Zarobki piłkarzy są szalone

Data: 2009-08-18 09:47:59
Autor: Roberto
Zarobki piłkarzy są szalone
Prezydent AC Milan, Silvio Berlusconi sądzi, iż zarobki piłkarzy są
"szalone" i w najbliższych latach powinno się ustalić limit
wynagrodzeń dla futbolistów.
Berlusconi stwierdził, że wierzy w możliwość obniżenia wynagrodzeń
graczy o 50 procent. - Pieniądze, jakie w obecnych czasach zarabiają
piłkarze są dalekie od normalności - stwierdził patron "rossonerich".
Musimy znaleźć jakieś rozwiązanie tej sytuacji. Myślę, że realne jest
obniżenie wynagrodzeń piłkarzy o połowę w najbliższych latach - dodał.

Tymczasem działacze Milanu potwierdzili, że numer 3, z którym
występował Paolo Maldini został zastrzeżony, natomiast z numerem 22,
który pozostał po Brazylijczyku Kace w nadchodzącym sezonie będzie
występował Marco Borriello.
http://sport.onet.pl/0,1248711,2027604,,pilkarze_powinni_zarabiac_o_polowe_mniej,wiadomosc.html

No wreszcie ktoś to głośno powiedział bo ja tez tak sądzę. A u nas to
już całkowita katastrofa. Na zachodzie przynajmniej biorą za grę a u
nas to nie wiem za co

Data: 2009-08-18 20:14:34
Autor: gogi
Roberto pisze:
No wreszcie ktoś to głośno powiedział bo ja tez tak sądzę. A u nas to
już całkowita katastrofa. Na zachodzie przynajmniej biorą za grę a u
nas to nie wiem za co

Tez jestem za tym, tylko moim zdaniem jest to nie realne. Bo jesli pensja bedzie (zalozmy) 50k euro miesiecznie to dodatkowo pilkarz bedzie mogl liczyc na ukryta pensje w samochodzie, domku, laptopie i telefonie :) tak przypuszczam.

Ale pomysl jest fajny, bo byc moze wtedy pilkarze by grali tam gdzie chca a nie tam gdzie wieksza kasa.

gogi

Data: 2009-08-18 20:23:12
Autor: eManitou

Użytkownik "gogi" <goNOSPAME@WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości news:h6er2b$huo$1inews.gazeta.pl...

[...]

Hehe. Niech przeszczepią polskie prawo podatkowe. Beda płacić za prywatną medycynę, za samochód służbowy  etc, itd

Data: 2009-08-18 21:46:55
Autor: gasper
Zarobki piłkarzy są szalone
bez sensu - ceny reguluje rynek - jak ktoś tego nie rozumie to nie powinien zajmować sie biznesem... wszelkie regulacje prowadzą to korupcji, oszustw i innych patologii
skoro ktoś płaci za grajka 100 mln to jego problem

Data: 2009-08-18 23:55:03
Autor: Spenser
gasper pisze:
[...]

Regulacje w NBA (salary cap) jakos nie prowadza do korupcji, oszustw i innych patologii.

Data: 2009-08-19 17:58:22
Autor: Łukasz Ledóchowski
Spenser wrote:

> [...]
> mln to jego problem

Regulacje w NBA (salary cap) jakos nie prowadza do korupcji, oszustw

Salary cap jest bardzo wysoki. Z tego co widzę, średnie zarobki
zawodnika to 5.2 miliona $, a niektórzy zarabiają ponad 20 milionów. Na
pewno nie o takie ograniczenie chodzi.

--
Łukasz Ledóchowski
GG:503647 lukled@tlen.pl

Data: 2009-08-19 19:49:04
Autor: Viking

"Łukasz Ledóchowski" <lukled@tlen.pl> wrote in message

Salary cap jest bardzo wysoki. Z tego co widzę, średnie zarobki
zawodnika to 5.2 miliona $, a niektórzy zarabiają ponad 20 milionów. Na
pewno nie o takie ograniczenie chodzi.

idealne rozwiazanie moim zdaniem, tak komponuj druzyne zeby ci materialu starczylo:)
wtedy ronaldo nie bedzie zarazbia 130tys tygodniowo czy ile tam dostaje bo zjadlby caly przeznaczony budzet, ale wtedy tez inni nie mogliby zarabiac wiecej niz ronaldo wiec ten nie mialby w sumie czemu protestowac:) w duzym uproszczeniu

V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 14408

Data: 2009-08-19 19:50:34
Autor: Pawel Grzeda
Łukasz Ledóchowski pisze:
Spenser wrote:

[...]

Salary cap nie znaczy po angielsku "zawodnicy maja zarabiac srednio 5,2 mln $".

pozdr
PG

Data: 2009-08-19 19:13:47
Autor: Łukasz Ledóchowski
Pawel Grzeda wrote:

> zawodnika to 5.2 miliona $, a niektórzy zarabiają ponad 20
> milionów. Na pewno nie o takie ograniczenie chodzi.

Salary cap nie znaczy po angielsku "zawodnicy maja zarabiac srednio
5,2 mln $".

Chodziło mi tylko, że taki salary cap nie jest żadnym salary capem:)
Zawodnicy dalej mają gigantyczne zarobki. W związku z tym stwierdzenie,
że w NBA salary cap nie doprowadza do korupcji, oszustw i innych
patalogii traci swój sens. Gdyby salary cap był na poziomie 10 milionów
$ za sezon na drużynę, kombinowanie mogłoby być na porządku dziennym.

--
Łukasz Ledóchowski
GG:503647 lukled@tlen.pl

Data: 2009-08-19 23:29:06
Autor: Pawel Grzeda
Łukasz Ledóchowski pisze:

Chodziło mi tylko, że taki salary cap nie jest żadnym salary capem:)

Jest salary capem na poziomie ok 60 mln dolarow (NBA).

[...]

Przyczyna bezposrednia wprowadzenia SC w NBA byl jednoroczny kontrakt Jordana warty 36 mln dolarow oraz wielosezonowy kontrakt Garnetta na 121 mln. Bylo to okolo 97 roku. W Europejskim sporcie baaaaardzo daleko nam do takich kwot. Inna sprawa, ze w pilke gra 11 a w kosza 5.

pozdr
PG

Data: 2009-08-20 20:21:35
Autor: Viking

"Pawel Grzeda" <grzedaNO@SPAMgazeta.pl> wrote in message

[...]

to jakas nowosc szczerze powiedziawszy:)
szczegolnie probujac umiejscowic w tym samym czasie oba te kontrakty kiedy zawodnikow dzieli epoka:)
o jeszcze jedna sprawa, mozna w nba przekroczyc salary cup na podstawie precedensu larrego birda, tak to chyba sie jakos nazywa, jakim cudem kiedy bird skonczyl grac w 92 salary cup wprowadzono w 97?:)

Data: 2009-08-20 23:10:34
Autor: Fafek
Viking pisze:

[...]

No bo właśnie salary cap w NBA było na długo przed tym kontraktem Jordana.
A ten kontrakt był akurat zgodny z zasadami SC, bo limit nie dotyczył przedłużania
kontraktu "własnemu" zawodnikowi. Parę lat wcześniej był zresztą tzw. lockout, czyli
zawieszenie ligi na pół roku, po tym jak związki zawodników i szefostwo NBA nie dogadały
się w sprawie ograniczeń limitów płac. Koniec końców końcówkę (:P) sezonu rozegrano
a władzom udało się dość sporo ograniczyć SC - aż do Jordana nie było chyba możliwości
zarabiać więcej niż 10mln/sezon. Jordan dostał te 36, ale chyba nie za rok, a za 2 lata gry
(chociaż mogę się mylić, bo to dawno było, a nie chce mi się ściągać Magic Basketballa z półki :>)

A żeby nie było tak bardzo NTG, to osobiście nie wierzę w przeszczepienie tamtejszych zasad
do europejskiej piłki. Tutaj zawodnicy mają dość rozbudowane prawa, vide: bosmany, webstery
i inne kokoszki i prędzej to pójdzie w kierunku jeszcze większej "wolności obywatelskiej" niż
wprowadzą takie kurioza jak to z NBA - np. zawodnik nie może odejść do dowolnego klubu po
wypełnieniu kontraktu, gdyż dotychczasowy mając prawo pierwokupu może jednostronnie przedłużyć
kontrakt, a następnie wymienić się z innym klubem, takim z czarnej dziury, gdzie zawodnik
w życiu by dobrowolnie nie poszedł :>

Maciek

Data: 2009-08-20 22:16:27
Autor: Viking

"Fafek" <fafeczek@ciacho2.pl> wrote in message

No bo właśnie salary cap w NBA było na długo przed tym kontraktem Jordana.

80 lata, polowa 80tych jakos tak
dlatego wlasnie zastanawia mnie jak glowna przyczyna wprowadzenia sc mial byc kontrakt jordana z roku bodajze 93, pomijam fakt kontraktu garnetta ktory chyba byl o jakies 5 lat minimum pozniej

A ten kontrakt był akurat zgodny z zasadami SC, bo limit nie dotyczył przedłużania
kontraktu "własnemu" zawodnikowi.

nie jest to tak do konca, ale generalnie chodzi o zatrzymanie w klubach pewnych osob stanowiacych o ich "image"... no i wlasnie zapoczatkowal to larry bird w bostonie, stad nazwa precedensu, ale szczegolow dzialania nie do konca znam i rozumiem

Parę lat wcześniej był zresztą tzw. lockout, czyli
zawieszenie ligi na pół roku, po tym jak związki zawodników i szefostwo NBA nie dogadały
się w sprawie ograniczeń limitów płac.

IMHO to bylo pozniej:) a konkretniej to lockout chyba byl jak jordana nie bylo w lidze, a wlasciwie w tym sezonie w ktorym wrocil na koncowke, ale nie wiem czy pamiec nie zawodzi

[...]

SC rosnie z sezonu na sezon, a tym roku to prawie 60mln na druzyne

[...]

a ja mysle wrecz przeciwnie, i ew liga europejska czy jak tam chca ja nazwac, czyli toto co ma zastapic lige mistrzow spokojnie mozna takim obostrzeniem objac:)

Data: 2009-08-21 15:26:12
Autor: Pawel Grzeda
Viking pisze:

[...]

Zawodzi. Sprawdz tez, w ktorym roku Jordan gral za 36 baniek, oraz kiedy Garnett podpisal swoj wieloletni kontrakt na 121 mln. Pozniej sprawdz kiedy byl lockout.

pozdr
PG

Data: 2009-08-21 15:56:04
Autor: Viking

"Pawel Grzeda" <grzedaNO@SPAMgazeta.pl> wrote in message news:h6m79v$bme$1inews.gazeta.pl...
Viking pisze:

[...]

zieew, twoje wypociny nie mialy sensu to teraz atakujesz moja pamiec?:)
robiac ci dobrze powiem ze jordan kontrakt na 30mln podpisal w 96 roku po powrocie, garnett swoj podpisal rok pozniej na 5 lat, a lockout byl w 98 2 lata pozniej, teraz prosze mi wytlumaczyc jaki zwiazek z wprowadzeniem SC maja te 3 fakty?

Data: 2009-08-21 17:29:40
Autor: Pawel Grzeda
Viking pisze:

[...]

Ograniczenie dla _zawodnikow_, o ktorym mowa zostalo wprowadzone m.in. za sprawa kontraktu Jordana (1 fakt), kontraktu Garnetta (2 fakt), a warunki negocjowano podczas lockoutu (3 fakt) spowodowanego sporem na plaszczyznie plac zawodnikow.

Pisales wczesniej:
"tak to chyba sie jakos nazywa, jakim cudem kiedy bird skonczyl grac w 92 salary cup wprowadzono w 97?:) "

Ograniczenie dla zawodnikow w SC.

"The NBA has also implemented a maximum salary for individual players. This was done following a dramatic increase in player salaries, in spite of the salary cap, in the mid-1990s."

pozdr
PG

Data: 2009-08-21 16:34:36
Autor: Viking
[...]

ograniczenie o ktorym mowa zostalo wprowadzone w roku 84 i wynosilo 3.6 mln dolcow na druzyne, podczas lockoutu zostalo tylko renegocjowane, EOD

Data: 2009-08-19 09:28:41
Autor: Etilis
Zarobki piłkarzy są szalone
Ta, tym bardziej to razi  w kontekscie np
lekkoatletow. Np. 6ta sprinterka w kraju
dostanie pewno tyle kasy co pilkarz bedacy w
dwudziestej setce najlepszych w ojczyznie...

Tylko co z tego, trzeba bylo zostac tym
kopaczem a nie teraz marudzic.

Data: 2009-08-19 09:41:38
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
Zarobki piłkarzy są szalone
In news:0af6c320-a08d-40ee-ae3a-725102fba032w41g2000yqb.googlegroups.com,
Roberto <calder@vp.pl>:

No wreszcie ktoś to głośno powiedział bo ja tez tak sądzę. A u nas to
już całkowita katastrofa. Na zachodzie przynajmniej biorą za grę a u
nas to nie wiem za co

Czyżby Sylwka dosięgnął kryzys?

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2009-08-19 02:09:49
Autor: Roberto
Zarobki piłkarzy są szalone
Roberto <cal...@vp.pl>:

> No wreszcie ktoś to głośno powiedział bo ja tez tak sądzę. A u nas to
> już całkowita katastrofa. Na zachodzie przynajmniej biorą za grę a u
> [...]

Może i dosięgnął ale kryzys tez przynosi pozytywne zmiany i
opamiętanie się.

Data: 2009-08-19 16:46:12
Autor: brat_olin
Zarobki piłkarzy są szalone
"Roberto" <calder@vp.pl> wrote

No wreszcie ktoś to głośno powiedział bo ja tez tak sądzę. A u nas to
już całkowita katastrofa. Na zachodzie przynajmniej biorą za grę a u
nas to nie wiem za co

Ano.  Lewandowski z Lecha to ma cale 18 tysiecy zlotych
na miesiac..

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2009-08-21 15:12:59
Autor: Roman
Użytkownik "Roberto" <calder@vp.pl> napisał :
Prezydent AC Milan, Silvio Berlusconi sądzi, iż zarobki piłkarzy są
"szalone" i w najbliższych latach powinno się ustalić limit
wynagrodzeń dla futbolistów.

jemu albo woda sodowa uderza do glowy i w samozachwyt wpadl, bo rodacy go tak kochają.
albo ma w tym interes, taki krok zasililby ludzi z szarej strefy

Zarobki piłkarzy są szalone