Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda

Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda

Data: 2009-04-20 13:09:31
Autor: Paweł W.
Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda

Proszę o Wasze porady jak powalczyć z rudą.

Sam napisałeś, że na pół roku starczyło. Z rudą już nie wygrasz. Będzie coraz gorzej.

p.

Data: 2009-04-20 13:13:00
Autor: maestro_01
Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda

Proszę o Wasze porady jak powalczyć z rudą.

Sam napisałeś, że na pół roku starczyło. Z rudą już nie wygrasz. Będzie coraz gorzej.

pocieszyłeś mnie...
chcesz powiedzieć, żę współczesna inżynieria chemiczna nie zna niczego co zabezpiecza stal przed rdzą na sensowny okres czasu?
a co z kontrukcjami typu mosty, urzadzenia portowe itd? Poza tym znam kilka przypadków kiedy lakiernik robił zaprawki
i trzymały się naprawdę wiele lat. Dzisiaj już żaden lakiernik nie chce robić zaprawek, objeździłem kilka zakładów pod miastem
i wszyscy są nastawienie na wymianę całych elementów w pojazdach głownie nowych bądź flotowych, mały klient indywidulany
musi radzić sobie sam.

Data: 2009-04-20 05:18:35
Autor: m.kicinski
Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda
On 20 Kwi, 13:13, "maestro_01" <maestro)01nos...@poczta.fm> wrote:
chcesz powiedzieć, żę współczesna inżynieria chemiczna nie zna niczego co
zabezpiecza stal przed rdzą na sensowny okres czasu?
a co z kontrukcjami typu mosty, urzadzenia portowe itd?

Z lekcji chemii pamiętam, że stalowe konstrukcje mostów zabezpiecza
sie przed korozją zakopując obok w ziemi połaczony z mostem zawałkiem
żelastwa jakis inny metal - nie pamiętam zasady działania, ale efekt
jest taki, że  koroduje ten metal obok mostu a nie most :)

Niestety samochodu w ten sposób nie zabezpieczysz, a przynajmniej nie
takiego który ma jeździć ;)

Pozdrawiam
MK

Data: 2009-04-20 18:48:59
Autor: LEPEK
Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda
m.kicinski@op.pl pisze:

Z lekcji chemii pamiętam, że stalowe konstrukcje mostów zabezpiecza
sie przed korozją zakopując obok w ziemi połaczony z mostem zawałkiem
żelastwa jakis inny metal - nie pamiętam zasady działania, ale efekt
jest taki, że  koroduje ten metal obok mostu a nie most :)

Niestety samochodu w ten sposób nie zabezpieczysz, a przynajmniej nie
takiego który ma jeździć ;)

Zdaje się - cynk.
Statki też tak sie zabezpiecza - od wewnętrznej strony burty przyczepia się cynkowe (?) sztaby, i jak skorodują, to się je wymienia.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

Data: 2009-04-21 00:47:08
Autor: Gotfryd Smolik news
Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda
On Mon, 20 Apr 2009, m.kicinski@op.pl wrote:

On 20 Kwi, 13:13, "maestro_01" <maestro)01nos...@poczta.fm> wrote:
chcesz powiedzieć, żę współczesna inżynieria chemiczna nie zna niczego co
zabezpiecza stal przed rdzą na sensowny okres czasu?
a co z kontrukcjami typu mosty, urzadzenia portowe itd?

Z lekcji chemii pamiętam, że stalowe konstrukcje mostów zabezpiecza
sie przed korozją zakopując obok w ziemi połaczony z mostem zawałkiem
żelastwa jakis inny metal - nie pamiętam zasady działania, ale efekt
jest taki, że  koroduje ten metal obok mostu a nie most :)

Niestety samochodu w ten sposób nie zabezpieczysz, a przynajmniej nie
takiego który ma jeździć ;)

  Kiedy właśnie nieprawda.
  Dołożenie metalu który "szybciej koroduje" elektrochemicznie, przykładowo
podanego tu przez LEPEKa cynku, działa doskonale.
  Do sprawdzenia na różnych blachach garaży na przykład - najpierw korozja
"zeżre" cynk, nie ruszając stalowej blachy, w odróżnieniu od warstw
"ochronnych" w rodzaju miedzi lub cyny, ktore po załapaniu "dziurki"
natychmiast zostaną przeżarte w tym miejscu na wylot.
  Jeśli coś stanowi problem, to ew. polakierowanie (lub inne "ochronne")
pokrycie tak wykonanej (w tym celu) powierzchni :D
  Jakiś tam opis tu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Korozja_elektrochemiczna
http://pl.wikipedia.org/wiki/Potencja%C5%82_standardowy
....a w zasadzie postawy są w podstawówce ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-20 22:45:29
Autor: m.kicinski
Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda
On 21 Kwi, 00:47, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> Niestety samochodu w ten sposób nie zabezpieczysz, a przynajmniej nie
> takiego który ma jeździć ;)

  Kiedy właśnie nieprawda.
  Dołożenie metalu który "szybciej koroduje" elektrochemicznie, przykładowo
podanego tu przez LEPEKa cynku, działa doskonale.

Czyli kolega nie powinien konserwować tylko... ocynkować tak jak robią
to w fabryce ;)

A pisałem że nie da się tak jeździć, bo wyobraziłem sobie samochód
zabezpieczony jak most, wkopaną w ziemię sztabą żelastwa :)

Pozdrawiam
MK

Data: 2009-04-21 12:28:51
Autor: kml
Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda

Użytkownik <m.kicinski@op.pl> napisał w wiadomości news:4aba3b60-6317-49c7-93f6-77d9ffb6f63cf19g2000yqo.googlegroups.com...

A pisałem że nie da się tak jeździć, bo wyobraziłem sobie samochód
zabezpieczony jak most, wkopaną w ziemię sztabą żelastwa :)
-- -- -

Znaczy cynkowa kotwica na łańcuchu co się będzie ciągła za samochodem w czasie jazdy :)))


--
pozdrawiam
kml

Data: 2009-04-20 14:34:42
Autor: Paweł W.
Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda

pocieszyłeś mnie...
chcesz powiedzieć, żę współczesna inżynieria chemiczna nie zna niczego co zabezpiecza stal przed rdzą na sensowny okres czasu?
a co z kontrukcjami typu mosty, urzadzenia portowe itd? Poza tym znam kilka przypadków kiedy lakiernik robił zaprawki
i trzymały się naprawdę wiele lat. Dzisiaj już żaden lakiernik nie chce robić zaprawek, objeździłem kilka zakładów pod miastem
i wszyscy są nastawienie na wymianę całych elementów w pojazdach głownie nowych bądź flotowych, mały klient indywidulany
musi radzić sobie sam.
Zależy jaki samochód masz i jaką blachę ma. Ale generalnie z doświadczenia wiem, że jak ruda w jakiś element wejdzie to co byś nie zrobił to i tak za jakiś czas da znać o sobie. Jak masz to na jakimś elemencie, który można łatwo wymienić bez spawania to naprawdę warto wymienić i mieć święty spokój.

p.

Data: 2009-04-20 14:40:25
Autor: kml
Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda

Użytkownik "maestro_01" <maestro)01nospam@poczta.fm> napisał w wiadomości news:49ec58c1$1news.home.net.pl...
pocieszyłeś mnie...
chcesz powiedzieć, żę współczesna inżynieria chemiczna nie zna niczego co zabezpiecza stal przed rdzą na sensowny okres czasu?
a co z kontrukcjami typu mosty, urzadzenia portowe itd? Poza tym znam kilka przypadków kiedy lakiernik robił zaprawki
i trzymały się naprawdę wiele lat. Dzisiaj już żaden lakiernik nie chce robić zaprawek, objeździłem kilka zakładów pod miastem
i wszyscy są nastawienie na wymianę całych elementów w pojazdach głownie nowych bądź flotowych, mały klient indywidulany
musi radzić sobie sam.

A ile mostów jest z blachy 0,8mm? Gdybym był lakiernikiem to też wolałbym kasować za duże elementy niż robić maleństwa a potem mieć na głowie klienta, który przyjedzie że mu sie kolor nie zgadza ale na malowanie całości nie chciał się zgodzić etc. Na jakim elemencie masz problem?


--
pozdrawiam
kml

Zaprawki lakiernicze na rdzę - cała prawda

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona