Data: 2009-06-15 09:52:16 | |
Autor: Krzycek | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" komputer? | |
Moi Drodzy,
Chcę w Altei zamienić kilka tradycyjnych żarowek na żarówki LED (stop, kierunkowskazy, tablica rej., oświetlenie wnętrza) Czy można jakoś oszukać komputer, żeby nie wskazywał awarii oświetlenia? Jakie macie doświadczenie w tym temacie? Pozdrawiam, krzycek |
|
Data: 2009-06-15 10:03:25 | |
Autor: krzysiek82 | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" komputer? | |
Krzycek pisze:
Moi Drodzy, hmm pewnie by trzeba dodatkowy opór wpiąć, tylko po co to robić :)? -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-06-15 10:06:14 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" kom puter? | |
Chcę w Altei zamienić kilka tradycyjnych żarowek na żarówki LED (stop, fajne auto i pewnie niestare, po co z niego robić choinkę? P. |
|
Data: 2009-06-15 10:20:47 | |
Autor: WW | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" komputer? | |
Krzycek pisze:
Moi Drodzy, A co chcesz przez to uzyskać? Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2009-06-15 15:33:41 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" komputer? | |
On 2009-06-15, WW wrote:
Krzycek pisze: Od pewnego czasu diody potrafią świecić dużo mocniej, niż tradycyjne żarówki, przy znacznie mniejszym poborze mocy. Dodatkowo, diody są znacznie trwalsze i zupełnie niewzruszone na częste cykle on/off. W teorii taka wymiana powinna mieć jak najbardziej sens, oczywiście zrobiona z głową i z pominięciem całego lansu. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-06-16 09:33:12 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" kom puter? | |
Od pewnego czasu diody potrafią świecić dużo mocniej, niż tradycyjne być może, ale to akurat jest wada, bo homologowano co innego i jest to co najmniej "nieuprzejmość" w stosunku do innych uczestników ruchu Dodatkowo, diody są znacznie trwalsze i zupełnie niewzruszone na częste to mogłoby mieć znaczenie przy planowanej eksploatacji pojazdu powyżej 100 lat, żarówka kierunkowskazu spala się raz na kilka lat i kosztuje przysłowiowe 1 zł W teorii taka wymiana powinna mieć jak najbardziej sens, oczywiście nie ma sensu bez wymiany całych opraw, a to z tego powodu, że LED-y mają nieciągłe widmo i ich światło widoczne poprzez klosz będzie wyglądać dziwacznie, drugą sprawą jest to, że elementy odblaskowe i skupiające będą zachowywały się zupełnie inaczej - projektowano je przecież do żarówek z bańką P. |
|
Data: 2009-06-16 09:55:32 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" komputer? | |
On 2009-06-16, Pan Piskorz wrote:
Od pewnego czasu diody potrafią świecić dużo mocniej, niż tradycyjne Napisałem "potrafią". Oczywiście należy odpowiednio dobrać Dodatkowo, diody są znacznie trwalsze i zupełnie niewzruszone na częste Ale niektórzy cenią sobie święty spokój z przepalonymi żarówkami. A już taki halogen mijania/drogowych to potrafi swoje kosztować, a przecież też potrafi padać, nawet nie wiem, czy nie częściej. W teorii taka wymiana powinna mieć jak najbardziej sens, oczywiście Dziwaczne? LED-y przepuszcza się przez różnorakie soczewki bez żadnych dziwacznych efektów, dlaczego klosz miałby tu coś zmieniać? drugą sprawą jest to, że elementy odblaskowe i skupiające będą Z tymi odblaskowymi, to nie zauważyłem, żeby odblaski zachowywały się jakkolwiek inaczej w świetle mojej diody rowerowej. Co ma się tam zachowywać inaczej? Drucik wolframu w halogenie i dioda mają zbliżoną wielkość (czy właściwie - "małość"). Chodzi Ci o tą nieszczęśną nieciągłość widma? Masz jakieś porównania, zdjęcia "dziwacznych" efektów czy co tam? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-06-16 12:29:20 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" kom puter? | |
to mogłoby mieć znaczenie przy planowanej eksploatacji pojazdu powyżej 100 lat, halogenowych mijania / drogowych nie wolno zastępować led-ami, uznawanie dziwacznych kontrukcji zastępczych za bezawaryjne i zapewniające spokój jest błędne nie ma sensu bez wymiany całych opraw, inny kolor będzie drugą sprawą jest to, że elementy odblaskowe i skupiające będą w rowerze światełko pełni rolę pozycyjnego i są małe co do niego wymagania, piszesz na grupie samochodowej P. |
|
Data: 2009-06-16 17:47:05 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" komputer? | |
On 2009-06-16, Pan Piskorz wrote:
to mogłoby mieć znaczenie przy planowanej eksploatacji pojazdu powyżej 100 lat, Dlaczego? I o jakich bezawaryjnych mówimy? Przypominam, że żrących równocześnie te 150W-200W prądu. nie ma sensu bez wymiany całych opraw, Nowoczesne LED-y występują w różnych kolorach, również takich ciepłych jak żarówki. Nie wytłumaczyłeś, na czym polegać ma dziwaczność przy przepuszczaniu przez klosz. drugą sprawą jest to, że elementy odblaskowe i skupiające będą W moim rowerze wspomniane "światełko" pełni rolę światła "drogowego", wymagania do jazdy nocnej po lasach i szutrach są całkiem duże, zapewniam. Jak źle ustawię to światełko, to mi kierowcy z naprzeciwka mrugają długimi, a samo świeci znacznie mocniej, niż drogowe wielu starszych samochodów. I nie zauważyłem, żeby odblaski w świetle mojego światełka zachowywały się jakkolwiek inaczej, niż odblaski w świetle światełek mojego samochodu. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-06-16 10:16:24 | |
Autor: WW | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" komputer? | |
Jan Srzednicki pisze:
W teorii taka wymiana powinna mieć jak najbardziej sens, oczywiście Większość jazd odbywa się w ciągu dnia i obowiązkowe jazdy na światłach mijania kosztuje sporo prądu. Zamiast zmniejszać pobór kawałeczkami, poprzez wymianę poszczególnych żarówek, taniej wyjdzie kupić ledowe światła do jazdy dziennej. Wg nowych przepisów tylko one muszą się palić a całą resztę możesz spokojnie wyłączyć. Masz oszczędność :-) Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2009-06-16 09:48:37 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" komputer? | |
On 2009-06-16, WW wrote:
Jan Srzednicki pisze: A robią takie do starych aut? ;) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-06-16 12:45:15 | |
Autor: WW | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" komputer? | |
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-06-16, WW wrote: Co znaczy starych ? Na rynku jest mnóstwo lamp ledowych rozmaitych kształtów i rozmiarów. Poza oldtimerami na pewno coś dobierzesz. Pilnuj tylko, aby miały na kloszach właściwe literki. Ja do swojego paska kupiłem takie wąziutkie, że weszły mi miedzy żeberka grilla. Mało je widać i wymóg prawny spełniony. :-P Podłączenie trywialne, zajmuje 10 minut. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2009-06-16 17:49:48 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" komputer? | |
On 2009-06-16, WW wrote:
Carina E. Na rynku jest mnóstwo lamp ledowych rozmaitych kształtów i rozmiarów. Poza oldtimerami na pewno coś dobierzesz. Pilnuj tylko, aby miały na kloszach właściwe literki. Brzmi całkiem interesująco. Jak nie mam opcji "światła do jazdy dziennej" w samochodzie, to montuje się dedykowany pśtyczek do nich? I co z tyłem? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-06-17 08:58:33 | |
Autor: WW | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" komputer? | |
Jan Srzednicki pisze:
Brzmi całkiem interesująco. Jak nie mam opcji "światła do jazdy O co ma być z tyłem - nic :-P. Od kilkunastu dni obowiązuje nowe prawo dostosowane do UE i już pozycyjnych z tyłu nie musisz świecić. Z przodu montujesz w odpowiednim miejscu lampy a dwa przewodu podłączasz -- - "+" do plusa samochodu a "-" do minusa świateł mijania. Dzięki temu po wałczeniu stacyjki/zasilania świeca się ledy a po włączeniu świateł mijania ledy gasną , co wypełnia wymogi przepisów. Żadnych wyłączników i ciągnięcia kabeka do kabiny - "pełna automatyka" :-) Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2009-06-17 09:29:36 | |
Autor: Wmak | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak | |
WW <wuwu0@vp.pl> napisał(a):
Z przodu montujesz w odpowiednim miejscu lampy a dwa przewodu podłączasz -- - "+" do plusa samochodu a "-" do minusa świateł mijania. Niezbyt dokładnie, w dodatku z błędami to opisałeś. Przyjmując, że ten "plus samochodu" jest "po stacyjce" to jeśli "-" diodowych dziennych podłączysz do minusa świateł mijania to będą świecić zawsze, bo minus mijania jest na masie. Należałoby minus diodek podłączyć do plusa mijania, dopiero wtedy gasłyby po włączeniu świateł mijania ale, niestety, w przypadku dwuwłóknowych żarówek (H4) po przełączeniu na drogowe, kiedy mijania gasną, te światłą dzienne znów by się zapalały, co jest niezgodne z przepisami. Tak więc patent możliwy do zastosowania tylko w autach z 4 reflektorami - oddzielne "krótkie", oddzielne "długie". W autach, gdzie są tylko dwa reflektory krótkie/długie, bez dodatkowych przekaźników nie da rady. Wmak Wmak -- |
|
Data: 2009-06-17 11:20:39 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" komputer? | |
On 2009-06-17, WW wrote:
Jan Srzednicki pisze: Oo, fajne! Na allegro widzę dość duży rozrzut cenowy - od 50 do 300zł, na niektórych pisza o homologacji, na niektórych nie, do tego raz twierdzą, że norma to E11, drugi raz E6.. czym się kierować i co warte są te tanie lampy? Jak rzetelnie wyliczyć ekonomiczny zysk z posiadania takich lamp, uwzględniając kaloryczność benzyny, sprawność silnika, sprawność alternatora itd.? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-06-17 15:15:56 | |
Autor: WW | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" komputer? | |
Jan Srzednicki pisze:
Oo, fajne! Po pierwsze litery muszą być naniesione w czasie procesu produkcyjnego na klosze lamp !!!. Masa oszustów nanosi je kalkomanią na obudowę. Muszą być dwa !!! oznaczenia: Pierwsze - symbol E w kółku i literki od 1 do 20. Oznaczają one spełnianie normy europejskiej "E" a liczba oznacza państwo. Jako, że my w UE, to każda cyfra jest dobra. Uznajemy każdą homologacje z tej dwudziestki. Drugie - na kloszu muszą być też wytłoczone literki "RL" oznaczające homologacje jako światła do jazdy dziennej. Wielu oszustów sprzedaje tzw. "obrysówki", które tego poznaczenia nie posiadają. Ważny też jest sposób zamontowania. Powinny się automatycznie wyłączać, jeżeli włącza się światła mijania lub drogowe. Światła te muszą być na wysokości co najmniej 25 cm od ziemi, ale nie wyżej niż 150 cm, maksymalnie 40 cm od bocznego obrysu pojazdu, a wzajemna odległość między nimi nie może być mniejsza niż 60 cm. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2009-06-15 10:29:41 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" komputer? | |
Witam serdecznie.
Czy można jakoś oszukać komputer, żeby nie wskazywał awarii oświetlenia?Można oszukać. Podłączasz równolegle żarówki. Mogą być trochę mniejszej mocy. Albo rezystory. Trzeba dobrać doświadczalnie przy jakim prądzie komputer uznaje, że ma żarówkę? W zależności od tego dobrać rezystancje i moc, korzystając z prawa Ohma (I=U/R -> R=U/I i dalej P=U*I). No i zapewnić im chłodzenie, żeby nie podpalić auta! Swoja drogą bezsens. Nie dość, że słabsza widoczność, nielegalnie, droższe, to w dodatku wprowadza zagrożenie. Zastanów się jeszcze raz czy na pewno warto? Tak, winny będzie ten, który w ciebie wjedzie, ale czy wygląd choinki jest wart takich kłopotów? Powodzenia! Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2009-06-15 10:54:23 | |
Autor: Andrzej Kaźmierczak | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" komputer? | |
żarówka 10W równolegle do "wynalazków" andrzej Moi Drodzy, |
|
Data: 2009-06-15 10:57:27 | |
Autor: Pa_blo | |
Żarówki LED vs TRADYCYJNE. Jak "oszukać" komputer? | |
Użytkownik "Krzycek" <krzycek@interia.eu> napisał w wiadomości news:h14ujq$ass$1news.dialog.net.pl... Moi Drodzy, Daj wszedzie niebieskie bedzie fajowo wygladac... Sa diody w oprawkach od zarowek ktore maja wmontowana jakas rezystancje i nie wywalaja bledow. Nie testowalem ale tak bylo napisane na tablicy reklamowej, bodajze widzialem takie w Rodonie. Picasso |
|
Data: 2009-06-15 22:16:22 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Żarówki komputer? | |
Dnia Mon, 15 Jun 2009 09:52:16 +0200, Krzycek napisaĹ(a):
Czy moÂżna jakoÂś oszukaĂŚ komputer, Âżeby nie wskazywaÂł awarii oÂświetlenia?Kondestor szeregowo z rezystorem calosc rownolegle do leda. Obciazy test impulsowy, w czasie pracy nie da strat. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2009-06-16 10:38:34 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
ÂŻarĂłwki LED vs TRADYCYJNE. Jak "os zukaĂŚ" komputer? | |
Jaroslaw Berezowski pisze:
Dnia Mon, 15 Jun 2009 09:52:16 +0200, Krzycek napisaĹ(a): Znaczy ma imitowaÄ zimnÄ ĹźarĂłwkÄ? Taka ĹźarĂłwka ma jakiĹ uĹamek oma. ZaĹóşmy, Ĺźe 1 ohm. A test trwa powiedzmy 10ms. Ĺťeby siÄ kondensator nie zdÄ ĹźyĹ naĹadowaÄ, powinien mieÄ ponad 10000uF. To jest spory element. A jeĹli test potrwa nie 10 a np. 100ms? Po jednym elektrolicie jak cegĹa (i sporej cenie) - na kaĹźdÄ ĹźarĂłwkÄ? Z drugiej strony, jeĹli test trwa 1 ms, a do oszukania wystarczy np. opornik 10 ohm to trzeba zaledwie ok. 100uF, czyli nie tak wiele. ReasumujÄ c, czy takie rozwiÄ zanie zadziaĹa, to zaleĹźy bardzo mocno od tego jak mianowicie komputer testuje ĹźarĂłwki... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|