Zapiski Polakow

Data: 2010-01-07 11:03:52
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Zapiski Polakow
28 grudnia 2009   -  158

Szanowni Czytelnicy,

Przez blisko 10 lat bylem w nieprzerwanym kontakcie ze Zbyszkiem Labedzkim,
redaktorem naczelnym portalu "Ojczyzna". Nasze poglady na polskie sprawy
byly zawsze bardzo zbiezne, a przyjazn, która sie miedzy nami zawiazala
nigdy nie byla naruszona najmniejszym chocby sladem braku lojalnosci, ani
wieksza róznica w postrzeganiu zachodzacych wydarzen. Mimo tego, ze nigdy
nie uscisnelismy sobie dloni, a nasz kontakt ograniczyl sie do kontaktów
internetowych i rozmów telefonicznych, darzylismy sie wzajemnie szacunkiem i
przyjaznia, która siegala bardzo gleboko. Te poglebione relacje dawaly nam
mozliwosc wzajemnego uzupelniania sie i komfort dojrzalego partnerstwa w
wysilkach, w których obaj chcielismy wypelniac swoje obywatelskie powinnosci
wobec Ojczyzny. Nagle odejscie Zbyszka jest dla mnie bardzo trudne do
przyjecia i dotkliwe w osobistym wymiarze i w praktycznych skutkach, które
jakby zamknely czesc mojej drogi. Wierze, ze Zbyszek laskawym okiem z
lepszego swiata wejrzy na nasze starania i wspomoze nas w trafnym
rozwiazywaniu zagadek i problemów, które dla niego juz nie sa tajemnica.

Mimo trudnosci pragne kontynuowac te zapiski, do których pisania Zbyszek
zawsze mnie dopingowal.

Rozmawialem ze Zbyszkiem kilka razy po powrocie z Torunia, z uroczystosci
18-lecia Radia Maryja w dniu 5 grudnia 2009. Prosil mnie, bym napisal do
"Zapisków.." swoje wrazenia z tej uroczystosci. Wieczorem, w dniu 10
grudnia, przeslalem mu tekst, ale nie otrzymalem zadnej odpowiedzi. Po kilku
dniach zaczalem sie martwic, bo w telefonach skarzyl sie na zle
samopoczucie. Uspokajalem zle mysli, wierzac, ze moze udal sie na bardzo
potrzebne badania do szpitala. Jednak 15 grudnia w godzinach wieczornych
dotarla do mnie smutna wiadomosc o jego smierci.

Udalo mi sie, dzieki laskawosci O.Benedykta wejsc na antene Radia Maryja o
godz. 1-szej w nocy i wykrztusic komunikat o smierci Zbigniewa Labedzkiego i
o pogrzebie, który mial sie odbyc niecale 20 godzin pózniej. Wiem, ze na
pogrzebie nie bylo tlumów, ale wierze, ze wielu ludzi z Rodziny Radia Maryja
modlilo sie za Zbyszka.

Z pewnoscia to dla Zbyszka jest najwazniejsze, tak jak jego ostatni tekst, w
którym ostatnim tchnieniem zycia bronil swietosci Krzyza Chrystusowego.

Zalaczam ten wspomniany wyzej tekst, którego Zbyszek nie zdazyl juz
zamiescic:

R.Broda –zapisek158 – 9 grudnia 2009

Data: 2010-01-07 11:49:17
Autor: Prawusek