Żarówki power led

Data: 2009-11-19 10:27:53
Autor: BartekK
Żarówki power led
Rentier pisze:
Ktoś stosuje? Jakiej firmy polecacie?
Wiem,ze ledy luxeona czy cree to jest to czym warto sie zainteresować.Ale te ceny...
Jeśli jesteś świadomy ich minusów - tzn światło jak anemiczny świetlik z   hemoroidami, tak na prawdę to wcale nie 100000 godzin żywotności, wersje 12v konieczność zasilania z transformatora toroid lub specjalnego zasilacza do led (a nie najtańszego "elektronicznego" do halogenów), wersje 230v migoczące, to proszę bardzo:
Ja od gościa kupowałem te http://www.allegro.pl/item811401544_led_zarowka_48_ciepla_mr16_12v_z_ukl_stabiliz.html   i są niezłe (jak na ledy, ale tak z 5x lepsze niż dziadostwo z marketów)
oraz te http://www.allegro.pl/item811376909_led_zarowka_20_zimna_mr16_230v_prom_tr_gratis.html - nadają się tylko do oświetlenia np schodów w nocy, tak by ktoś nie przegapił że tam są schody... i to pod warunkiem zastosowania takiego światełka co parę metrów. Takie 2szt w suficie w łazience średniej wielkości świecą się całą dobę (do paru miesięcy, jeszcze żyją), i dają tylko tyle światła, żeby w nocy było łatwo znaleźć włącznik "prawdziwego" światła. Jasność naprawdę symboliczna

Data: 2009-11-19 11:40:43
Autor: K.K.
Żarówki power led
[...]

Ale autor nie o te ledy pyta. Typ jest w temacie.

Data: 2009-11-19 13:10:22
Autor: BartekK
Żarówki power led
K.K. pisze:
[...]

Sory, może faktycznei się zagalopowałem w kontekście .rec.dom, gdyby pytanie było na pl.misc.elektronika (gdzie zapraszam wątkotwórcę) byłoby chyba lepiej. Z kategorii "power led" nic chińskiego (w gotowej wersji zabudowanej przez chińczyka w GU10 czy Mr16) nie spotkałem (sensownej jasności). A "gołe" moduły, to i 50W, nawet przyzwoite ale to już temat na pl.m.elektronika

Data: 2009-11-19 19:58:24
Autor: Rentier
Żarówki power led
czyka w GU10 czy Mr16) nie spotkałem (sensownej
jasności). A "gołe" moduły, to i 50W, nawet przyzwoite ale to już temat na pl.m.elektronika
Ok idę tam:-)
Dzięki.

Data: 2009-11-20 09:26:52
Autor: Maciej S.
Żarówki power led

Ale autor nie o te ledy pyta. Typ jest w temacie.

Ja tylko wiem jedno - mam latarkę na Cree Q5. W życiu nie myślałem że taka mała diodka może dać tyle światła -jak się da na maksa to strumień światła świeci na 150 metrów.
Ale cena zabójcza.

MS

Żarówki power led