Zaplot koła - pomóżcie

Data: 2013-09-25 21:00:41
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Zaplot koła - pomóżcie
W dniu 2013-09-25 08:33, Jozef Szyja pisze:
Hej

Pozapiekała się większość nypli. Oddałem koło do serwisu, do przeplecenia. Próbowałem je odebrać, ale koło ma pionowe bicie
w granicach centymetra (tak z 0,7 na oko).

Takie bicie to przegięcie. I serwis nie może mówić, ze jest OK.

O ile dobrze zrozumiałem, to zostały powsadzane szprychy różnej długości.

A co po szprychy różnej długości? No chyba, że przy ratowaniu pogiętej obręczy, ale to bezsens.

Serwis problemu nie widzi, to znaczy bicie dostrzega, ale uważa, że:

    1. Winna jest felga (bo stara i uderzona.

Może być. Czasem się tak zdarza, że trafiona obręcz nie da się ładnie wyprostować.

    2. Sprawa ma wymiar estetyczny, rozwiązaniem będzie przestawienie klocków tak, żeby w "perycentrum" nie dotykały opony.
Wstępnie posłałem ich na drzewo i umówiłem się z kierownikiem, ale nie łudzę się co do jego stanowiska.
> Co mogę przedstawić,jakie źródło wskazać, jako obiektywny, rozpoznawalny w rowerowym świecie wyznacznik bezużyteczności ich pracy?

Niech Ci pokażą koło na centrownicy. Jak będzie latało i ocierało o wąsy centrownicy - nie nadaje się.

A może mają rację?

Rację by mogli mieć, jakby przy przyjmowaniu ostrzegli, że może nic z tego nie wyjść. A Ty byś się uparł na starą obręcz.

Seco

Zaplot koła - pomóżcie