Zapozyczeni na krawedzi

Data: 2010-01-10 14:54:53
Autor: Marcin
Zapozyczeni na krawedzi

Witam

Ciekawe spojrzenie na dlugi w bankach przez osobe ze SKOKu.
Troche czarnowidztwa ale moze warto przeczytac argumenty
z drugiej strony:

http://gf24.pl/index.php/wydarzenia/analizy/3152-zapoyczeni-na-styk-- na-krawdzi-.html

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2010-01-10 07:49:05
Autor: szczurwa
Zapozyczeni na krawedzi
On 10 Sty, 14:54, Marcin <nou...@nospam.ru> wrote:
Witam

Ciekawe spojrzenie na dlugi w bankach przez osobe ze SKOKu.
Troche czarnowidztwa ale moze warto przeczytac argumenty
z drugiej strony:

Jakoś też mam wrażenie, że kryzys dopiero nieśmiało puka do naszych
drzwi...Nastroje wsród wielu moich znajomych kiepskie. Niektórzy
zarabiają nominalnie mniej niż dziesięć lat temu, dobrze wiedzie się
tylko "swojakom", reszta z niepokojem patrzy w bliższą i dalszą
przyszłość. Jesteśmy gospodarką peryferii, wszystko tu dociera z
opóźnieniem.

Data: 2010-01-10 17:10:28
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Zapozyczeni na krawedzi
> [...]
> z drugiej strony:

też mam wrażenie, że kryzys dopiero nieśmiało puka do naszych drzwi..

to sie czyta, jak prasę radziecką piszącą o kłopotach USA za Regana.

pewne fakty sa niepodważalne: jest zadłużenie, przerasta możliwości
spłaty, itd. ale twierdzenie jakoby SKOK-i były lepsze od banków jest
delikatnie mówiąc, dyskusyjne.

Oczywiście, organy ścigania nie aresztowały nikogo w PZ SKOK,
nie zarzucają nikomu wyłudzeń na 12 mln zł, itd. SKOK

Data: 2010-01-10 20:52:15
Autor: Arek
Zapozyczeni na krawedzi
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl napisał(a) w wiadomości:
<2fb9.00000222.4b49fbf4@newsgate.onet.pl>...
> [...]

też mam wrażenie, że kryzys dopiero nieśmiało puka do naszych drzwi..

to sie czyta, jak prasę radziecką piszącą o kłopotach USA za Regana.

Może nie aż tak ale...
Zacząłem czytać, przeczytałem pierwszy akapit i pomyślałem "Szewczak".
Pojechałem na dół, no tak..., z powrotem na górę by się upewnić - jest!,
wcześniej nie zauważyłem. Ale on nie musi się nawet podpisywać -
rozpoznaję go po tekscie na razie bezbłędnie.

Arek

Data: 2010-01-10 17:13:32
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Zapozyczeni na krawedzi
> [...]
> z drugiej strony:

też mam wrażenie, że kryzys dopiero nieśmiało puka do naszych drzwi..

to sie czyta, jak prasę radziecką piszącą o kłopotach USA za dni Regana.
ucisk klasy robotniczej przez żądnych wyzysku kapitalistów bankierów, afe!
nie to co u nas, w ZSRR, gdzie człowiek pracy oddycha pełną piersią...

owszem, pewne fakty sa niepodważalne: jest zadłużenie, przerasta możliwości spłaty, itd. ale twierdzenie jakoby SKOK-i były lepsze  od banków jest, delikatnie mówiąc, dyskusyjne.

Oczywiście, organy ścigania nie aresztowały nikogo w PZ SKOK,
nie zarzucają nikomu wyłudzeń na 12 mln zł, itd. a każdy SKOK
oazą ekonomicznego rozsądku i krystalicznej uczciwosci: NIE WIERZĘ!

Data: 2010-01-10 23:00:30
Autor: pmlb
Zapozyczeni na krawedzi

"Marcin" <nouser@nospam.ru> wrote in message news:hicm7i$k7$1inews.gazeta.pl...

[...]

Jesli to prawda co jest w tym tekscie, to bylem zbytnim optymista...
Chpc doskonale wiedzialem, ze w Polsce jest zle i wcale Polski kryzys nie ominal, tylko byl przez rzad i media mydlony. To, ze jest az tak zle sie nie spodziewalem!
Autorowi zarzuce jednak pewna niescislosc. Polska w 1989 roku nie byla ta sama Polska co w 1945! Nie mielismy straty do zachodu 50 lat. Ja bym powiedzial, ze maksymalnie lat 10 lub 15. Czyli w zasadzie okres strajkow, Stanu Wojennego i embarga amerykasnkiego przez ktore Polska stracila 100% rybnkow zachodnich.
To Polske utrzymalo w tak niekorzystej sytuacji w 1989 roku. Wiec nie 50 lat a ok 10 lat.
Poza tym, ilosc branych kredytow przed 2004 rokiem to efekt bardzo wysokich stop procentowych, w 2000 roku wynosily ponad 20%. O czym tez nie mozna zapomniec, to slynne schladzanie gospodarki poprzez wlasnie makabryczne wysokie stopy, wowczas padaly firmy, glownie panstwowe, ale co sie dziwic, juz wowczas ok 80% bankow w Polsce o zagraniczne podmioty. Ktore tak naprawde to one prowadzily i nadal prowadza polityke finanasowa w Polsce (to jest to o co byly slynne awantury z niezaleznoscia RPP). Przed AWS-UW (PO PiS) rzadzila SLD wowczas prowadzono troche inna polityke finansowa i efekt byl taki, ze po rzadach PO i PiS z przed 1995 eoku znow nastapil wzrost w polsce i spadek bezrobocia (na koniec 1997 bezrobocie wynosilo ok 5% na mkoniec rzadow Po i PiS w 2001 ponad 20%) a przypomne, ze Balcerowicz w 1992 roku dokonal rewaloryzacji kredytow i z 5% kredyt skoczyl na 60%! Co bylo pierwszym etapem wyciagania pieniedzy od ludnosci. Glownie rolnictwo wowczas najwiecej ucieprpialo (to wlasnie byla przyczyna powsania Samoobrony i Leppera). W 1992 roku, przed rewaloryzacja finansowa 10% rodzin w Polsce nie mialo oszczednosi!!! Dzis, jak wynika z tego art. az 77%!!!!! To sa wlasnie efekty wyciagania od ludzi pieniedzy.
Ludzie w ciagu niespelna 20 lat stracili oszczednosci.
Jeszcze czarniejszy akapit jaki mi sie kolacze po glowie, cytuje:
"86 proc. Polaków ma sporadyczne problemy finansowe, ale aż 46 proc. rodaków ma takie problemy często, 2 mln Polaków jest zdecydowanie ponad miarę obciążonych spłatami kredytu."
86% polakow ma problemy od pierwszego do pierwszego!!! 86%!!!!
46% wie, ze nie starczy do pierwszego!
Powiem tak: Tak zle jeszcze nie bylo!
Jak zobaczycie podobne zestawienia zobaczycie, ze dotycza glownie panstw III swiata... hunt wojskowych i republik bananowych.
Strach sie bac co bedzie w tym roku. Z tego co tu pisze oraz z innych doniesien, mozna przypuszczac, ze beda problemy z wyplatami emerytur. Sluzba zdrowia calkiem padnie...
Bezrobocie oficjalnie to jakies 10% jednak od 2001roku wcale miejsc pracy nie przybylo. Wrecz ubylo, bezrobocie zeszlo z 20% do ok 7% tylko dzieki temu, ze z polski wyjechalo popnad 3-4 miliony ludzi. Jak oni by wrocili, dzis bezrobocie siegalo by 35%... Tylko emigrantom rzad Polski zwdziecza taki spadek bezrobocia, jak pisal ameryknski magazyn "emigracja polakow do krajow UE za praca" (po 2004 roku do 3 krajow) "byla najwieksza wszech czasow migracja ludnosci w europie!".
Az trudno w to uwierzyc, co sie stalo z Polska w ciagu 20 zaledwie lat... A wystarczylo solidnego zarzadce i Polska dzis byla by faktyczna 6-ta potega w europie...
A co z ludzmi? Czy ktos moze mi wyjasnic co sie stalo z ludzmi?
Dlaczego za PRL-u wystarczylo jednego capa zapuszkowac by cala Polska stanela? Dlaczego za PRL-u spoznienie zakladu pracy z wynagrodzeniem kilkugodzinne powodowalo strajki w calej polsce....
Cazego jest brak, ze dzis ludzie w Polsce daja sie tak golic i ponizac? Czy Polska ma zawsze juz oznaczac tania sile robocza do "zmywaka" i "miotly"?
Angielscy gornicy, kiedy w 1984 roku Margaret Tatcher w odruchu zemsty zaczela likwidowac koplanie obnizajac cla na wegiel z RPA i Astrali, spotkala sie z poteznym protestem popartym przez inne grupy spoleczne w UK. Przypominam, w UK byl wowczas skarjny kapitalizm czy nawet liberalizm. A wiec to co dzis w Polsce. Potrafil straj gornikow sparalizowac anglie na 12 miesiecy... Czy Polacy sa gorsi? Czy Polacy dlugo tak jeszcze beda sie dawac? Czego brakuje Polakom by zaczeli dbac i walczyc o swoje. Ludzie macie tylko jedno zycie - walczcie o nie! A nie o mozliwosc przezycia od pierwszego do pierwszego!

Data: 2010-01-10 23:31:24
Autor: Wojciech Bancer
Zapozyczeni na krawedzi
On 2010-01-10, pmlb <pmlb@domino.com> wrote:

[...]

[...]

No widzisz? Wyjechałeś i teraz u nas ruina, a w UK dobrobyt.
To Twoja wina!

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-01-11 02:04:36
Autor: xbartx
Zapozyczeni na krawedzi
Dnia Sun, 10 Jan 2010 23:00:30 +0000, pmlb napisał(a):

Autorowi zarzuce jednak pewna niescislosc. Polska w 1989 roku nie byla
ta sama Polska co w 1945! Nie mielismy straty do zachodu 50 lat. Ja bym
powiedzial, ze maksymalnie lat 10 lub 15.

Ostatnio twierdziłeś, że mamy 250 lat. To jak to w końcu jest, bo się pogubiłem?

--
xbartx

Data: 2010-01-11 12:15:18
Autor: xbartx
Zapozyczeni na krawedzi

<mode samokrytyka on>

Widzę, że sam zaczynam powoli trollować. To jest ostatni post i więcej się to już nie powtórzy.

<mode samokrytyka off>

Data: 2010-01-11 18:09:31
Autor: pmlb
Zapozyczeni na krawedzi

"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:hie0vk$423$1inews.gazeta.pl...
[...]

Bo Polska sie cofa.
W 1989 roku wcale nie odstawalismy od europy zachodniej, dzis... Polska to jak Afganistan.
W ktorym kraju europy plus PRL i koniec PRL-u ludzie umierali bo wywala sie ich ze szpitala?
To tylko jeden przyklad.
Drugi przyklad dzis z onet, pociagi utknely przy kilkucenttymetrowej warstwie sniegu i mroziku ok -5 do -7 nikt o nich nawet nie wie ile utknelo... Nie ma pradu ludzie marzna... nikt sie nimi nie przejmuje bo i po co - prawda?
W takiej glupiej UK to by od razu jakies busy podstawiali czy inne sklady, jak w tunelu pradu nie bylo przez kilka minut to byla wielka panika:))) No coz... zapasc Polski jest potworna... W PRL-u zaden pociag by nie utknal, bo zanim by wyjechal posalno by slklad do oczyszczenia torow. Jesli by jednak ugrzezl w kilkadziesiat minut zorganizowano by sciagniecie pociagu do najblizszej stacji. Ale to komuna byla... dzis jest super nowoczesny system rodem z Afganistanu.

Data: 2010-01-12 19:53:02
Autor: Krzysztof Halasa
Zapozyczeni na krawedzi
"pmlb" <pmlb@domino.com> writes:

[...]

Facet, wroc do rzeczywistosci. Ewidentne jest ze PRL znasz z obrazkow,
ale po co wobec tego opowiadasz te bajki to nie mam pojecia. Jedz do N.
Korei jak kochasz komune, tam zdaje sie tez stawiaja mocno na pociagi
(pancerne).

To ze w UK ludzie panikuja w tunelu chyba nie ma nic do rzeczy, ale moze
ja inna logike znam.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-01-12 20:04:19
Autor: xbartx
Zapozyczeni na krawedzi
Dnia Tue, 12 Jan 2010 19:53:02 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

To ze w UK ludzie panikuja w tunelu chyba nie ma nic do rzeczy, ale moze
ja inna logike znam.

Daj spokój. Tego świat się nie da uratować. Szkoda klawiatury ;)

--
xbartx

Data: 2010-01-13 22:28:27
Autor: pmlb
Zapozyczeni na krawedzi

"Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> wrote in message news:m36377yx2p.fsfintrepid.localdomain...
"pmlb" <pmlb@domino.com> writes:

[...]

Skoro tak twierdzisz.

ale po co wobec tego opowiadasz te bajki to nie mam pojecia. Jedz do N.
Korei jak kochasz komune, tam zdaje sie tez stawiaja mocno na pociagi
(pancerne).

A co jest w Polnocnej Korei? Bo nie wiem? Masz jakies wiesci z tamtego kraju?

To ze w UK ludzie panikuja w tunelu chyba nie ma nic do rzeczy, ale moze
ja inna logike znam.

Spanikowali bo sie ciemno zrobilo przez kilka minut...
W Polsce nie panikuja dobrze wiedza, ze i tak nikogo ich los nie obchodzi...
Tylko jedna kierowniczka panicznie krzyczala do mikrofonu wzywajac jakas pomoc po paru godzinach (w tunelu zalatwono w kilkanascie minut) ze w pociagu sa dzieci.... chciala na policje dzwonic:) No ale to sie czepaiam, bo to ta super nowowczesnosc w Polsce ktora pada przy kilku cm sniegu i mroziku.
Za rok powiedza, ze bylo -50:)))

Data: 2010-01-12 22:04:19
Autor: ąćęłńóśźż
Zapozyczeni na krawedzi