Żarówki H4

Data: 2009-07-29 09:25:27
Autor: Duch
Żarówki H4
Witam,

Ktoś testował te żarówki?
http://www.allegro.pl/item686758626_zarowki_megalight_ultra_90_tungsram_h4_hit.html
Do tej pory użytkowałem Megalight plus +60%, świeciły zacnie.
Teraz mam ochotę spróbować czegoś mocniejszego, tylko mam pewne wątpliwości co do niebieskiego malowania końcówki bańki. Czy słusznie?
Uprzedzając wszelkie pytania - klosze są umyte, auto odkurzone, nawoskowane i zatankowane do pełna. ;-P

--
Pzdr
Fun.

Data: 2009-07-29 09:31:49
Autor: krzysiek82
Żarówki H4
Tungsram to renomowany producent, ale nie wierz zbytnio w te cuda :) Ja mam takie +60% świecą oczywiście tak samo jak inne, ale za to są trwalsze.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-29 10:46:02
Autor: Duch
Żarówki H4
Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisał w wiadomości

Tungsram to renomowany producent, ale nie wierz zbytnio w te cuda :) Ja mam takie +60% świecą oczywiście tak samo jak inne, ale za to są trwalsze.

Na folderach wszystko super wygląda, dlatego pytanie kierowałem do użytkowników w/w żarówek.
Gdyby nie to przebarwienie, to bym wątpliwości nie miał, ale wydaje mi się, ze to malowanie więcej pogorszy niż poprawi. Ale mogę się mylić :)
Ostatnio jakaś dziwna moda się zrobiła na wszystko co niebieskie, motyla noga..

--
Pzdr
Fun

Data: 2009-07-29 11:01:38
Autor: J_K_K
Żarówki H4

Użytkownik "Duch" <tigerman@tnij.o2.pl> napisał w wiadomości news:h4p28i$k7n$1news.task.gda.pl...
[...]

Założyłem ostatnio do Corsy Tungsramy białe chyba +50%,
kupione chyba w Auchan za coś >= 20 PLN ;-) (zestaw 2 szt.).
Świecą wyraźnie jaśniej - w tej cenie nic lepszego się nie znajdzie.

Pzdr

JKK

Data: 2009-07-29 12:14:27
Autor: Jakub Witkowski
Żarówki H4
krzysiek82 pisze:
Tungsram to renomowany producent, ale nie wierz zbytnio w te cuda :) Ja mam takie +60% świecą oczywiście tak samo jak inne, ale za to są trwalsze.

To ciekawa sprawa, bo z reguły jest odwrotnie - są jaśniejsze,
ale znacznie mniej trwałe. Co zaznaczają sami producenci.

Data: 2009-07-29 12:20:20
Autor: Duch
Żarówki H4
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości

[...]

Zależy przez kogo robione. Firma krzak to i jakość krzak
Te Tungsram'y +60% starczają mi na 1,5 roku/30kkm

--
Pzdr
Fun

Data: 2009-07-29 12:39:34
Autor: newsy_gazeta
Żarówki H4
Duch pisze:
To ciekawa sprawa, bo z reguły jest odwrotnie - są jaśniejsze,
ale znacznie mniej trwałe. Co zaznaczają sami producenci.

Zależy przez kogo robione. Firma krzak to i jakość krzak

OSRAM nie firma krzak, a świeciły mocniej, ale o wiele krócej niż standardowe

(osram night breaker)

Data: 2009-08-04 19:33:32
Autor: jerzu
Żarówki H4
On Wed, 29 Jul 2009 12:39:34 +0200, newsy_gazeta
<newsy_gazeta_nospam@gazeta.pl> wrote:

OSRAM nie firma krzak, a świeciły mocniej, ale o wiele krócej niż standardowe

Podobnie jak Osram Silverstar - nie wytrzymały dwóch miesięcy.

Data: 2009-08-04 19:59:31
Autor: JaW
Żarówki H4

Podobnie jak Osram Silverstar - nie wytrzymały dwóch miesięcy.

u mnie pierwsza para OS wytrzymała równy rok, drugą mam już 10 miesięcy :)

Data: 2009-08-04 20:28:04
Autor: J_K_K
Żarówki H4
Użytkownik "JaW" <janwojx@@USUN@..@TO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h59stv$cgp$1achot.icm.edu.pl...
Podobnie jak Osram Silverstar - nie wytrzymały dwóch miesięcy.

u mnie pierwsza para OS wytrzymała równy rok, drugą mam już 10 miesięcy :)

A u mnie 20 lat ;-)
A że auto w tym czasie przejechało 1000 km ...

Pzdr

JKK

Data: 2009-08-04 20:13:32
Autor: Krzysiek
Żarówki H4
Niektóre modele żarówek (markowe oczywiście) mają zwiększoną jasność ale przez to zmniejszoną trwałość (co jest opisane w katalogach lub opakowaniach). Niemarkowe to norma...
U mnie Osram świecił: lewa 1,5 miesiaca a prawa prawie 2 -lata.

-- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl

Data: 2009-07-30 07:48:42
Autor: mcgregor
Żarówki H4

Użytkownik "Duch" <tigerman@tnij.o2.pl> napisał w wiadomości news:h4p7os$uch$1news.task.gda.pl...
[...]

A u mnie te tungsramy starczyły na 0,5 roku (padły po 17 kkm)

Data: 2009-07-29 10:55:03
Autor: J.F.
Żarówki H4
Użytkownik "Duch" <tigerman@tnij.o2.pl> napisał w wiadomości news:h4othe$cu2$1news.task.gda.pl...
[...]

Nieslusznie. Tungsram robi zgodnie z norma i na pewno swieca tak samo jak wszystkie inne - i te zwykle i te +60% :-)

Co do ilosci swiatla norma dopuszcza +/-15% odchylki.

J.

Data: 2009-07-29 11:25:58
Autor: Duch
Żarówki H4

Nieslusznie. Tungsram robi zgodnie z norma i na pewno swieca tak samo jak wszystkie inne - i te zwykle i te +60% :-)

Co do ilosci swiatla norma dopuszcza +/-15% odchylki.

Mam rozumieć że niebieski lakier na bańce kosztuje ponad 10 zł? To by było zbyt banalne :)
Podejrzewam, że włókno jest bardziej "przewatowane", czyli taka sama moc przy większej temperaturze włókna, co powinno dać lepsze światło (kosztem żywotności, no ale trudno..). Tylko czy ten efekt nie jest zniwelowany przez to malowanie?
Pytam jeszcze raz, ktoś używał Tungsramów H4 +90%?

--
Pzdr
Fun

Data: 2009-07-29 12:30:02
Autor: WIHEDCNF
Żarówki H4

Użytkownik "J.F."

Nieslusznie. Tungsram robi zgodnie z norma i na pewno swieca tak samo jak wszystkie inne - i te zwykle i te +60% :-)

Co do ilosci swiatla norma dopuszcza +/-15% odchylki.

Miałem okazję założyć kiedyś jakieś żarówy dające takie niebieskawe zabarwienie światła bluelight czy jakoś tak - więcej tego dziadostwa nie tknę - w nocy przy padającym deszczu kompletnie nic nie widac!!! Zgadzam się z kolegą, że te +60% to zwykła ściema, a w licznych przypadkach jest to wręcz -60%, sa jeszcze kretyni z żarnikami w zwykłych lampach co już naprawde woła o pomste do nieba

Data: 2009-07-29 12:37:41
Autor: Duch
Żarówki H4
Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomości

[...]

Tugsramy +60% nie mają żadnych przebarwień, są to bardzo dobre białe żarówki z lekko podniesioną temperaturą żarnika. Więc nie wszystkie +60% na rynku sa niebieskie.
To co kupiłeś to najprawdopodobniej jakiś wynalazek hipermarketowy (widziałem też jakieś +300%, pomalowane na złoto-żółto-niebiesko, koszmar). Od tego najlepiej z daleka.

sa jeszcze kretyni z żarnikami w zwykłych lampach co już naprawde woła o pomste do nieba

Tu chyba miałes na myśli HID za ~150 zł/komplet. To już wogóle jest draństwo.

--
Pzdr
Fun

Data: 2009-08-04 21:39:05
Autor: Artur Maśląg
Żarówki H4
Duch pisze:
"WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał:
(...)
sa jeszcze kretyni z żarnikami w zwykłych lampach co już naprawde woła o pomste do nieba

Tu chyba miałes na myśli HID za ~150 zł/komplet. To już wogóle jest draństwo.

Mamy takich na grupie - twierdzą, że wszystko jest w porządku.
Płacą podobno więcej i pakują to w H7.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-06 11:24:40
Autor: FoxŁódź_nspam
Żarówki H4

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:h5a2ou$15r$1inews.gazeta.pl...
Tu chyba miałes na myśli HID za ~150 zł/komplet. To już wogóle jest draństwo.

Mamy takich na grupie - twierdzą, że wszystko jest w porządku.
Płacą podobno więcej i pakują to w H7.

nie wiem jak się spisują palniki pod H4, jeszcze nie montowałem, ale niebawem sprawdzę.
Póki co mam zamonotowane palniki ksenonowe zamiast żaróek halogenowych w następujących przypadkach:
H1, H3, H7 i H11
w każdym przypadku dobry palnik plus prawidłowy montarz dawał efekt w postaci rozkładu światała dokładnie takiego samego jak dla halogenu.
ale fakt - nie były to zestawy z dolnej póki. W przypadku H1 (projektor) zapłaciłem 1800 pln, było to dosyć dawno, stąd dostępne były jedynie oryginalne palniki i przetwornice. W przypadku H3 (też projektor) jest zestaw chiński, ale chyba dość niezły bo kosztował 470pln. H7 (reflektor) zestaw za 370pln, H11 (reflektor) układ złożony z palnika Phillips i przetwornicy Hella - koszt 1140 (z robocizną)
jeśli ktoś ma ochotę zapraszam do Łomianek, można zobaczyć jak to swieci.
zgadzam się że włożenie palników z zestawów za 100 czy 200 pln raczej moze się nie sprawdzić, ale palniki wykonane precyzyjnie zapewniają ułożenie źródła światła w tym samym miejscu co żarnik w żarówce, a nawet dokładniej.

pozdro
Fox

--
FoxŁódź
Audi A6

Data: 2009-08-06 11:30:18
Autor: Artur Maśląg
Żarówki H4
FoxŁódź_nspam pisze:
(...)
nie wiem jak się spisują palniki pod H4, jeszcze nie montowałem, ale niebawem sprawdzę.

Skąd wiedziałem? Czekam tylko, aż w końcu policja i diagności zrobią
z tym w końcu porządek.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-06 11:40:46
Autor: FoxŁódź_nspam
Żarówki H4

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:h5e7ri$cpf$1inews.gazeta.pl...
Skąd wiedziałem? Czekam tylko, aż w końcu policja i diagności zrobią
z tym w końcu porządek.

najpierw ktoś musiałby zmienić rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków dopuszczenia pojazdów do ruchu, czy jakoś tak się ono nazywa..

Fox

Data: 2009-08-06 11:48:12
Autor: Artur Maśląg
Żarówki H4
FoxŁódź_nspam pisze:
(...)
najpierw ktoś musiałby zmienić rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków dopuszczenia pojazdów do ruchu, czy jakoś tak się ono nazywa..

Doskonale wiesz, że taka zmiana nie jest potrzebna.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-11 00:27:56
Autor: Adam Płaszczyca
Żarówki H4
Dnia Thu, 06 Aug 2009 11:48:12 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

najpierw ktoś musiałby zmienić rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków dopuszczenia pojazdów do ruchu, czy jakoś tak się ono nazywa..

Doskonale wiesz, że taka zmiana nie jest potrzebna.

Owszem, jest. Zamiast przepisów normatywnych powinny być efektywne. --

Data: 2009-07-29 21:54:27
Autor: qnick
Żarówki H4
> sa jeszcze kretyni z żarnikami w zwykłych lampach co już
naprawde woła o pomste do nieba

Ja mam w życiu taką możliwość że prostuję ich podczas przeglądów. :) :):)

Żarówki H4