Zapłata za mycie samochodu

Data: 2009-05-25 05:48:38
Autor: frame.relay.x25
Zapłata za mycie samochodu
Witam,

Mam taki problem. W mojej myjni samochodowej jeden z pracowników ukrad
klientowi laptopa z samochodu. Sprawa się wyjaśniła, laptop odzyskany,
koleś juz u mnie nie pracuje. Problemem jest klient, który odmówił
zapłaty za mycie. Czy mam jakieś szanse wyegzekfowania mojej kasy od
gościa?

Z góry dzięki za rady,

f.r.

Data: 2009-05-25 06:50:16
Autor: Szymon von Ulezalka
Zapłata za mycie samochodu
On May 25, 1:48 pm, frame.relay....@gmail.com wrote:
[...]

hehe, jeszcze chcesz brac kase za mycie samochodu? ktos moglby nazwac
to bezczelnoscia...

szymon

Data: 2009-05-25 09:56:22
Autor: Rafal M
Zapłata za mycie samochodu
On 25 Maj, 14:48, frame.relay....@gmail.com wrote:

Z góry dzięki za rady,

Do grupowiczow:
Najprawdopodobniej troll, IP angielskie ;)

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-25 20:10:04
Autor: Maseł
Zapłata za mycie samochodu
Rafal M wrote:
Do grupowiczow:
Najprawdopodobniej troll, IP angielskie ;)

Troll mialby raczej skandynawskie IP drogi Watsonie... :-)

Pozdro

Maseł

P.S. MSPANC

Data: 2009-05-25 20:23:05
Autor: u
Zapłata za mycie samochodu

Użytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:20f0ea65-f5f4-409f-adfd-6d1ba6291d2eu8g2000yqn.googlegroups.com...
Do grupowiczow:
Najprawdopodobniej troll, IP angielskie ;)

Tu też coś nabazgrał

Data: 2009-05-25 14:51:39
Autor: Roman Rumpel
Zapłata za mycie samochodu
frame.relay.x25@gmail.com pisze:
[...]

Szanse masz, ale IMHO niewarta skórka wyprawki

Z góry dzięki za rady,
Proszę :)

f.r.

RR

--
Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

Roman Rumpel    skype: rumpel.roman
www.rumpel.pl

Data: 2009-05-25 14:54:52
Autor: spp
Zapłata za mycie samochodu
Roman Rumpel pisze:

[...]

Dokładnie tak.
I prawdę mówiąc kilka dodatkowych myć też mógłby mieć za darmo.
W końcu zadowolony klient jest najważniejszy.

--
spp

Data: 2009-05-25 14:54:35
Autor: zly
Zapłata za mycie samochodu
Dnia Mon, 25 May 2009 05:48:38 -0700 (PDT), frame.relay.x25@gmail.com
napisał(a):

Z góry dzięki za rady,

Jesli nie chcesz jeszcze bardziej psuc opini swojej firmie, to przepros
pana i powiedz ze tym razem i 5 nastepnych myc ma za darmo...

--
marcin

Data: 2009-05-25 09:07:53
Autor: frame.relay.x25
Zapłata za mycie samochodu
Jesli nie chcesz jeszcze bardziej psuc opini swojej firmie, to przepros
pana i powiedz ze tym razem i 5 nastepnych myc ma za darmo...

A to niby z jakiej racji? Usługa została wykonana żetelnie, to zapłata
sie należy. Kradzież laptopa to sprawa między gostkiem co wzioł a
klientem. Mnie to nie obchodzi. Poza tym klient jest też sam sobie
winien, bo nikt normalny nie zostawia lapka w samochodzie jak zostawia
samochód do mycia i idzie w tym czasie na miasto.

fr

Data: 2009-05-25 18:21:41
Autor: Cavallino
Zapłata za mycie samochodu
Użytkownik <frame.relay.x25@gmail.com> napisał w wiadomości news:b3261024-31ce-4e39-ab87-686aa912a39bs21g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Mylisz się.
To głównie Twoja sprawa, byłeś w tym czasi odpowiedzialny za auto.

Data: 2009-05-25 09:26:46
Autor: frame.relay.x25
Zapłata za mycie samochodu
Mylisz siďż˝.
To g��wnie Twoja sprawa, by�e� w tym czasi odpowiedzialny za auto.

A to niby z jakiej racji? Nie prowadzę parkingu strzerzonego, nie
popdpisywałem z klijentem żadnej umowy gwarantującej że będę pilnował
samochodu podczas jego nieobecności. Samochód miał być umyty i został
umyty.

fr

Data: 2009-05-25 18:35:30
Autor: cef
Zapłata za mycie samochodu
Użytkownik wrote:

[...]

Możesz podać adres tej myjni?

Data: 2009-05-25 11:41:03
Autor: witek
Zapłata za mycie samochodu
cef wrote:
Użytkownik wrote:

[...]

o to samo chcialem zapytac.

Data: 2009-05-25 18:43:47
Autor: Cavallino
Zapłata za mycie samochodu
Użytkownik <frame.relay.x25@gmail.com> napisał w wiadomości news:d9e79dd3-9fce-494b-b956-5f02612f8116z19g2000vbz.googlegroups.com...
Mylisz siďż˝.
To g��wnie Twoja sprawa, by�e� w tym czasi odpowiedzialny za auto.

A to niby z jakiej racji?

Bo on dał do mycia auto Twojej firmie, a nie osobie fizycznej.
Za swojego pracownika Ty ponosisz odpowiedzialność.

Data: 2009-05-25 18:57:52
Autor: ąćęłńóśźż
Zapłata za mycie samochodu
Tak, i jest to najlepsza myjnia w mieście, bo w tej myjni jak coś zginie - np. długopis albo laptop - to właściciel odnajduje i wywala pracownika.
A w innych???
JaC

-- -- -

Za swojego pracownika Ty ponosisz odpowiedzialność.

Data: 2009-05-25 19:37:18
Autor: Tomasz Pyra
Zapłata za mycie samochodu
Cavallino pisze:
[...]

Bo to fajna myjnia musi być.
Zostawiasz samochód, wracasz, samochodu nie ma, a właściciel jeszcze chce 30zł za mycie :)

Data: 2009-05-25 21:01:44
Autor: SDD
Zapłata za mycie samochodu

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:gvel49$jfl$1atlantis.news.neostrada.pl...

Zostawiasz samochód, wracasz, samochodu nie ma, a właściciel jeszcze chce 30zł za mycie :)

A czego innego sie spodziewac po mylni, ktorej uslugi wlasciciel okresla jako "żetelne"?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-05-25 19:41:42
Autor: Dum
Zapłata za mycie samochodu

[...]

Prawo prawem , a ja na pewno nie umyłbym u Ciebie samochodu.Nawet za darmo.
Uważam,że jesteś odpowiedzialny za zakład, usługę i pracowników. Jeśli na Twoim terenie , przez Ciebie opłacani ludzie okradają klienta który za ciężkie pieniądze chce umyć samochód to Twoje tłumaczenie ,że co Cię to obchodzi jest dla mnie dziwne. Ciekawi mnie czy gdyby w sklepie warzywnym obsługa Cię pobiła i okradła to czy miałbyś pretensje do właściciela czy też nie...
Poza tym uważam, że Twoja walka o kilka złotych na pograniczu sprawy sądowej to przegięcie.Chciałbym zobaczyć twoją minę gdyby kient podał Cię do sądu o odszkodowanie np.sto tyś .zł za stres, opóżnienia w transakcjach bizesowych wynikłych ze ścigania złodziei na myjni itd...

Dum

Data: 2009-05-25 22:58:31
Autor: Baloo
Zapłata za mycie samochodu
"Dum" <dum@TNIJwp.pl> napisał w wiadomości news:gvel8s$qr2$1news.dialog.net.pl...

Prawo prawem , a ja na pewno nie umyłbym u Ciebie samochodu.Nawet za darmo.
Uważam,że jesteś odpowiedzialny za zakład, usługę i pracowników.

No i był. Laptop odzyskał, pracownika wywalił. Co ma jeszcze zrobić?
Przykleić sobie na czole kartkę "Zatrudniałem złodzieja - wybaczcie"?

Chciałbym zobaczyć twoją minę gdyby kient podał Cię do sądu o odszkodowanie np.sto tyś .zł za stres, opóżnienia w transakcjach bizesowych wynikłych ze ścigania złodziei na myjni itd...

LOL. Za dużo amerykańskich filmów oglądasz.

Data: 2009-05-26 00:09:28
Autor: Cavallino
Zapłata za mycie samochodu
Użytkownik "Baloo" <baluu@onet.eu> napisał w wiadomości news:gvf0q3$m1k$1news.onet.pl...
[...]

Wystarczy żeby z tymi słowy udał się do okradzionego.
A w ramach rekompensaty za niewątpliwe nerwy umył mu kilka razy auto.

Data: 2009-05-26 08:12:21
Autor: zly
Zapłata za mycie samochodu
Dnia Mon, 25 May 2009 09:07:53 -0700 (PDT), frame.relay.x25@gmail.com
napisał(a):

A to niby z jakiej racji? Usługa została wykonana żetelnie,

hmm...
to zapłata
sie należy.

dla mnie rzetelnie wykonana usluga to czysty samochod, ale nie
'wyczyszczony'

Kradzież laptopa to sprawa między gostkiem co wzioł a
klientem. Mnie to nie obchodzi.

A powinno bo byl twoim pracownikiem. Reprezentowal twoja firme, tak jak i
ty budowal jej wizerunek

Poza tym klient jest też sam sobie
winien, bo nikt normalny nie zostawia lapka w samochodzie jak zostawia
samochód do mycia i idzie w tym czasie na miasto.

Moze u ciebie ludzie sa przyzwyczajeni, ze na twojej myjni kradna i
rzeczywiscie nikt nie zostawia, ale on mogl byc zamiejscowy i nie wiedziec.
Ciekawe czy jak bedziesz mial kiedys corke i paru  kolesie zrobi jej kiedys
krzywde, to tez bedziesz mowil, ze sama sobie winna, bo zbyt prowokujaco
sie poruszala, lub miala za krotka sukienke... :/

btw, mysle, ze czesc ludzi chcialaby wiedziec co to za myjnia.
zareklamujesz?
--
marcin

Data: 2009-05-26 12:50:07
Autor: Herald
Zapłata za mycie samochodu
napisał(a):

jeden z pracowników ukrad klientowi
                        ^^^^^
Czy mam jakieś szanse wyegzekfowania mojej kasy
            ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Jesli nie chcesz jeszcze bardziej psuc opini swojej firmie, to przepros
pana i powiedz ze tym razem i 5 nastepnych myc ma za darmo...

A to niby z jakiej racji? Usługa została wykonana żetelnie
                                                    ^^^^^^^^
Jeżeli myjesz autka tak jak piszesz - to sądzę że praktycznie nie
znajdziesz nowych klientów, a i starzy odejdą do konkurencji :)))

Data: 2009-05-25 15:27:56
Autor: Tristan
Zapłata za mycie samochodu
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 25 maj 2009 14:54 (autor zly publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <2cdroxzgr7as$.dlg@piki.fixed>):

Jesli nie chcesz jeszcze bardziej psuc opini swojej firmie, to przepros
pana i powiedz ze tym razem i 5 nastepnych myc ma za darmo...

Nie dziel tak jego kasą w prawo i lewo. Nie wiadomo jakie mycie on tam robi.
Jak wersję LUX za 500zł to dość sroga kara za wyskok  byłego pracownika. --
Tristan

Data: 2009-05-25 15:59:52
Autor: Maddy
Zapłata za mycie samochodu
Tristan pisze:
[...]

To niewielka zapłata za zachowanie twarzy.
Chyba warto zapłacić nawet 500zł za to żeby po mieście nie gadali, że "w tej myjni kradną".

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-05-25 16:16:40
Autor: Tristan
Zapłata za mycie samochodu
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 25 maj 2009 15:59 (autor Maddy publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <gve8cn$i2l$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

[...]

No ale 6*500 to już 3000, a gość i tak będzie gadał, że tam kradną. --
Tristan

Data: 2009-05-26 08:07:40
Autor: zly
Zapłata za mycie samochodu
Dnia Mon, 25 May 2009 16:16:40 +0200, Tristan napisał(a):

No ale 6*500 to już 3000, a gość i tak będzie gadał, że tam kradną.

moze bedzie, a moze nie. a jak mu sie zacznie awanturowac o zaplacenie to
na 100% bedzie. Zreszta nawet jakby kosztowalo 500 to rzeczywistych
kosztow i tak pewnie z 20% by mial :)
--
marcin

Data: 2009-05-26 08:30:20
Autor: Tristan
Zapłata za mycie samochodu
W odpowiedzi na pismo z wtorek 26 maj 2009 08:07 (autor zly publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <1dra3dozbmnd0$.dlg@piki.fixed>):

No ale 6*500 to już 3000, a gość i tak będzie gadał, że tam kradną.

moze bedzie, a moze nie. a jak mu sie zacznie awanturowac o zaplacenie to
na 100% bedzie.

A nie, żeby domagać się zapłaty za to byłe mycie, to faktycznie chory
pomysł. --
Tristan

Data: 2009-05-25 15:13:02
Autor: Jacek Sołtysik
Zapłata za mycie samochodu
frame.relay.x25@gmail.com pisze:

zapłaty za mycie. Czy mam jakieś szanse wyegzekfowania mojej kasy od

Jak już wyegekfujesz kasę to kup słownik ortograficzny.

Data: 2009-05-25 15:25:15
Autor: Jan
Zapłata za mycie samochodu
Użytkownik "Jacek Sołtysik" napisał w wiadomości :

Jak już wyegekfujesz kasę to kup słownik ortograficzny.

.... przyganiał kocioł garnkowi

Serdeczności

Janek

Data: 2009-05-25 15:45:42
Autor: Jacek Sołtysik
Zapłata za mycie samochodu
Jan pisze:
Użytkownik "Jacek Sołtysik" napisał w wiadomości :

Jak już wyegekfujesz kasę to kup słownik ortograficzny.

... przyganiał kocioł garnkowi

Serdeczności

Janek

Czy Ty jesteś tak głupi czy tylko udajesz?

Data: 2009-05-25 15:47:54
Autor: szerszen
Zapłata za mycie samochodu

Użytkownik "Jacek Sołtysik" <jacek@nie.ma> napisał w wiadomości news:gve7e9$e7v$1achot.icm.edu.pl...

Czy Ty jesteś tak głupi czy tylko udajesz?

nie mierz wszystkich swoja miarka

Data: 2009-05-25 15:56:19
Autor: Jacek Sołtysik
Zapłata za mycie samochodu
szerszen pisze:

Użytkownik "Jacek Sołtysik" <jacek@nie.ma> napisał w wiadomości

Czy Ty jesteś tak głupi czy tylko udajesz?

nie mierz wszystkich swoja miarka

to może wskażcie mi gdzie zrobiłem błąd po za "wyegekfujesz"? Bo jeśli
chodzi Wam o to właśnie słowo to trzeba być debilem, żeby nie zauważyć,
że napisałem tak specjalnie.

Data: 2009-05-25 16:03:19
Autor: szerszen
Zapłata za mycie samochodu

Użytkownik "Jacek Sołtysik" <jacek@nie.ma> napisał w wiadomości news:gve825$eup$1achot.icm.edu.pl...

to może wskażcie mi gdzie zrobiłem błąd po za "wyegekfujesz"? Bo jeśli
chodzi Wam o to właśnie słowo to trzeba być debilem, żeby nie zauważyć,
że napisałem tak specjalnie.

no popatrz, a on jedna litere zjadl, przy drugiej sie pomylil, pozatym uzyl polskich ogonkow, duzych liter, znakow interpunkcyjnych, napisal tak, ze bez najmniejszego problemu wszystko mozna zrozumiec, wiec po kiego sie czepiasz, skoro nie masz nic merytorycznego do napisania

Data: 2009-05-25 16:16:59
Autor: Jacek Sołtysik
Zapłata za mycie samochodu
szerszen pisze:

[...]

Zjadł akurat w i przez przypadek wstawił w to miejsce f. Bardzo ciekaffe*.

*(to nie błąd, to tylko pomyłka przy pisaniu!)

Data: 2009-05-25 17:24:09
Autor: MarlonB
Zapłata za mycie samochodu

Użytkownik "Jacek Sołtysik" <jacek@nie.ma> napisał w wiadomości news:gve990$g4e$1achot.icm.edu.pl...
szerszen pisze:

[...]

jak jusz skączyż biadolić, to kup se słownik ortgraficzny.

*(to nie błąd, to tylko pomyłka przy pisaniu!)

aha.

Data: 2009-05-25 20:30:41
Autor: jb
Zapłata za mycie samochodu
Jacek Sołtysik <jacek@nie.ma> napisał(a):

to może wskażcie mi gdzie zrobiłem błąd po za "wyegekfujesz"?

"po za". Spacja ci się sama wcisnęła?

Data: 2009-05-26 11:16:47
Autor: szomiz
Zapłata za mycie samochodu
Użytkownik " jb" <james_bond007@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvev5h$es8$1inews.gazeta.pl...
Jacek Sołtysik <jacek@nie.ma> napisał(a):

to może wskażcie mi gdzie zrobiłem błąd po za "wyegekfujesz"?

"po za". Spacja ci się sama wcisnęła?

Wcisła...

sz.

Data: 2009-05-26 11:30:08
Autor: Szerr
Zapłata za mycie samochodu
Dnia Tue, 26 May 2009 11:16:47 +0200, szomiz napisał(a)
w:<news:gvgc65$l61$1atlantis.news.neostrada.pl>:

"po za". Spacja ci się sama wcisnęła?
Wcisła...

Wcisneła. Analogicznie do wzioł.

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-05-27 17:32:38
Autor: szomiz
Zapłata za mycie samochodu
Użytkownik "Szerr" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:qd4vc033hjq1.zuiyzlj4fx16.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 26 May 2009 11:16:47 +0200, szomiz napisał(a)
w:<news:gvgc65$l61$1atlantis.news.neostrada.pl>:

"po za". Spacja ci się sama wcisnęła?
Wcisła...

Wcisneła. Analogicznie do wzioł.

Oj ginie poczucie humoru w narodzie, oj ginie...

sz.

Data: 2009-05-25 17:11:40
Autor: Jan
Zapłata za mycie samochodu
Użytkownik "Jacek Sołtysik" napisał w wiadomości :

Czy Ty jesteś tak głupi czy tylko udajesz?

Podobno człowiek jest takim jakim go inni widzą a nie takim za jakiego się uważa, zatem powinienem chyba przychylić się do Twojej opinii ;)
.... jeśli tylko sprawi Ci to satysfakcję :)

Poza tym przeliterój sobie słowo napisane przez Ciebie i przez osobę której to wytknąłeś i rób porównanie dotąd aż znajdziesz różnice :)

Jak dla mnie to już za dużo NTG więc z mojej strony EOT.

Serdeczności

Janek

Data: 2009-05-25 17:56:52
Autor: Jacek Sołtysik
Zapłata za mycie samochodu
Jan pisze:
[...]

co innego "nie docisnąć" z a co innego wstawić f zamiast w. Widać
dzisiaj pokolenie pokemonów jest już czymś normalnym.

Pozdrófffka fffszystkim

Data: 2009-05-25 22:29:59
Autor: Andrzej Lawa
Zapłata za mycie samochodu
Jan pisze:

Poza tym przeliterój sobie słowo napisane przez Ciebie i przez osobę której

"-uj" się nie kreskuje, bo kto "-uj" kreskuje, ten dostaje dwóje (albo,
współcześnie, pały).

Data: 2009-05-25 22:41:11
Autor: TomaSz.
Zapłata za mycie samochodu
Z pamiętnika internauty.
Własność: 'Jan' Wpis z dnia 25-05-2009:

przeliterój

Aleś teraz błysnął tą końcówką - sam sobie przeliterUj.

--
TomaSz.

Data: 2009-05-25 15:47:52
Autor: ąćęłńóśźż
Zapłata za mycie samochodu
Gdyby wszyscy w myjniach kupili słowniki, to samochody myć nam będą wyłącznie Cyganie.
JaC

-- -- -

Jak już wyegekfujesz kasę to kup słownik ortograficzny.

Data: 2009-05-25 16:11:42
Autor: Robert Tomasik
Zapłata za mycie samochodu
Użytkownik <frame.relay.x25@gmail.com> napisał w wiadomości news:7d374839-df29-4f10-a552-204d5eb85bbfg20g2000vba.googlegroups.com...
Witam,
Mam taki problem. W mojej myjni samochodowej jeden z pracowników układ
klientowi laptopa z samochodu. Sprawa się wyjaśniła, laptop odzyskany,
koleś juz u mnie nie pracuje. Problemem jest klient, który odmówił
zapłaty za mycie. Czy mam jakieś szanse wyegzekwowania mojej kasy od
gościa?
Z góry dzięki za rady,
f.r.

Teoretycznie Ty masz do niego roszczenie o mycie, a on do Ciebie o odszkodowanie za ewentualne straty spowodowane ową kradzieżą. W praktyce przychylam się do opinii pozostałych, że jeśli to nie mycie za kilkaset złotych, to odpuścił bym ze względów marketingowych.

Data: 2009-05-25 22:29:26
Autor: Andrzej Lawa
Zapłata za mycie samochodu
Robert Tomasik pisze:

Teoretycznie Ty masz do niego roszczenie o mycie, a on do Ciebie o
odszkodowanie za ewentualne straty spowodowane ową kradzieżą. W praktyce

Do niego? A nie do sprawcy, hmm?

przychylam się do opinii pozostałych, że jeśli to nie mycie za kilkaset
złotych, to odpuścił bym ze względów marketingowych.

Tu masz rację. Ale ze względów prawnych może się domagać.

Data: 2009-05-25 23:14:49
Autor: Szerr
Zapłata za mycie samochodu
Dnia Mon, 25 May 2009 22:29:26 +0200, Andrzej Lawa napisał(a)
w:<news:6mbre6-vuv.ln1ncc1701.lechistan.com>:

Teoretycznie Ty masz do niego roszczenie o mycie, a on do Ciebie o
odszkodowanie za ewentualne straty spowodowane ową kradzieżą. W praktyce
Do niego? A nie do sprawcy, hmm?

Za pracownika odpowiada pracodawca.

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-05-26 11:16:01
Autor: Andrzej Lawa
Zapłata za mycie samochodu
Szerr pisze:
[...]

Czyli jak kogoś zamorduje, to pracodawca idzie siedzieć? ;->

Data: 2009-05-26 20:09:24
Autor: Szerr
Zapłata za mycie samochodu
Dnia Tue, 26 May 2009 11:16:01 +0200, Andrzej Lawa napisał(a)
w:<news:hjose6-t52.ln1ncc1701.lechistan.com>:

Czyli jak kogoś zamorduje, to pracodawca idzie siedzieć? ;->

Art. 120 kp.

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-05-26 21:11:09
Autor: Andrzej Lawa
Zapłata za mycie samochodu
Szerr pisze:
Dnia Tue, 26 May 2009 11:16:01 +0200, Andrzej Lawa napisał(a)
w:<news:hjose6-t52.ln1ncc1701.lechistan.com>:

Czyli jak kogoś zamorduje, to pracodawca idzie siedzieć? ;->

Art. 120 kp.

Przy wykonywaniu obowiązków służbowych - póki do obowiązków nie będzie
należeć bzykanie klientek, mordowanie klientów i okradanie wszystkich
jak leci - przepis nie dotyczy.

Wg. tego przepisu jest tak, jak pisałem - tylko w razie spowodowania
szkody w ramach obowiązków służbowych.

Data: 2009-05-25 23:57:12
Autor: Robert Tomasik
Zapłata za mycie samochodu
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:6mbre6-vuv.ln1ncc1701.lechistan.com...
Robert Tomasik pisze:
Teoretycznie Ty masz do niego roszczenie o mycie, a on do Ciebie o
odszkodowanie za ewentualne straty spowodowane ową kradzieżą. W praktyce
Do niego? A nie do sprawcy, hmm?

A kto sprawcę zatrudniał? Oczywiście pracodawca będzie miał zwrotne roszczenie do sprawcy, ale to już inna sprawa.

Data: 2009-05-26 11:18:10
Autor: Andrzej Lawa
Zapłata za mycie samochodu
Robert Tomasik pisze:

[...]

A czasem nie tylko w przypadku niewykrycia sprawcy lub jeśli szkoda
powstała w wyniku niewłaściwego wykonywania obowiązków służbowych, hmm?

Jak pracownik w np. warsztacie samochodowym bzyknie się na zapleczu z
klientką i klientka zajdzie, to o alimenty pozywa pracodawcę?

Strach kogokolwiek zatrudniać ;->

Podstawę prawną poproszę.

Data: 2009-05-26 12:05:18
Autor: spp
Zapłata za mycie samochodu
Andrzej Lawa pisze:

Jak pracownik w np. warsztacie samochodowym bzyknie się na zapleczu z
klientką i klientka zajdzie, to o alimenty pozywa pracodawcę?

http://www.edukacjawpolsce.pl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=552

Rodzice, których córka zaszła w ciążę na koloniach, mogą domagać się odszkodowań! Płacić może wychowawca lub... ubezpieczyciel
Opiekunowie na koloniach mają urwanie głowy! Nie dość, że muszą dbać o bezpieczeństwo kolonistek, to teraz muszą dopilnować, by te... nie zaszły w ciążę.

Teraz jednak w myśl ministerialnego rozporządzenia jeśli będąca pod ich opieką obozowiczka wpadnie, to mogą stanąć przed sądem pod zarzutem niedopełnienia obowiązków. Grozi za to nawet 5 lat więzienia lub wypłata... alimentów - od 10 zł do 3 tys. zł miesięcznie przez rok!

Chciałeś - masz. :)

--
spp

Data: 2009-05-26 13:42:07
Autor: Herald
Zapłata za mycie samochodu
Dnia Tue, 26 May 2009 12:05:18 +0200, spp napisał(a):

[...]

Sądzę, że rozporządzenie "może skoczyć' ;)
ustawa jest 'ważniejsza' a w ustawie stoi jak byk ze alimenta siem należom
do uzyskania samodzielności, a nie przez rok li tylko i ponadto w wysokości
uzasadniającej wydatki a nie w widełkach 10-3000zł :)
Wienc niechżdy opiekunowie lepiej siem przykładajom do swych obowionskóf

:))

Data: 2009-05-26 21:16:38
Autor: Robert Tomasik
Zapłata za mycie samochodu
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:4a1bbede$1news.home.net.pl...

Wydaje mi się, że tu nieco pomylono pojęcia. Wychowawca, który ojcem dziecka nie (czynię takie milczące założenie) jest alimentów płacić nie może. To może być jakaś renta odszkodowawcza za niedopełnienie obowiązku. Swoją drogą pomysł uważam za kuriozalny i coś mi pachnie okresem błędów i wypatrzeć pochodzących od min. Giertycha.

Swoją drogą, że uważam, iż ustawianie tego w ten sposób, że za ciążę odpowiada wychowawca jest moim zdaniem cokolwiek bezsensowne. Nie ma siły ludzkiej, i jak dziewczyna będzie chciała się z chłopakiem "przespać", to to zrobią. Wychowawca mający pod opieką kilkanaście osób upilnować ich nie zdoła. Rozumiem, gdyby się okazało, że nie dochował on normalnych środków ostrożności. Porzucił te dzieci, pozostawił bez nadzoru. Czasy kolonii i obozów mam dawno za sobą, ale z tego co pamiętam, to wychowawcy dzielili się pomiędzy sobą obowiązkami na dyżury - no bo nie ma silnych, i choćby spać kiedyś muszą. A tu juz zaczynają być schody, bo jak ustalić, w trakcie dyżuru którego opiekuna konkretnie dzieci postanowiły się oddać rozkoszy na tyle skutecznie, ze udało im się cos przy okazji zmajstrować? :-)

Data: 2009-05-26 21:52:28
Autor: Szerr
Zapłata za mycie samochodu
w:<news:4a1bbede$1news.home.net.pl>:

Rodzice, których córka zaszła w ciążę na koloniach, mogą domagać się odszkodowań!

Po co powielasz głupawą legendę? A w to, że mafia porywa dzieci w
hipermarketach też wierzysz?

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-05-26 21:04:28
Autor: Robert Tomasik
Zapłata za mycie samochodu
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:inose6-t52.ln1ncc1701.lechistan.com...
Robert Tomasik pisze:
[...]

Rozumiem, że Twoim zdaniem zabieranie w czasie usługi mycia laptopa z samochodu klienta i przywłaszczanie go sobie jest właściwym sposobem wykonywania obowiązków? A poważnie, to pracownik w trakcie wykonywania usługi podlegał kierownictwu właściciela myjni i powinien on sobie tak to zorganizować, by nie kradziono przedmiotów należących do klientów. Sposobów jest kilka, od osobistego nadzoru, poprzez mianowanie osoby za to odpowiedzialnej (kierownika), aż po jakieś rozwiązania techniczne w postaci monitoringu. Nie wymagamy od właściciela rzeczy niemożliwych.

Jak pracownik w np. warsztacie samochodowym bzyknie się na zapleczu z
klientką i klientka zajdzie, to o alimenty pozywa pracodawcę?

O alimenty, to pozywa dziecko ojca - matka jest jedynie przedstawicielem dziecka. Żeby nie wiem jak kombinować Andrzej, to pracodawca ojcem tego dziecka raczej nie będzie, stąd też jednak tych alimentów powinno się dochodzić w tym wypadku od pracownika. Inna sprawa, że gdyby doszło do zgwałcenia przez pracownika klientki, to wówczas uważam za możliwe roszczenia odszkodowawcze kierowane do pracodawcy - ale nie alimenty.

Strach kogokolwiek zatrudniać ;->
Podstawę prawną poproszę.

Proszę uprzejmie - art. 430 kc: Kto na własny rachunek powierza wykonanie czynności osobie, która przy wykonywaniu tej czynności podlega jego kierownictwu i ma obowiązek stosować się do jego wskazówek, ten jest odpowiedzialny za szkodę wyrządzoną z winy tej osoby przy wykonywaniu powierzonej jej czynności.

Data: 2009-05-26 23:26:21
Autor: Andrzej Lawa
Zapłata za mycie samochodu
Robert Tomasik pisze:

[...]

PRZY wykonywaniu powierzonej czynności. Tak samo sformułowane, jak w KP.

Czy powierzył mu wykonanie czynności "zabranie luzem leżącym w pojeździe
fantów"?

IMHO taka powinna być interpretacja tego zapisu... Jest jakieś
orzecznictwo/oficjalne wykładnie?

Data: 2009-05-26 23:37:02
Autor: Andrzej Lawa
Zapłata za mycie samochodu
Robert Tomasik pisze:

Rozumiem, że Twoim zdaniem zabieranie w czasie usługi mycia laptopa z
samochodu klienta i przywłaszczanie go sobie jest właściwym sposobem
wykonywania obowiązków?

W ogóle nie jest wykonywaniem obowiązków - nijak nie mieści się w
zakresie pracy zleconej przez pracodawcę.

A poważnie, to pracownik w trakcie wykonywania
usługi podlegał kierownictwu właściciela myjni i powinien on sobie tak
to zorganizować, by nie kradziono przedmiotów należących do klientów.

ROTFL

Sposobów jest kilka, od osobistego nadzoru, poprzez mianowanie osoby za
to odpowiedzialnej (kierownika), aż po jakieś rozwiązania techniczne w
postaci monitoringu. Nie wymagamy od właściciela rzeczy niemożliwych.

To dlaczego to robisz? ;->

Nie da się nadzorować każdego i zawsze - trzeba by postawić nad każdym
pracownikiem kontrolera, nad każdym kontrolerem kontrolera kontrolera...

Poza tym - jaką szkodę poniósł w opisanej sytuacji poszkodowany? Laptop
się znalazł.

Co innego gdyby się nie znalazł i nie byłoby wiadomo czy i kto ukradł -
wtedy mamy zagubienie powierzonego mienia.

[...]

Wyjątkowo pozwolę sobie nie zgodzić się z Twoją interpretacją przepisów ;)

Jak dla mnie intencją ustawodawcy było (zarówno w KP jak i KC)
obciążenie odpowiedzialnością całej firmy za przypadki, kiedy pracownik
schrzanił coś, co było jego obowiązkiem - np. ktoś za to odpowiedzialny
nie dopilnował drzwi i do firmy wszedł sobie obcy złodziej albo jakiś
gamoń podczas mycia uszkodził okno (np. stłukł szybę) i doprowadził do
zniszczenia laptopa.

A nie chodziło o przypadki, kiedy pracownik robi coś na własną rękę nie
związanego ze zleconymi zadaniami. Przykład: pracownik jakiejś firmy
podczas godzin pracy poprzez internet dokonuje oszustw w branży zupełnie
niezwiązanej z działalnością jego firmy.

Uważasz, że ta firma powinna za to odpowiadać finansowo??

Data: 2009-05-27 00:13:28
Autor: Robert Tomasik
Zapłata za mycie samochodu
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:514ue6-av3.ln1ncc1701.lechistan.com...
Robert Tomasik pisze:
[...]

Dość kontrowersyjne stwierdzenie.

[...]

Aaaa! Toś teraz dopaprał! A co późniejsze znalezienie się rzeczy zmienia w sytuacji cywilnoprawnej? Natomiast celnym jest pytanie o szkody w sytuacji, gdy laptop się znlzł. toteż na samym poczatku zastrzegłem, że roszczenei jest mozliwe, o ile one istnieją. Nie znamy szczegółów. Laptop mógł sie znaleźć po kilku minutach i pewnie szkody żadne nie nastapiły, ale mógł sie znaleźc po kilku miesiącach, co jakieś tam szkody mogło spokojnie wygenerować.

[...]

Włąśnie z tego powodu firmy się ubezpeiczają od odpowiedzialności cywilnej.

[...]

Skoro nie ma toz wiązku z powierzoną mu pracą, to i firma za to nie odpowiada.

Uważasz, że ta firma powinna za to odpowiadać finansowo??

Zdecydowanie nie.

Data: 2009-05-27 01:55:03
Autor: Andrzej Lawa
Zapłata za mycie samochodu
Robert Tomasik pisze:

[...]

Chyba nie twierdzisz, że kradzież leży w zakresie obowiązków pracowników
myjni? ;)

[ciach]

[...]

To, że (a) wpływa to na wielkość szkody (zerowa) oraz (b) wiadomo, co
się stało i że nie wynikło to w ramach wykonywania obowiązków służbowych.

[...]

Tylko jeśli przez te kilka miesięcy nie było wiadomo, co się z nim
stało, to mamy zaniedbanie firmy w nadzorze nad powierzonym mieniem.

[ciach]

[...]

....która często-gęsto wyłącza działania celowe, a zwłaszcza przestępstwa.

[...]

Uważasz, że kradzież ma jakiś związek z myciem? ;)

Uważasz, że ta firma powinna za to odpowiadać finansowo??

Zdecydowanie nie.

A widzisz.

Data: 2009-05-27 16:40:23
Autor: Robert Tomasik
Zapłata za mycie samochodu
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:o3cue6-ob4.ln1ncc1701.lechistan.com...
Robert Tomasik pisze:
[...]

Oczywiście, ze nie, ale w jego zakresie leży czuwanie nad tym, by nic nie zginęło z powierzonych myjni przedmiotów.

[ciach]
[...]

Co do "b" mam pewną wątpliwość.

[...]

Której, bo nie do końca rozumiem.

[...]

Raczej celem działania właściciela firmy nie było pozbawienie własności klienta.

[...]

Zdecydowanie tak - zakąłdając, ze w jego trakcie doszło do kradizeży.

Uważasz, że ta firma powinna za to odpowiadać finansowo??
Zdecydowanie nie.
A widzisz.

Nie bardzo

Data: 2009-05-28 11:33:02
Autor: Andrzej Lawa
Zapłata za mycie samochodu
Robert Tomasik pisze:

[...]

Hmm... Coś w tym jest...

[ciach]

Tylko jeśli przez te kilka miesięcy nie było wiadomo, co się z nim
stało, to mamy zaniedbanie firmy w nadzorze nad powierzonym mieniem.
[ciach]

Której, bo nie do końca rozumiem.

Tej, której mienie powierzono.

[...]

Ale pracownika było.

[...]

Polemizowałbym...

Uważasz, że ta firma powinna za to odpowiadać finansowo??
Zdecydowanie nie.
A widzisz.

Nie bardzo

IMHO analogiczna sytuacja... chociaż jeśli w obowiązkach ująć
pracownikowi czuwanie nad mieniem... Argh... Zaczynam się wahać ;)

Może jest jakieś orzecznictwo w takich przypadkach?

Data: 2009-05-28 21:51:43
Autor: Robert Tomasik
Zapłata za mycie samochodu
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:kb22f6-ec9.ln1ncc1701.lechistan.com...

Może jest jakieś orzecznictwo w takich przypadkach?

Przyznam, że chyba nikt takich wątpliwości nie miał i żaden sąd się na ten temat nie wypowiadał na tyle poważnie, by publikowano to.

Data: 2009-05-27 08:57:19
Autor: Baloo
Zapłata za mycie samochodu
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:514ue6-

W ogóle nie jest wykonywaniem obowiązków - nijak nie mieści się w
zakresie pracy zleconej przez pracodawcę.

Mówisz tak jak prawnik z Lucas Bank, który tłumaczył, że okradanie kont klientów nie należy do obowiązków pracowników banku, w związku z czym Lucas Bank nie ponosi odpowiedzialności za swoich pracowników w przypadku włamania się na konto klienta ;-)

Data: 2009-05-27 10:19:00
Autor: Andrzej Lawa
Zapłata za mycie samochodu
Baloo pisze:

[...]

Za tych co się włamali to nie. Ale za tych, których obowiązkiem było
dbanie o odporność kont na włamania...

Data: 2009-05-27 18:10:11
Autor: Baloo
Zapłata za mycie samochodu
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał

Za tych co się włamali to nie.

A niby dlaczego nie?

Ale za tych, których obowiązkiem było
dbanie o odporność kont na włamania...

Mylisz dwie zupełnie inne sprawy. Oczywiście, że osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo konta powinny ponieść konsekwencje zaniedbania tej kwestii (np. obcięcie premii itp.), ale nie są odpowiedzialne materialnie za kradzież środków z konta, bo tu odpowiedzialny jest pracownik-złodziej, a w następstwie jego pracodawca.
I na szczęście tak jest, w przeciwnym razie w przypadku włamania na konto przez pracownika, bank rozkładałby ręce tłumacząc się - "ale to nie my, to nasz pracownik się włamał".

Data: 2009-05-28 11:28:11
Autor: Andrzej Lawa
Zapłata za mycie samochodu
Baloo pisze:

[...]

Miałem na myśli to, że za ich zaniedbanie finansowo odpowiadałby pracodawca.

[...]

Hmm... Coś w tym jest - powoli zaczynasz mnie przekonywać ;)

Orzecznictwo jakieś może jest?

Data: 2009-05-28 23:33:21
Autor: PlaMa
Zapłata za mycie samochodu
W dniu 2009-05-26 23:37, Andrzej Lawa pisze:

Co innego gdyby się nie znalazł i nie byłoby wiadomo czy i kto ukradł -
wtedy mamy zagubienie powierzonego mienia.

Załóżmy taką sytuację: Przyjeżdżam na myjnie i zlecam umycie samochodu, odkurzenie wewnątrz i popsikanie dezodorantem, zostawiam samochód fachowcom wierząc że jest bezpieczny w dobrych rękach. Wracam a w samochodzie nie ma gpsu, radia, alufelg i złotych klamek.

Właściciel mi mówi, że to pewnie któryś z moich chłopaków zrobił, mnie to nie obchodzi bo ja samochód umyłem, płać pan a sprawe kieryj na któregoś pracownika na policję.

No błagam Cię.

Jak pracownik w np. warsztacie samochodowym bzyknie się na zapleczu z
klientką i klientka zajdzie, to o alimenty pozywa pracodawcę?
Wyjątkowo pozwolę sobie nie zgodzić się z Twoją interpretacją przepisów ;)

A jak pracownik zrobi dziecko na kanapie samochodu klienta brudząc ją niesamowicie to wszystko już jest ok?

Póki pracodawca nie da rozkazu by pracownik coś ukradł to ma zupełnie czyste sumienia (i "konto" prawne) za powierzoną mu rzecz?

Uważasz, że ta firma powinna za to odpowiadać finansowo??

A te 2 przypadki które podałem, uważasz że nie?

Data: 2009-05-29 11:03:48
Autor: Andrzej Lawa
Zapłata za mycie samochodu
PlaMa pisze:

Właściciel mi mówi, że to pewnie któryś z moich chłopaków zrobił, mnie
to nie obchodzi bo ja samochód umyłem, płać pan a sprawe kieryj na
któregoś pracownika na policję.

No błagam Cię.

Ale tutaj właściciel mówi: "O, tego złapałem - proszę oto Pańskie rzeczy
- czy zechce pan złożyć zeznanie na policji?"

[ciach]

Uważasz, że ta firma powinna za to odpowiadać finansowo??

A te 2 przypadki które podałem, uważasz że nie?

A ten, który ja podałem - pracownik w godzinach pracy korzystając z
firmowego łącza okantował ludzi przez internet?

Albo dostawca pizzy dorabiał jako kiler i sprzątnął klienta?

Data: 2009-05-29 11:17:50
Autor: Olgierd
Zapłata za mycie samochodu
Dnia Fri, 29 May 2009 11:03:48 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

KP mówi o odpowiedzialności pracodawcy za szkodę wyrządzoną przez pracownika "przy wykonywaniu obowiązków pracowniczych" (art. 120 par. 1 kp). Jakbyś nie rozumiał to jest wyrok SN z 5 maja 1998 r. (I CKU 110/97): Art. 120 § 1 k.p. stanowi, że w razie wyrządzenia szkody przez pracownika przy wykonywaniu przez niego obowiązków pracowniczych osobie trzeciej, zobowiązany do naprawienia szkody jest wyłącznie pracodawca. W judykaturze zostało przyjęte - i Sąd Najwyższy w składzie rozpoznającym sprawę pogląd ten podziela - że obowiązek naprawienia szkody wyrządzonej przez pracownika osobie trzeciej nie obciąża zakładu pracy, gdy wyrządzenie tej szkody nastąpiło jedynie przy sposobności zatrudnienia w zakładzie pracy, tj. nie przy wykonywaniu powierzonych pracownikowi zadań w stosunku pracy.

I jeszcze bardzo łopatologiczny wyrok SN z 19 lutego 1976 r. (III PR 21/76): Pracownik wyrządza szkodę przy wykonywaniu swych obowiązków pracowniczych wówczas, gdy szkoda ta pozostaje w normalnym wewnętrzno-
organizacyjnym funkcjonalnym związku przyczynowym z powierzonymi mu czynnościami, które podjął na podstawie stosunku pracy w ramach wykonywania zadań związanych z przedmiotem działalności tego zakładu. Z tych przyczyn w świetle art. 120 § 1 kodeksu pracy zakład pracy nie ponosi odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną na terenie tego zakładu przez osobę pozostającą z nim w stosunku pracy, jeżeli sprawca szkody wyrządził ją innej osobie w czasie przeznaczonym na wykonywanie przez niego pracy, przez czynności wykraczające poza zakres jego obowiązków pracowniczych i poza zakres działalności zakładu pracy. Sprawca takiej szkody, wyrządzając ją jedynie przy sposobności zatrudnienia w zakładzie pracy, nie występuje w charakterze pracownika, nie działa bowiem w zamiarze osiągnięcia celów objętych działalnością zakładu pracy.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-05-29 13:32:08
Autor: Roman Rumpel
Zapłata za mycie samochodu
Olgierd pisze:
[...]

No właśnie - to jak interpretujesz powyższe wyroki. Kradzież jest dokonana przy wykonywaniu obowiązków, czy przy sposobności?

Data: 2009-05-29 11:51:12
Autor: Olgierd
Zapłata za mycie samochodu
Dnia Fri, 29 May 2009 13:32:08 +0200, Roman Rumpel napisał(a):

[...]

Ćwiczyłem to osobiście w sprawie, w której szkodę wyrządzono wskutek przekroczenia uprawnień przez pracownika. Zdaniem sądu nawet w takim przypadku pracodawca jest zwolniony z odpowiedzialności, ponieważ przekroczenie uprawnień oznacza, że związek ten uległ rozerwaniu.

Sądzę, że kradzież jest przy sposobności, podobnie jak inne przestępstwa, z wyjątkiem może tych postaci, które są ustawowo powiązane z pracą (np. naruszenie tajemnicy zawodowej, telekomunikacyjnej, wypadek spowodowany przez kierowcę, itd.)

Data: 2009-05-29 14:20:41
Autor: Roman Rumpel
Zapłata za mycie samochodu
Olgierd pisze:
[...]

Czyli mamy to samo zdanie. Pracodawca by IMHO odpowiadał, gdyby pracownik myjni, myjąc samochód lakier porysował, ale nie za kradzież.

Co nie zmienia w niczym mojego pierwszego posta, ze nie warto wdawać się w tej sytuacji w dochodzenie należności za mycie.

Data: 2009-05-29 23:17:41
Autor: Andrzej Lawa
Zapłata za mycie samochodu
Olgierd pisze:

Sądzę, że kradzież jest przy sposobności, podobnie jak inne przestępstwa, z wyjątkiem może tych postaci, które są ustawowo powiązane z pracą (np. naruszenie tajemnicy zawodowej, telekomunikacyjnej,

....jak w przypadku tego banku np.?

wypadek spowodowany przez kierowcę, itd.)

Heh, czyli wygląda na to, że SN podziela moja interpretację tych
przepisów :)

Data: 2009-05-30 14:23:30
Autor: Roman Rumpel
Zapłata za mycie samochodu
Andrzej Lawa pisze:
Olgierd pisze:

[...]

W opisanej sytuacji to akurat nie budziło moich większych wątpliwości. Nie można dopuścić do sytuacji, gdy klient po myciu samochodu powie: a ja tu miałem w środku kuferek pełen brylantów - ktoś go ukradł, więc właściciel myjni wisi  mi 3 mld USD ;)

Data: 2009-05-30 14:35:54
Autor: szomiz
[OT] Re: Zapłata za mycie samochodu
Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvr8g3$qdc$1news.onet.pl...

Nie można dopuścić do sytuacji, gdy klient po myciu samochodu powie: a ja tu miałem w środku kuferek pełen brylantów - ktoś go ukradł, więc właściciel myjni wisi  mi 3 mld USD ;)

Tyle, ze brylanty w takich ilosciach to tylko James Bond w samochodzie przewozi. A z nim nie ma przebacz. Zatem prowadzac myjnie lepiej miec pod reka te 3 mdd USD ;)

sz.

Data: 2009-05-30 14:39:11
Autor: Roman Rumpel
szomiz pisze:
[...]

albo być tak dzielnym jak wątkotwórca i natychmiast znaleźć złodzieja

Data: 2009-05-30 14:58:39
Autor: szomiz
Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvr9dh$sno$1news.onet.pl...
szomiz pisze:
[...]

Albo powiesic tabliczke "Jamesa Bonda nie obslugujemy".

Majac do wyboru dostac grzywne, wp..l, zatrudnic Malanowskiego albo trzymac w sejfie tyle kasy - wybieram pierwsze.

sz.

Data: 2009-05-30 16:34:49
Autor: ąćęłńóśźż
Zapłata za mycie samochodu
Rzeczywiście, Bond płacił i zostawiał napiwki, nie jak jakiś ze słomą w białych skarpetkach byznesmen z Biłgoraja.
JaC

-- -- -

A z nim nie ma przebacz.

Data: 2009-05-29 13:10:04
Autor: PlaMa
Zapłata za mycie samochodu
W dniu 2009-05-29 11:03, Andrzej Lawa pisze:

A ten, który ja podałem - pracownik w godzinach pracy korzystając z
firmowego łącza okantował ludzi przez internet?

Nie, chyba że pracodawca tego pracownika miał za zadanie dbać o bezpieczeństwo owych ludzi w internecie.

Data: 2009-05-25 19:31:29
Autor: Tomasz Pyra
Zapłata za mycie samochodu
[...]

Przed sądem "wyekzefujesz" te pieniądze raczej bez problemu.

Ale zastanów się jeszcze co on może zrobić Tobie, za to że w Twojej firmie go okradziono, np. opisując wydarzenie wraz z podaniem wszystkich danych Twojej myjni gdzie się tylko da w internecie.

Jak potencjalny klient wpisze w Google nazwę lub adres Twojej myjni i się dowie że ukradziono mu tam laptopa, a następnie właściciel jeszcze podał go do sądu o pieniądze za mycie, to pewnie nikt już Cię nie odwiedzi.

Data: 2009-05-25 20:19:49
Autor:
[...]

Ach to u ciebie taka komleksowa usługa ? , co jeszcze kradniecie ? jakie jeszcze atrakcje proponujesz ,za kradzież laptopa sąd, a uszkodzenie samochody bicie w mordę ?

jhr

Data: 2009-05-25 22:25:11
Autor: Andrzej Lawa
Zapłata za mycie samochodu
[...]

"wyegzekfowania"? Na pewno nie, bo nie ma takiego słowa.

Wyegzekwować oczywiście można, bo w końcu niby dlaczego miałby nie
płacić firmie za wykonaną usługę tylko dlatego, że przypadkiem jeden
zatrudniony był złodziejem? Pracodawca jasnowidzem nie jest.

Sprawca został przyłapany, wylany i (mam nadzieję) oddany w ręce policji
- IMHO klient prezentuje teraz swoje pieniactwo i cwaniactwo.

Co innego gdyby laptop został skradziony na polecenie służbowe :-P

Zapłata za mycie samochodu