Zaplatanie: szprycha-klucz w obręczy 32H, z lewymi i prawymi oczkami

Data: 2009-11-21 07:51:46
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Zaplatanie: szprycha-klucz w obręczy 32H, z lewymi i prawymi oczkami
Mam pewien drobny problem z poprawnym zapleceniem koła z 32 otw.
obręczą i oczkami lewymi i prawymi. Zaplot na 3X.
Dotąd zaplatałem tylko 36otw, gdzie nie było takiego podziału
(wszystkie oczka w równej linii).

Nie wiem co robię źle, właśnie biorę się za nie trzeci raz, bo
wcześniej otwór pod wentyl nie wychodził między dwiema "równoległymi"
szprychami.

Przeanalizowałem dokładnie układ, odświeżyłem pamięć (strona Sheldona)
i sprawdziłem jak by było gdybym wsadził "ciągnącą"-łebki wewnątrz
kołnierza- po prawo od wentylka (jak na obrazku http://sheldonbrown.com/images/wheel36.gif).
 Tyle że wtedy coś mi się nie zgadza z otworami, konkretnie
umiejscowieniem lewo-prawo.

I teraz pytania:) w otworki po lewo powinny wchodzić szprychy z lewej
czy prawej strony kołnierza piasty?
Coś się stanie jeśli włożę w złą stronę? Gdzie wsadzić pierwszą
szprychę?

Patrząc od środka koła, to powyżej wentylka jest po prawo, a poniżej
otwór na lewo.

Data: 2009-11-21 18:00:32
Autor: ToMasz
[...]

8 lewych doprzodu - banał
8 lewych do tyłu - również
pierwsza prawa (czyli 17sta szprycha) zależy jak leży może być do przodu
albo do tyłu. Tu mozesz mieć problem. Ale ta właśnie szprycha decyduje o
tym czy wentyl wyjdzie dobrze. Pamietaj tylko zeby szprychy parami (
patrząc prawo-lewo) miały łebki do środka, ablo łebki na zewnątrz.

I teraz pytania:) w otworki po lewo powinny wchodzić szprychy z lewej
czy prawej strony kołnierza piasty?
lewo -lewo, prawo - parawo
Coś się stanie jeśli włożę w złą stronę?
nic. tak samo jak Ci wentyl źle wyjdzie. Jak ktoś sie zapyta kto Ci koła
zaplatał, to powiedz ze sam, ze wprawdzie nie umiesz, ale lubisz bo to
koi nerwy lepiej niż cerowanie skarpetek. :)

ToMasz

Data: 2009-11-21 09:23:36
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 21 Lis, 18:00, ToMasz <twit...@gazzeetta.pl> wrote:
> [...]

pierwsza prawa (czyli 17sta szprycha) zależy jak leży może być do przodu
albo do tyłu. Tu mozesz mieć problem. Ale ta właśnie szprycha decyduje o
No i tutaj się kopnąłem. Ale teraz idzie dobrze, jestem już na etapie
centrowania :)

nic. tak samo jak Ci wentyl źle wyjdzie. Jak ktoś sie zapyta kto Ci koła
zaplatał, to powiedz ze sam, ze wprawdzie nie umiesz, ale lubisz bo to
koi nerwy lepiej niż cerowanie skarpetek. :)
No nie wiem :) chyba wolę skarpety, a koła żeby się nauczyć

Jeszcze coś - przypatrzyłem się innym kołom i dwa są zaplecione tak,
że otwór wypada:
a) między dwiema ZEWNĘTRZNYMI szprychami
b) między jedną zewnętrzną, a drugą wewnętrzną szprychą
w obydwu przypadkach jedna jest oczywiście pchająca, a druga ciągnąca
i są po przeciwnych stronach kołnierzach piasty:)
Które jest dobrze zrobione? Koła 36H, na 3X.

Data: 2009-11-21 20:13:03
Autor: ToMasz
Zaplatanie: szprycha-klucz w obręczy 32H, z lewymi i prawymi oczkami

Jeszcze coś - przypatrzyłem się innym kołom i dwa są zaplecione tak,
że otwór wypada:
a) między dwiema ZEWNĘTRZNYMI szprychami

dla samego koła to niema znaczenia (mierzalnego) ale ze względu na
łatwość pompowania, przyjmuje sie ze powinno koło wyglądać tak jak na
rysunku, do którego skrót był w Twoim poprzednim poscie. czyli tak aby
pomiedzy obręczą a krzyżem dowolnych szprych, była najdłuższa odległość
tam gdzie jest zaworek.

ToMasz

Zaplatanie: szprycha-klucz w obręczy 32H, z lewymi i prawymi oczkami