Zapychająca się odma -> odłącze nie

Data: 2009-03-18 20:52:27
Autor: Karol Y
Zapychająca się odma -> odłącze nie
Witam, jeżdżę na krótkich odcinkach i co jakiś czas zapycha mi się odma. Znaczy objawy są takie, że zaczyna lekko szarpać przy zmianie biegów, puszczaniu / dodawaniu gazu, czasami się przedmucha i spowrotem jest ok. Ale mam już tego dosyć i chce odczepić tę rurkę chociaż od strony kolektora. Biorąc pod uwagę to że jest lekko powyginana (ukształtowana), to pewnie to jest przyczyną osadzania się na ściankach i powolnego zwężania światła. A może z korobowodu też mogę zdjąć?

Tylko chyba nie zostawię takich otworów, jakiś filterek, zaślepka od strony kolektora?

Doradźcie, bo już sam nie wiem :(

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-03-18 21:18:42
Autor: Hinek
Zapychająca się odma -> odłączenie
Użytkownik "Karol Y" <karolyyy@o2.pl> napisał

A może z korobowodu też mogę zdjąć?

Z korbowodu lepiej nie zdejmuj..
Pozdr

--
Hinek

Data: 2009-03-19 07:37:56
Autor: Karol Y
Zapychająca się odma -> odłą czenie
A może z korobowodu też mogę zdjąć?

Z korbowodu lepiej nie zdejmuj..

Czepiasz się.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-03-18 21:19:05
Autor: Lewis
[...]

Zastanawia mnie jedno skoro zatknięta odma powoduje złą pracę silnika to jak chcesz usunąć tą usterkę wywalając odmę i zatykając jej przyłącza? Przecież tak czy siak nie będziesz mieć połączenia między skrzynką korbową a kolektorem...

Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
revetec... the engine of tomorrow

Data: 2009-03-19 07:40:18
Autor: Karol Y
[...]

Od strony korbowodu nie zatkam, bo pewnie daleko wtedy nie ujade ;)

Wymyśliłem że może puszczenie jej luzem od strony kolektora - skierowanie pod silnik - sprawi, że może nic nie będzie hamować gazów i sobie będą wylatywać zamiast się osadzać. Tylko u wejścia od kolektora trzeba coś zostawić - zaślepkę, filterek - żeby piachu tam nie ciągnęło.

A Ty co proponujesz? Gdy przeczyszczę odme, zamontuje to chodzi jak malina. Przez następne 1000 km... Co prawda lato idzie i łatwiej będzie je przedmuchiwać po nagrzaniu, bo nie będą te resztki tam przymarzać w środku, ale to nie znaczy że w zimę co 3 tygodnie mam się z tym babrać.

Kompresja dobra, to chyba pierścienie nie przepuszczają ponad normę?

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-03-19 08:26:32
Autor: Andrzej Kaźmierczak
Zapychająca się odma -> odłą czenie

proponuję usunąć przyczynę - np wymienić olej po przepłukaniu jakimś specyfikiem , nie słyszłaem żeby komuś odma co 1000 się zatykała , podłączenie do kolektora tylko wspomaga bo jednak gazy są zasysane z powietrzem czyli podciśnienie - ułatwia nie zatyka

ew dobarć rurkę o większej średnicy
a płynu chłodniczego Ci nie ubywa po trochu ?

jakie auto z ciekawości ??

pozdrawiam
Andrzej

Data: 2009-03-20 00:19:14
Autor: Karol Y
Zapychająca się odma -> odłą czenie
> proponuję usunąć przyczynę - np wymienić olej po przepłukaniu jakimś

Wymieniany regularnie, a przepłukać czym? Jak tam była woda, to chyba już dawno powinna odparować przez temperaturę i jakieś tam nieszczelności?

> specyfikiem , nie słyszłaem żeby komuś odma co 1000 się zatykała ,

Uściślijmy jeszcze co znaczy zatyka. U mnie się zwęża światło z 1cm do 6-7mm, co ja zaczynam odczuwać w aucie i się wkurzać.

> podłączenie do kolektora tylko wspomaga bo jednak gazy są zasysane z
> powietrzem czyli podciśnienie - ułatwia nie zatyka
>
> ew dobarć rurkę o większej średnicy
> a płynu chłodniczego Ci nie ubywa po trochu ?

Post niżej...

> jakie auto z ciekawości ??

Lanos 1.5 16v

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-03-19 10:26:26
Autor: Lewis
[...]

Aha rozumiem ;P

[...]

A jaką temperaturę osiągasz jeżdząc? Dobija chociaz na kilka minut do 90C?
Masło zatykające odme to wynik wilgoci w silniku, przepuszczania przez uszczelki boryga do silnika, czy poprostu niedogrzania go, wyłącz nawiew ciepłego jak jedziesz, szybciej się nagrzeje, mniej spali przez to, i chociaz raz w tygodniu zrób mu większą wicieczkę tak ze 100km zeby sie porządnie nagrzał.

Data: 2009-03-20 00:09:17
Autor: Karol Y
[...]

Teraz już to 5-6 min jest, w zimę było tak, że miałem jeszcze 500m i dopiero kreska dobijała do optymalnej.

A wilgoć w silniku to pewno i jest, bo w zimę potrafi od chmury białej do jej zaniku i 100km przejechać w trasie zanim przestanie (nie wiem czy to ma aż tak duży związek, ale auto zagazowane).

Co do ogrzewania zdaje sobie sprawę i staram się go używać sensownie.

Co do wody, opisze to tak.

1) Gdy przeczyszczę odmę, to jest jak w normalnym samochodzie.

2) Gdy jest zatkana, to w miesiąc ubywa ze zbiorniczka wyrównawczego 2-3 mm (opieram pomiar na linijce) wody, a z pod korka wlewu (oleju) zaczyna pocić się olej (tu zgaduje że ciśnienie go wypycha).

--
Mateusz Bogusz

Zapychająca się odma -> odłącze nie