[how-to] Zapłacić cudzą kartą w necie

Data: 2010-10-19 19:10:40
Autor: scream
[how-to] Zapłacić cudzą kartą w necie
Miałem napisać tutaj krótką "instrukcję", "ku przestrodze", ale zapytam:

1) Kto z was wie o tym, że sklep ma dostęp do pełnego nr waszej karty i
daty ważności, tak, że na dobrą sprawę wystarczy jedynie aby sprzedawca
zapamiętał wasze imię i nazwisko oraz 3-cyfrowy cvv i już może oczyścić
konto robiąc zakupy w necie?

i drugie pytanie:

2) Kto z was sądzi, że płacenie kartą w sklepie stacjonarnym jest
bezpieczne? Zakładając, że nie jest to karta chipowa ani paypass, bo takiej
nie dajemy do ręki sprzedawcy (więc nie odczyta i nie zapamięta cvv2).

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-10-19 14:52:24
Autor: witek
On 10/19/2010 12:10 PM, scream wrote:
[...]

ba, po co ma zapamiętywać,
wiele sklepów internetowych pozwala zapisać numer karty, zeby za kazydm razem nie wklepywac.
imie i nazwisko tez maja.

a cvv to im do niczego nie potrzebne.

wiemy,
ale co z tego ma wynikac.

no i?

Data: 2010-10-19 22:37:51
Autor: scream
Dnia Tue, 19 Oct 2010 14:52:24 -0500, witek napisał(a):

ba, po co ma zapamiętywać,
wiele sklepów internetowych pozwala zapisać numer karty, zeby za kazydm razem nie wklepywac.
imie i nazwisko tez maja.

a cvv to im do niczego nie potrzebne.

Zasadniczo jako sklep internetowy nie masz w ogóle dostępu do danych o
kartach którymi płacą klienci. Widzisz podgląd transakcji, ale nie masz
danych typu numer karty czy data ważności. W przypadku sklepów
stacjonarnych jest inaczej, a ja właśnie o tym piszę.

[...]

No i nic. Gdyby spytać 100 losowo wybranych osób, czy podadzą wszystkie
dane wystarczające do oczyszczenia im konta to pewnie 99 osób zaprzeczy
(zawsze trafi się jeden idiota). A tu - proszę - podają i to dobrowolnie :)

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-10-19 16:13:56
Autor: witek
On 10/19/2010 3:37 PM, scream wrote:
[...]

to zalezy od sklepu internetowego.
czy sam obsluguje karty, czy korzysta z pośredników.

[...]

karta to nie konto.
wzięcie sobie danych <> podanie danych.
karta jest na tyle bezpieczna, na ile instytucja ją obsługująca i jej regulamin.

Data: 2010-10-19 23:41:54
Autor: scream
Dnia Tue, 19 Oct 2010 16:13:56 -0500, witek napisał(a):

to zalezy od sklepu internetowego.
czy sam obsluguje karty, czy korzysta z pośredników.

Nie ma sklepów, które same obsługują karty. Nawet Amazon korzysta z
jakiegoś procesora kart.

karta to nie konto.
wzięcie sobie danych <> podanie danych.
karta jest na tyle bezpieczna, na ile instytucja ją obsługująca i jej regulamin.

Oczywiście półprawda. Jest tylko kilka kart, które przed procesowaniem
płatności wymagają np. autoryzacji smsem (słyszałem o czymś takim).
Normalnie jednak podajesz numer, imie, nazwisko, date, cvv i jeśli środki
są na koncie, to kasa leci.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-10-19 17:30:52
Autor: witek
On 10/19/2010 4:41 PM, scream wrote:
[...]

pytanie jak korzysta.
amazon trzyma dane karty u siebie i potrafi obciążyć kartę nawet jak sie data ważności nie zgadza.
bank nawet nie pisnął.

[...]

to nie moj problem tylko banku.
ja się bankowi nie wpieprzam w jaki sposob zabezpiecza własną kasę na karcie, którą mi dał w użytkowanie. to jego sprawa.
jak długo jego zabezpieczenia nie są dla mnie uciążliwe tak długo będę z niej korzystał.
jak narazie wymagan nie ma zadnych, po za faktem poinformowania ich gdybym kartę zgubił lub znalazł transakcję, których nie robiłem.

wymóg posiadania telefonu i jeszcze noszenia go przy sobie, żeby kupic lody i móc za nie zapłacić kartą dyskwalifikuje taką kartę zupełnie.

Data: 2010-10-20 07:54:30
Autor: konieczko
[how-to] Zapłacić cudzą kartą w necie
Ty baranie nie pisz o czyms o czym nie masz pojecia, dane posiadacza karty sa przechowywane w bazie danych lokalnego sklepu a firmy typu polcard tylko carte autoryzuja jesli wiec co to jest autoryzacja karty.

Data: 2010-10-20 10:17:23
Autor: Krzysztof Halasa
scream <nie@podam.pl> writes:

Nie ma sklepów, które same obsługują karty. Nawet Amazon korzysta z
jakiegoś procesora kart.

Oczywiscie ze sa. Typowym przypadkiem jest taki, w ktorym sklep uzyskuje
od klienta dane obciazanej karty i nastepnie ja sobie autoryzuje,
rozlicza, oczywiscie za posrednictwem acquirera. Kiedys wszystkie sklepy
tak dzialaly.

Mniej typowym przypadkiem (aczkolwiek moze typowym w Polsce) jest taki,
gdzie sklep nie ma dostepu do danych karty, ma tylko informacje
o autoryzacji. Reszte zalatwia acquirer lub jakas firma zblizona do
niego.

Sa wciaz sklepy, ktore zdalne transakcje wklepuja normalnie do terminala
jako transakcje z obecnoscia karty. To, ze jest ich mniej niz kiedys,
wynika chyba glownie z tego, ze wiele bankow nie autoryzuje transakcji
"keyed-in", zwlaszcza w przypadku plaskich i wirtualnych kart.
Drugim problemem sa wtedy fraudy, zwlaszcza w USA, gdzie sprzedawca
internetowy po podaniu CVV2 i pomyslnym AVS jest bezpieczny (przy
transakcji keyed-in card-present nie mozna podac CVV2 ani nie ma AVS,
a sprzedawca nie moze przeciez przedstawic "odbitki" karty).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-10-20 11:05:10
Autor: konieczko
[how-to] Zapłacić cudzą kartą w neci e
pewnie ze sa ale tlumacz baranowi  pierwszy z brzegu Farnell ktory na karcier klienta przechowuje wselkie dane nawet cvv

Data: 2010-10-19 19:16:58
Autor: wiatrak

Użytkownik "scream" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:hizt7kh2wws3$.njp4vvu0g0fj.dlg40tude.net...
 (więc nie odczyta i nie zapamięta cvv2).

 Ja cvv z karty  wydrapuję. Mam je w głowie.

wiatrak

Data: 2010-10-19 20:32:59
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 19 Oct 2010 19:16:58 +0200, wiatrak napisał(a):

 (więc nie odczyta i nie zapamięta cvv2).
 Ja cvv z karty  wydrapuję. Mam je w głowie.

Dużo sklepów nie wymaga cvv2. Z tych bardziej popularnych np. Amazon.

--
Kojer

Data: 2010-10-20 07:42:03
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 19 Oct 2010 20:32:59 +0200, Robert Kois napisał(a):

 (więc nie odczyta i nie zapamięta cvv2).

 Ja cvv z karty  wydrapuję. Mam je w głowie.

Dużo sklepów nie wymaga cvv2. Z tych bardziej popularnych np. Amazon.

Bo to niepolskie jest. U nich nawet możesz w internecie ustawić stałe obciążenie (u nas raczej niemożliwe).

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-20 13:02:37
Autor: Krzysztof Halasa
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> writes:

Bo to niepolskie jest. U nich nawet możesz w internecie ustawić stałe obciążenie (u nas raczej niemożliwe).

Zupelnie mozliwe.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-10-20 13:24:21
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 20 Oct 2010 13:02:37 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

Bo to niepolskie jest. U nich nawet możesz w internecie ustawić stałe
obciążenie (u nas raczej niemożliwe).

Zupelnie mozliwe.

A możesz wskazać taki serwis?

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-20 15:27:10
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Olgierd pisze:

Bo to niepolskie jest. U nich nawet możesz w internecie ustawić stałe
obciążenie (u nas raczej niemożliwe).

Zupelnie mozliwe.

A możesz wskazać taki serwis?

Ja tak płacę abonament Cyfry+, tyle że zlecenie dostali pisemnie, a nie przez internet.

--
MiCHA

Data: 2010-10-20 13:46:17
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 20 Oct 2010 15:27:10 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

[...]

No to "od zawsze", a ściśle -- odkąd jest ustawa o EIP tak działa. --
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-20 09:56:39
Autor: MK
On 20 Paź, 15:46, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

> Ja tak płacę abonament Cyfry+, tyle że zlecenie dostali pisemnie, a nie
> przez internet.

No to "od zawsze", a ściśle -- odkąd jest ustawa o EIP tak działa..

Z takich zlecen stalych korzystalem jeszcze pod koniec XXw w PTC i
Canal+. Teraz korzystam z kadlubka w UPC, a kadlubek, bo co miesiac
dzwonia do mnie z UPC i podaje numer KK + CVV2, pani po drugiej
stronie sluchawki wpisuje dane w formularz internetowy i juz platnosc
dokonana ;).

MK

Data: 2010-10-20 18:48:32
Autor: Olgierd
W dniu Wed, 20 Oct 2010 09:56:39 -0700, MK napisał, a ja na to:

> [...]

No to "od zawsze", a ściśle -- odkąd jest ustawa o EIP tak działa.

Z takich zlecen stalych korzystalem jeszcze pod koniec XXw w PTC i

Oczywiście, póki nie było EIP, nie było przeszkód.

Teraz korzystam z kadlubka w UPC, a kadlubek, bo co miesiac
dzwonia do mnie z UPC i podaje numer KK + CVV2, pani po drugiej stronie
sluchawki wpisuje dane w formularz internetowy i juz platnosc dokonana

A to się dziwię, bo wzięliby to na papierze i grałoby. Tak miałem ustawione w PTK Centertel (póki miałem telefon na abonament).

--
:) Olgierd || http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-23 12:34:25
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Ale skad pomysl, ze ustawa jest przeszkoda?
Bo jesli chodzi o to, ze klient za to nie odpowiada (= nie mozna go
obciazyc kwestionowana przez niego transakcja, jesli nie bylo podpisu
cyfrowego), to zupelnie inna sprawa. Kiedys tez klient za to nie
odpowiadal.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-10-25 06:35:47
Autor: Olgierd
Dnia Sat, 23 Oct 2010 12:34:25 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

[...]

Nie chodzi o brak odpowiedzialności, chodzi o to, że karta może być obciążona wyłącznie w ściśle określonych przypadkach. Stałego internetowego tam po prostu nie ma.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-25 08:44:42
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Tyle ze to tylko Twoja interpretacja. Fakt, tekst nie jest jasny, miesza
dwie rzeczy w jednym miejscu. Interpretacje sa rozne.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-10-25 07:36:09
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 25 Oct 2010 08:44:42 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

[...]

Moja interpretacja i nie tylko moja. Nie ma w Polsce serwisu, który pozwoliłby na autoryzację tego rodzaju. Przepis wyraźnie mówi, że albo masz fizyczne przedstawienie karty i pin/podpis, albo podpis na dokumencie obciążeniowym. Jedynym wyjściem jest złożenie bezpiecznego podpisu elektronicznego (art. 28 ust. 5 zd. ostatnie), jednak takie coś w ogóle jest mi nieznane.

Dlatego twierdzę, że w Polsce projekt w rodzaju PayPala, Money Bookers czy płatności jak w Amazonie na razie nie powstanie.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-25 09:56:34
Autor: mvoicem
(10/25/2010 09:36 AM), Olgierd wrote:

> [...]

Dlatego twierdzę, że w Polsce projekt w rodzaju PayPala, Money Bookers
czy płatności jak w Amazonie na razie nie powstanie.

No a platnosci.pl, platnosci allegro, przelewy24 i kiedyś allpay (który emigrował i stał się dotpayem) jakoś wychodzą poza przedstawioną powyżej alternatywę i działają.

p. m.

Data: 2010-10-25 08:11:51
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 25 Oct 2010 09:56:34 +0200, mvoicem napisał(a):

[...]

Proszę? Możesz mi pokazać jak możesz ustawić w sieci stałe obciążenie karty?

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-25 10:25:27
Autor: mvoicem
(10/25/2010 10:11 AM), Olgierd wrote:
[...]

Nie mówiłem o stałym obciążeniu karty, tylko o "przedstawionej powyżej alternatywie", czyli "Przepis wyraźnie mówi, że albo
masz fizyczne przedstawienie karty i pin/podpis, albo podpis na
dokumencie obciążeniowym".

Płatność przez przelewy24 to ani fizyczne przestawienie karty+pin/podpis ani podpis na dokumencie obciążeniowym.

p. m.

Data: 2010-10-25 09:32:12
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 25 Oct 2010 10:25:27 +0200, mvoicem napisał(a):

Proszę? Możesz mi pokazać jak możesz ustawić w sieci stałe obciążenie
karty?

Nie mówiłem o stałym obciążeniu karty, tylko o "przedstawionej powyżej
alternatywie", czyli "Przepis wyraźnie mówi, że albo masz fizyczne
przedstawienie karty i pin/podpis, albo podpis na dokumencie
obciążeniowym".

Płatność przez przelewy24 to ani fizyczne przestawienie karty+pin/podpis
ani podpis na dokumencie obciążeniowym.

No to jak tam wygląda wykonanie płatności za pomocą karty? Normalne okienko eCardu czy podobnego pośrednika się otwiera?

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-25 18:37:23
Autor: Tomek Głowacki
W dniu 2010-10-25 11:32, Olgierd pisze:

No to jak tam wygląda wykonanie płatności za pomocą karty? Normalne
okienko eCardu czy podobnego pośrednika się otwiera?

Tak, zwykły formularz i po dokonaniu transakcji przekierowuje cię do sklepu z powrotem z potwierdzeniem.

Pozdr,
Tomek

Data: 2010-10-25 21:42:21
Autor: mvoicem
(10/25/2010 11:32 AM), Olgierd wrote:
[...]

No otwiera się. Jest to fizyczne przedstawienie karty + pin/podpis? Nie jest. Jest to podpis na dokumencie obciążeniowym? Nie jest. A więc prawdę mówiłem że przelewy24/platnosci.pl/..... wykraczają poza przedstawioną przez Ciebie alternatywę, a jakoś działają.

p. m.

Data: 2010-10-26 06:54:02
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 25 Oct 2010 21:42:21 +0200, mvoicem napisał(a):

[...]

Jest to normalna transakcja internetowa, tak?

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-25 17:58:46
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Zapłacić cudzą kartą w necie
Olgierd pisze:

Przepis wyraĹşnie mĂłwi, Ĺźe albo
masz fizyczne przedstawienie karty i pin/podpis, albo podpis na
dokumencie obciążeniowym.

No ale chyba na jakiej podstawie płatności przez sieć w Polsce działają?
No przecież jak płacę za książkę w Merlinie, to nie ma ani fizycznego przedstawienia, ani podpisu - a jednak przesyłka z zakupem do mnie dociera...

--
MiCHA

Data: 2010-10-26 06:54:54
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 25 Oct 2010 17:58:46 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

[...]

Oczywiście, na podst. art. 28 ust. 6 EIP.
Cały czas była mowa o *cyklicznych* płatnościach i podobnych manewrach.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-25 21:38:15
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Ten "przepis" w ogole nie roznicuje transakcji na pojedyncze
i na powtarzajace sie.

Art. 28 (nie chce mi sie sprawdzac czy nie bylo tu jakiejs zmiany, tekst
z NBP):

"1. Posiadacza obciążają operacje dokonane przez osoby, którym
    udostępnił kartę płatniczą lub ujawnił kod identyfikacyjny."

Co to jest "kod identyfikacyjny"? Numer karty? bo przeciez nie PIN (PIN,
niezaleznie od rozwiniecia skrotu, nie pozwala na zadna identyfikacje).

2 - 4. [utrata karty]

"5. Posiadacza nie obciążają operacje, z zastrzeżeniem ust. 6, jeżeli
    karta płatnicza została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia i
    elektronicznej identyfikacji posiadacza lub bez złoĹźenia przez niego
    własnoręcznego podpisu na dokumencie obciążeniowym."

Jasne jest chyba, ze chodzi tu o transakcje kwestionowane przez klienta:

"   UĹźycie kodu identyfikacyjnego nie wystarcza do obciążenia posiadacza
    zakwestionowaną przez niego operacją, chyba Ĺźe został złoĹźony
    bezpieczny podpis elektroniczny zgodnie z art. 5 ust. l ustawy z dnia
    18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. Nr 130, poz.
    1450 oraz z 2002 r. Nr 153, poz. 1271)."

"6. O ile umowa o kartę płatniczą przewiduje taką możliwość, posiadacza
    obciążają operacje dokonane na odległość, mimo iĹź karta płatnicza
    została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia."

Jedyna sensowna interpretacja tego jest IMHO taka, ze brak fizycznego
przedstawienia nie moze byc sam w sobie powodem reklamacji.

Jasne ze mogloby to byc jasne, ale jesli nie jest, to nie ma sensu
jeszcze bardziej tego zaciemniac.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-10-26 06:53:36
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 25 Oct 2010 21:38:15 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

[...]

W sumie tak, ponieważ cykliczne obciążenie jest po prostu zwykłym obciążeniem. Więc albo masz podpis na dokumencie obciążeniowym (i nie ma konieczności fizycznego przedstawienia karty), albo robisz normalną transakcję internetową z ust. 6.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-19 20:19:04
Autor: konieczko
W dniu 2010-10-19 19:10, scream pisze:
[...]

powiem tak po raz kolejny tylko snoby i poldebile uzywaja KK.  Po pierwsze drgie to po drugie bele frajer moze wyczyscic wam konto.

Do platnoisci w Eu i wiekszosci normalnych krakjow w swiecie wystarczy debetowka na PIN a jesli juz koniecznie potrzebna KK np do platnosci w necie to ja mam przedplacona KK i przelewam sobie przed platnoscia tyle ile potrzeba.  Tym sposobem wilk jest systy i owca cala i barany trzeba strzyuc jak sa poldebilne.

Data: 2010-10-19 14:53:14
Autor: witek
On 10/19/2010 1:19 PM, konieczko wrote:

[...]

następny "mondry" inaczej.

Data: 2010-10-19 22:10:25
Autor: Czesuaw P.
[how-to] Zapłacić cudzą kartą w necie
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i9ksqv$o0k$10inews.gazeta.pl...

następny "mondry" inaczej.

Zaraz okaże się, że jesteś pedałem. Ja pewnie też, i jeszcze niejeden w tym wątku, hehe.

--
Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

Proszę o wsparcie
mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

Dziękuję za donację.

Data: 2010-10-19 16:14:41
Autor: witek
On 10/19/2010 3:10 PM, Czesuaw P. wrote:

Zaraz okaże się, że jesteś pedałem. Ja pewnie też, i jeszcze niejeden w
tym wątku, hehe.

ciekawe skąd on tyle o mnie wie.

Data: 2010-10-19 20:24:54
Autor: Kamil Jońca
[how-to] Zapłacić cudzą kartą w necie
konieczko <troll@ops.pl> writes:
[...]

necie to ja mam przedplacona KK i przelewam sobie przed platnoscia
Dlaczego mam wrażenie, że nie masz pojęcia o czym piszesz.
KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Niebawem ludziom, zwierzętom, i książkom wyrosną antenki.

Data: 2010-10-19 20:52:09
Autor: konieczko
W dniu 2010-10-19 20:24, Kamil Jońca pisze:
[...]

wal sie na ryj pedalski pomiocie

Data: 2010-10-19 20:56:54
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Tue, 19 Oct 2010 20:24:54 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

Dlaczego mam wrażenie, że nie masz pojęcia o czym piszesz.

Pewnie dlatego, że on faktycznie nie ma pojęcia. A ja nie mam pojęcia,
dlaczego Ty nie masz go w KF :)

AK

Data: 2010-10-19 21:16:17
Autor: konieczko
W dniu 2010-10-19 20:56, Andrzej Kubiak pisze:
[...]

Ty masz qrwa pojecie pedale pewnie wala cie po rogach rowno twoi kolecsie pealska cioto.

Data: 2010-10-20 13:03:07
Autor: robertcb
[...]

Jaki problem by wszelkie dane niezbędne do zapłacenia kartą wpisywane w formularzu na stronie sklepu internetowego szły jako kopia na email autora tejże strony?

Data: 2010-10-20 22:31:43
Autor: scream
Dnia Wed, 20 Oct 2010 13:03:07 +0200, robertcb@mailinator.com napisał(a):

Jaki problem by wszelkie dane niezbędne do zapłacenia kartą wpisywane w formularzu na stronie sklepu internetowego szły jako kopia na email autora tejże strony?

Czyli widzę, że Ameryki tym nie odkryłem :)