Data: 2010-06-17 11:09:12 | |
Autor: Jan Cytawa | |
Zardzewiała śruba | |
Milosz K. napisał:
Trafił mi sie na serwis doświekowy model rowera turystycznego (takie też się jednak czasem zdarzają). W związku z powyższym mam pytanie. Śruba mocująca kierownicę (dokręcana od góry) jest lekko zardzewiała (lub jak kto woli zapieczona). Próbowałem ją spryskać WD-40 i zostawić na dwa dni. Niestety ni ch-ch. Nawet nie drgnie. Czy ktośma jakiś patent, żeby coś takiego odkkręcić? Czy chodzi o srube, ktra mocuje wspornik w widelcu czy o srube mocujaca sama kierownice do wspornika Jan Cytawa |
|
Data: 2010-06-17 05:35:55 | |
Autor: Mateusz | |
Zardzewiała śruba | |
serwisant raczej powinien wiedzieć (skoro wie to taki amator jak ja),
że odpowiednio długie ramię (kawał rury przy kluczu - oczywiście dobrym, nie wyrobionym) załatwi spokojnie sprawę. |
|
Data: 2010-06-17 14:51:32 | |
Autor: MichałG | |
Zardzewiała śruba | |
Mateusz pisze:
serwisant raczej powinien wiedzieć (skoro wie to taki amator jak ja), przy odpowiednim ramieniu i dobraj nasadce otrzymasz pięknie wyokrąglony łepek na srubie... -- Pozdrawiam michał |
|
Data: 2010-06-17 15:40:03 | |
Autor: Pawel Ratajczak | |
Zardzewiała śruba | |
W dniu 2010-06-17 14:51, MichałG pisze:
serwisant raczej powinien wiedzieć (skoro wie to taki amator jak ja), Albo jak będzie dobrze spasowany klucz do nakrętki uda się ukręcić łeb od śruby, która o ile dobrze pamiętam jest z gwintem M8. Pozdrawiam serdecznie, Paweł |
|
Data: 2010-06-17 16:23:55 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Zardzewiała śruba | |
Użytkownik Mateusz napisał:
serwisant raczej powinien wiedzieć (skoro wie to taki amator jak ja),Niby jak załatwi? Jak będziesz miał odrobinę szczęścia to tym przedłużonym kluczem ukręcisz łeb śruby - masz śrubę do wymiany ale połączenie klinowe puszcza, gwint w klinie możesz obić, wymoczyć w odrdzewiaczu lub podgrzać i następnie klin od resztek śruby uwolnić. A jak masz pecha to rozmaślisz na okrągło łeb śruby i tyle twojego kręcenia. Masz w tym momencie sytuację gorszą od wyjściowej - mało że gwint zapieczony to jeszcze łeb zjechany. -- Darek |
|
Data: 2010-06-17 18:58:38 | |
Autor: MichałG | |
Zardzewiała śruba | |
Dariusz K. Ładziak pisze:
Użytkownik Mateusz napisał: czyli przechodzimy do etapu 2, czyli szlifierki kątowej... ;) delikatnie odciąć łepek , pobijak i młotek, klin wypada dołem... (lub nie- bo też zapieczony, ale wtedy mozna sie bardziej przyłozyć ... i rozwalic bieżnie na sterach;) - lepiej nalać czegoś co nie lubi sie z rdzą od dołu, cierpliwość wskazana) -- Pozdrawiam michał |
|
Data: 2010-06-18 08:01:38 | |
Autor: bans | |
Zardzewiała śruba | |
W dniu 2010-06-17 16:23, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
jak masz pecha to rozmaślisz na okrągło łeb śruby i tyle twojego Można wtedy spróbować "wbić gwiazdkę" (WTF? ;), co mi radził mechanik, ale zrezygnowałem, bo ja tak załatwiłem pedał SPD przy odkręcaniu - a po wbiciu owej "gwiazdki" już by się go nie dało z powrotem przykręcić. Ale jeśli można wymienić śrubę, to czemu nie? -- bans |
|
Data: 2010-06-18 11:51:59 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Zardzewiała śruba | |
Użytkownik bans napisał:
W dniu 2010-06-17 16:23, "Dariusz K. Ładziak" pisze: Jaką gwiazdkę, rozmawiamy o mocowaniu klinowym. Gwiazdka ma tak nikła długość gwintu że raczej się nie zapieka. -- Darek |
|
Data: 2010-06-18 12:02:23 | |
Autor: bans | |
Zardzewiała śruba | |
W dniu 2010-06-18 11:51, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
Jaką gwiazdkę, To jeszcze mi napisz, co to dokładnie jest :) Bo z tego: "Gwiazdka ma tak nikła długość gwintu że raczej się nie zapieka" wynika, że chyba nie o tym samym piszemy. rozmawiamy o mocowaniu klinowym. Ja czytałem o "rozmaśleniu na okrągło łba śruby", twórcy wątku chodziło o "śrubę mocująca kierownicę (dokręcana od góry)", więc nie wiem, co nagle do rzeczy ma jakieś zapiekanie się gwiazdki. -- bans |
|
Data: 2010-06-18 12:05:24 | |
Autor: bans | |
Zardzewiała śruba | |
W dniu 2010-06-18 12:02, bans pisze:
Jaką gwiazdkę, Dobra, już wiem, przypadkowy zbieg okoliczności, ty piszesz o gwiazdce sterów, a ja pisze o patencie na wbijanie "gwiazdki" w obrobiony łeb śruby. Moja "gwiazdka" to klucz. -- bans |
|
Data: 2010-06-18 12:17:58 | |
Autor: Tomek | |
Zardzewiała śruba | |
bans pisze:
sterów, a ja pisze o patencie na wbijanie "gwiazdki" w obrobiony łeb śruby. Moja "gwiazdka" to klucz. Torx? |
|
Data: 2010-06-18 12:24:56 | |
Autor: bans | |
Zardzewiała śruba | |
W dniu 2010-06-18 12:17, Tomek pisze:
Torx? Być może, a może to jakiś patent mechaników samochodowych. Polazłem niedawno do kumpla - mechanika (samochodowego) po solidny imbus do odkręcenia SPD. Niestety, okazało się, że główka śruby jest juz mocno przeze mnie obrobiona i żadne imbus nie chwyci. Wtedy kumpel powiedział, że można "nabić gwiazdkę" i odkręcić pedał, niestety - mała szansa, żeby dało się go przykręcić potem z powrotem. Skutek? W obu rowerach mam teraz SPD :) -- bans |
|
Data: 2010-06-18 10:01:53 | |
Autor: Jan Cytawa | |
Zardzewiała śruba | |
Mateusz napisał:
serwisant raczej powinien wiedzieć (skoro wie to taki amator jak ja), Nie wiem jak sie to ma do mojego konkretnego pytania. Jan Cytawa |