Zaprzeczenie własnej tożsamości

Data: 2010-10-06 21:30:11
Autor: Stokrotka
Zaprzeczenie własnej tożsamości

Zastanawiam się nad takim abstrakcyjnym problemem. Załóżmy, że nazywam się X
Y. Podchodzi do mnie osoba (na ulicy, w pracy, przez drzwi domu) i pyta mnie się czy nazywam się X Y. Ponieważ jej nie znam i nie wiem czego chce, odpowiadam kłamiąc że "to nie ja" / "nie znam takiego" / "nie ma go". Osoba odchodzi. Czy istnieje sytuacja w której mogę mieć z tego powodu jakieś prawne problemy ?
Przypadków pewnie może być wiele: Dawno nie widziany znajomy na ulicy. Domokrążca ze spersonalizowaną reklamą. Jakiś inkasent. Kadrowa w pracy. Policjant robiący wywiad środowiskowy itd.
Czy mogę ustnie kłamać, że ja to nie ja :) ?

Logika każe zapszeczyć. Wolno kłamać, może nawet należy.
Ustawa o ohronie danyh osobowyh.:)

Zaprzeczenie własnej tożsamości