Zaręczyny po islamsku

Data: 2011-07-31 22:18:13
Autor: Grzegorz Z.
Zaręczyny po islamsku
Majid Movahedi w 2004 roku oszpecił i oślepił kwasem młodą Ameneh Bahrani.
Miał zostać za to oślepiony, zgodnie z irańskim prawem, ale ofiara mu
wybaczyła. Iranka oślepiona i oszpecona przez mężczyznę uczestniczyła w procedurze
ukarania sprawcy. Miał zostać oślepiony chemikaliami w szpitalu, zgodnie z
zasadą "oko za oko". Skazaniec - Majid Movahedi - przed wykonaniem wyroku
cały czas płakał.

Lekarz zapytał kobietę, czy ma oślepić mężczyznę, który w 2004 roku ją
zaatakował. - Wybaczyłam mu, wybaczyłam mu. To najlepsze co można zrobić,
gdy ma się władzę - powiedziała Ameneh Bahrani. Niedoszłe wykonanie kary
transmitowała irańska telewizja. Bahrani została zakatowana przez
mężczyznę, gdyż odrzuciła jego propozycję małżeństwa.

Bahrani przez lata walczyło o to, by za oblanie kwasem mogła odpłacić
napastnikowi tym samym. Dopiero 4 lata po zdarzeniu sąd przychylił się do
jej prośby, ale pozwolił tylko na oślepienie jednego oka. - Nie robiłam
tego z zemsty, ale po to, by już nigdy nie powtórzyły się cierpienia, jakie
przeżyłam - mówiła w wywiadzie dwa lata temu. Poszkodowana leczyła się w
Hiszpanii. Przez jakiś czas udało się jej odzyskać wzrok w jednym oku,
jednak wkrótce znów oślepła.

Prokurator Abbas Jafari Dowlatabadi oświadczył, że Movahedi pozostanie w
więzieniu dopóki sąd nie zdecyduje zastosować alternatywną karę. Dodał, że
ofiara ataku liczy teraz na rekompensatę finansową.

W Iranu kilkakrotnie doszło do oblania kwasem kobiet, które odmówiły
małżeństwa. W zeszłym tygodniu młoda kobieta zmarła z tego powodu.
Napastnik pozostał na wolności.

Amnesty International krytykuje irańskie prawo bazujące na zasadzie "oko za
oko, ząb za ząb". Organizacja uważa je za okrutną sposób karania, który
zalicza do tortur.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80277,10038999,Kobieta_oszpecona_kwasem_wybaczyla_sprawcy__Nie_wykonano.html

--
http://www.youtube.com/watch?v=aM0J81HJTmE