Data: 2010-09-23 14:14:36 | |
Autor: Maciej | |
Zarówka do Lumen X6 | |
Jeśli chcesz zakombinować z akumulatorkami to potrzebujesz żarówki na 7,2V np. takiej:
http://www.lightmarket.pl/produkt-21-ZAR._LATARKOWA_P13,5S_7,2V_0,55A_HALOGEN_SPEC-2833-46.html Poza tym nie musisz pakować ciężkich aku typu C. Możesz latarkę wyposażyć w akumulatorki AAA + adaptory (takie pojemniczki plastikowe przerabiające paluszki w R14). Lekkie i wszędzie naładujesz tyle, że latarka złapie pływalność lekko dodatnią - ale to chyba żaden problem. A najlepiej jak masz czas i możliwości to przerób latarkę na diodę CREE XP-G R5 z soczewką Ledil 5,5st. - będziesz miał trzy razy mocniejsze światło - 350 lumenów spokojnie, a można więcej z jednej wycisnąć. Sam przerobiłem swojego LumenaX4 na diodę i akumulatorki - sprawdzone, przetestowane i działa OK. Pozdrawiam Maciej Użytkownik " 666" <j666@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i7c66b$6ur$1inews.gazeta.pl... Potrzebuję zapas do latarki Lumen X6 i tak się zastanawiam nad żarówką. |
|
Data: 2010-09-24 07:51:09 | |
Autor: Maciej | |
Zarówka do Lumen X6 | |
Możesz latarkę wyposażyć w akumulatorki AAA + adaptory (takie pojemniczki plastikowe przerabiające paluszki w R14). Drobny błąd - chodziło oczywiście o te 'większe' paluszki czyli AA.. |
|
Data: 2010-09-24 10:14:09 | |
Autor: 666 | |
Zarówka do Lumen X6 | |
Wydaje mi się, że żarówka z Twojego linka ma mały prąd.
IMHO powinna mieć amperaż rzędu 0,85 mA. No i te różnice pomiędzy "halogen", "jodowe", "kryptonowe", "ksenonowe", ... Najlepsze zdaje się są "halogen-xenon" (nie mylić z "ksenonowymi" wyładowczymi), to kwestia zdaje sie możliwości "przewoltowania" czyli podwyższenia mocy nominalnej o 25%. Aż wziąłem lupę i miernik i czytam napisy z oryginalnej żarówki, która siedziała w Lumenie X6: Philips HPR04 7.4V 0.7A B8 GERMANY Oporność (na zimno, domowy miernik) około 1,2 ohma. I pomocnicze info: Po 3-4 godzinach świecenia pod wodą napięcie na nieobciążonych bateriach alkalicznych Varta High Energy No. 4914 wynosi po 1,40 V na ogniwo, przy czym latarka nadal świeci jasnym "białym" (na powierzchni) światłem na oko tak samo jak przy nowych bateriach. I ciekawe spostrzeżenie: Próby robię z wyjetym o-ringiem żeby go na sucho nie niszczyć i po mocnym zakręceniu do końca głowicy Lumena X6 nagle lampa gaśnie. I znów się zapala po minimalnym odkręceniu głowicy. Piszę o tym, bo to może być zagadka "niewyjaśnionych" zgaśnięć Lumenów pod wodą, być może wystarczy wówczas nieco odkręcić głowicę o jakieś 1/32 - 1/16 obrotu. Tak czy inaczej to IMHO wada konstrukcyjna. I szkoda, że odbłyśnik (lustro) jest z tworzywa, co ogranicza moc wkładanych żarówek (ryzyko roztopienia odbłyśnika na styku z kołnierzem żarówki). Pozdrawiam -- -- - Jeśli chcesz zakombinować z akumulatorkami to potrzebujesz żarówki na 7,2Vnp. takiej: www.lightmarket.pl/produkt-21-ZAR._LATARKOWA_P13,5S_7,2V_0,55A_HALOGEN_SPEC-2833-46.html -- |
|
Data: 2010-09-24 12:55:05 | |
Autor: Maciej | |
Zarówka do Lumen X6 | |
Wydaje mi się, że żarówka z Twojego linka ma mały prąd. Oczywiście można na większy prąd jeśli taką się znajdzie - to był tylko przykład, no i te 4,39zł za żarówkę halogenową.... w sklepie nurkowym są po 28zł. Pamiętać należy jedynie zależność większy prąd = szybsze rozładowanie baterii. Tak czy inaczej to IMHO wada konstrukcyjna. Wydaje się mi, że otwór w lustrze jest dość wąski i może w niektórych sytuacjach "łapać" klosz żarówki przy dokręcaniu/odkręcaniu i zwyczajnie powodować jej przekręcenie. A kiedy przerwa w kołnierzu żarówki zejdzie się ze stykiem latarka gaśnie. Wystarczy ją trochę odkręcić i znów świeci. Można spróbować nieco ten otwór poszerzyć i przetestować czy problem ustąpił. |
|