Zaproponujcie proszę chłodzenie mostka północnego - ASUS P5Q.

Data: 2013-09-24 05:08:16
Autor: N.
Zaproponujcie proszę chłodzenie mostka północnego - ASUS P5Q.
Witam!

Po niedawnym zapytaniu o modyfikację mojego wysłużonego już komputera, postanowiłem jednak wymienić procka z E6500 na Q9550. Dołożyłem też 2GB pamięci i dysk SSD. Sprzęt na Windzie 7 znacznie przyśpieszył. Jednak podczas montażu i ustawiania timingów pamięci zauważyłem, że strasznie grzeje się radiator mostka północnego. I niezależnie od tego czy procek podkręcony, czy też nie - radiator parzy. Temperatura odczytywana z płyty w stresie nie przekracza 50 stopni, procek w dużym stresie nie przekracza 70. Jednak chciałbym wymienić to fabryczne chłodzenie, gdyż jego wielkość oraz umieszczenie między dużym radiatorem CPU a grzejącą się grafą, trochę mnie niepokoi. Wiadomo, im mu cieplej tym krócej pożyje, może też lekkie przylagowania w grach są winą jego temperatury.

Dlatego poproszę o sugestie DOSTĘPNYCH uniwersalnych chłodzeń do NB. Podkreślam, że chodzi tu o ich dostępność, bo poczytałem w sieci testy, ale co pytam w sklepie, to już tego nie ma... Zakochałem się w Thermaltake eXtreme Spirit II, ale gdzie to dostać?

Jeśli ma to jakieś znaczenie, to w kompie siedzi aktualnie płyta ASUS P5Q, a w niej procek Intela C2Q 9550 2.83@3.4GHz, zasilany 1.2V i chłodzony Scythe Katana, 6GB Kingston HyperX 1066@800MHz (obniżyłem z obawy o NB)zasilane 1.8V w dualu, grafa ATI HD5770. O stabilność napięć raczej się nie martwię - kondensatory wydają się OK, a porządka zasiłka OCZ ma 700W mocy i też nie jest problemem.

Jeśli ktoś z Was coś podpowie, to będzie super. Rozwiązanie w stylu dodatkowy wiatrak dmuchający na radiator NB zostawiam na sam koniec listy.

Z góry dzięki i pozdrawiam - Paweł.

Zaproponujcie proszę chłodzenie mostka północnego - ASUS P5Q.