Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?

Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?

Data: 2013-11-11 23:10:35
Autor: Adam
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Witajcie.

Taka sytuacja:
W firmie Supermedia jest wykupiony pakiet "Virtual Server". Siedzi tam kilka domen różnych moich klientów. Każda z tych firm ma swoje domeny typu firma.pl lub firma.com.pl

Jedna z firm to hurtownia. W pewnym momencie przestały wychodzić maile.

Napisałem maila do Supermediów z opisem problemu:

_____________________________________
Thunderbird, wiele adresów w polu "Kopia Ukryta".
Problem jak w załączniku. Co ciekawe, Thunderbird pokazuje "zdrowe" adresy.

Jeszcze ok. miesiąc temu nie było problemu.

Ki diabeł?
_____________________________________



i dostałem odpowiedź:
_____________________________________
Witam

W związku z coraz częstszym wykorzystywaniem kont pocztowych na usłudze
SMHOST do rozsyłania spamu. W wyniku czego nasze serwery pocztowe
trafiają na czarne/spam listy i są blokowane na serwerach pocztowych
odbiorców - uniemożliwiając wysyłkę wiadomości pozostałym użytkownikom
poczty. Wdrożony został mechanizm limitowania ilości wysyłanych
wiadomości z jednego konta pocztowego, w danym okresie czasu.
Mechanizm ten ma na celu ograniczenie w sposób automatyczny tego typu
naruszeń.

Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione są
następująco:
- max 10 wiadomości przez 10 sekund
- max 100 wiadomości przez 5 min.
- max 500 wiadomości przez 1 godz.
_____________________________________


Zdziwiło mnie to, więc następny mail:
_________________________________
Dzięki za odpowiedź.

Klient, u którego problem wystąpił (xxxxxxxx.com.pl) to hurtownia,
obsługująca wielu odbiorców, wyłącznie hurtowych, w tym zagranicznych.
Jest kilkudziesięciu "dużych" dostawców, robiących ograniczone czasowo
(czasem do 1 dnia) promocje. Zaczynają się też tzw. "zatowarowania przedsezonowe".

Stąd też dla niekórych odbiorców jest konieczność wysłania mailem ofert.
Może to być nawet kilka ofert dziennie (nie można w jednym mailu łączyć
kilku ofert). Klienci miewają po kilka maili (np. oddziały terenowe), stąd też baza maili to kilka tysięcy adresów.

Klienci chcą i potrzebują te oferty - muszą być one dostarczone w określonym przez dostawców czasie.

Niebawem oferty mogą zacząć wysyłać także inni moi klienci (np. yyyyyy, zzzzzzzzz).

Stąd też limitowanie wiadomości na kontach komercyjnych jest niedopuszczalne.

Proszę o wyłączenie limitów dla wskazanych kont.
_____________________________________



Kolejna odpowiedź Supermediów:
_____________________________________
Dzień dobry,

Zapewne intencją Państwa działań nie jest rozsyłanie spamu czy po prostu
szkodzenie firmie Supermedia. Niestety masowa wysyłka maili może być tak
postrzegana. To zaś może skutkować naruszeniem poniższego regulaminu usługi SMHost.

"5.3. SUPERMEDIA zastrzega sobie prawo do rozwiązania współpracy, jeżeli
konto wykorzystywane jest niezgodnie ze swoim przeznaczeniem, w
szczególności, jeżeli jego użytkownik, wysyła spam do innych
użytkowników sieci, działa na szkodę SUPERMEDIA lub konto używane jest
do celów niezgodnych z polskim prawem. Rozwiązanie umowy pociąga za sobą
przepadek całości wniesionej opłaty abonamentowej."

Jeśli chcą Państwo poznać ofertę, która sprosta Państwa potrzebom to proszę o kontakt z naszym Działem Handlowym pod adresem info@supermedia.pl.
_____________________________________


Pytanie mam takie:

Klienci chcą i potrzebują maili (jak to pisałem). Czy dostawca ma możliwość blokowania komercyjnych skrzynek pocztowych na podstawie *wydawania* *się* ?
Czy oni tam mają wróżki? ;)

Piszą w swoim regulaminie o działaniu na szkodę Supermediów. Ale blokując maile, działają tym samym na szkodę mojego klienta. On bierze towar "przedsezonowy" (są to ilości liczone w dziesiątkach palet, drogi towar) i musi ten towar szybko dostarczyć do swoich klientów. Indywidualne oferty i arkusze zamówień *muszą* przejść przez maile, tam i z powrotem. Uniemożliwienie korespondencji mailowej może skutkować niemożnością sprzedania towaru, więc bardzo znacznymi stratami.

Pełna wersja Regulaminu Supermediów:
http://smhost.pl/pub/files/Regulamin_uslug_SM_Host.pdf

Trzej z moich klientów to sklepy internetowe (na razie rozwijające się), które też będą wysyłać mailing do swoich klientów.

Co można w powyższej sytuacji zrobić?

Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in. zamknięciem istniejących kont pocztowych i ich ponownym kreowaniem u nowego dostawcy, przerzucaniem serwisów www, przerzucaniem (a czasem migracją) baz danych, itd.


--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2013-11-11 20:39:55
Autor: witek
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Adam wrote:
Witajcie.

Taka sytuacja:
W firmie Supermedia jest wykupiony pakiet "Virtual Server". Siedzi tam
kilka domen różnych moich klientów. Każda z tych firm ma swoje domeny
typu firma.pl lub firma.com.pl

Jedna z firm to hurtownia. W pewnym momencie przestały wychodzić maile.

Napisałem maila do Supermediów z opisem problemu:

_____________________________________
Thunderbird, wiele adresów w polu "Kopia Ukryta".
Problem jak w załączniku. Co ciekawe, Thunderbird pokazuje "zdrowe" adresy.

Jeszcze ok. miesiąc temu nie było problemu.

Ki diabeł?
_____________________________________



i dostałem odpowiedź:
_____________________________________
Witam

W związku z coraz częstszym wykorzystywaniem kont pocztowych na usłudze
SMHOST do rozsyłania spamu. W wyniku czego nasze serwery pocztowe
trafiają na czarne/spam listy i są blokowane na serwerach pocztowych
odbiorców - uniemożliwiając wysyłkę wiadomości pozostałym użytkownikom
poczty. Wdrożony został mechanizm limitowania ilości wysyłanych
wiadomości z jednego konta pocztowego, w danym okresie czasu.
Mechanizm ten ma na celu ograniczenie w sposób automatyczny tego typu
naruszeń.

Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione są
następująco:
- max 10 wiadomości przez 10 sekund
- max 100 wiadomości przez 5 min.
- max 500 wiadomości przez 1 godz.
_____________________________________


Zdziwiło mnie to, więc następny mail:
_________________________________
Dzięki za odpowiedź.

Klient, u którego problem wystąpił (xxxxxxxx.com.pl) to hurtownia,
obsługująca wielu odbiorców, wyłącznie hurtowych, w tym zagranicznych.
Jest kilkudziesięciu "dużych" dostawców, robiących ograniczone czasowo
(czasem do 1 dnia) promocje. Zaczynają się też tzw. "zatowarowania
przedsezonowe".

Stąd też dla niekórych odbiorców jest konieczność wysłania mailem ofert.
Może to być nawet kilka ofert dziennie (nie można w jednym mailu łączyć
kilku ofert). Klienci miewają po kilka maili (np. oddziały terenowe),
stąd też baza maili to kilka tysięcy adresów.

Klienci chcą i potrzebują te oferty - muszą być one dostarczone w
określonym przez dostawców czasie.

Niebawem oferty mogą zacząć wysyłać także inni moi klienci (np. yyyyyy,
zzzzzzzzz).

Stąd też limitowanie wiadomości na kontach komercyjnych jest
niedopuszczalne.

Proszę o wyłączenie limitów dla wskazanych kont.
_____________________________________



Kolejna odpowiedź Supermediów:
_____________________________________
Dzień dobry,

Zapewne intencją Państwa działań nie jest rozsyłanie spamu czy po prostu
szkodzenie firmie Supermedia. Niestety masowa wysyłka maili może być tak
postrzegana. To zaś może skutkować naruszeniem poniższego regulaminu
usługi SMHost.

"5.3. SUPERMEDIA zastrzega sobie prawo do rozwiązania współpracy, jeżeli
konto wykorzystywane jest niezgodnie ze swoim przeznaczeniem, w
szczególności, jeżeli jego użytkownik, wysyła spam do innych
użytkowników sieci, działa na szkodę SUPERMEDIA lub konto używane jest
do celów niezgodnych z polskim prawem. Rozwiązanie umowy pociąga za sobą
przepadek całości wniesionej opłaty abonamentowej."

Jeśli chcą Państwo poznać ofertę, która sprosta Państwa potrzebom to
proszę o kontakt z naszym Działem Handlowym pod adresem info@supermedia.pl.
_____________________________________


Pytanie mam takie:

Klienci chcą i potrzebują maili (jak to pisałem). Czy dostawca ma
możliwość blokowania komercyjnych skrzynek pocztowych na podstawie
*wydawania* *się* ?
Czy oni tam mają wróżki? ;)

Piszą w swoim regulaminie o działaniu na szkodę Supermediów. Ale
blokując maile, działają tym samym na szkodę mojego klienta. On bierze
towar "przedsezonowy" (są to ilości liczone w dziesiątkach palet, drogi
towar) i musi ten towar szybko dostarczyć do swoich klientów.
Indywidualne oferty i arkusze zamówień *muszą* przejść przez maile, tam
i z powrotem. Uniemożliwienie korespondencji mailowej może skutkować
niemożnością sprzedania towaru, więc bardzo znacznymi stratami.

Pełna wersja Regulaminu Supermediów:
http://smhost.pl/pub/files/Regulamin_uslug_SM_Host.pdf

Trzej z moich klientów to sklepy internetowe (na razie rozwijające się),
które też będą wysyłać mailing do swoich klientów.

Co można w powyższej sytuacji zrobić?

Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in.
zamknięciem istniejących kont pocztowych i ich ponownym kreowaniem u
nowego dostawcy, przerzucaniem serwisów www, przerzucaniem (a czasem
migracją) baz danych, itd.



znalezzc sobie dostawce, któremu jeszcze nie odbiło prosto w centralę.
Tyle możesz.

Data: 2013-11-12 08:16:26
Autor: WOJO
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione są
następująco:
- max 10 wiadomości przez 10 sekund
- max 100 wiadomości przez 5 min.
- max 500 wiadomości przez 1 godz.
Osobiście uważam te limity za wystarczające, nawet do mailingu.

Co można w powyższej sytuacji zrobić?
Dostosować się do wymagań stawianych przez dostawcę lub szukać innego i...

Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in. zamknięciem istniejących kont pocztowych i ich ponownym kreowaniem u nowego dostawcy, przerzucaniem serwisów www, przerzucaniem (a czasem migracją) baz danych, itd.
....zatrudnić informatyka, dla którego ten problem jest trywialny.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-11-12 08:31:33
Autor: sqlwiel
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 2013-11-12 08:16, WOJO pisze:
Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione są
następująco:
- max 10 wiadomości przez 10 sekund
- max 100 wiadomości przez 5 min.
- max 500 wiadomości przez 1 godz.
Osobiście uważam te limity za wystarczające, nawet do mailingu.

No - to jest *TWOJE* zdanie.
500/godz to przecież detal.
Wiem, można sobie tak ustawić automat, żeby te parę tysięcy mejli rozkładał równomiernie w rozsądnym czasie, ale dnia może braknąć.
Z kolei - u mnie jest ustawiony jakiś zaufany dostarczyciel blacklist-ów (nie chce mi się sprawdzać co tam admin nawywijał i który to dostarczyciel), na którym co jakiś czas pojawia się gmail jako dostarczyciel spamu i miewam z tym problemy, bo mejle od gmail są odbijane.



--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-12 08:43:44
Autor: Andrzej Lawa
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 12.11.2013 08:31, sqlwiel pisze:
\

Z kolei - u mnie jest ustawiony jakiś zaufany dostarczyciel blacklist-ów
(nie chce mi się sprawdzać co tam admin nawywijał i który to
dostarczyciel), na którym co jakiś czas pojawia się gmail jako
dostarczyciel spamu i miewam z tym problemy, bo mejle od gmail są odbijane.

No i prawidłowo. Przecież gównomail to straszni spamerzy.

--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

Data: 2013-11-13 13:27:44
Autor: CPL
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:l5sm7g$g04> No i prawidłowo.

Przecież gównomail to straszni spamerzy.

Serio? Przez 10 lat ani jednego spamu z gmail nie dostałem ...

Data: 2013-11-13 13:44:36
Autor: Andrzej Lawa
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 13.11.2013 13:27, CPL pisze:

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał
w wiadomości news:l5sm7g$g04> No i prawidłowo.

Przecież gównomail to straszni spamerzy.

Serio? Przez 10 lat ani jednego spamu z gmail nie dostałem ...

W usenecie pełno syfu z gównomaila - znowu grasuje ten od podręczników, a oni zgłoszenia olewają.

I jeszcze te bandy lamerów niepotrafiących poprawnie kodować, cytować ani nawet zawijać wierszy.

--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

Data: 2013-11-12 10:26:43
Autor: Adam
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 2013-11-12 08:16, WOJO pisze:
Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione są
następująco:
- max 10 wiadomości przez 10 sekund
- max 100 wiadomości przez 5 min.
- max 500 wiadomości przez 1 godz.
Osobiście uważam te limity za wystarczające, nawet do mailingu.

Dobrze napisałeś: osobiście ;)
Ale gdybyś musiał po południu wysłać kilka tysięcy maili i rano mieć już zamówienia, to chyba byś zmienił zdanie ;)


Co można w powyższej sytuacji zrobić?
Dostosować się do wymagań stawianych przez dostawcę lub szukać innego i...

Nie chodzi tu wprost o dostosowanie się do dostawcy.
Problem jest:
Na jakiej podstawie dostawca może blokować maile wychodzące?
Na co się powoływać?

Przypominam, że piszemy na grupie pl.soc.prawo


Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in.
zamknięciem istniejących kont pocztowych i ich ponownym kreowaniem u
nowego dostawcy, przerzucaniem serwisów www, przerzucaniem (a czasem
migracją) baz danych, itd.
...zatrudnić informatyka, dla którego ten problem jest trywialny.

Wiesz, o czym mówisz?
Fafnaście domen, na nich fafnaście serwisów PHP na bazach My-SQL, dziesiątki maili, setki aliasów, autorespondery. Niektóre konta mailowe są połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp) do monitoringu statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi witryn sklepów internetowych.

Nadal wiesz, o co chodzi???

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2013-11-12 11:33:09
Autor: Andrzej Lawa
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 12.11.2013 10:26, Adam pisze:

Dobrze napisałeś: osobiście ;)
Ale gdybyś musiał po południu wysłać kilka tysięcy maili i rano mieć już
zamówienia, to chyba byś zmienił zdanie ;)

Nie miałeś osobnego IP na te swoje serwery?

Wtedy w najgorszym przypadku zablokowane będzie tylko to IP i reszcie usług Supermediów to nie szkodzi.

Co można w powyższej sytuacji zrobić?
Dostosować się do wymagań stawianych przez dostawcę lub szukać innego
i...

Nie chodzi tu wprost o dostosowanie się do dostawcy.
Problem jest:
Na jakiej podstawie dostawca może blokować maile wychodzące?
Na co się powoływać?

Powołał się na regulamin będący integralną częścią umowy. Dość mętny. Pewnie trzeba renegocjować umowę, bo dron z dezinfolinii nie może zrobić nic ponad procedurę narzuconą mu z góry.

Przypominam, że piszemy na grupie pl.soc.prawo

Oczywiście możesz pozywać usługodawcę, ale zastanów się czy łatwiej będzie ci kopać się w sądzie, czy zmienić usługodawcę?

Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in.
zamknięciem istniejących kont pocztowych i ich ponownym kreowaniem u
nowego dostawcy, przerzucaniem serwisów www, przerzucaniem (a czasem
migracją) baz danych, itd.
...zatrudnić informatyka, dla którego ten problem jest trywialny.

Wiesz, o czym mówisz?
Fafnaście domen, na nich fafnaście serwisów PHP na bazach My-SQL,
dziesiątki maili, setki aliasów, autorespondery. Niektóre konta mailowe
są połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp) do
monitoringu statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi witryn
sklepów internetowych.

Konta pocztowe "podłączone" do fizycznych urządzeń? Czy może masz na myśli swoje wirtualne serwery podłączone przez wirtualne porty do fizycznych urządzeń?

Generalnie temat brzmi ciekawie :)

--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

Data: 2013-11-12 14:27:50
Autor: WOJO
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Wiesz, o czym mówisz?
Fafnaście domen, na nich fafnaście serwisów PHP na bazach My-SQL, dziesiątki maili, setki aliasów, autorespondery. Niektóre konta mailowe są połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp) do monitoringu statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi witryn sklepów internetowych.
Nadal wiesz, o co chodzi???

Mam w zwyczaju wiedzieć na jaki temat się wypowiadam i rzadko kiedy popuszczam wodze fantazji ;)
Przecież temat nie powstał wczoraj, a z przytoczonej korespondencji wynika, że już od jakiegoś czasu z tym walczycie.
Trafiacie na blacklisty z jakiegoś konkretnego powodu. Automaty raczej tego nie robią, a ludzie, którym może nie odpowiadać treść/ilość/forma korespondencji.
I jeszcze jedno, do sprawdzenia, że dana domena rozsyła zbyt dużo spamu/mailingu nie jest wymagana szklana kula i wróżka, a myślący admin, który wdroży logowanie ruchu na konkretnych portach dla poszczególnych hostów.
Nie wiem, jaki ruch generujecie, ale albo dostosujecie się do regulaminu tejże firmy, albo czas zacząć myśleć o uniezależnieniu się od firmy hostingowej i samemu na dobrym łączu postawić serwer z obsługą wymaganych usług.
Oczywiście po pewnym czasie problem znowu powróci w innej postaci (maile nie będą dochodzić), ale tym razem to już sami będziecie musieli sobie poradzić i nikt Wam nie będzie narzucał swoich regulaminów.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-11-12 15:52:42
Autor: Adam
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 2013-11-12 14:27, WOJO pisze:
Wiesz, o czym mówisz?
Fafnaście domen, na nich fafnaście serwisów PHP na bazach My-SQL,
dziesiątki maili, setki aliasów, autorespondery. Niektóre konta
mailowe są połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp)
do monitoringu statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi
witryn sklepów internetowych.
Nadal wiesz, o co chodzi???

Mam w zwyczaju wiedzieć na jaki temat się wypowiadam i rzadko kiedy
popuszczam wodze fantazji ;)

Chwali się to :)
Zwłaszcza w aspekcie "dzieci neostrady" piszących gdzie popadnie i co popadnie.

Przecież temat nie powstał wczoraj, a z przytoczonej korespondencji
wynika, że już od jakiegoś czasu z tym walczycie.

Temat powstał 7 listopada.
U klienta specjalne promocje nie są codziennie, raczej kilka razy w roku.

Trafiacie na blacklisty z jakiegoś konkretnego powodu. Automaty raczej
tego nie robią, a ludzie, którym może nie odpowiadać treść/ilość/forma
korespondencji.

Nie my (albo raczej moi klienci) trafiają, tylko dostawca serwerów pocztowych - Supermedia.


I jeszcze jedno, do sprawdzenia, że dana domena rozsyła zbyt dużo
spamu/mailingu nie jest wymagana szklana kula i wróżka, a myślący admin,
który wdroży logowanie ruchu na konkretnych portach dla poszczególnych
hostów.

Żadna z domen przeze mnie zarządzanych nie wysyła spamu - przynajmniej taką mam nadzieję ;)
No, chyba, że ktoś wycina mi logi ;)

Nie wiem, jaki ruch generujecie, ale albo dostosujecie się do regulaminu
tejże firmy, albo czas zacząć myśleć o uniezależnieniu się od firmy
hostingowej i samemu na dobrym łączu postawić serwer z obsługą
wymaganych usług.

Niewielki ruch. W dni "normalne" miewam w sumie (od opisywanego klienta) statystycznie kilkanaście maili. Od pozostałych klientów rzadko sprawdzam, ale są to ilości od kilkunastu do ok. 50 dla każdej z domen. Nie są to też wielkie maile (aczkolwiek są pisane w HTML-u, mało kto "umie pisać w TXT), gdyż jest też ograniczenie pojedynczego maila do 20MB.

Wg maila od Supermediów problem dotyczy ich (tj. "Supermediowych") serwerów mailowych.
Problem tkwi w tym (w pewnym uproszczeniu), że blacklisty blokują IP, w związku z tym może zostać zablokowany cały ruch wychodzący z serwerów SMTP od Supermediów, w tym także maile moich klientów - gdyż blokady działają na podstawie IP a nie domeny.
Niestety, jest dużo trojanów czy innego robactwa, przechwytującego hasła do maili - stąd też w sposób nieświadomy dla użytkownika "coś" rozsyła maile z jego konta.


Oczywiście po pewnym czasie problem znowu powróci w innej postaci (maile
nie będą dochodzić), ale tym razem to już sami będziecie musieli sobie
poradzić i nikt Wam nie będzie narzucał swoich regulaminów.
Pozdrawiam.
WOJO

Czyli najlepiej chyba (przynajmniej na chwilę obecną) postawić sobie serwerek tylko dla SMTP dla tego klienta (i ewentualnie następnych, którzy mi zgłoszą podobny problem). Serwery POP3 mogą zostać dotychczasowe, czyli na Supermediach.
Teraz tylko muszę znaleźć jakiś mniej obciążony serwer z łączem przynajmniej 10Mb i postawić na nim jakiegoś Hamstera czy cuś.
Może nawet u tego "problematycznego" klienta w sieci lokalnej - nie będzie niepotrzebnych transferów po Necie.


Jeszcze reasumując, dla uporządkowania informacji:
Ja (jako firma) mam wykupiony hosting (www, mail, my-Sql, DNS, itp) w firmie Supermedia. Swoich klientów umieszczam na tymże hostingu, oferując im różne usługi, najczęściej mail i www.

Z firmą Supermedia współpracuję już od bodajże 1996 roku. Od strony technicznej nigdy nie było problemów wartych choćby wspomnienia. Przez te wszystkie lata poleciłem im już wielu klientów, czy to na łącze (jedna z pierwszych firm ciągnąca łącza stałe na długo przed SDI), czy na domeny, czy na usługi. Nadal zamierzam współpracować, tylko nie chcę, żeby na mnie moi klienci robili nagle nagonkę z ciupagami ;) jak ja nawet jeszcze nie wiem, o co chodzi ;)


--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2013-11-12 16:37:14
Autor: WOJO
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Wg maila od Supermediów problem dotyczy ich (tj. "Supermediowych") serwerów mailowych.
Problem tkwi w tym (w pewnym uproszczeniu), że blacklisty blokują IP, w związku z tym może zostać zablokowany cały ruch wychodzący z serwerów SMTP od Supermediów, w tym także maile moich klientów - gdyż blokady działają na podstawie IP a nie domeny.
Niestety, jest dużo trojanów czy innego robactwa, przechwytującego hasła do maili - stąd też w sposób nieświadomy dla użytkownika "coś" rozsyła maile z jego konta.
I dlatego transmisja powinna odbywać się albo po tls albo po ssl, a po takiej informacji, że coś rozsyła z danego konta (zdarza się), pierwszą rzeczą jest zmiana hasła do konta.

Czyli najlepiej chyba (przynajmniej na chwilę obecną) postawić sobie serwerek tylko dla SMTP dla tego klienta (i ewentualnie następnych, którzy mi zgłoszą podobny problem). Serwery POP3 mogą zostać dotychczasowe, czyli na Supermediach.
Teraz tylko muszę znaleźć jakiś mniej obciążony serwer z łączem przynajmniej 10Mb i postawić na nim jakiegoś Hamstera czy cuś.
Może nawet u tego "problematycznego" klienta w sieci lokalnej - nie będzie niepotrzebnych transferów po Necie.
Czy najlepiej, to nie jestem pewien - kiedyś chyba to będzie jedyne rozwiązanie.
W tej chwili masz rozwiązanie dla leniwców. Jak coś pierdzielnie, to myśli o tym ktoś inny.
W proponowanym przez Ciebie rozwiązaniu będziesz miał więcej roboty, ale myślę, że i satysfakcji, o zysku nie wspominając.

Nadal zamierzam współpracować, tylko nie chcę, żeby na mnie moi klienci robili nagle nagonkę z ciupagami ;) jak ja nawet jeszcze nie wiem, o co chodzi ;)
I tu jest problem. Musisz się dowiedzieć o większą ilość szczegółów i uświadomić własnych klientów.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-11-12 18:50:10
Autor: andromeda
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Nie wiem, jaki ruch generujecie, ale albo dostosujecie się do regulaminu
tejże firmy, albo czas zacząć myśleć o uniezależnieniu się od firmy
hostingowej i samemu na dobrym łączu postawić serwer z obsługą
wymaganych usług.

Jeżeli macie dobre łącze (ze stałymi IP), przyzwoity komputer który jest w stanie obsłużyć serwer poczty+antywirus (obciąża system), dla dobrego administratora jest to do zrobienia powiedzmy w ciągu 6 godzin. Jeżeli wysyłacie pocztę w dużych ilościach to problem może wrócić, a odkręcanie z czarnych list nie jest już proste (co najmniej 1 dzień na wykreślenie z takiej listy).

Pozdrawiam

--

Data: 2013-11-12 08:47:13
Autor: Maciek
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 2013-11-11 23:10, Adam pisze:
Taka sytuacja:
W firmie Supermedia jest wykupiony pakiet "Virtual Server". Siedzi tam kilka domen różnych moich klientów. Każda z tych firm ma swoje domeny typu firma.pl lub firma.com.pl
[ ... ]
Co można w powyższej sytuacji zrobić?
1. Przyzwyczaić się.
2. Zmienić dostawcę.
3. Skonfigurować własny serwer pocztowy.


--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2013-11-12 15:23:14
Autor: anacron
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 11.11.2013 23:10, Adam pisze:
W firmie Supermedia jest wykupiony pakiet "Virtual Server". Siedzi tam
kilka domen różnych moich klientów. Każda z tych firm ma swoje domeny
typu firma.pl lub firma.com.pl

Jedna z firm to hurtownia. W pewnym momencie przestały wychodzić maile.

Zmienić dostawcę usług. To się nazywa wolny rynek.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-11-13 11:04:32
Autor: Gotfryd Smolik news
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
On Mon, 11 Nov 2013, Adam wrote:

W firmie Supermedia jest wykupiony pakiet "Virtual Server".

  W sumie jest jeszcze jeden element, nie poruszony w wątku:

Jedna z firm to hurtownia. W pewnym momencie przestały wychodzić maile.
[...]
i dostałem odpowiedź:
[...]
Jeśli chcą Państwo poznać ofertę, która sprosta Państwa potrzebom
to proszę o kontakt z naszym Działem Handlowym
pod adresem info@supermedia.pl.

  Ototo.
  Najwyraźniej chcą "więcej" :>

  Oczywiście, mi się nie zgadza, że naciągnęli regulamin przyjęciem
"zasad" w postaci limitów, jak rozumiem nie ujawnionych w momencie
podpisywania umowy?
  Bo w treści którą podałeś poniżej:

Pełna wersja Regulaminu Supermediów:
http://smhost.pl/pub/files/Regulamin_uslug_SM_Host.pdf

  Jest zapisek:
" W przypadku przekroczenia, w trakcie opłaconego okresu
abonamentowego, wielkoœci limitu ruchu z i do sieci Internet,
określonego w specyfikacji konta lub pakietu"

  Inna sprawa, że sankcją jest odcięcie po 7 dniach, a nie
odcięcie tak wot.

  Rzecz jasna, zgadzam się, że nijak ma się to do samowolnego
uznawania wysyłanych ofert za spam. Formalnie mogłoby
jednak być powodem ustalenia "limitu" (innego niż rozmiar
łączny przesłanych danych).

  ALE:

Co można w powyższej sytuacji zrobić?

  Mi wychodzi, że oprócz wymienionej już w postach zmiany dostawcy
oraz oczywistego pozwania Supermedia, onoż Supermedia proponuje
wersję trzecią: inną umowę :>
  Klient dopłaci, to się okaże, że kwalifikacją do uznawania spamu
nie będzie liczba wysłanych maili, lecz faktyczne skargi odbiorców :>

Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna,

  Pewnie dlatego patrz wyżej.

  Podsumowując:

  Primo, sądzenie się go nie urządza, bo chce mieć "już".
  Secundo, zmiana dostawcy go nie urządza, bo patrz wyżej, sam wie.
  Tertio, jak klient chce płacić więcej, należy mu to
umożliwić, wszak cenimy klienta, znaczy trzeba mu wskazać
drzwi do działu handlowego i podać numer konta ;)

  Co innego klient bez krawata któremu nie zależy, bo taki
mógłby iść do sądu ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-14 22:19:59
Autor: Kviat
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 2013-11-13 11:04, Gotfryd Smolik news pisze:
On Mon, 11 Nov 2013, Adam wrote:

W firmie Supermedia jest wykupiony pakiet "Virtual Server".

  W sumie jest jeszcze jeden element, nie poruszony w wątku:

Jedna z firm to hurtownia. W pewnym momencie przestały wychodzić maile.
[...]
i dostałem odpowiedź:
[...]
Jeśli chcą Państwo poznać ofertę, która sprosta Państwa potrzebom
to proszę o kontakt z naszym Działem Handlowym
pod adresem info@supermedia.pl.

  Ototo.
  Najwyraźniej chcą "więcej" :>

Możliwe, ale niekoniecznie dlatego, że chcą dodatkowo zarobić, ale dlatego, że nie chcą stracić klienta (innych klientów?). O tym dalej.

  Oczywiście, mi się nie zgadza, że naciągnęli regulamin przyjęciem
"zasad" w postaci limitów, jak rozumiem nie ujawnionych w momencie
podpisywania umowy?
  Bo w treści którą podałeś poniżej:

Pełna wersja Regulaminu Supermediów:
http://smhost.pl/pub/files/Regulamin_uslug_SM_Host.pdf

  Jest zapisek:
" W przypadku przekroczenia, w trakcie opłaconego okresu
abonamentowego, wielkoœci limitu ruchu z i do sieci Internet,
określonego w specyfikacji konta lub pakietu"

Ale czym innym jest przekroczenie limitów, a czym innym wysyłanie spamu, który w tym limicie się mieści.
Nie chce mi się czytać ich regulaminu, ale ograniczenie ruchu może wynikać nie z przekroczenia limitów, lecz właśnie w celu ograniczenia spamu.

  Inna sprawa, że sankcją jest odcięcie po 7 dniach, a nie
odcięcie tak wot.

  Rzecz jasna, zgadzam się, że nijak ma się to do samowolnego
uznawania wysyłanych ofert za spam.

No i właśnie. Pytanie brzmi: kto uznaje wysyłane oferty za spam?
Przecież nie firma hostingowa do której należy serwer wysyłający spam. To czy przesyłka zawiera spam czy nie decyduje *odbiorca* i to on (albo admin serwera odbiorcy) zgłasza taką korespondencję na blacklisty.

Przecież to nie wina firmy hostingowej, że ląduje na blacklistach tylko *wina klienta* firmy hostingowej, który ten spam wysyła, a ściślej jest to "wina" tych odbiorców co takie maile zgłaszają jako spam.
I tak dobrze, że w ogóle reagują. Są takie firmy hostingowe, które permanentnie mają na to wylane. Klient płaci to sobie może rozsyłać co chce. I permanentnie wiszą na blacklistach. Ilość klientów których mają sprawia, że mogą sobie na to pozwolić. Przy pewnej masie to staje się problemem (sic!) odbiorców.


Co można w powyższej sytuacji zrobić?

  Mi wychodzi, że oprócz wymienionej już w postach zmiany dostawcy
oraz oczywistego pozwania Supermedia, onoż Supermedia proponuje
wersję trzecią: inną umowę :>

I słusznie.
(Zgaduję) Klient wykupił pewnie hosting współdzielony z opcją ressellera (może tworzyć podkonta dla swoich klientów). Takich kont resellerskich na tej maszynie pewnie jest wiele i do tego wszystko stoi pod jednym IP.
Firma hostingowa wprowadzając takie limity chroni innych swoich klientów siedzących na tym IP. Co ważne, za spam nie zablokowała konta natychmiast (stały, długoletni klient?), tylko proponuje rozwiązanie polubowne: zmianę umowy (jak rozumiem zmianę pakietu).
Odpowiedzi już padły:
1) Własny serwer, jeżeli nie dedykowany to przynajmniej virtualka - koniecznie z przypisanym własnym IP (lub wieloma IP dla każdego "podklienta" osobne - tam klient może sobie wprowadzać sam limity dla swoich "podklientów" jakie chce (oczywiście w ramach wykupionych zasobów)
2) Tańsze rozwiązanie, nadal na hostingu wspódzielonym:
a) wykupić osobne IP dla siebie jako resellera i podpiąć pod niego swoich klientów
b) wykupić dla swoich klientów IP (dla każdego osobny)

Osobne IP dla każdego ze swoich "podklientów" ma taką zaletę, że możesz bardzo łatwo zidentyfikować, który z tych twoich "podklinetów" jest zgłaszany przez odbiorców jako spamer i tylko jemu konkretnie ograniczyć ruch lub przeprowadzić szkolenie czy inną pogadankę na temat weryfikacji (i legalności?) posiadanych baz adresowych.


 Klient dopłaci, to się okaże, że kwalifikacją do uznawania spamu
nie będzie liczba wysłanych maili, lecz faktyczne skargi odbiorców :>

O to to. I skargi innych klientów firmy hostingowej, którzy "siedzą" na tym samym, blokowanym IP.


Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna,

  Pewnie dlatego patrz wyżej.

Jest trywialna. Firma hostingowa o tym wie i dlatego proponuje ugodę (nowe warunki, może właśnie zaproponuje wykupienie osobnego IP?), zamiast natychmiastowej blokady za spam, co jest zwykle równoznaczne z utratą (stałego, wieloletniego?) klienta.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2013-11-14 22:41:30
Autor: Liwiusz
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 2013-11-14 22:19, Kviat pisze:
Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna,

  Pewnie dlatego patrz wyżej.

Jest trywialna.

Z ciekawości spytam - w jaki sposób jest trywialna? Pliki z ftp, bazy sql, maile - można jakoś szybko i "bezboleśnie" przenieść?

--
Liwiusz

Data: 2013-11-15 01:22:49
Autor: Kviat
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 2013-11-14 22:41, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-11-14 22:19, Kviat pisze:
Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna,

  Pewnie dlatego patrz wyżej.

Jest trywialna.

Z ciekawości spytam - w jaki sposób jest trywialna? Pliki z ftp, bazy
sql, maile - można jakoś szybko i "bezboleśnie" przenieść?

Zdefiniuj "szybko" i "bezboleśnie" :)
Ogólnie tak. Pod warunkiem, że wykupiony hosting (źródłowy i docelowy) jest sensowny, a nie u szwagra w garażu (z całym szacunkiem dla przysłowiowego szwagra, który może też być sensowny :)).

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2013-11-14 22:56:14
Autor: Andrzej Lawa
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 14.11.2013 22:19, Kviat pisze:

Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna,

  Pewnie dlatego patrz wyżej.

Jest trywialna.

Trywialna... No, może nie tyle trywialna ile technicznie prosta ale nieco upierdliwa i czasochłonna ;)

Nie jest to coś, co "się zrobi" automatycznie (chyba że ktoś wcześniej sobie na te okazję przygotował stosowny skrypt.

--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

Data: 2013-11-15 01:17:56
Autor: Kviat
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 2013-11-14 22:56, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 14.11.2013 22:19, Kviat pisze:

Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna,

  Pewnie dlatego patrz wyżej.

Jest trywialna.

Trywialna... No, może nie tyle trywialna ile technicznie prosta ale
nieco upierdliwa i czasochłonna ;)

No może trochę przesadziłem... ;)

Nie jest to coś, co "się zrobi" automatycznie (chyba że ktoś wcześniej
sobie na te okazję przygotował stosowny skrypt.

No prawie automatycznie ;)
Większość szanujących się hostingów umożliwia swoim resellerom ustawienie częstości (i miejsca docelowego) na tworzenie kopii zapasowych kont swoich "podklientów".
Ustawiasz, że raz dziennie (najlepiej w godzinach najmniejszego obciążenia serwera) kopie będą się zrzucały na zewnętrzny serwer po ftp. I już.
A jak to ftp jest na innym serwerze i do tego w innej firmie hostingowej to pełnia szczęścia. W razie nagłej blokady konta (z dowolnej przyczyny) i braku dostępu do kont "podklientów" możemy przywrócić kopie zapasowe w najgorszym przypadku sprzed 24 godzin, bo każda szanująca się firma hostingowa udostępnia swoim resellerom narzędzia do wczytywania kopii zapasowych... również z zewnętrznego ftp.

No oczywiście operacja nie jest trywialna w tym sensie, że faktycznie trochę zamieszania jest z DNSami i czasem ich odświeżenia. Ale co za różnica czy się DNSy odświeżają czy czekamy aż (łaskawie) firma hostingowa serwer odblokuje? Na jedno chyba wychodzi - przez kilka godzin coś nie działa.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2013-11-14 22:59:17
Autor: Gotfryd Smolik news
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
On Thu, 14 Nov 2013, Kviat wrote:

Ale czym innym jest przekroczenie limitów, a czym innym wysyłanie spamu,
który w tym limicie się mieści.

  Kiedy oni powołali się na LIMITY właśnie.
  Limity określone w sztukach maile per okresy czasu.

Nie chce mi się czytać ich regulaminu

  Toć przytoczyłem - jest mowa o limitach przypisanych do konkretnej
usługi? Jest. Na sztuki maili.
  Kto powiedział, że "ruch" mierzyć należy liczbą przesłanych bajtów?
  :)

nie z przekroczenia limitów, lecz właśnie w celu ograniczenia spamu.

  Kiedy CEL jest sprawą odrębną od ŚRODKÓW :)

  Inna sprawa, że sankcją jest odcięcie po 7 dniach, a nie
odcięcie tak wot.

  Rzecz jasna, zgadzam się, że nijak ma się to do samowolnego
uznawania wysyłanych ofert za spam.

No i właśnie. Pytanie brzmi: kto uznaje wysyłane oferty za spam?

  Numer polega na tym, że podali limity (w mailach per okresy czasu)
oraz powołali się w regulaminie na "specyfikację usługi".
  Nie wiem jaką specyfikację ma zainteresowany w umowie, ale jeśli
zawiera ona zapis "limitów maili", to w sumie jedyne naruszenie
regulaminu przez operatora wynika z natychmiastowego ocięcia.

  Zauważ - cały mój post wziął się właśnie z tego, że wskazywałem,
iż to nie "spamowanie luzem" może stanowić formalną podstawę
do hm... sankcji, lecz "przekroczenie limitów"!


Przecież nie firma hostingowa do której należy serwer wysyłający spam. To czy przesyłka zawiera spam czy nie decyduje *odbiorca*

  Tylko o ile strony nie umówiły się, że "w rozumieniu regulaminu
za spam uznaje się wysyłanie więcej niż 5 maili w sekundę i więcej
niż 200 maili w godzinę" :D

  Mi wychodzi, że oprócz wymienionej już w postach zmiany dostawcy
oraz oczywistego pozwania Supermedia, onoż Supermedia proponuje
wersję trzecią: inną umowę :>

I słusznie.

  No to tyle.
  Do tego zmierzałem - w innej umowie nie będzie "limitu maili
wysyłanych w jednostce czasu". Będzie spam rozumiany powszechnie,
czyli ten zgłaszany przez niezadowolonych odbiorców i już.


Odpowiedzi już padły:

  No i podsumowywałem: te "własny serwer" nie były przedmiotem
listu od Supermedii.
  Zwróciłem uwagę jedynie na to, że *ONI* proponują konkretne
rozwiązanie, w postaci zgłoszenia się do ichniego działu
handlowego i juz.
  Nic więcej :)

  Bez wnikania DLACZEGO.
  W sumie ani mnie ani zainteresowanego niekoniecznie interesuje powód,
dla którego ustawili "limit wysyłek" - jest to jest, albo akceptujemy
albo nie.
  Bez względu na fakt, że *prawdopodobnym* powodem jest, że dla tanich
kont nie oplaca się rozsądzanie sporów o spam.
  Stawiają barierę wstępną która typowych spamerów odsiewa, a że przy
okazji odsiewa niespamerów... no to przyjdą i zapłacą więcej ;)

 Klient dopłaci, to się okaże, że kwalifikacją do uznawania spamu
nie będzie liczba wysłanych maili, lecz faktyczne skargi odbiorców :>

O to to.

  Właśnie. Wskazywałem na stonę zupełnie ortogonalną od rozstrząsania
przyczyn, dla których tak robią :)

Jest trywialna. Firma hostingowa o tym wie i dlatego proponuje ugodę (nowe warunki, może właśnie zaproponuje wykupienie osobnego IP?), zamiast natychmiastowej blokady za spam

  Ops, nie tak.
  Z opisu wynika, że klient właśnie natknął się na mur.
  Znaczy na blokadę.
  Dopiero potem mu powiedzieli, że może dopłacić ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-15 00:01:05
Autor: Adam
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 2013-11-14 22:59, Gotfryd Smolik news pisze:
On Thu, 14 Nov 2013, Kviat wrote:

Ale czym innym jest przekroczenie limitów, a czym innym wysyłanie spamu,
który w tym limicie się mieści.

  Kiedy oni powołali się na LIMITY właśnie.
  Limity określone w sztukach maile per okresy czasu.


Problem w tym, że limity zostały ustanowione w sposób niejawny (Supermedia nie informowała o tym) w ciągu ostatniego miesiąca.

Regulamin nie definiuje spamu ani nie precyzuje limitów maili ilościowo. Jedynie mówi o ruchu jako takim - który jest wykorzystywany maksymalnie w kilku procentach.


Nie chce mi się czytać ich regulaminu

  Toć przytoczyłem - jest mowa o limitach przypisanych do konkretnej
usługi? Jest. Na sztuki maili.
  Kto powiedział, że "ruch" mierzyć należy liczbą przesłanych bajtów?
  :)

W Regulaminie nie ma limitów. Limity są w specyfikacji usług. Reszta - jak wyżej.

Ja mam wykupione:
http://smhost.pl/?page=oserv


(...)
  Numer polega na tym, że podali limity (w mailach per okresy czasu)
oraz powołali się w regulaminie na "specyfikację usługi".
  Nie wiem jaką specyfikację ma zainteresowany w umowie, ale jeśli
zawiera ona zapis "limitów maili", to w sumie jedyne naruszenie
regulaminu przez operatora wynika z natychmiastowego ocięcia.

Jak wyżej.


(...)
  Mi wychodzi, że oprócz wymienionej już w postach zmiany dostawcy
oraz oczywistego pozwania Supermedia, onoż Supermedia proponuje
wersję trzecią: inną umowę :>

I słusznie.

  No to tyle.
  Do tego zmierzałem - w innej umowie nie będzie "limitu maili
wysyłanych w jednostce czasu". Będzie spam rozumiany powszechnie,
czyli ten zgłaszany przez niezadowolonych odbiorców i już.

Akurat będę zamawiał kolejne domeny, to przy okazji popytam, o co chodzi ze zmianą umowy.

Problem o tyle, że ciężko się do nich dodzwonić, a ja czasem wolę pogadać, aniżeli pisać.


(...)
Jest trywialna. Firma hostingowa o tym wie i dlatego proponuje ugodę
(nowe warunki, może właśnie zaproponuje wykupienie osobnego IP?),
zamiast natychmiastowej blokady za spam

  Ops, nie tak.
  Z opisu wynika, że klient właśnie natknął się na mur.
  Znaczy na blokadę.
  Dopiero potem mu powiedzieli, że może dopłacić ;)

Dokładnie tak.
Przez wiele lat nie było problemu. Pierwsze zgłoszenie od klienta miałem 7.11.2013, czyli tydzień temu.


Pozwolę sobie dla jasności przekopiować to, co wisi w innej gałęzi tego wątku:

Jeszcze reasumując, dla uporządkowania informacji:
Ja (jako firma) mam wykupiony hosting (www, mail, my-Sql, DNS, itp) w firmie Supermedia. (ten pakiet: http://smhost.pl/?page=oserv )

Swoich klientów umieszczam na tymże hostingu, oferując im różne usługi, najczęściej mail i www.

Z firmą Supermedia współpracuję już od bodajże 1996 roku. Od strony technicznej nigdy nie było problemów wartych choćby wspomnienia. Przez te wszystkie lata poleciłem im już wielu klientów, czy to na łącze (jedna z pierwszych firm ciągnąca łącza stałe na długo przed SDI), czy na domeny, czy na usługi. Nadal zamierzam współpracować, tylko nie chcę, żeby na mnie moi klienci robili nagle nagonkę z ciupagami ;) jak ja nawet jeszcze nie wiem, o co chodzi ;)


Jeszcze co do "łatwości" migracji usług:

Fafnaście domen, na nich fafnaście serwisów PHP na bazach My-SQL, dziesiątki maili, setki aliasów, autorespondery. Niektóre konta mailowe są połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp) do monitoringu statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi witryn sklepów internetowych.

Pomijam już delegację propagację DNS-ów, ale też za zatrzymanie sklepów internetowych u moich klientów dłużej niż 123 sekundy mogę wyjść z bronami w plecach ;)
Naprawdę.

A czas propagacji liczy się w godzinach. Teoria mówi o max 24 godzinach, jednak czasami startowało mi już nawet po pół godzinie - zależy, na czyich DNS-ach się siedzi.


--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2013-11-15 01:51:36
Autor: Kviat
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 2013-11-15 00:01, Adam pisze:
W dniu 2013-11-14 22:59, Gotfryd Smolik news pisze:


Akurat będę zamawiał kolejne domeny, to przy okazji popytam, o co chodzi
ze zmianą umowy.

Dywersyfikacja usług :>
Pliki gdzie indziej, domeny gdzie indziej...
Pliki odtworzysz z kopii zapasowej. A jak zrobisz delegację domen i zmianę DNSów jak je trzymasz na tym samym serwerze, który właśnie padł (albo w tej samej firmie, która właśnie zablokowała ci dostęp do serwera za cośtam cośtam)?


Problem o tyle, że ciężko się do nich dodzwonić, a ja czasem wolę
pogadać, aniżeli pisać.

A wcześniej nie maiłeś problemu?
Dla mnie to pierwszy dzwonek alarmowy przed wyborem firmy hostingowej: ciężko się dodzwonić. W razie padaczki serwera świecisz oczami przed własnymi klientami, bo kompletnie nie wiesz co się dzieje przez kilka godzin.


Nadal zamierzam współpracować, tylko nie chcę,
żeby na mnie moi klienci robili nagle nagonkę z ciupagami ;) jak ja
nawet jeszcze nie wiem, o co chodzi ;)

Miałbyś dostęp do roota to byś sobie sam sprawdził. Ale tak to tylko w erze... ups... na własnym serwerze (choćby niezbyt drogiej wirtualce).


Jeszcze co do "łatwości" migracji usług:

Fafnaście domen, na nich fafnaście serwisów PHP na bazach My-SQL,
dziesiątki maili, setki aliasów, autorespondery. Niektóre konta mailowe
są połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp) do
monitoringu statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi witryn
sklepów internetowych.

(np.)DirectAdmin -> Klik -> kopia zapasowa. Albo wszystkie konta razem, albo każde konto osobno.
(np.)DirectAdmi -> Klik -> odtworzenie kont z kopii zapasowej.


Pomijam już delegację propagację DNS-ów, ale też za zatrzymanie sklepów
internetowych u moich klientów dłużej niż 123 sekundy mogę wyjść z
bronami w plecach ;)

No ale zaraz. Jeżeli masz takie wymogi to pisałem w poprzednim poście: masz nieadekwatną usługę do potrzeb.

Naprawdę.

A czas propagacji liczy się w godzinach. Teoria mówi o max 24 godzinach,
jednak czasami startowało mi już nawet po pół godzinie - zależy, na
czyich DNS-ach się siedzi.

Nawet najlepszym firmom zdarza się pad na dłużej niż 123 sekundy. Chcesz mieć *gwarancję* dostępu do serwisu, to musisz wyłożyć odpowiednią ilość gotówki :) Zwykłe konto resellera na hostingu współdzielonym tego nie zapewni. Tym bardziej, że większość ma tak skonstruowane regulaminy (nie bez powodu, overselling itp.), że pl.soc.prawo niewiele pomoże...

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2013-11-15 19:50:41
Autor: Gotfryd Smolik news
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
On Fri, 15 Nov 2013, Adam wrote:

Problem w tym, że limity zostały ustanowione w sposób niejawny (Supermedia
nie informowała o tym) w ciągu ostatniego miesiąca.

  Z tym się zgadzam.
  I to może być naruszenie umowy.

W Regulaminie nie ma limitów. Limity są w specyfikacji usług. Reszta - jak wyżej.

  Oczywiście.
  Plus fakt, że sankcja z regulaminu jest przewidziana po 7 (czy tam 5)
dniach od przekroczenia.

Ja mam wykupione:
http://smhost.pl/?page=oserv

  I tego nie podważam.
  Zwracałem uwagę, że limit wcale nie musi być w regulaminie.

Akurat będę zamawiał kolejne domeny, to przy okazji popytam, o co chodzi ze zmianą umowy.

  Słusznie :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-11-15 01:30:00
Autor: Kviat
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 2013-11-14 22:59, Gotfryd Smolik news pisze:
On Thu, 14 Nov 2013, Kviat wrote:
O to to.

  Właśnie. Wskazywałem na stonę zupełnie ortogonalną od rozstrząsania
przyczyn, dla których tak robią :)

Zapomniałem na chwilę, że (prawie)zawsze piszesz na okrętkę i jeszcze dodatkowo gmatwasz. Ciężko się czyta Twoje posty... :)

Jest trywialna. Firma hostingowa o tym wie i dlatego proponuje ugodę
(nowe warunki, może właśnie zaproponuje wykupienie osobnego IP?),
zamiast natychmiastowej blokady za spam

  Ops, nie tak.
  Z opisu wynika, że klient właśnie natknął się na mur.
  Znaczy na blokadę.
  Dopiero potem mu powiedzieli, że może dopłacić ;)

Znaczy chciał przyoszczędzić. Wykupił usługę nieadekwatną do wymagań i potrzeb swoich klientów.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2013-11-18 09:43:37
Autor: Gotfryd Smolik news
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
On Fri, 15 Nov 2013, Kviat wrote:

W dniu 2013-11-14 22:59, Gotfryd Smolik news pisze:
  Ops, nie tak.
  Z opisu wynika, że klient właśnie natknął się na mur.
  Znaczy na blokadę.
  Dopiero potem mu powiedzieli, że może dopłacić ;)

Znaczy chciał przyoszczędzić.
Wykupił usługę nieadekwatną do wymagań i potrzeb swoich klientów.

  Z grubsza biorąc.
  Tyle, że "to nie jego wina", bo formalna specyfikacja usługi
nie przewidywała takiego limitu, jaki próbują mu TERAZ (kiedy
usługa już jest użyciu) narzucić.

pzdr, Gotfryd

Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona