 użytkownik anacron napisał:
> [...]

> jest potrzebny jakość jest w zupełności wystarczająca.

> To jeszcze zapis nocą (i poza miastem i mieście)

Jakość wystarczająca. Trzeba brać poprawkę że youtube przy przetwarzaniu tez trochę z jakości ujmuje. Dobrze kombinuję że na komputerze puszczone z karty trochę lepiej wygląda? Nie ma wafla żeby ktoś wcisnął że to on miał zielone, albo że właściciel cofnął pod światłami i dlatego ktoś ma przód poharatany.

Data: 2014-02-05 21:59:55
Autor: anacron
W dniu 05.02.2014 21:56, kogutek444@gmail.com pisze:
Dobrze kombinuję że na komputerze puszczone z karty trochę
lepiej wygląda?

Lepiej, a jak się rozjaśni np. avidemuxem to już całkiem wystarczająco.

--
anacron

Data: 2014-02-05 22:06:25
Autor: BartekK
W dniu 2014-02-05 21:56, kogutek444@gmail.com pisze:
To jeszcze zapis nocą (i poza miastem i mieście)
http://www.youtube.com/watch?v=2kmqewwQ37U
Jakość wystarczająca.
Jak to jest dla ciebie jakość wystarczająca, to ja wolę nie wiedzieć do czego. Nawet meteorytu czelabińskiego byś na tym nie zobaczył. Przecież tam nawet na oświetlonych skrzyżowaniach nie widać nic, poza tym że coś się świeci, ciężko poznać co to za znaki drogowe, a nawet nie widać ile droga ma pasów.
Tak to powinno wyglądać: http://www.youtube.com/watch?v=lAsoDV8daCI

Data: 2014-02-05 13:30:36
Autor: kogutek444
W dniu środa, 5 lutego 2014 22:06:25 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:

> [...]

Jak to jest dla ciebie jakość wystarczająca, to ja wolę nie wiedzieć do czego. Nawet meteorytu czelabińskiego byś na tym nie zobaczył. Przecież tam nawet na oświetlonych skrzyżowaniach nie widać nic, poza tym że coś się świeci, ciężko poznać co to za znaki drogowe, a nawet nie widać ile droga ma pasów.

To z Twojego rejestratora te filmiki? Trzeba przyznać że lepsze. Ile kosztowała Twoja kamera?

Data: 2014-02-06 00:44:11
Autor: BartekK
W dniu 2014-02-05 22:30, kogutek444@gmail.com pisze:
To z Twojego rejestratora te filmiki? Trzeba przyznać że lepsze. Ile kosztowała Twoja kamera?
~105$ z przesyłką

Data: 2014-02-06 00:41:11
Autor: Budzik
Zapis z najta?szego rejestratora trasy na rynku (noc)
Użytkownik BartekK sibi@drut.org ...

To z Twojego rejestratora te filmiki? Trzeba przyznać że lepsze. Ile
kosztowała Twoja kamera?
~105$ z przesyłką

Mozesz podac linka?
Co i gdzie kupowałes?

Data: 2014-02-06 01:49:41
Autor: BartekK
W dniu 2014-02-06 01:41, Budzik pisze:
UĹźytkownik BartekK sibi@drut.org ...

To z Twojego rejestratora te filmiki? Trzeba przyznać że lepsze. Ile
kosztowała Twoja kamera?
~105$ z przesyłką

Mozesz podac linka?
Co i gdzie kupowałes?

http://www.foxoffer.com/shadow-recorder-gt550ws-1080p-car-dash-camcorder-p-571.html
GT550W (WS = z gps, droĹźsza o kilka dolarĂłw).

Data: 2014-02-06 07:59:21
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-02-06 00:44,  *BartekK* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
To z Twojego rejestratora te filmiki? Trzeba przyznać że lepsze. Ile
kosztowała Twoja kamera?
~105$ z przesyłką

Boże...
http://www.youtube.com/watch?v=VJJZqhS_n0Q
160zł z przesyłką :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-02-06 08:20:30
Autor: BartekK
Zapis z najta??szego rejestratora trasy na rynku (noc)
W dniu 2014-02-06 07:59, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2014-02-06 00:44,  *BartekK* napisał, a mnie coś podkusiło, Ĺźeby
odpisać:
To z Twojego rejestratora te filmiki? Trzeba przyznać że lepsze. Ile
kosztowała Twoja kamera?
~105$ z przesyłką

BoĹźe...
http://www.youtube.com/watch?v=VJJZqhS_n0Q
160zł z przesyłką :)
No widzisz (i autor wątku). Jeszcze taniej niż to co pokazywałem, a różnica jakości jest nieporównywalna.
http://dashcamtalk.com/ - dobra strona o przeróżnych kamerkach, w miarę aktualna co do modeli i cen...

Data: 2014-02-06 08:34:58
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-02-06 08:20,  *BartekK* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Swoją kupiłem po przeczytaniu wątku tutaj kilka tygodni temu :)
http://www.ebay.pl/itm/310752336819?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Data: 2014-02-05 22:44:05
Autor: anacron
W dniu 05.02.2014 22:06, BartekK pisze:
[...]

Wydaje Ci się.

Tak to powinno wyglądać: http://www.youtube.com/watch?v=lAsoDV8daCI

Porównujesz rejestrator za 60 zł z przesyłką do takiego za 600 no
fantastycznie. Wystarczająca do tego, do czego potrzebny jest dvr. Jak
chcę kogoś nagrać (upolować) to wkładam na statyw samochodowy D800 ze
stałą 50 F1.8 i nagrywam w takiej jakości o jakiej jakikolwiek
rejestrator może tylko pomarzyć. No tak tylko ze szkłem to ponad 15'000
PLN :) Jeśli chcesz się licytować to się nie krępuj. :)

A teraz poważniej, po co mi dvr? Po to aby nikt mi nie powiedział, że
nie miałem zielonego, do tego aby nikt mi nie wmówił, że to ja wjechałem
w niego (podczas gdy to on cofał na skrzyżowaniu) lub do tego, aby żaden
milicjant z gównem w reku nie wmówił, że ta cyferka, która mu się
wyświetliła to moja prędkość. Tu ten najtańszy się sprawdza, a jak
pisałem nie martwię się, że mi ktoś szybę wybije. Wyjmować i wkładać non
stop jakoś mi się nie chce.

--
anacron

Data: 2014-02-06 00:53:15
Autor: BartekK
Zapis z najta??szego rejestratora trasy na rynku (noc)
Tak to powinno wyglądać: http://www.youtube.com/watch?v=lAsoDV8daCI
Porównujesz rejestrator za 60 zł z przesyłką do takiego za 600
No nie 600, ledwo połowę tego. Lepiej wydać 300 i w razie czego mieć nr rejestracyjne, niż wydać 60 i mieć tylko dowód, że to "ktoś" a nie ufo.
Dla mnie jakość tego za 60zł - to wyrzucone pieniądze, chyba że ktoś wie, że jeździ tylko w dzień, najlepiej słoneczny (ale nie pod słońce).

[...]
Swoją drogą - nie masz w nim problemu "skaczącego" obrazu? Wszystkie te tanie, które macałem - miały jakiś taki dziadowski kodek (chyba mjpeg, każda klatka oddzielnym jpegiem, z ogromną kompresją) z fps "jak się uda", tak że wyświetlanie tego na PC ze stałym fps powodowało co ileśtam klatek - klatki zgubione/przeskakujące

Ja swoich DVR też nie wyjmuje - są przyklejone na stałe, z zewnątrz praktycznie tego nie widać (przy lusterku albo z tyłu - za głową kierowcy). A jak ukradną - to jest AC.

I co do wartości udowadniania - przed sądem "wszystko co są uzna za dowĂłd, moĹźe być dowodem", więc lepsze coś niĹź nic, tylko obawiałbym się, Ĺźe jednak w tej kamerce moĹźe się okazać, Ĺźe myślimy Ĺźe wszystko mamy.. a nic nie mamy, bo np kamerkę słońce/światła auta/oświetlenie uliczne oślepiało. Albo ze względu na marny obraz  (w nocy) - nie widać Ĺźadnych elementĂłw charakterystycznych przy drodze, więc się nie da oszacować prędkości.

Data: 2014-02-05 23:55:09
Autor: AL
On 2014-02-05 21:56, kogutek444@gmail.com wrote:
[...]

jesli nie jestes nawet odczytac znaku drogowego - to oznacza, ze jakosc nie jest wyastarczajaca.
Moze byc jako dowod w niektorych zdarzeniach, ale tak raczej to jesli nie umiem odczytac numeru rej. auta jadac za nim (pierwszy film) tzn, ze wielu zdarzen - jesliby zaszly - nie udowodnisz.

Zona jezdzi z kamerka od ponad dwoch lat (2 razy sie przydala) - ale jakosc jest tak z 3 razy lepsza od tej od Anacrona (a obecnie te kamerki sa po ok 100pln - wiec moze warto doplacic?)

A odnosnie miejsca umocowania kamerki:
- w aucie zony jest przyczepiona do oslony przeciwslonecznej, ktorej praktycznie sie nie uzywa, bo na gorze przedniej szyby jest przyklejony pas antysloneczny. Kamerka praktycznie niewidoczna z zewnatrz - jest plaska.
- u mnie w aucie, kamerka jest mniejsza i miesci sie w 'cieniu' lusterka wstecznego - praktycznie nie rzuca sie w oczy z zewnatrz - a ja ze srodka praktycznie tez jej nie widze, bo cala sie chowa za lusterkiem. Kamerka z GPS.

Zadna z w/w kamer nigdy nie jest demontowana z auta. Wlacza sie automatycznie po przekreceniu kluczyka - sa bezobslugowe.

Data: 2014-02-06 09:18:34
Autor: Franc
Dnia Wed, 05 Feb 2014 23:55:09 +0100, AL napisał(a):

Zadna z w/w kamer nigdy nie jest demontowana z auta. Wlacza sie automatycznie po przekreceniu kluczyka - sa bezobslugowe.

Słuchaj, a od kamerki nie trzeba ciągnąć jakiegoś kabelka do zasilania?
Pytam poważnie. Kuźwa, z kamerką byśmy robili naprawę z OC sprawcy, a tak
poszło z naszego AC.

--
Franc

Data: 2014-02-06 09:35:09
Autor: Kapibara
Dnia Thu, 6 Feb 2014 09:18:34 +0100, Franc napisał(a):

[...]

Trzeba (choć teoretycznie można korzystać z zasilania z wbudowanej
baterii). Do tych kamerek dodają zazwyczaj ładowarkę z długim kablem. Ja
sobie poprowadziłem kabel w przednim słupku przy szybie i przy podsufitce,
tak więc kabel jest ładnie schowany.

Data: 2014-02-06 09:38:36
Autor: Franc
Dnia Thu, 6 Feb 2014 09:35:09 +0100, Kapibara napisał(a):

[...]

OK, podłączenie do zapalniczki?

--
Franc

Data: 2014-02-06 11:39:12
Autor: AL
On 2014-02-06 09:18, Franc wrote:
[...]

trzeba - ale co to za poprem doprowadzic do niej np. w slupku bocznym, podsufitce.
Producenci wraz z kamerka sprzedaja kabel do zasilania z gniazdka zapalniczki dlugosci 2-3m.

Data: 2014-02-05 21:54:55
Autor: Robert Polkowski
[...]

Zawsze można go skierować do tyłu lub z boku, na przód lepszy dać i portfel trochę odetchnie.

Robek

Data: 2014-02-05 23:39:14
Autor: Uncle Pete
[...]

Czy on aż tak tandetnie wygląda, że złodziej od razu rozpozna, że kosztował mniej niż 60 zł z przesyłką, i nie skusi się?

Piotr

Data: 2014-02-06 00:15:39
Autor: anacron
W dniu 05.02.2014 23:39, Uncle Pete pisze:
[...]

Najwyraźniej, Poznań, Warszawa, Gdańsk często w ciemnych dzielnicach.
Nie wyjmuje, jest na widoku (obok lusterka) jakoś nikt mi szyby nie wybił.

--
anacron

Data: 2014-02-05 15:36:17
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 6 lutego 2014 00:15:39 UTC+1 użytkownik anacron napisał:

> [...]

Najwyraźniej, Poznań, Warszawa, Gdańsk często w ciemnych dzielnicach.

Nie wyjmuje, jest na widoku (obok lusterka) jakoś nikt mi szyby nie wybił.

Przymuły od szyb nie wiedzą ile może być warte. Mają tylko jedno podejście. Dla nich sztuka się liczy. Najwyżej sprzedadzą za 10 złotych. Też będą do przodu.

Data: 2014-02-08 10:24:00
Autor: J.F.
Dnia Wed, 05 Feb 2014 18:58:56 +0100, anacron napisał(a):
[...]

neonet w gazetce ma lark free cam 1.0 za 100zl.

Tak swoja droga to ciagle mi chodzi po glowie aby smartfona zaprzac do
tego. Niech nagrywa, nawiguje i muzyczke gra ...

J.

Data: 2014-02-08 10:36:05
Autor: sqlwiel
W dniu 2014-02-08 10:24, J.F. pisze:
[...]

Ta... i jeszcze przednia kamera niech robi za lusterko martwego pola :)
Też tak próbowałem. Rozgrzewa się do czerwoności :) (co prawda marny tablet). Nie zasilisz go (albo z wielkim trudem), aby równoważyć takie obciążenie.

Zauważyłem, że ogromna większość tych filmików pokazuje, że rejestratory mają dość wąski kąt patrzenia. Na moje oko coś rzędu 90°. Doprawdy? Trochę cienko... Nie nagrasz gościa, który z prawego pasa nie widział Cię w lusterku i przemodelował Ci prawy przedni błotnik.
Nie mam go teraz pod ręką, bo synowi w prezencie kupowałem w 2011, ale kąt miał ok 150°. Na bokach ekranu linie pionowe były obrzydliwie wykrzywione.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-02-08 12:37:03
Autor: p0li
T->Dnia 2014-02-08 10:24:00 niejaki J.F. napisał:
Tak swoja droga to ciagle mi chodzi po glowie aby smartfona zaprzac do
tego. Niech nagrywa, nawiguje i muzyczke gra ...

a to nie ma co myśleć tylko tak zrobić
ja to ogarniam nokią N8 - jest i dvr ze śladem
jest i nawigcja
muzyczka czy audiobuki też pociągnie
aparat 12Mpix z optyka zeissa jest "troszkę" lepszy od chińskich plastików
z ładowaniem nie ma problemu
a jak wysiadasz zabierasz tel ze sobą

jest pewien minus - w nocy jet tak se --
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Zapis z najta??szego rejestratora trasy na rynku