Zaplata - wieksza suma

Data: 2009-05-02 08:15:17
Autor: Piko
Zaplata - wieksza suma
Przy sprzedazy nieruchomosci bez posrednika, kiedy suma zaplaty jest zbyt duza zeby zaplacic gotowka, jak uniknac sytuacji ze podpisze akt sprzedazy,a pozniej sie okaze ze kupujacy nie dokonal przelewu pieniedzy?
Umowa bedzie spisana u notariusza ale jak miec gwarancje ze pieniadze beda na moim koncie?

Data: 2009-05-02 16:41:40
Autor: Dawid
Zaplata - wieksza suma
[...]

może klauzule w umowie iż do 7 dni klient ma przelac pieniądze pod rygorem niewazności umowy??

Data: 2009-05-02 23:10:11
Autor: Robert Tomasik
Zaplata - wieksza suma
Użytkownik "Dawid" <dawid32@wytnijto.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gthm30$9u3$1news.onet.pl...
Przy sprzedaży nieruchomości bez posrednika, kiedy suma zaplaty jest
[...]

Umowy zakupu nieruchomości nie można zawrzeć pod warunkiem, więc to co piszesz jest niemozliwe.

Data: 2009-05-02 18:10:46
Autor: tomasz karśnicki
Zaplata - wieksza suma
Piko pisze:
[...]
Można spisać umowę przedwstępną.

Data: 2009-05-02 21:01:49
Autor: Jacek_P
Zaplata - wieksza suma
Piko napisal:
[...]

Czek potwierdzony z banku. Bank zaklada blokade na kwocie.
Taki czek to praktycznie jak gotowka.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-05-02 22:48:48
Autor: Pan Papkin
Zaplata - wieksza suma
Piko pisze:
[...]

kolejność działań standardowa stosowana przez każdego notariusza:
1.umowa u notariusza - podpisy stron
2. wizyta w banku (najlepiej otwórz sobie tymczasowy rachunek w tym banku z którego będzie przelew)
3. powrót do notariusza i oświadczenie sprzedającego że otrzymał zapłatę
4. podpisanie i zarejestrowanie aktu przez notariusza oraz wydanie wypisów

pozdrawiam,
PP

Data: 2009-05-04 19:08:05
Autor: blad
Zaplata - wieksza suma
Użytkownik "Pan Papkin"
[...]

popieram, tez tak kiedys zrobilem
ad. 2 - uściślę - jak pojechalismy do banku, ja zrobilem wyplate, a sprzedający wplate - kasjerka nawet nie liczyla pieniedzy tylko wydala wplacajacemu potwierdzenie wplaty.
*** blad ***

Data: 2009-05-05 12:13:43
Autor: ąćęłńóśźż
Zaplata - wieksza suma
Bzdura, patrz np. stanowisko stołecznej rady notarialnej.
Zreszta i w tym wypadku sprzedający mógłby nagle 'zasłabnąć" po otrzymaniu zapłaty.

Pieniążki na stół u notraiusza i tyle :-)
JaC

-- -- -

Data: 2009-05-05 09:30:38
Autor: witek
Zaplata - wieksza suma
ąćęłńóśźż wrote:

Pieniążki na stół u notraiusza i tyle :-)

a jak będą lewe? :)

Data: 2009-05-02 23:11:03
Autor: Robert Tomasik
Zaplata - wieksza suma
Użytkownik "Piko" <pico@wp.pl> napisał w wiadomości news:WzYKl.6995$uD3.2585newsfe20.iad...
[...]

Było nie tak dawno. Najprościej przyjać zapłatę czekiem potwierdzonym przez bank.

Data: 2009-05-03 07:18:42
Autor: spp
Zaplata - wieksza suma
Robert Tomasik pisze:

Było nie tak dawno. Najprościej przyjać zapłatę czekiem potwierdzonym przez bank.

Jeszcze prościej przelewem.

--
spp

Data: 2009-05-03 07:24:09
Autor: Jacek_P
Zaplata - wieksza suma
spp napisal:
Jeszcze prościej przelewem.

Chyba nie przyswajasz tresci :) Chodzi o uzyskanie pewnosci,
ze pieniadze sa przekazane w momencie podpisywania umowy.
Przelew zwykly takiej pewnosci nie daje. Czek potwierdzony - tak.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-05-03 10:10:27
Autor: cef
Zaplata - wieksza suma
Jacek_P wrote:
spp napisal:
[...]

No nie wiem. Przy przelewie na rachunek w tym samym
banku, to nawet pewność jest 200%, bo moge wyjść z banku
z wyciągiem z tą kwota już na moim rachunku, a nie z jakimś tam czekiem :-)

Data: 2009-05-03 10:10:59
Autor: Jacek_P
Zaplata - wieksza suma
cef napisal:
No nie wiem. Przy przelewie na rachunek w tym samym
banku, to nawet pewność jest 200%, bo moge wyjść z banku
z wyciągiem z tą kwota już na moim rachunku, a nie z jakimś tam czekiem :-)

A skad wiesz, ze ktokolwiek przeleje ci duza kwote pieniedzy PRZED
podpisaniem umowy? Nieufnosc dotyczy obu stron. W przypadku czeku
potwierdzonego do jego przekazania dochodzi u notariusza, ktory
oprocz faktu protokolowania odgrywa tez role zaufanej strony trzeciej.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-05-03 14:51:46
Autor: Robert Tomasik
Zaplata - wieksza suma
Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:gtjk3c$qqf$1nemesis.news.neostrada.pl...
Jacek_P wrote:
spp napisal:
[...]
:-)

Ale nie zrobisz tego u notariusza. Czek możesz w jego obecności przekazać, a co więcej może on za kilka złotych poświadczyć własnoręczność podpisu na nim, co w zasadzie teoretycznie gwarantuje wypłatę czeku potwierdzonego przez bank.

Data: 2009-05-03 18:36:16
Autor: spp
Zaplata - wieksza suma
Robert Tomasik pisze:

... a co więcej może on za kilka złotych poświadczyć
własnoręczność podpisu na nim,

Na czeku? A po co?

--
spp

Data: 2009-05-03 18:07:47
Autor: Jacek_P
Zaplata - wieksza suma
spp napisal:
Robert Tomasik pisze:
> ... a co więcej może on za kilka złotych poświadczyć
> własnoręczność podpisu na nim,
Na czeku? A po co?

Po to, aby zaraz po wyjsciu od notariusza nie pomaszerowal na policje
z haslem: wreczylem mu gotowke, a on grozbami wymusil na mnie dodatkowe
wreczenie czeku potwierdzonego. Przy duzych kwotach wszystkie chwyty
dozwolone. Jeszcze lepszym mykiem, ale ze strony kupujacego jest zlozenie
czeku do depozytu u notariusza z zastrzezeniem wydania dopiero
po miesiacu - zazwyczaj ujawniaja sie wtedy wszystkie zalegle,
czekajace w kolejce wpisy do hipoteki :)

Jezeli sie ujawnia jako wady prawne, to mozna zdazyc zablokowac
wydanie czeku.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-05-03 20:27:12
Autor: spp
Zaplata - wieksza suma
Jacek_P pisze:
spp napisal:
Robert Tomasik pisze:
[...]

Pytanie brzmi: Po co potwierdzenie podpisu na czeku skoro jest ono bez znaczenia:
a. dla banku;
b. d;la policji w tej hipotetycznej sytuacji (formę płatności ustalono w umowie).

[...]

1. Nic za darmo - depozyt też.
2. A jak ujawinoią się po roku? Żdne zabezpieczenie.

Jezeli sie ujawnia jako wady prawne, to mozna zdazyc zablokowac
wydanie czeku.

O, w jaki sposób?

--
spp

Data: 2009-05-04 00:03:50
Autor: Robert Tomasik
Zaplata - wieksza suma
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:gtknms$s0h$1news.onet.pl...
Jacek_P pisze:
spp napisal:
Robert Tomasik pisze:
[...]

Oosbiście kiedyś spotkałem sie z taką sytuacją, że taki czek podpisany został wręczony drugiej stronie jako zapłata. W banku okazało się, że podpis nie zgadza się ze wzorem podpisu. Pieniędzy nei wypłacono. Teoretycznie jeszcze może taki czek zostać podpisany przez zupełnie inną osobę, jeśli gość wręcza czek podpisany wcześniej.

[...]

Ale pradopodobienstwo, ze się ujawnią po roku, zamiast 30 dniach jest diametralnie różne.

Jezeli sie ujawnia jako wady prawne, to mozna zdazyc zablokowac
wydanie czeku.
O, w jaki sposób?

Przez Prokuratora chociażby.

Data: 2009-05-03 21:14:12
Autor: kauzyperda
Zaplata - wieksza suma
Jacek_P pisze:

po miesiacu - zazwyczaj ujawniaja sie wtedy wszystkie zalegle,
czekajace w kolejce wpisy do hipoteki :)

A skad zalozenie ze strony nie sprawdzaja ksiegi wieczystej przed transakcja?

(choc w sumie to jednak calkiem czeste zjawisko...)

--
pozdr
luck

Data: 2009-05-03 19:30:05
Autor: witek
Zaplata - wieksza suma
kauzyperda wrote:
Jacek_P pisze:

po miesiacu - zazwyczaj ujawniaja sie wtedy wszystkie zalegle,
czekajace w kolejce wpisy do hipoteki :)

A skad zalozenie ze strony nie sprawdzaja ksiegi wieczystej przed transakcja?

A co ci to da.
Sprawdzisz sobie księgę, pojdziesz do notariusza, a kolega w tym czasie złożę w  sądzie wniosek o obciążenie hipoteki.
I możesz się iść bujać.

Data: 2009-05-04 20:48:04
Autor: kauzyperda
Zaplata - wieksza suma
witek pisze:
kauzyperda wrote:
Jacek_P pisze:

[...]

Pisalem o *minimalizowaniu* czasu pomiedzy sprawdzeniem a transakcja - czyli sprawdzenie tuz *przed* tranaskacja (pare minut) - i najlepiej natychmiast wniosek do sadu (jesli mozliwe) - choc to juz lekka paranoja zaczyna sie robic.

Oczywiscie zawsze mozesz "nie zdazyc", ale jak spodziewasz sie tego typu numerow to znaczy, zeby transakcje lepiej odpuscic...

Zreszta na upartego jestes w stanie ustawic kogos pod biurem podawczym i sprawdzac jakie ludzie wnioski skladaja - ale jak pisalem, paranoja

--
pozdr
luck

Data: 2009-05-04 17:17:14
Autor: witek
Zaplata - wieksza suma
kauzyperda wrote:

[...]

To nie jest paranoja tylko robienie kogos w balona.
o ile sprawdzic kilka minut przed pospisaniem aktu sie da, o ile zostawisz kolege w sądzie, o tyle potem jestes juz pogrzebany, bo wystarczy, zeby sprzedajacy po podpisaniu aktu dal koledze cynk, ze moze juz wniosek do sadu skladac. Ty w tym czasie ze swoim wnioskiem bedziesz na schodach u notariusza.

Oczywiscie zawsze mozesz "nie zdazyc", ale jak spodziewasz sie tego typu numerow to znaczy, zeby transakcje lepiej odpuscic...

Wrecz przeciwnie. Kupujesz mieszkanie na rynku wtornym od dobrze ubranego goscia, ktory sprzedaje bo "kupil wieksze" i nie masz pojecia z kim masz do czynienia, a na ladne oczy to juz nie jedna (jeden) sie dal nabrac.

Zreszta na upartego jestes w stanie ustawic kogos pod biurem podawczym i sprawdzac jakie ludzie wnioski skladaja - ale jak pisalem, paranoja

nie paranja tylko rzeczywistosc.

Data: 2009-05-03 22:47:50
Autor: Icek
Zaplata - wieksza suma
> [...]

transakcja?

(choc w sumie to jednak calkiem czeste zjawisko...)

nawet jak sprawdzaja to moze byc taka sytuacja, ze 3 notariuszy sprawdzi. U
3 niemal na raz ktos sprzeda nieruchomosc

I co czyja jest? Tego kto szybciej zarejestruje ja w KW ?

Icek

Data: 2009-05-03 19:30:59
Autor: witek
Zaplata - wieksza suma
Icek wrote:

I co czyja jest? Tego kto szybciej zarejestruje ja w KW ?

tak,
zreszta typowy numer.
Doniesienie czegos do sądu na ostatnią chwilę.

Data: 2009-05-03 20:47:19
Autor: Jacek_P
Zaplata - wieksza suma
Icek napisal:
nawet jak sprawdzaja to moze byc taka sytuacja, ze 3 notariuszy sprawdzi. U
3 niemal na raz ktos sprzeda nieruchomosc
I co czyja jest? Tego kto szybciej zarejestruje ja w KW ?

Z tego co pamietam z orzecznictwa - tak.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-05-04 20:54:18
Autor: kauzyperda
Zaplata - wieksza suma
Jacek_P pisze:
Icek napisal:
nawet jak sprawdzaja to moze byc taka sytuacja, ze 3 notariuszy sprawdzi. U
3 niemal na raz ktos sprzeda nieruchomosc
I co czyja jest? Tego kto szybciej zarejestruje ja w KW ?

Z tego co pamietam z orzecznictwa - tak.

Niby tak, bo przepis (626[6] kpc) mowi:
§ 1. O kolejności wniosku o wpis rozstrzyga chwila wpływu wniosku do właściwego sądu. Za chwilę wpływu wniosku uważa się godzinę i minutę, w której w danym dniu wniosek wpłynął do sądu.
§ 2. Wnioski, które wpłynęły w tej samej chwili, będą uważane za złożone równocześnie.

Ale jest tez takie ciekawe orzeczenie SN-u:

III CKN 1302/00 postanow. SN 2003.04.04
W razie złożenia w tym samym dniu dwóch wniosków o wpis prawa własności na rzecz różnych nabywców, na podstawie różnych umów sprzedaży dotyczących tej samej nieruchomości, o kolejności rozpoznania wniosków rozstrzyga chwila zawarcia tych umów.

--
pozdr
luck

Data: 2009-05-04 17:21:04
Autor: witek
Zaplata - wieksza suma
kauzyperda wrote:

[...]

Co dokładnie nic ci nie daje,bo, gosciu moze spokojnie u wszystkich notariuszy sprzedawac to mieszkanie od samego rana.

Jakiekolwiek zabezpieczenie dawałby wpis do ksiegi z informacja, ze mieszkanie jest "w trakcie sprzedawania." Taki lock file

Data: 2009-05-03 17:14:50
Autor: kauzyperda
Zaplata - wieksza suma
Piko pisze:
[...]

Jak zaufania brak to moze depozyt notarialny? (ale notariusze generlanie niechetni sa do tego typu rozwiazan, bo jest z tym troche wiecej zabawy).

Ewentualnie moze jakis rachunek powierniczy w banku (ale tego nie trenowalem, tylko slyszalem ze coraz popularniejsze ;-)

--
pozdr
luck

Data: 2009-05-04 20:36:18
Autor: robert 21
Zaplata - wieksza suma

zbyt duza zeby zaplacic gotowka

Nie ma zbyt dużej sumy, jak wygrasz w totka 20 mln i zadeklarujesz ze chcesz wyplate gotówką, to tak wypłacą.

--

Zaplata - wieksza suma