Zaproszenie

Data: 2010-09-24 11:16:49
Autor: Paweł \"Nekton\" Poręba
Zaproszenie
Zapraszam na konferencję nurkową w Krakowie:

http://www.konferencjanurkowa.pl

Dziś wieczorem będę miał przyjemność wygłosić tam wykład na temat nurkowań Bałtyckich oraz zaprezentować nową książkę - podręcznik nurkowania technicznego.

pozdrawiam
Paweł Poręba
http://www.nurkowanie.nekton.com.pl

Data: 2010-09-24 10:43:07
Autor:
Zaproszenie
Paweł \Nekton\ Poręba <torilis@wp.pl> napisał(a):
Dzi=B6 wieczorem b=EAd=EA mia=B3 przyjemno=B6=E6 wyg=B3osi=E6 tam wyk=B3a=
d na temat=20
nurkowa=F1 Ba=B3tyckich oraz zaprezentowa=E6 now=B1 ksi=B1=BFk=EA - podr=EA=
cznik=20
nurkowania technicznego.

Bardzo się cieszymy że będziesz miał przyjemność.

Natomiast zaszczytem dla nas nieboraków, było by gdybyś wyjaśnił dlaczego w
NOF str 17 zalecasz morderczą dekompresję awaryjną.
Sam fragment profilu na TMX na 12m z czasem 144 min wymaga dekompresji.
Dlatego cały ten profil nie odsyca po tym nurkowaniu, lecz morduje nurka.
Tego wymaga zwykła rzetelność.

pozdrawiam rc

Data: 2010-09-24 13:31:48
Autor: Paweł \"Nekton\" Poręba
Zaproszenie
Witaj!
Użytkownik demolant@WYTNIJ.gazeta.pl napisał:

Natomiast zaszczytem dla nas nieboraków, było by gdybyś wyjaśnił dlaczego w
NOF str 17 zalecasz morderczą dekompresję awaryjną.

Przeczytasz podręcznik to może zrozumiesz. A, przepraszam, zapomniałem, że Ty czytasz tylko jedną książkę... ;>

Data: 2010-10-12 09:07:59
Autor:
U=BFytkownik demolant@WYTNIJ.gazeta.pl napisa=B3:

> Natomiast zaszczytem dla nas nieborak=F3w, by=B3o by gdyby=B6 wyja=B6ni=
=B3 dlaczego w
> NOF str 17 zalecasz mordercz=B1 dekompresj=EA awaryjn=B1.

Przeczytasz podr=EAcznik to mo=BFe zrozumiesz. A, przepraszam, zapomnia=B3=
em,=20
=BFe Ty czytasz tylko jedn=B1 ksi=B1=BFk=EA... ;>

http://www.shark.net.pl/forum/viewtopic.php?f=11&t=207&start=10

Tu masz wyjaśnienie dla idioty, jaki błąd zrobiłeś.

pozdrawiam rc

Data: 2010-09-24 13:53:25
Autor:
[...]

Szanowny Pawle zasunąłeś błąd, sama dekompresja z NOF awaryjna (str 17), jest
mordercza. Dotyczy to przykładu Nurkowania wysokogórskiego 30 min na 60m na wysokości
6500m npm.
Jest tabelka w niej utrata O2 i ostatni segment, 12m z czasem 144 min.
Ty proponujesz to na zakończenie głębokiego profilu nurkowania.
Samo takie nurkowanie: 12m głębokości TMX na wysokości 6500m npm z czasem 144
min, na tej wysokości z takim czasem wymaga niezerowej dekompresji.
Możesz próbować poniżania, ale to Ty zrobiłeś z siebie KRETYNA DEKOMPRESYJNEGO
Pawła Porębę.
Sprawdź w dekoplanerze, też z J.Krzyżaka skorzystaj.
Sprawdź to na karteczce, jakie masz nasycenie inertem i jakie przesycenie
powierzchniowe jest dopuszczalne na tej wysokości.
W TMX jako czynniku oddechowym nie masz zerowego ciśnienia inertu.
Człowiek kulturalny przeprosił by za błąd, idziesz w zaparte i kapitalnie sam
się dyskredytujesz.
Ten lot śmigłowca z Hańczy możesz wreszcie odpowiedzieć, miał miejsce czy nie.

Dlatego Twoje rewelacje nie są wiarygodne, bo w prostych sprawach nie masz
odwagi cywilnej żeby się przyznać do błędu.

pozdrawiam rc

Data: 2010-09-24 16:51:06
Autor: Paweł \"Nekton\" Poręba
Zaproszenie
Użytkownik demolant@WYTNIJ.gazeta.pl napisał:

Szanowny Pawle zasunąłeś błąd, (...)

Być może nie będziesz usatysfakcjonowany tą odpowiedzią, ale wygląda to tak:
w naszym nurkowym światku są ludzie którzy chcą się uczyć i rozwijać. Mam nadzieję takich spotkać na konferencjach nurkowych. I pewnie tak będzie bo widać zmiany: Maciek zaczął uczyć trymowania, Wojtek zaczął pływać w skrzydle z płytą - wszystko się zmienia...
Tylko Ty i Twój pryncypał tkwicie w nurkowym średniowieczu. Zamiast nauczyć się trymowania - udowadniacie, że trym potrzebny nie jest. Zamiast nauczyć się planowania nurkowań - uczycie nurkowań butelki z wodą sodową.
Zamiast pójść na naukę do kogoś kto ma wiedzę, pod znakiem umazanego tyłka i hasłem "kto nie trzyma sztamy, tego zabijamy" zawiązujecie bandyckie zmowy sprzedawców tandety.
I bawcie się tak w swoim bentosowym bagienku, gdzie niewątpliwie możecie sprzedawać nurkowania trymiksowe na 12m. I zapewne nie uda się wam nikogo zabić, ale wydrenujecie sporo kieszeni naiwnych klientów.

Miłej zabawy pod waszym znakiem...
Paweł Poręba

Data: 2010-09-24 15:10:30
Autor:
[...]

Zapewne nie będziesz zachwycony odpowiedzią.
Nie mam pryncypała, cierpisz na brak kontaktu z rzeczywistością.
[...]

Masz gigantyczne kompleksy.

Nie zmienia to faktu że w Twoim NOF jest błąd morderczy, ta awaryjna
dekompresja, sam napisałeś.

"Miłej zabawy pod waszym znakiem...
Paweł Poręba"

Zakładałem że umiesz przyznać się do błędu, tak podskórnie wierzyłem. Wiele osób twierdziło że nie potrafisz przyznać się do błędu, mieli rację i
nie było w śród tych osób Jacka Kurządkowskiego.

"Samo takie nurkowanie: 12m głębokości TMX na wysokości 6500m npm z czasem 144
min, na tej wysokości z takim czasem wymaga niezerowej dekompresji."
Teraz Pawle każdy może sprawdzić czy masz rację, czy idziesz w zaparte
NOF str 17.

pozdrawiam rc

Data: 2010-09-30 17:04:48
Autor: Paweł \"Nekton\" Poręba
Zaproszenie
Witam!
[...]

Smoku, który to już morderczy błąd w NOFie wyszukałeś? Straciłem rachubę... A Ty pamiętasz? Nauczyłeś się już podstaw z dobrego kursu OWD i rozumiesz już ile to razy się STRASZLIWIE pomyliłeś?
Kilka miesięcy temu dyskutowaliśmy o NOFie i próbowałem Ci wyjaśnić to czego nie rozumiesz. Nie potrafiłeś ani zrozumieć tych wyjaśnień, ani przyznać się do błędów, ani podjąć dyskusji na poziomie merytorycznym. Wszystko co robisz w dyskusji jest niestety na poziomie rynsztokowej pyskówki. Dlatego też zaprzestałem wyjaśniania Ci spraw których najwyraźniej pojąć nie potrafisz, szkoda na to czasu. Szczególnie, że Twoje i Jacka Kurządkowskiego wysiłki zrobienia czarnego PR wokoło mojej osoby spowodowały, że u nas w bazie jest non stop mnóstwo chętnych by nauczyć się prawdziwego nurkowania a nie klęczenia na platformach w jeziorze Białym.
Nie dałeś się poznać jako osoba zainteresowana merytoryczną rozmową więc takiej nie dostaniesz.
A ja, cóż, ja potrafię przyznać się do błędu. Ba! Od wszystkich czytelników tego co tworzę oczekuję krytyki. Chwalenie jest mało twórcze, a krytyka tak. Nie masz pojęcia ile PRAWDZIWYCH błędów wykryli mądrzy ludzie którzy mieli okazję czytać to co napisałem przed publikacją. I nadal jeśli ktoś znajdzie rzeczywisty błąd w NOFie, czy w książce będę bardzo wdzięczny za możliwość jego usunięcia. Ale wątpię abyś Ty potrafił taki błąd znaleźć. Póki co - rzekome błędy które wyciągasz - świadczą tylko o tym, że nie masz najbledszych podstaw w tej dziedzinie, nawet takich z OWD, że nie potrafisz przeczytać kilkunastostronnicowego tekstu, a nader wszystko, że zaślepia cię organiczna nienawiść do wszystkiego co dobre i solidne.

Każdy kto jest zainteresowany MERYTORYCZNĄ dyskusją o NOFie - może zajrzeć na:
http://divetrek.com.pl/forum/viewtopic.php?t=4274
może zadać pytania, mądre pytania, albo nawet przepisać pytania które Smok zadaje, bo jeśli będę widział, że faktycznie ktoś oczekuje na nie odpowiedzi, a nie tylko dąży do zwarcia jak to biedne smoczydło, to z chęcią na te pytania odpowiem.
Jedna uwaga - nie mam czasu na regularne czytanie sekty, nie teraz kiedy sezon szkoleniowy w pełni i wcale nie chce jesiennie zdychać, więc jeśli ktoś tu coś będzie pytał, to proszę o maila na priv z odnośnikiem do wątku...

Data: 2010-10-01 06:34:45
Autor:
Zaproszenie
Paweł \Nekton\ Poręba <torilis@wp.pl> napisał(a): "Smoku, który to już morderczy błąd w NOFie wyszukałeś? Straciłem rachubę... A Ty pamiętasz? Nauczyłeś się już podstaw z dobrego kursu OWD i rozumiesz już ile to razy się STRASZLIWIE pomyliłeś?"

Oczywiście że wiem ile maniany odwaliłeś.
Ostatnio omawiam zastosowanie awaryjnego czynnika oddechowego.
Udajesz że nie rozumiesz i próbujesz poniżania. http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?
group=pl.rec.nurkowanie&tid=1111028&pid=1111059&MID=%3Ci7j2m4$1d0$1%40inews.ga
zeta.pl%3E

"Kilka miesięcy temu dyskutowaliśmy o NOFie i próbowałem Ci wyjaśnić to czego nie rozumiesz. Nie potrafiłeś ani zrozumieć tych wyjaśnień, ani przyznać się do błędów, ani podjąć dyskusji na poziomie merytorycznym."

Proszę bądź rzetelny, ogłaszasz swoją jedynie słuszną wizję świata i nie ma żadnej możliwości dyskusji, można paść plackiem i mówić o jaki piękny o jaki mądry.
[...]

Jakiś czas temu Waldemar Kociumbas również był zachwycony wzrostem sprzedarzy manometrów, potem dowiedział się że jednak nie wie co to jest klasa miernika. Klijenci kupili ładną drogą zabawkę, o błędzie już na przedostatniej cyfrze.
Jemu reklama pomogła, też z niej korzystaj.

Błąd morderczy odwaliłeś Ty.
Policz (jeśli umiesz) ciśnienie inertu w czynniku oddechowym na 12m z przykładu str 17. Potem policz wartość ciśnienia przesycenia na docelowej głębokości.
To Ty robisz z siebie kretyna dekompresyjnego, nie umiejąc porównać tych wielkości.

"Nie dałeś się poznać jako osoba zainteresowana merytoryczną rozmową więc takiej nie dostaniesz."

To klasyka manipulacji w dyskusji, nie odpowiadasz na pytanie merytoryczne, znajdujesz wątki nie istotne na koniec obwieszczasz: że rozmowy nie będzie.
Oczywiście jej nie ma z Twojej strony.

[...]

Znalazłem! Ponieważ nie umiesz się do błędów przyznawać, to robisz szopkę jaki to jestem zły.

[...]

Policzyłeś ciśnienie inertu na przystanku ? NIE.
Po co kłamiesz omijasz problem szerokim łukiem czysta erystyka.

[...]

Pytanie jest proste dlaczego zaleczasz morderczą dekompresję awaryjną na str 17 w NOF.
Znowu gówno zrozumiałeś czy jak zwykle będziesz odpowiadał na nie zadane pytania.
http://www.shark.net.pl/forum/viewtopic.php?f=11&t=207
Na tym forum możesz odpowiadać bez problemów masz zapewnienie że nie będą żadne wypowiedzi cenzurowane. Takiej Gwarancji nie nasz na DiW.

Szlag trafił prostackie regółki o czasach na awaryjnych czynnikach oddecowych w połączeniu z przesunięciem górskim, wyszła mordercza mikstura.

Pokazanie tego to moja zasługa.

pozdrawiam rc

Data: 2010-10-09 10:14:59
Autor:
Zaproszenie
Paweł \Nekton\ Poręba <torilis@wp.pl> napisał(a):
http://divetrek.com.pl/forum/viewtopic.php?t=3D4274

Muszę przyznać że jesteś naganiaczem, forum wymaga logowania, wejścia w "cukrownię".

pozdrawiam rc

Data: 2010-10-10 19:16:44
Autor:
Zaproszenie
Paweł \Nekton\ Poręba <torilis@wp.pl> napisał(a): "Zamiast nauczyć się planowania nurkowań - uczycie nurkowań butelki z wodą sodową."

Tak się skończy dekompresja którą zaleciłeś.
Obrazek z Twojego wiekopomnego dzieła NOF, w linku.
Nasycasz pięknie tkanki tym TMX, potem wylatujesz na powierzchnię bez żadnego przystanku po drodze. Zobacz w szczególności ostatnią kolumnę.
I nie kłam że to krasnoludki podmieniły, to Twoje bzdury. "Zamiast pójść na naukę do kogoś kto ma wiedzę, pod znakiem umazanego tyłka i hasłem "kto nie trzyma sztamy, tego zabijamy" zawiązujecie bandyckie zmowy sprzedawców tandety."

Sprawdź czy kaczkami się obrzerał nad Białym, ten którego podobno "zabijamy". "I bawcie się tak w swoim bentosowym bagienku, gdzie niewątpliwie możecie sprzedawać nurkowania trymiksowe na 12m. I zapewne nie uda się wam nikogo zabić, ale wydrenujecie sporo kieszeni naiwnych klientów."

http://www.shark.net.pl/forum/download/file.php?id=145

Zobacz to Ty zalecasz taką dekompresję awaryjną, potem rżniesz kretyna ?
Bądź poważny wobec siebie. pozdrawiam rc

Data: 2010-09-24 17:34:07
Autor: Daniel Kowalski
Zaproszenie
Paweł "Nekton" Poręba pisze:
[...]

A kiedy i gdzie będzie można kupić książkę?
W Krakowie nie będę ;-) bo jadę do Reichu

Data: 2010-09-24 17:22:18
Autor:
Zaproszenie
Daniel Kowalski <bountykiller@gazeta.pl> napisał(a):
A kiedy i gdzie będzie można kupić książkę?
W Krakowie nie będę ;-) bo jadę do Reichu

"Paweł wydaje właśnie w wydawnictwie Bel książkę "Nurkowanie Techniczne""

pozdrawiam rc

Data: 2010-09-24 21:44:28
Autor: Daniel Kowalski
Zaproszenie
demolant@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
[...]

Weźmie dla mnie kolega, bezpośrednio od Pawła, ale dziękuję!
http://www.bel.com.pl/nurkowe.html
Szykuje się 350 stron ciekawego materiału.

pzdr KOWI

Data: 2010-09-24 20:55:35
Autor:
Zaproszenie
Daniel Kowalski <bountykiller@gazeta.pl> napisał(a):
Szykuje się 350 stron ciekawego materiału.

Na pewno będzie w niej wiele ważnego materiału dla znakomitej większości nurków. Tylko brak odwagi cywilnej autora do przyznania się do błędu i trwanie w nim,
rozwala powagę i zaufanie do instruktora Pawła Poręby. Nie przekreśla to zebranych doświadczeń.

pozdrawiam rc

Data: 2010-09-24 20:45:56
Autor:
Zaproszenie
Paweł \Nekton\ Poręba <torilis@wp.pl> napisał(a):
http://www.nurkowanie.nekton.com.pl

Wchodzimy na tą stronkę tam w wiedzy jest NOF pełna wersja.

http://www.nurkowanie.nekton.com.pl/zbiory_1/NOF.pdf

Na stronie 17 jest duża głupota którą napisał "Geniusz Bałtyku" Paweł Poręba.

"Nurkowanie 30'/60m na tx18/45
z Nx50 i O2 do dekompresji
w górach na wysokości 6500mnpm."

zaglądamy do tabeli ostatnia kolumna "Utrata O2
12m 144' Nx50 lub tx18/45
15m 5' Nx50
18m 2' Nx50
21m 2' Nx50
24m 7' Nx50
27m 8' Nx50
30m 4' tx18/45
33m 2' tx18/45
36m 1' tx18/45"

To morderczy profil dla użycia TMX na płytkim przystanku.
Co robi nasz "Geniusz Bałtyku" Paweł Poręba, manipuluje informacjami, znajduje
wątki nie istotne, bredzi jak potłuczony czy chory psychicznie, lub zwykły
krętacz bez klasy.
"Geniusz Bałtyku" Paweł Poręba nie rozumie że nawet ten profil dekompresyjny
ucięty jedynie do ostatniego przystanku jest morderczy, biedaczysko nie
przeliczył w programiku dekoplanerze.
To teraz się tłumacz że to chochliki drukarskie taką morderczą dekompresję
zalecają.

W wojsku przestrzega się pewnej zasady "Nie poniżamy przeciwnika" bo wygrana z
nikim jest mało warta, przegrana szczególnie bolesna i poniżająca.

Przegrałeś z własnym zadufaniem, pokazałem to ja.

pozdrawiam rc

--

Zaproszenie