Zarówki LED

Data: 2015-03-15 13:53:29
Autor: Budzik
Zarówki LED
Uzywacie zarówek LED? W szczególnosci chodzi mi o swiatła przednie H4, H7?
Swieca ok? Zywotnosc rzeczywiscie jest taka, ze mozna załozyc prawie dozywotnio?

Data: 2015-03-15 14:56:55
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zarówki LED
W dniu 2015-03-15 o 14:53, Budzik pisze:
Uzywacie zarówek LED? W szczególnosci chodzi mi o swiatła przednie H4, H7?
Swieca ok? Zywotnosc rzeczywiscie jest taka, ze mozna załozyc prawie
dozywotnio?

Rzuć linkiem do w pełni homologowanego (w zwykłym reflektorze przeznaczonym dla standardowej żarówki) zamiennika H4 lub H7. A potem sam sobie odpowiedz.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2015-03-15 14:47:41
Autor: Budzik
Zarówki LED
Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak mojnick@onet.pl ...

[...]

I wszystko jasne :)
Wpisałem kiedys H7 led w allegro i sporo wyskoczyło.
A teraz spojrzałem dokładniej i widzę, ze to wszystko nie nadaje sie do jazdy w nocy.
Dzieki za kopniaka :))))

Data: 2015-03-15 17:41:46
Autor: PiteR
Zarówki LED
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

[...]

I tak rzuć linkiem :)

--
Piter

golf mk2
a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?

Data: 2015-03-15 18:40:33
Autor: Adam
Zarówki LED
W dniu 2015-03-15 o 17:41, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

[...]

Na Allegro szkoda czasu ;)

Już lepiej zasięgnąć informacji na www.swiatelka.pl -> Oświetlenie samochodowe

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-03-15 19:29:46
Autor: PiteR
Zarówki LED

na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

[...]

ja nie chce zasięgnąć informacji ja chcę poczytać rewelecje jak swego czasu "przewornica 230v - 110v 1500W" :)

Data: 2015-03-15 21:00:16
Autor: Budzik
Zarówki LED
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...

[...]

Linkiem do czego?

Data: 2015-03-15 22:00:29
Autor: Big Jack
Zarówki LED
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:XnsA45E9FB6A35FFbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

[...]

Ja o wszelkiej maści LED-ach cały czas mówię, że świecą, ale nie
oświetlają

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2015-03-15 23:24:06
Autor: Adam
Zarówki LED
W dniu 2015-03-15 o 22:00, Big Jack pisze:
[...]

Niekoniecznie ;)

Mam w autku latarkę z CREE. Nieduża, kilkanaście cm długości, może ze 20mm średnicy. Ma bodaj ze 900lm. Sporo samochodów światłem drogowym (przy drugim zasłoniętym) świeci słabiej.
Jutro mogę napisać, co to za model, jeśli Cię interesuje.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-03-15 23:31:00
Autor: Tomasz Pyra
Zarówki LED
Dnia Sun, 15 Mar 2015 23:24:06 +0100, Adam napisał(a):

[...]

Tylko pewnie ta latarka ma nieduży kąt w którym oświetla i inną
charaktetystykę snopu światła.

Bo są owszem światła dalekosiężne na takich LED-ach Cree, ale tam jest
takich diód z kilkadziesiąt.

Data: 2015-03-16 07:59:53
Autor: Budzik
Zarówki LED
Użytkownik Big Jack aaaaa@bbbbb.zz ...

[...]

Bez przesady.
Mam rowerowa lampke LEd na 1 diode - swieci tak, ze moge 30 na godzine po ciemnym lesie jechać. Jak w dzien.
Załozyłem obecnie oswietlenie LEd na pace samochodu - zamiast zarówek rurkowych ktore daja lekkie swiatło, włozyłem takie panele ledowe 2x3cm - na pace jasno jak w dzień.

Wszystko zalezy jakie LEDy.

Data: 2015-03-16 09:48:55
Autor: Tomasz Pyra
Zarówki LED
Dnia 16 Mar 2015 07:59:53 GMT, Budzik napisał(a):

[...]

No tylko jak założysz do samochodu, to "jak w dzień" będziesz mógł jechać
przy tej lampie 20km/h (uwzględniając przednią szybę i to że w samochodzie
siedzisz w gorszym miejscu).
A pewnie przy swoich światłach mijania spokojnie jedziesz 100km/h.

Załozyłem obecnie oswietlenie LEd na pace samochodu - zamiast zarówek rurkowych ktore daja lekkie swiatło, włozyłem takie panele ledowe 2x3cm - na pace jasno jak w dzień.

A paka ma pewnie 2x3m.
A światło mijania musi oświetlić "jak w dzień" obszar setki razy większy.

Wszystko zalezy jakie LEDy.

Nie tyle "jakie" co "ile".
Obecne systemy świateł mijania czy drogowych opartych o LED, to nadal
systemy z wieloma diodami i idące za tym problemy z koniecznością
niezależnego formowania strumienia światła z każdej z nich.

Data: 2015-03-16 09:58:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zarówki LED
Hello Tomasz,

Monday, March 16, 2015, 9:48:55 AM, you wrote:

[...]

Nie desperuj - jeszcze chwileczka, jeszcze momencik i ani się
obejrzysz a we wszystkich nowych samochodach będziesz miał tylko LEDy.
Do naprawy tylko w autoryzowanym serwisie.

[...]

To już naprawdę nie problem.

Wszystko zalezy jakie LEDy.
Nie tyle "jakie" co "ile".

Ojtam, ojtam - czasy rzeźbienia z LEDów 5mm THT minęły.

Obecne systemy świateł mijania czy drogowych opartych o LED, to nadal
systemy z wieloma diodami i idące za tym problemy z koniecznością
niezależnego formowania strumienia światła z każdej z nich.

I bardzo dobrze. Zresztą - nawet na zwykłych halogenach reflektory
już były komputerowo projektowane, żeby tworzyć wiązkę świateł mijania
niezależnie od tego, co formowała osłona włókna.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-03-16 12:06:35
Autor: J.F.
Zarówki LED
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości
Hello Tomasz,
[...]

Owszem, ale to beda LEDy dobrane do zadania, a nie przypadkowa latarka.

Tych ledow to bedziemy potrzebowali z 8W - troche za duzo jak na jedna.

W sumie - takie plytki z wieloma ledami (COB) juz sa, wychodzi mi na to, ze wystarczylo by przed tym ustawic soczewke, na samej plytce dwa obszary - mijania i dlugie ...

Do naprawy tylko w autoryzowanym serwisie.

Ale moze nie beda sie psuly :-)

J.

Data: 2015-03-16 16:40:27
Autor: yabba
Zarówki LED
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5506b93c$0$29332$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

Do naprawy tylko w autoryzowanym serwisie.

Ale moze nie beda sie psuly :-)

Brak uzasadnienia ekonomicznego dla takiej tezy.

:)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-03-17 11:06:32
Autor: J.F.
Zarówki LED
Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości
Do naprawy tylko w autoryzowanym serwisie.
Ale moze nie beda sie psuly :-)
Brak uzasadnienia ekonomicznego dla takiej tezy.
:)

Jak przesadza, to beda musieli naprawiac na gwarancji, albo klient powie "nigdy wiecej marki X" :-)

J.

Data: 2015-03-16 22:57:14
Autor: Tomasz Pyra
Zarówki LED
Dnia Mon, 16 Mar 2015 09:58:56 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

[...]

To ja nie wątpię, ja odnoszę to tylko do możliwości 1W LED-ów Cree, które
owszem robią robotę w mojej małej latareczce ze zmienną ogniskową, ale do
świateł mijania to temu jeszcze daleko.

Natomiast oczywiście to da się zrobić - 40 takich zamienia noc w dzień:
http://www.autoracing.pl/p/426/48472/oswietlenie-dodatkowe-qsp-20-elektrownia-lukowate-elektrownie-elektryka-elektronika.html

[...]

No nie problem pod warunkiem zwiększenia ilości LED-ów.
Nie znam krzywej awaryjności takich diód, ale obawiam się że o ile jedna
dioda ma całkiem imponujący przewidywany czas życia, to czas przewidywanej
awarii pierwszej z 40 diód już tak dobrze nie będzie wyglądał.

[...]

Wszystko ma wady i zalety.
W sumie duża ilość źródeł światła tak naprawdę można przekuć w powiększenie
powierzchni świecącej, co z kolei powinno zmniejszyć efekt oślepiania
jadących z przeciwka.

Data: 2015-03-16 23:09:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zarówki LED
Hello Tomasz,

Monday, March 16, 2015, 10:57:14 PM, you wrote:

[...]

Świat się nie kończy na LED o mocy 1W. Są nawet o mocy 500W. Ale do
kształtowania wiązki wystarczy ledwie kilka-kilkanaście diod o mocy
pojedynczych watów.

Natomiast oczywiście to da się zrobić - 40 takich zamienia noc w dzień:
http://www.autoracing.pl/p/426/48472/oswietlenie-dodatkowe-qsp-20-elektrownia-lukowate-elektrownie-elektryka-elektronika.html

Strasznie przepłacone :(

[...]

Mocy LED. I to już nie problem.

[...]

[...]

Ale nie ma potrzeby jakieś bardzo dużej ilości LED stosować. Pamiętaj,
że LEDy o wydajności 80+lm/W są produkowane masowo i nie sprawiają już
problemów z trwałością.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-03-16 09:59:53
Autor: Budzik
Zarówki LED
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

A paka ma pewnie 2x3m.
A światło mijania musi oświetlić "jak w dzień" obszar setki razy większy.

Ale ja sie tylko odnosiłem do stwierdzenia ze ledy swieca ale nie oswietlają.
Zalezy od zastosowań. Czasami oswietlaja tak jak trzeba.

Data: 2015-03-16 20:58:19
Autor: jerzu
Zarówki LED
On Mon, 16 Mar 2015 09:48:55 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Obecne systemy świateł mijania czy drogowych opartych o LED, to nadal
systemy z wieloma diodami i idące za tym problemy z koniecznością
niezależnego formowania strumienia światła z każdej z nich.

Ja wiem czy to takie skomplikowane? Nowe Mondeo ma światła w
technologi LED i na skomplikowane toto nie wygląda:

https://plus.google.com/u/0/photos/112161991032804301604/albums/6071900018085382897/6071900327611576162?pid=6071900327611576162&oid=112161991032804301604

https://plus.google.com/u/0/photos/112161991032804301604/albums/6071900018085382897/6071900334586315986?pid=6071900334586315986&oid=112161991032804301604

https://youtu.be/o_FOcYlF8r0

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2015-03-17 08:11:10
Autor: Miroo
Zarówki LED
W dniu 2015-03-16 o 20:58, jerzu pisze:
Ja wiem czy to takie skomplikowane? Nowe Mondeo ma światła w
technologi LED i na skomplikowane toto nie wygląda:

Ciekawe czy taki moduł LED można wymienić bez wymiany całego reflektora i ile on kosztuje. Czy ceny są znane?

Pozdrawiam

Data: 2015-03-17 09:23:03
Autor: Czesław Wiśniak
Zarówki LED

W dniu 2015-03-16 o 20:58, jerzu pisze:
Ja wiem czy to takie skomplikowane? Nowe Mondeo ma światła w
technologi LED i na skomplikowane toto nie wygląda:

Czy skomplikowane to pojęcie względne.
Oprócz uzytego poliwęglanu i rozmiarów różni sie pewnie znacznie.

Ciekawe czy taki moduł LED można wymienić bez wymiany całego reflektora i ile on kosztuje. Czy ceny są znane?

W niektórych przypadkach pewnie tak:
http://www.hella.com/MicroSite/soe/en/truck/highlights/led_headlights.html

http://autokult.pl/13624,reflektory-full-led-w-modelach-audi-oswietlenie
Podstawa to odprowadzenie ciepła, ciekawe jak to jest rozwiązane ?
Czy radiator jest jakos wyprowadzony na zewnatrz czy chłodzi jakis wentylatorek jak w chinskich zarowkach,czy moze oba patenty jednocześnie?
Ktoś jest w stanie dostrzec?:
http://www.audi-technology-portal.de/files/images/986/led_headlights2_en__large.jpg
A może rzeczywiście całość może byc szczelnie zamknięta w plastiku:
http://mag.ebmpapst.com/en/files/2014/04/2_LED-cooling-headlight.jpg

Data: 2015-03-17 09:56:49
Autor: J.F.
Zarówki LED
Użytkownik "Czesław Wiśniak"  napisał w wiadomości
[...]

Tylko ze to moze kosztowac 90% ceny reflektora.

[...]

Ja tam wentylator widze :-)

A może rzeczywiście całość może byc szczelnie zamknięta w plastiku:
http://mag.ebmpapst.com/en/files/2014/04/2_LED-cooling-headlight.jpg

A i tak - najpierw padnie wentylator, potem modul, i klient zaplaci 150% :-)

J.

Data: 2015-03-17 10:00:42
Autor: Czesław Wiśniak
Zarówki LED
A i tak - najpierw padnie wentylator, potem modul, i klient zaplaci 150% :-)

O nie, jak padnie chłodzenie to się całość nie załączy. Trzeba będzie najpierw wymienić opatentowany wentylatorek za 200zł, a zamienniki dopiero za 5 lat  :)

Data: 2015-03-16 10:23:45
Autor: Czesław Wiśniak
Zarówki LED
[...]

Jeszcze jest problem odprowadzenia ciepla z tego leda w szczelnie zamknietym kloszu. Wielokrotnie widzialem poprzepalane oryginalne listwy ledowe swiatel dziennych. Po rozebraniu okazalo sie ze tam nie ma zadnego radiatora - ktos zle policzyl.
Powiedzmy, ze taki xml2 daje 1000lm przy 10W, to takich ledow musialbys miec przynajmniej 2. Na 20W to juz musi byc konkretny radiator. Czyli producenci musza przeprojektowac lampe. Jakiekolwiek tego typu zarowki wkladane do lampy po prostu sie zjarają.

Data: 2015-03-16 11:11:57
Autor: J.F.
Zarówki LED
[...]

Nie tylko.
Reflektor zaklada, ze zrodlo swiatla ma okreslone wymiary - czyli dla typowych zarowek H - jakis milimetr srednicy i 5mm dlugosci.
I swieci dookolnie.

Jak tam napakujesz wiele LED, to po prostu bedzie inaczej swiecil, niz przepisy wymagaja.

Niby sa te "wlokna/preciki LED",  ale 20W z 5mm sie nie wycisnie ...

J.

Data: 2015-03-16 12:01:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zarówki LED
Hello J.F.,

Monday, March 16, 2015, 11:11:57 AM, you wrote:

[...]

Mijania nie świeci dookólnie.

Jak tam napakujesz wiele LED, to po prostu bedzie inaczej swiecil, niz
przepisy wymagaja.

Dlatego stosuje się wiele ledów z indywidualnymi soczewkami i
kształtuje wiązkę.

Niby sa te "wlokna/preciki LED",  ale 20W z 5mm sie nie wycisnie ...

Nie ma takiej potrzeby. Nie rób błędu jaki popełniali projektanci
pierwszych samochodów - nie dokładaj silnika do bryczki i LEDa do
klasycznego reflektora.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-03-16 12:11:03
Autor: J.F.
Zarówki LED
[...]

H4.
Bo H1, H7, D2S itp to jednak dookolnie.

[...]

No ale tez nie da sie kupic "zarowek led"  z serii H.

J.

Data: 2015-03-19 23:47:20
Autor: BK
Zarówki LED
W dniu 2015-03-16 o 12:11, J.F. pisze:

No ale tez nie da sie kupic "zarowek led"  z serii H.

J.

http://www.ebay.pl/itm/Kit-LED-H4-3000LM-Plug-Play-30W-/121523109735?pt=JG_FR_Auto_Pi%C3%A8ces&hash=item1c4b577f67

Wygląda na to, że się da ale jest to nieco większa konstrukcja niż sama żarówka H4.

B.K.

Data: 2015-03-20 17:07:41
Autor: J.F.
Zarówki LED
Użytkownik "BK"  napisał w wiadomości grup
[...]

No, ciekawe.
I moc, i chlodzenie i czy ma homologacje ... i po co komu bez komologacji :-)

No i do jakiego auta sie to zmiesci, bo upchane coraz bardziej :-)

Sa tez mniejsze
http://planeteleds.fr/fr/catalogue/eclairage-led-kit-xenon-auto-moto/kit-xenon-et-accessoires/kit-led-haute-puissance/kit-h1-led-1800lm-25w-p

Jesli dobrze widze - to z wiatraczkiem.

J.

Data: 2015-03-16 13:44:49
Autor: J.F.
Zarówki LED
Użytkownik "Big Jack"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:me4ru0$dbl$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A to nie jest juz prawda.
LEDY sie nadaja do oswietlenia, ale wymaga to odpowiedniego opracowania produktu. I odpowiedniej mocy, odpowiedniego chlodzenia.
Zastepcy zarowki H7 jeszcze dlugo nie bedzie, a moze nigdy.

Zdziwiony bylem swego czasu ulicznymi latarniami LED, jak to niby oszczednosci pradu przynosi, taaa, led 50-100lm/W, sodowka 100-150, owszem, jak sie wsadzi 50W zamiast 100W, to oszczednosc pradu bedzie, tylko czemu "ciemnosc widze" ....

Ale ... mamy we Wroclawiu dwie uliczki oswietlone takimi LED - nie jest ciemniej niz obok pod sodowkami.

J.

Data: 2015-03-17 12:33:34
Autor: robot
Zarówki LED
W dniu 2015-03-15 o 22:00, Big Jack pisze:

Ja o wszelkiej maści LED-ach cały czas mówię, że świecą, ale nie
oświetlają

Czyżby jakaś nowa teoria fizyczna?

pozdro

Data: 2015-03-17 13:21:00
Autor: masti
Zarówki LED
robot wrote:

W dniu 2015-03-15 o 22:00, Big Jack pisze:

Ja o wszelkiej maści LED-ach cały czas mówię, że świecą, ale nie
oświetlają

Czyżby jakaś nowa teoria fizyczna?

"Bo oni ten Hymn znają ale nie umieją!"

--