Zapomniani bohaterowie szkolnego strajku

Data: 2010-08-13 08:46:11
Autor: mkarwan
Zapomniani bohaterowie szkolnego strajku
W 1984 roku 200 uczniów Zespołu Szkół Zawodowych im. Staszica we Włoszczowie koło Kielc się zbuntowało. Przez ponad dwa tygodnie młodzi ludzie, wsparci przez księży Marka Łabudę i Andrzeja Wilczyńskiego, okupowali budynek szkoły, domagając się przywrócenia krzyży.
- Dzisiaj zrobiłbym to samo. Jeżeli będzie trzeba, stanę w obronie krzyża - zapowiada Karol Walczak, wówczas 17-letni uczestnik szkolnego strajku. Jest zbulwersowany niedawną decyzją Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu, który nakazał usunięcie krzyży z jednej z włoskich szkół.
- Jestem poruszona. To, co dawniej robili komuniści, teraz robią tzw. europejscy obrońcy praw człowieka - mówi Alicja Groszek, w 1984 roku szefowa szkolnego samorządu.
- Nie żałowałem i nie żałuję tego, co zrobiłem - zapewnia Kazimierz Ostrowski, jeden z niewielu nauczycieli, którzy poparli protest, dziś na emeryturze. - A jeżeli będzie trzeba, pójdę bronić krzyża.
więcej w http://www.rp.pl/artykul/398028.html?print=tak
Jak Włoszczowa walczyła o krzyże
http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/spoleczenstwo/jak-wloszczowa-walczyla-o-krzyze,49529,1
Film http://www.youtube.com/watch?v=w0Z1ir6fbcE&feature=related
Włoszczowa na lekcjach krzyża
http://www.niedziela.pl/artykul_w_niedzieli.php?doc=ed201002&nr=11
Nie zdejmę Krzyża z mojej ściany
http://www.naszdziennik.pl/index.php?typ=my&dat=20091203&id=my11.txt
Włoszczowa w 18 lat później
http://www.goscniedzielny.pl/artykul.php?id=1041500712&naglkat=wyszukiwanie
Strajk w obronie krzyży we Włoszczowie  http://www.dzieje.pl/?q=node/3696

Zapomniani bohaterowie szkolnego strajku