Data: 2009-03-18 20:52:27 | |
Autor: Karol Y | |
Zapychająca się odma -> odłącze nie | |
Witam, jeżdżę na krótkich odcinkach i co jakiś czas zapycha mi się odma. Znaczy objawy są takie, że zaczyna lekko szarpać przy zmianie biegów, puszczaniu / dodawaniu gazu, czasami się przedmucha i spowrotem jest ok. Ale mam już tego dosyć i chce odczepić tę rurkę chociaż od strony kolektora. Biorąc pod uwagę to że jest lekko powyginana (ukształtowana), to pewnie to jest przyczyną osadzania się na ściankach i powolnego zwężania światła. A może z korobowodu też mogę zdjąć?
Tylko chyba nie zostawię takich otworów, jakiś filterek, zaślepka od strony kolektora? Doradźcie, bo już sam nie wiem :( -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2009-03-18 21:18:42 | |
Autor: Hinek | |
Zapychająca się odma -> odłączenie | |
Użytkownik "Karol Y" <karolyyy@o2.pl> napisał
Z korbowodu lepiej nie zdejmuj.. Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2009-03-19 07:37:56 | |
Autor: Karol Y | |
Zapychająca się odma -> odłą czenie | |
A może z korobowodu też mogę zdjąć?Z korbowodu lepiej nie zdejmuj.. Czepiasz się. -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2009-03-18 21:19:05 | |
Autor: Lewis | |
Zapychająca się odma -> odłączenie | |
Witam, jeżdżę na krótkich odcinkach i co jakiś czas zapycha mi się odma. Znaczy objawy są takie, że zaczyna lekko szarpać przy zmianie biegów, puszczaniu / dodawaniu gazu, czasami się przedmucha i spowrotem jest ok. Ale mam już tego dosyć i chce odczepić tę rurkę chociaż od strony kolektora. Biorąc pod uwagę to że jest lekko powyginana (ukształtowana), to pewnie to jest przyczyną osadzania się na ściankach i powolnego zwężania światła. A może z korobowodu też mogę zdjąć? Zastanawia mnie jedno skoro zatknięta odma powoduje złą pracę silnika to jak chcesz usunąć tą usterkę wywalając odmę i zatykając jej przyłącza? Przecież tak czy siak nie będziesz mieć połączenia między skrzynką korbową a kolektorem... -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 "pszedany" Audi A6 C4 2.8 V6 142kW revetec... the engine of tomorrow |
|
Data: 2009-03-19 07:40:18 | |
Autor: Karol Y | |
Zapychająca się odma -> odłą czenie | |
Witam, jeżdżę na krótkich odcinkach i co jakiś czas zapycha mi się Od strony korbowodu nie zatkam, bo pewnie daleko wtedy nie ujade ;) Wymyśliłem że może puszczenie jej luzem od strony kolektora - skierowanie pod silnik - sprawi, że może nic nie będzie hamować gazów i sobie będą wylatywać zamiast się osadzać. Tylko u wejścia od kolektora trzeba coś zostawić - zaślepkę, filterek - żeby piachu tam nie ciągnęło. A Ty co proponujesz? Gdy przeczyszczę odme, zamontuje to chodzi jak malina. Przez następne 1000 km... Co prawda lato idzie i łatwiej będzie je przedmuchiwać po nagrzaniu, bo nie będą te resztki tam przymarzać w środku, ale to nie znaczy że w zimę co 3 tygodnie mam się z tym babrać. Kompresja dobra, to chyba pierścienie nie przepuszczają ponad normę? -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2009-03-19 08:26:32 | |
Autor: Andrzej Kaźmierczak | |
Zapychająca się odma -> odłą czenie | |
proponuję usunąć przyczynę - np wymienić olej po przepłukaniu jakimś specyfikiem , nie słyszłaem żeby komuś odma co 1000 się zatykała , podłączenie do kolektora tylko wspomaga bo jednak gazy są zasysane z powietrzem czyli podciśnienie - ułatwia nie zatyka ew dobarć rurkę o większej średnicy a płynu chłodniczego Ci nie ubywa po trochu ? jakie auto z ciekawości ?? pozdrawiam Andrzej |
|
Data: 2009-03-20 00:19:14 | |
Autor: Karol Y | |
Zapychająca się odma -> odłą czenie | |
> proponuję usunąć przyczynę - np wymienić olej po przepłukaniu jakimś
Wymieniany regularnie, a przepłukać czym? Jak tam była woda, to chyba już dawno powinna odparować przez temperaturę i jakieś tam nieszczelności? > specyfikiem , nie słyszłaem żeby komuś odma co 1000 się zatykała , Uściślijmy jeszcze co znaczy zatyka. U mnie się zwęża światło z 1cm do 6-7mm, co ja zaczynam odczuwać w aucie i się wkurzać. > podłączenie do kolektora tylko wspomaga bo jednak gazy są zasysane z > powietrzem czyli podciśnienie - ułatwia nie zatyka > > ew dobarć rurkę o większej średnicy > a płynu chłodniczego Ci nie ubywa po trochu ? Post niżej... > jakie auto z ciekawości ?? Lanos 1.5 16v > pozdrawiam > Andrzej -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2009-03-19 10:26:26 | |
Autor: Lewis | |
Zapychająca się odma -> odłączenie | |
Wymyśliłem że może puszczenie jej luzem od strony kolektora - Aha rozumiem ;P A Ty co proponujesz? Gdy przeczyszczę odme, zamontuje to chodzi jak malina. Przez następne 1000 km... Co prawda lato idzie i łatwiej będzie je przedmuchiwać po nagrzaniu, bo nie będą te resztki tam przymarzać w środku, ale to nie znaczy że w zimę co 3 tygodnie mam się z tym babrać. A jaką temperaturę osiągasz jeżdząc? Dobija chociaz na kilka minut do 90C? Masło zatykające odme to wynik wilgoci w silniku, przepuszczania przez uszczelki boryga do silnika, czy poprostu niedogrzania go, wyłącz nawiew ciepłego jak jedziesz, szybciej się nagrzeje, mniej spali przez to, i chociaz raz w tygodniu zrób mu większą wicieczkę tak ze 100km zeby sie porządnie nagrzał. -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 "pszedany" Audi A6 C4 2.8 V6 142kW revetec... the engine of tomorrow |
|
Data: 2009-03-20 00:09:17 | |
Autor: Karol Y | |
Zapychająca się odma -> odłą czenie | |
A jaką temperaturę osiągasz jeżdząc? Dobija chociaz na kilka minut do 90C? Teraz już to 5-6 min jest, w zimę było tak, że miałem jeszcze 500m i dopiero kreska dobijała do optymalnej. A wilgoć w silniku to pewno i jest, bo w zimę potrafi od chmury białej do jej zaniku i 100km przejechać w trasie zanim przestanie (nie wiem czy to ma aż tak duży związek, ale auto zagazowane). Co do ogrzewania zdaje sobie sprawę i staram się go używać sensownie. Co do wody, opisze to tak. 1) Gdy przeczyszczę odmę, to jest jak w normalnym samochodzie. 2) Gdy jest zatkana, to w miesiąc ubywa ze zbiorniczka wyrównawczego 2-3 mm (opieram pomiar na linijce) wody, a z pod korka wlewu (oleju) zaczyna pocić się olej (tu zgaduje że ciśnienie go wypycha). -- Mateusz Bogusz |
|