[how-to] Zapłacić cudzą kartą w necie

Data: 2010-10-19 19:16:58
Autor: wiatrak
[how-to] Zapłacić cudzą kartą w necie

Użytkownik "scream" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:hizt7kh2wws3$.njp4vvu0g0fj.dlg40tude.net...
 (więc nie odczyta i nie zapamięta cvv2).

 Ja cvv z karty  wydrapuję. Mam je w głowie.

wiatrak

Data: 2010-10-19 20:32:59
Autor: Robert Kois
Dnia Tue, 19 Oct 2010 19:16:58 +0200, wiatrak napisał(a):

 (więc nie odczyta i nie zapamięta cvv2).
 Ja cvv z karty  wydrapuję. Mam je w głowie.

Dużo sklepów nie wymaga cvv2. Z tych bardziej popularnych np. Amazon.

--
Kojer

Data: 2010-10-20 07:42:03
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 19 Oct 2010 20:32:59 +0200, Robert Kois napisał(a):

 (więc nie odczyta i nie zapamięta cvv2).

 Ja cvv z karty  wydrapuję. Mam je w głowie.

Dużo sklepów nie wymaga cvv2. Z tych bardziej popularnych np. Amazon.

Bo to niepolskie jest. U nich nawet możesz w internecie ustawić stałe obciążenie (u nas raczej niemożliwe).

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-20 13:02:37
Autor: Krzysztof Halasa
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> writes:

Bo to niepolskie jest. U nich nawet możesz w internecie ustawić stałe obciążenie (u nas raczej niemożliwe).

Zupelnie mozliwe.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-10-20 13:24:21
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 20 Oct 2010 13:02:37 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

Bo to niepolskie jest. U nich nawet możesz w internecie ustawić stałe
obciążenie (u nas raczej niemożliwe).

Zupelnie mozliwe.

A możesz wskazać taki serwis?

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-20 15:27:10
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Olgierd pisze:

Bo to niepolskie jest. U nich nawet możesz w internecie ustawić stałe
obciążenie (u nas raczej niemożliwe).

Zupelnie mozliwe.

A możesz wskazać taki serwis?

Ja tak płacę abonament Cyfry+, tyle że zlecenie dostali pisemnie, a nie przez internet.

--
MiCHA

Data: 2010-10-20 13:46:17
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 20 Oct 2010 15:27:10 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

[...]

No to "od zawsze", a ściśle -- odkąd jest ustawa o EIP tak działa. --
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-20 09:56:39
Autor: MK
On 20 Paź, 15:46, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

> Ja tak płacę abonament Cyfry+, tyle że zlecenie dostali pisemnie, a nie
> przez internet.

No to "od zawsze", a ściśle -- odkąd jest ustawa o EIP tak działa..

Z takich zlecen stalych korzystalem jeszcze pod koniec XXw w PTC i
Canal+. Teraz korzystam z kadlubka w UPC, a kadlubek, bo co miesiac
dzwonia do mnie z UPC i podaje numer KK + CVV2, pani po drugiej
stronie sluchawki wpisuje dane w formularz internetowy i juz platnosc
dokonana ;).

MK

Data: 2010-10-20 18:48:32
Autor: Olgierd
W dniu Wed, 20 Oct 2010 09:56:39 -0700, MK napisał, a ja na to:

> [...]

No to "od zawsze", a ściśle -- odkąd jest ustawa o EIP tak działa.

Z takich zlecen stalych korzystalem jeszcze pod koniec XXw w PTC i

Oczywiście, póki nie było EIP, nie było przeszkód.

Teraz korzystam z kadlubka w UPC, a kadlubek, bo co miesiac
dzwonia do mnie z UPC i podaje numer KK + CVV2, pani po drugiej stronie
sluchawki wpisuje dane w formularz internetowy i juz platnosc dokonana

A to się dziwię, bo wzięliby to na papierze i grałoby. Tak miałem ustawione w PTK Centertel (póki miałem telefon na abonament).

--
:) Olgierd || http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-23 12:34:25
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Ale skad pomysl, ze ustawa jest przeszkoda?
Bo jesli chodzi o to, ze klient za to nie odpowiada (= nie mozna go
obciazyc kwestionowana przez niego transakcja, jesli nie bylo podpisu
cyfrowego), to zupelnie inna sprawa. Kiedys tez klient za to nie
odpowiadal.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-10-25 06:35:47
Autor: Olgierd
Dnia Sat, 23 Oct 2010 12:34:25 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

[...]

Nie chodzi o brak odpowiedzialności, chodzi o to, że karta może być obciążona wyłącznie w ściśle określonych przypadkach. Stałego internetowego tam po prostu nie ma.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-25 08:44:42
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Tyle ze to tylko Twoja interpretacja. Fakt, tekst nie jest jasny, miesza
dwie rzeczy w jednym miejscu. Interpretacje sa rozne.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-10-25 07:36:09
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 25 Oct 2010 08:44:42 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

[...]

Moja interpretacja i nie tylko moja. Nie ma w Polsce serwisu, który pozwoliłby na autoryzację tego rodzaju. Przepis wyraźnie mówi, że albo masz fizyczne przedstawienie karty i pin/podpis, albo podpis na dokumencie obciążeniowym. Jedynym wyjściem jest złożenie bezpiecznego podpisu elektronicznego (art. 28 ust. 5 zd. ostatnie), jednak takie coś w ogóle jest mi nieznane.

Dlatego twierdzę, że w Polsce projekt w rodzaju PayPala, Money Bookers czy płatności jak w Amazonie na razie nie powstanie.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-25 09:56:34
Autor: mvoicem
(10/25/2010 09:36 AM), Olgierd wrote:

> [...]

Dlatego twierdzę, że w Polsce projekt w rodzaju PayPala, Money Bookers
czy płatności jak w Amazonie na razie nie powstanie.

No a platnosci.pl, platnosci allegro, przelewy24 i kiedyś allpay (który emigrował i stał się dotpayem) jakoś wychodzą poza przedstawioną powyżej alternatywę i działają.

p. m.

Data: 2010-10-25 08:11:51
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 25 Oct 2010 09:56:34 +0200, mvoicem napisał(a):

[...]

Proszę? Możesz mi pokazać jak możesz ustawić w sieci stałe obciążenie karty?

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-25 10:25:27
Autor: mvoicem
(10/25/2010 10:11 AM), Olgierd wrote:
[...]

Nie mówiłem o stałym obciążeniu karty, tylko o "przedstawionej powyżej alternatywie", czyli "Przepis wyraźnie mówi, że albo
masz fizyczne przedstawienie karty i pin/podpis, albo podpis na
dokumencie obciążeniowym".

Płatność przez przelewy24 to ani fizyczne przestawienie karty+pin/podpis ani podpis na dokumencie obciążeniowym.

p. m.

Data: 2010-10-25 09:32:12
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 25 Oct 2010 10:25:27 +0200, mvoicem napisał(a):

Proszę? Możesz mi pokazać jak możesz ustawić w sieci stałe obciążenie
karty?

Nie mówiłem o stałym obciążeniu karty, tylko o "przedstawionej powyżej
alternatywie", czyli "Przepis wyraźnie mówi, że albo masz fizyczne
przedstawienie karty i pin/podpis, albo podpis na dokumencie
obciążeniowym".

Płatność przez przelewy24 to ani fizyczne przestawienie karty+pin/podpis
ani podpis na dokumencie obciążeniowym.

No to jak tam wygląda wykonanie płatności za pomocą karty? Normalne okienko eCardu czy podobnego pośrednika się otwiera?

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-25 18:37:23
Autor: Tomek Głowacki
W dniu 2010-10-25 11:32, Olgierd pisze:

No to jak tam wygląda wykonanie płatności za pomocą karty? Normalne
okienko eCardu czy podobnego pośrednika się otwiera?

Tak, zwykły formularz i po dokonaniu transakcji przekierowuje cię do sklepu z powrotem z potwierdzeniem.

Pozdr,
Tomek

Data: 2010-10-25 21:42:21
Autor: mvoicem
(10/25/2010 11:32 AM), Olgierd wrote:
[...]

No otwiera się. Jest to fizyczne przedstawienie karty + pin/podpis? Nie jest. Jest to podpis na dokumencie obciążeniowym? Nie jest. A więc prawdę mówiłem że przelewy24/platnosci.pl/..... wykraczają poza przedstawioną przez Ciebie alternatywę, a jakoś działają.

p. m.

Data: 2010-10-26 06:54:02
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 25 Oct 2010 21:42:21 +0200, mvoicem napisał(a):

[...]

Jest to normalna transakcja internetowa, tak?

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-25 17:58:46
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Zapłacić cudzą kartą w necie
Olgierd pisze:

Przepis wyraĹşnie mĂłwi, Ĺźe albo
masz fizyczne przedstawienie karty i pin/podpis, albo podpis na
dokumencie obciążeniowym.

No ale chyba na jakiej podstawie płatności przez sieć w Polsce działają?
No przecież jak płacę za książkę w Merlinie, to nie ma ani fizycznego przedstawienia, ani podpisu - a jednak przesyłka z zakupem do mnie dociera...

--
MiCHA

Data: 2010-10-26 06:54:54
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 25 Oct 2010 17:58:46 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

[...]

Oczywiście, na podst. art. 28 ust. 6 EIP.
Cały czas była mowa o *cyklicznych* płatnościach i podobnych manewrach.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-25 21:38:15
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Ten "przepis" w ogole nie roznicuje transakcji na pojedyncze
i na powtarzajace sie.

Art. 28 (nie chce mi sie sprawdzac czy nie bylo tu jakiejs zmiany, tekst
z NBP):

"1. Posiadacza obciążają operacje dokonane przez osoby, którym
    udostępnił kartę płatniczą lub ujawnił kod identyfikacyjny."

Co to jest "kod identyfikacyjny"? Numer karty? bo przeciez nie PIN (PIN,
niezaleznie od rozwiniecia skrotu, nie pozwala na zadna identyfikacje).

2 - 4. [utrata karty]

"5. Posiadacza nie obciążają operacje, z zastrzeżeniem ust. 6, jeżeli
    karta płatnicza została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia i
    elektronicznej identyfikacji posiadacza lub bez złoĹźenia przez niego
    własnoręcznego podpisu na dokumencie obciążeniowym."

Jasne jest chyba, ze chodzi tu o transakcje kwestionowane przez klienta:

"   UĹźycie kodu identyfikacyjnego nie wystarcza do obciążenia posiadacza
    zakwestionowaną przez niego operacją, chyba Ĺźe został złoĹźony
    bezpieczny podpis elektroniczny zgodnie z art. 5 ust. l ustawy z dnia
    18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. Nr 130, poz.
    1450 oraz z 2002 r. Nr 153, poz. 1271)."

"6. O ile umowa o kartę płatniczą przewiduje taką możliwość, posiadacza
    obciążają operacje dokonane na odległość, mimo iĹź karta płatnicza
    została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia."

Jedyna sensowna interpretacja tego jest IMHO taka, ze brak fizycznego
przedstawienia nie moze byc sam w sobie powodem reklamacji.

Jasne ze mogloby to byc jasne, ale jesli nie jest, to nie ma sensu
jeszcze bardziej tego zaciemniac.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-10-26 06:53:36
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 25 Oct 2010 21:38:15 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

[...]

W sumie tak, ponieważ cykliczne obciążenie jest po prostu zwykłym obciążeniem. Więc albo masz podpis na dokumencie obciążeniowym (i nie ma konieczności fizycznego przedstawienia karty), albo robisz normalną transakcję internetową z ust. 6.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

[how-to] Zapłacić cudzą kartą w necie