Zarowki LED-owe H1 H7

Data: 2017-09-29 17:05:49
Autor: Cavallino
Zarowki LED-owe H1 H7
W dniu 29-09-2017 o 16:55, Irokez pisze:
W dniu 2017-09-29 o 10:22, miumiu pisze:
Pelno tego na Allegro i Aliexpress... Testowal ktos takie H1, czy H7? Jak
sie one sprawdzaja jako swiatla mijania?

Ja bym raczej darował sobie takie wynalazki.
Niby jak ma się chłodzić LED zamontowany na takim małym pierdolniku

LED-y grzeją się mocniej niż halogenowa żarówka?
Po domowych doświadczeniach, mam wrażenie że jest dokładnie odwrotnie, grzeją się mniej nawet od świetlówek kompaktowych.

Data: 2017-09-29 18:01:55
Autor: Uncle Pete
Zarowki LED-owe H1 H7
LED-y grzeją się mocniej niż halogenowa żarówka?
Po domowych doświadczeniach, mam wrażenie że jest dokładnie odwrotnie, grzeją się mniej nawet od świetlówek kompaktowych.

Nie mocniej się grzeją, tylko uszkadzają się od nawet niezbyt wysokiej temperatury, więc trzeba je chłodzić. Zwróć uwagę, że dobre LED-owe "żarówki", zwłaszcza mocne, są dość ciężkie - zawierają radiator odprowadzający ciepło od diod. Tu np. możesz poczytać: http://ep.com.pl/artykuly/10309-Dlaczego_trzeba_chlodzic_diody_LED.html

Data: 2017-09-29 18:13:05
Autor: J.F.
Zarowki LED-owe H1 H7
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oqlngb$nhm$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Powinny znacznie mniej, w koncu 5-8W a 40W to duza roznica, ale jesli w domu to odczuwasz to gratuluje - gorace te LED jakby tez  40W mialy.

W samochodzie jednak inna zabawa - zrodlo swiatla w takiej H1 malutkie, pare mm, 6W odprowadzic to powazne wyzwanie.

J.

Data: 2017-09-29 20:58:35
Autor: Irokez
Zarowki LED-owe H1 H7
W dniu 2017-09-29 o 17:05, Cavallino pisze:
[...]

Mniej.

Po domowych doświadczeniach, mam wrażenie że jest dokładnie odwrotnie, grzeją się mniej nawet od świetlówek kompaktowych.

ale ponad 60 stopni Celsiusza żywotność leci na łeb takich ledów.
Głupie taśmy led co mają po kilkaset miliwat nagrzewają się znacznie, a taki led kilkanaście wat na aluminiowej zapałce?

--
Irokez

Zarowki LED-owe H1 H7