Data: 2013-11-11 23:10:35 | |
Autor: Adam | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
Witajcie.
Taka sytuacja: W firmie Supermedia jest wykupiony pakiet "Virtual Server". Siedzi tam kilka domen różnych moich klientów. Każda z tych firm ma swoje domeny typu firma.pl lub firma.com.pl Jedna z firm to hurtownia. W pewnym momencie przestały wychodzić maile. Napisałem maila do Supermediów z opisem problemu: _____________________________________ Thunderbird, wiele adresów w polu "Kopia Ukryta". Problem jak w załączniku. Co ciekawe, Thunderbird pokazuje "zdrowe" adresy. Jeszcze ok. miesiąc temu nie było problemu. Ki diabeł? _____________________________________ i dostałem odpowiedź: _____________________________________ Witam W związku z coraz częstszym wykorzystywaniem kont pocztowych na usłudze SMHOST do rozsyłania spamu. W wyniku czego nasze serwery pocztowe trafiają na czarne/spam listy i są blokowane na serwerach pocztowych odbiorców - uniemożliwiając wysyłkę wiadomości pozostałym użytkownikom poczty. Wdrożony został mechanizm limitowania ilości wysyłanych wiadomości z jednego konta pocztowego, w danym okresie czasu. Mechanizm ten ma na celu ograniczenie w sposób automatyczny tego typu naruszeń. Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione są następująco: - max 10 wiadomości przez 10 sekund - max 100 wiadomości przez 5 min. - max 500 wiadomości przez 1 godz. _____________________________________ Zdziwiło mnie to, więc następny mail: _________________________________ Dzięki za odpowiedź. Klient, u którego problem wystąpił (xxxxxxxx.com.pl) to hurtownia, obsługująca wielu odbiorców, wyłącznie hurtowych, w tym zagranicznych. Jest kilkudziesięciu "dużych" dostawców, robiących ograniczone czasowo (czasem do 1 dnia) promocje. Zaczynają się też tzw. "zatowarowania przedsezonowe". Stąd też dla niekórych odbiorców jest konieczność wysłania mailem ofert. Może to być nawet kilka ofert dziennie (nie można w jednym mailu łączyć kilku ofert). Klienci miewają po kilka maili (np. oddziały terenowe), stąd też baza maili to kilka tysięcy adresów. Klienci chcą i potrzebują te oferty - muszą być one dostarczone w określonym przez dostawców czasie. Niebawem oferty mogą zacząć wysyłać także inni moi klienci (np. yyyyyy, zzzzzzzzz). Stąd też limitowanie wiadomości na kontach komercyjnych jest niedopuszczalne. Proszę o wyłączenie limitów dla wskazanych kont. _____________________________________ Kolejna odpowiedź Supermediów: _____________________________________ Dzień dobry, Zapewne intencją Państwa działań nie jest rozsyłanie spamu czy po prostu szkodzenie firmie Supermedia. Niestety masowa wysyłka maili może być tak postrzegana. To zaś może skutkować naruszeniem poniższego regulaminu usługi SMHost. "5.3. SUPERMEDIA zastrzega sobie prawo do rozwiązania współpracy, jeżeli konto wykorzystywane jest niezgodnie ze swoim przeznaczeniem, w szczególności, jeżeli jego użytkownik, wysyła spam do innych użytkowników sieci, działa na szkodę SUPERMEDIA lub konto używane jest do celów niezgodnych z polskim prawem. Rozwiązanie umowy pociąga za sobą przepadek całości wniesionej opłaty abonamentowej." Jeśli chcą Państwo poznać ofertę, która sprosta Państwa potrzebom to proszę o kontakt z naszym Działem Handlowym pod adresem info@supermedia.pl. _____________________________________ Pytanie mam takie: Klienci chcą i potrzebują maili (jak to pisałem). Czy dostawca ma możliwość blokowania komercyjnych skrzynek pocztowych na podstawie *wydawania* *się* ? Czy oni tam mają wróżki? ;) Piszą w swoim regulaminie o działaniu na szkodę Supermediów. Ale blokując maile, działają tym samym na szkodę mojego klienta. On bierze towar "przedsezonowy" (są to ilości liczone w dziesiątkach palet, drogi towar) i musi ten towar szybko dostarczyć do swoich klientów. Indywidualne oferty i arkusze zamówień *muszą* przejść przez maile, tam i z powrotem. Uniemożliwienie korespondencji mailowej może skutkować niemożnością sprzedania towaru, więc bardzo znacznymi stratami. Pełna wersja Regulaminu Supermediów: http://smhost.pl/pub/files/Regulamin_uslug_SM_Host.pdf Trzej z moich klientów to sklepy internetowe (na razie rozwijające się), które też będą wysyłać mailing do swoich klientów. Co można w powyższej sytuacji zrobić? Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in. zamknięciem istniejących kont pocztowych i ich ponownym kreowaniem u nowego dostawcy, przerzucaniem serwisów www, przerzucaniem (a czasem migracją) baz danych, itd. -- Pozdrawiam. Adam. |
|
Data: 2013-11-11 20:39:55 | |
Autor: witek | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
Adam wrote:
Witajcie. znalezzc sobie dostawce, któremu jeszcze nie odbiło prosto w centralę. Tyle możesz. |
|
Data: 2013-11-12 08:16:26 | |
Autor: WOJO | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione sąOsobiście uważam te limity za wystarczające, nawet do mailingu. Co można w powyższej sytuacji zrobić?Dostosować się do wymagań stawianych przez dostawcę lub szukać innego i... Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in. zamknięciem istniejących kont pocztowych i ich ponownym kreowaniem u nowego dostawcy, przerzucaniem serwisów www, przerzucaniem (a czasem migracją) baz danych, itd.....zatrudnić informatyka, dla którego ten problem jest trywialny. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2013-11-12 08:31:33 | |
Autor: sqlwiel | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
W dniu 2013-11-12 08:16, WOJO pisze:
Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione sąOsobiście uważam te limity za wystarczające, nawet do mailingu. No - to jest *TWOJE* zdanie. 500/godz to przecież detal. Wiem, można sobie tak ustawić automat, żeby te parę tysięcy mejli rozkładał równomiernie w rozsądnym czasie, ale dnia może braknąć. Z kolei - u mnie jest ustawiony jakiś zaufany dostarczyciel blacklist-ów (nie chce mi się sprawdzać co tam admin nawywijał i który to dostarczyciel), na którym co jakiś czas pojawia się gmail jako dostarczyciel spamu i miewam z tym problemy, bo mejle od gmail są odbijane. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2013-11-12 08:43:44 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
W dniu 12.11.2013 08:31, sqlwiel pisze:
\ Z kolei - u mnie jest ustawiony jakiś zaufany dostarczyciel blacklist-ów No i prawidłowo. Przecież gównomail to straszni spamerzy. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-11-13 13:27:44 | |
Autor: CPL | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:l5sm7g$g04> No i prawidłowo. Przecież gównomail to straszni spamerzy. Serio? Przez 10 lat ani jednego spamu z gmail nie dostałem ... |
|
Data: 2013-11-13 13:44:36 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
W dniu 13.11.2013 13:27, CPL pisze:
W usenecie pełno syfu z gównomaila - znowu grasuje ten od podręczników, a oni zgłoszenia olewają. I jeszcze te bandy lamerów niepotrafiących poprawnie kodować, cytować ani nawet zawijać wierszy. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-11-12 10:26:43 | |
Autor: Adam | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
W dniu 2013-11-12 08:16, WOJO pisze:
Dobrze napisałeś: osobiście ;)Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione sąOsobiście uważam te limity za wystarczające, nawet do mailingu. Ale gdybyś musiał po południu wysłać kilka tysięcy maili i rano mieć już zamówienia, to chyba byś zmienił zdanie ;) Nie chodzi tu wprost o dostosowanie się do dostawcy.Co można w powyższej sytuacji zrobić?Dostosować się do wymagań stawianych przez dostawcę lub szukać innego i... Problem jest: Na jakiej podstawie dostawca może blokować maile wychodzące? Na co się powoływać? Przypominam, że piszemy na grupie pl.soc.prawo Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in....zatrudnić informatyka, dla którego ten problem jest trywialny. Wiesz, o czym mówisz? Fafnaście domen, na nich fafnaście serwisów PHP na bazach My-SQL, dziesiątki maili, setki aliasów, autorespondery. Niektóre konta mailowe są połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp) do monitoringu statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi witryn sklepów internetowych. Nadal wiesz, o co chodzi??? -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2013-11-12 11:33:09 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
W dniu 12.11.2013 10:26, Adam pisze:
Dobrze napisałeś: osobiście ;) Nie miałeś osobnego IP na te swoje serwery? Wtedy w najgorszym przypadku zablokowane będzie tylko to IP i reszcie usług Supermediów to nie szkodzi. Nie chodzi tu wprost o dostosowanie się do dostawcy.Co można w powyższej sytuacji zrobić?Dostosować się do wymagań stawianych przez dostawcę lub szukać innego Powołał się na regulamin będący integralną częścią umowy. Dość mętny. Pewnie trzeba renegocjować umowę, bo dron z dezinfolinii nie może zrobić nic ponad procedurę narzuconą mu z góry. Przypominam, że piszemy na grupie pl.soc.prawo Oczywiście możesz pozywać usługodawcę, ale zastanów się czy łatwiej będzie ci kopać się w sądzie, czy zmienić usługodawcę? Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in....zatrudnić informatyka, dla którego ten problem jest trywialny. Konta pocztowe "podłączone" do fizycznych urządzeń? Czy może masz na myśli swoje wirtualne serwery podłączone przez wirtualne porty do fizycznych urządzeń? Generalnie temat brzmi ciekawie :) -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-11-12 14:27:50 | |
Autor: WOJO | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
Wiesz, o czym mówisz? Mam w zwyczaju wiedzieć na jaki temat się wypowiadam i rzadko kiedy popuszczam wodze fantazji ;) Przecież temat nie powstał wczoraj, a z przytoczonej korespondencji wynika, że już od jakiegoś czasu z tym walczycie. Trafiacie na blacklisty z jakiegoś konkretnego powodu. Automaty raczej tego nie robią, a ludzie, którym może nie odpowiadać treść/ilość/forma korespondencji. I jeszcze jedno, do sprawdzenia, że dana domena rozsyła zbyt dużo spamu/mailingu nie jest wymagana szklana kula i wróżka, a myślący admin, który wdroży logowanie ruchu na konkretnych portach dla poszczególnych hostów. Nie wiem, jaki ruch generujecie, ale albo dostosujecie się do regulaminu tejże firmy, albo czas zacząć myśleć o uniezależnieniu się od firmy hostingowej i samemu na dobrym łączu postawić serwer z obsługą wymaganych usług. Oczywiście po pewnym czasie problem znowu powróci w innej postaci (maile nie będą dochodzić), ale tym razem to już sami będziecie musieli sobie poradzić i nikt Wam nie będzie narzucał swoich regulaminów. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2013-11-12 15:52:42 | |
Autor: Adam | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
W dniu 2013-11-12 14:27, WOJO pisze:
Wiesz, o czym mówisz? Chwali się to :) Zwłaszcza w aspekcie "dzieci neostrady" piszących gdzie popadnie i co popadnie. Przecież temat nie powstał wczoraj, a z przytoczonej korespondencji Temat powstał 7 listopada. U klienta specjalne promocje nie są codziennie, raczej kilka razy w roku. Trafiacie na blacklisty z jakiegoś konkretnego powodu. Automaty raczej Nie my (albo raczej moi klienci) trafiają, tylko dostawca serwerów pocztowych - Supermedia. I jeszcze jedno, do sprawdzenia, że dana domena rozsyła zbyt dużo Żadna z domen przeze mnie zarządzanych nie wysyła spamu - przynajmniej taką mam nadzieję ;) No, chyba, że ktoś wycina mi logi ;) Nie wiem, jaki ruch generujecie, ale albo dostosujecie się do regulaminu Niewielki ruch. W dni "normalne" miewam w sumie (od opisywanego klienta) statystycznie kilkanaście maili. Od pozostałych klientów rzadko sprawdzam, ale są to ilości od kilkunastu do ok. 50 dla każdej z domen. Nie są to też wielkie maile (aczkolwiek są pisane w HTML-u, mało kto "umie pisać w TXT), gdyż jest też ograniczenie pojedynczego maila do 20MB. Wg maila od Supermediów problem dotyczy ich (tj. "Supermediowych") serwerów mailowych. Problem tkwi w tym (w pewnym uproszczeniu), że blacklisty blokują IP, w związku z tym może zostać zablokowany cały ruch wychodzący z serwerów SMTP od Supermediów, w tym także maile moich klientów - gdyż blokady działają na podstawie IP a nie domeny. Niestety, jest dużo trojanów czy innego robactwa, przechwytującego hasła do maili - stąd też w sposób nieświadomy dla użytkownika "coś" rozsyła maile z jego konta. Oczywiście po pewnym czasie problem znowu powróci w innej postaci (maile Czyli najlepiej chyba (przynajmniej na chwilę obecną) postawić sobie serwerek tylko dla SMTP dla tego klienta (i ewentualnie następnych, którzy mi zgłoszą podobny problem). Serwery POP3 mogą zostać dotychczasowe, czyli na Supermediach. Teraz tylko muszę znaleźć jakiś mniej obciążony serwer z łączem przynajmniej 10Mb i postawić na nim jakiegoś Hamstera czy cuś. Może nawet u tego "problematycznego" klienta w sieci lokalnej - nie będzie niepotrzebnych transferów po Necie. Jeszcze reasumując, dla uporządkowania informacji: Ja (jako firma) mam wykupiony hosting (www, mail, my-Sql, DNS, itp) w firmie Supermedia. Swoich klientów umieszczam na tymże hostingu, oferując im różne usługi, najczęściej mail i www. Z firmą Supermedia współpracuję już od bodajże 1996 roku. Od strony technicznej nigdy nie było problemów wartych choćby wspomnienia. Przez te wszystkie lata poleciłem im już wielu klientów, czy to na łącze (jedna z pierwszych firm ciągnąca łącza stałe na długo przed SDI), czy na domeny, czy na usługi. Nadal zamierzam współpracować, tylko nie chcę, żeby na mnie moi klienci robili nagle nagonkę z ciupagami ;) jak ja nawet jeszcze nie wiem, o co chodzi ;) -- Pozdrawiam. Adam. |
|
Data: 2013-11-12 16:37:14 | |
Autor: WOJO | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
Wg maila od Supermediów problem dotyczy ich (tj. "Supermediowych") serwerów mailowych.I dlatego transmisja powinna odbywać się albo po tls albo po ssl, a po takiej informacji, że coś rozsyła z danego konta (zdarza się), pierwszą rzeczą jest zmiana hasła do konta. Czyli najlepiej chyba (przynajmniej na chwilę obecną) postawić sobie serwerek tylko dla SMTP dla tego klienta (i ewentualnie następnych, którzy mi zgłoszą podobny problem). Serwery POP3 mogą zostać dotychczasowe, czyli na Supermediach.Czy najlepiej, to nie jestem pewien - kiedyś chyba to będzie jedyne rozwiązanie. W tej chwili masz rozwiązanie dla leniwców. Jak coś pierdzielnie, to myśli o tym ktoś inny. W proponowanym przez Ciebie rozwiązaniu będziesz miał więcej roboty, ale myślę, że i satysfakcji, o zysku nie wspominając. Nadal zamierzam współpracować, tylko nie chcę, żeby na mnie moi klienci robili nagle nagonkę z ciupagami ;) jak ja nawet jeszcze nie wiem, o co chodzi ;)I tu jest problem. Musisz się dowiedzieć o większą ilość szczegółów i uświadomić własnych klientów. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2013-11-12 18:50:10 | |
Autor: andromeda | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
Nie wiem, jaki ruch generujecie, ale albo dostosujecie siÄ do regulaminu JeĹźeli macie dobre ĹÄ cze (ze staĹymi IP), przyzwoity komputer ktĂłry jest w stanie obsĹuĹźyÄ serwer poczty+antywirus (obciÄ Ĺźa system), dla dobrego administratora jest to do zrobienia powiedzmy w ciÄ gu 6 godzin. JeĹźeli wysyĹacie pocztÄ w duĹźych iloĹciach to problem moĹźe wrĂłciÄ, a odkrÄcanie z czarnych list nie jest juĹź proste (co najmniej 1 dzieĹ na wykreĹlenie z takiej listy). Pozdrawiam -- |
|
Data: 2013-11-12 08:47:13 | |
Autor: Maciek | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
W dniu 2013-11-11 23:10, Adam pisze:
Taka sytuacja:[ ... ] Co można w powyższej sytuacji zrobić?1. Przyzwyczaić się. 2. Zmienić dostawcę. 3. Skonfigurować własny serwer pocztowy. -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2013-11-12 15:23:14 | |
Autor: anacron | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
W dniu 11.11.2013 23:10, Adam pisze:
W firmie Supermedia jest wykupiony pakiet "Virtual Server". Siedzi tam Zmienić dostawcę usług. To się nazywa wolny rynek. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-11-13 11:04:32 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
On Mon, 11 Nov 2013, Adam wrote:
W firmie Supermedia jest wykupiony pakiet "Virtual Server". W sumie jest jeszcze jeden element, nie poruszony w wątku: Jedna z firm to hurtownia. W pewnym momencie przestały wychodzić maile.[...] i dostałem odpowiedź:[...] Jeśli chcą Państwo poznać ofertę, która sprosta Państwa potrzebom Ototo. Najwyraźniej chcą "więcej" :> Oczywiście, mi się nie zgadza, że naciągnęli regulamin przyjęciem "zasad" w postaci limitów, jak rozumiem nie ujawnionych w momencie podpisywania umowy? Bo w treści którą podałeś poniżej: Pełna wersja Regulaminu Supermediów: Jest zapisek: " W przypadku przekroczenia, w trakcie opłaconego okresu abonamentowego, wielkoci limitu ruchu z i do sieci Internet, określonego w specyfikacji konta lub pakietu" Inna sprawa, że sankcją jest odcięcie po 7 dniach, a nie odcięcie tak wot. Rzecz jasna, zgadzam się, że nijak ma się to do samowolnego uznawania wysyłanych ofert za spam. Formalnie mogłoby jednak być powodem ustalenia "limitu" (innego niż rozmiar łączny przesłanych danych). ALE: Co można w powyższej sytuacji zrobić? Mi wychodzi, że oprócz wymienionej już w postach zmiany dostawcy oraz oczywistego pozwania Supermedia, onoż Supermedia proponuje wersję trzecią: inną umowę :> Klient dopłaci, to się okaże, że kwalifikacją do uznawania spamu nie będzie liczba wysłanych maili, lecz faktyczne skargi odbiorców :> Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, Pewnie dlatego patrz wyżej. Podsumowując: Primo, sądzenie się go nie urządza, bo chce mieć "już". Secundo, zmiana dostawcy go nie urządza, bo patrz wyżej, sam wie. Tertio, jak klient chce płacić więcej, należy mu to umożliwić, wszak cenimy klienta, znaczy trzeba mu wskazać drzwi do działu handlowego i podać numer konta ;) Co innego klient bez krawata któremu nie zależy, bo taki mógłby iść do sądu ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-11-14 22:19:59 | |
Autor: Kviat | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
W dniu 2013-11-13 11:04, Gotfryd Smolik news pisze:
On Mon, 11 Nov 2013, Adam wrote: Możliwe, ale niekoniecznie dlatego, że chcą dodatkowo zarobić, ale dlatego, że nie chcą stracić klienta (innych klientów?). O tym dalej. Oczywiście, mi się nie zgadza, że naciągnęli regulamin przyjęciem Ale czym innym jest przekroczenie limitów, a czym innym wysyłanie spamu, który w tym limicie się mieści. Nie chce mi się czytać ich regulaminu, ale ograniczenie ruchu może wynikać nie z przekroczenia limitów, lecz właśnie w celu ograniczenia spamu. Inna sprawa, że sankcją jest odcięcie po 7 dniach, a nie No i właśnie. Pytanie brzmi: kto uznaje wysyłane oferty za spam? Przecież nie firma hostingowa do której należy serwer wysyłający spam. To czy przesyłka zawiera spam czy nie decyduje *odbiorca* i to on (albo admin serwera odbiorcy) zgłasza taką korespondencję na blacklisty. Przecież to nie wina firmy hostingowej, że ląduje na blacklistach tylko *wina klienta* firmy hostingowej, który ten spam wysyła, a ściślej jest to "wina" tych odbiorców co takie maile zgłaszają jako spam. I tak dobrze, że w ogóle reagują. Są takie firmy hostingowe, które permanentnie mają na to wylane. Klient płaci to sobie może rozsyłać co chce. I permanentnie wiszą na blacklistach. Ilość klientów których mają sprawia, że mogą sobie na to pozwolić. Przy pewnej masie to staje się problemem (sic!) odbiorców. Co można w powyższej sytuacji zrobić? I słusznie. (Zgaduję) Klient wykupił pewnie hosting współdzielony z opcją ressellera (może tworzyć podkonta dla swoich klientów). Takich kont resellerskich na tej maszynie pewnie jest wiele i do tego wszystko stoi pod jednym IP. Firma hostingowa wprowadzając takie limity chroni innych swoich klientów siedzących na tym IP. Co ważne, za spam nie zablokowała konta natychmiast (stały, długoletni klient?), tylko proponuje rozwiązanie polubowne: zmianę umowy (jak rozumiem zmianę pakietu). Odpowiedzi już padły: 1) Własny serwer, jeżeli nie dedykowany to przynajmniej virtualka - koniecznie z przypisanym własnym IP (lub wieloma IP dla każdego "podklienta" osobne - tam klient może sobie wprowadzać sam limity dla swoich "podklientów" jakie chce (oczywiście w ramach wykupionych zasobów) 2) Tańsze rozwiązanie, nadal na hostingu wspódzielonym: a) wykupić osobne IP dla siebie jako resellera i podpiąć pod niego swoich klientów b) wykupić dla swoich klientów IP (dla każdego osobny) Osobne IP dla każdego ze swoich "podklientów" ma taką zaletę, że możesz bardzo łatwo zidentyfikować, który z tych twoich "podklinetów" jest zgłaszany przez odbiorców jako spamer i tylko jemu konkretnie ograniczyć ruch lub przeprowadzić szkolenie czy inną pogadankę na temat weryfikacji (i legalności?) posiadanych baz adresowych. Klient dopłaci, to się okaże, że kwalifikacją do uznawania spamu O to to. I skargi innych klientów firmy hostingowej, którzy "siedzą" na tym samym, blokowanym IP.
Jest trywialna. Firma hostingowa o tym wie i dlatego proponuje ugodę (nowe warunki, może właśnie zaproponuje wykupienie osobnego IP?), zamiast natychmiastowej blokady za spam, co jest zwykle równoznaczne z utratą (stałego, wieloletniego?) klienta. Pozdrawiam Piotr |
|
Data: 2013-11-14 22:41:30 | |
Autor: Liwiusz | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
W dniu 2013-11-14 22:19, Kviat pisze:
Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, Z ciekawości spytam - w jaki sposób jest trywialna? Pliki z ftp, bazy sql, maile - można jakoś szybko i "bezboleśnie" przenieść? -- Liwiusz |
|
Data: 2013-11-15 01:22:49 | |
Autor: Kviat | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
W dniu 2013-11-14 22:41, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-11-14 22:19, Kviat pisze: Zdefiniuj "szybko" i "bezboleśnie" :) Ogólnie tak. Pod warunkiem, że wykupiony hosting (źródłowy i docelowy) jest sensowny, a nie u szwagra w garażu (z całym szacunkiem dla przysłowiowego szwagra, który może też być sensowny :)). Pozdrawiam Piotr |
|
Data: 2013-11-14 22:56:14 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
W dniu 14.11.2013 22:19, Kviat pisze:
Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, Trywialna... No, może nie tyle trywialna ile technicznie prosta ale nieco upierdliwa i czasochłonna ;) Nie jest to coś, co "się zrobi" automatycznie (chyba że ktoś wcześniej sobie na te okazję przygotował stosowny skrypt. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2013-11-15 01:17:56 | |
Autor: Kviat | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
W dniu 2013-11-14 22:56, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 14.11.2013 22:19, Kviat pisze: No może trochę przesadziłem... ;) Nie jest to coś, co "się zrobi" automatycznie (chyba że ktoś wcześniej No prawie automatycznie ;) Większość szanujących się hostingów umożliwia swoim resellerom ustawienie częstości (i miejsca docelowego) na tworzenie kopii zapasowych kont swoich "podklientów". Ustawiasz, że raz dziennie (najlepiej w godzinach najmniejszego obciążenia serwera) kopie będą się zrzucały na zewnętrzny serwer po ftp. I już. A jak to ftp jest na innym serwerze i do tego w innej firmie hostingowej to pełnia szczęścia. W razie nagłej blokady konta (z dowolnej przyczyny) i braku dostępu do kont "podklientów" możemy przywrócić kopie zapasowe w najgorszym przypadku sprzed 24 godzin, bo każda szanująca się firma hostingowa udostępnia swoim resellerom narzędzia do wczytywania kopii zapasowych... również z zewnętrznego ftp. No oczywiście operacja nie jest trywialna w tym sensie, że faktycznie trochę zamieszania jest z DNSami i czasem ich odświeżenia. Ale co za różnica czy się DNSy odświeżają czy czekamy aż (łaskawie) firma hostingowa serwer odblokuje? Na jedno chyba wychodzi - przez kilka godzin coś nie działa. Pozdrawiam Piotr |
|
Data: 2013-11-14 22:59:17 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
On Thu, 14 Nov 2013, Kviat wrote:
Ale czym innym jest przekroczenie limitów, a czym innym wysyłanie spamu, Kiedy oni powołali się na LIMITY właśnie. Limity określone w sztukach maile per okresy czasu. Nie chce mi się czytać ich regulaminu Toć przytoczyłem - jest mowa o limitach przypisanych do konkretnej usługi? Jest. Na sztuki maili. Kto powiedział, że "ruch" mierzyć należy liczbą przesłanych bajtów? :) nie z przekroczenia limitów, lecz właśnie w celu ograniczenia spamu. Kiedy CEL jest sprawą odrębną od ŚRODKÓW :) Inna sprawa, że sankcją jest odcięcie po 7 dniach, a nie Numer polega na tym, że podali limity (w mailach per okresy czasu) oraz powołali się w regulaminie na "specyfikację usługi". Nie wiem jaką specyfikację ma zainteresowany w umowie, ale jeśli zawiera ona zapis "limitów maili", to w sumie jedyne naruszenie regulaminu przez operatora wynika z natychmiastowego ocięcia. Zauważ - cały mój post wziął się właśnie z tego, że wskazywałem, iż to nie "spamowanie luzem" może stanowić formalną podstawę do hm... sankcji, lecz "przekroczenie limitów"! Przecież nie firma hostingowa do której należy serwer wysyłający spam. To czy przesyłka zawiera spam czy nie decyduje *odbiorca* Tylko o ile strony nie umówiły się, że "w rozumieniu regulaminu za spam uznaje się wysyłanie więcej niż 5 maili w sekundę i więcej niż 200 maili w godzinę" :D Mi wychodzi, że oprócz wymienionej już w postach zmiany dostawcy No to tyle. Do tego zmierzałem - w innej umowie nie będzie "limitu maili wysyłanych w jednostce czasu". Będzie spam rozumiany powszechnie, czyli ten zgłaszany przez niezadowolonych odbiorców i już. Odpowiedzi już padły: No i podsumowywałem: te "własny serwer" nie były przedmiotem listu od Supermedii. Zwróciłem uwagę jedynie na to, że *ONI* proponują konkretne rozwiązanie, w postaci zgłoszenia się do ichniego działu handlowego i juz. Nic więcej :) Bez wnikania DLACZEGO. W sumie ani mnie ani zainteresowanego niekoniecznie interesuje powód, dla którego ustawili "limit wysyłek" - jest to jest, albo akceptujemy albo nie. Bez względu na fakt, że *prawdopodobnym* powodem jest, że dla tanich kont nie oplaca się rozsądzanie sporów o spam. Stawiają barierę wstępną która typowych spamerów odsiewa, a że przy okazji odsiewa niespamerów... no to przyjdą i zapłacą więcej ;) Klient dopłaci, to się okaże, że kwalifikacją do uznawania spamu Właśnie. Wskazywałem na stonę zupełnie ortogonalną od rozstrząsania przyczyn, dla których tak robią :) Jest trywialna. Firma hostingowa o tym wie i dlatego proponuje ugodę (nowe warunki, może właśnie zaproponuje wykupienie osobnego IP?), zamiast natychmiastowej blokady za spam Ops, nie tak. Z opisu wynika, że klient właśnie natknął się na mur. Znaczy na blokadę. Dopiero potem mu powiedzieli, że może dopłacić ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-11-15 00:01:05 | |
Autor: Adam | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
W dniu 2013-11-14 22:59, Gotfryd Smolik news pisze:
On Thu, 14 Nov 2013, Kviat wrote: Problem w tym, że limity zostały ustanowione w sposób niejawny (Supermedia nie informowała o tym) w ciągu ostatniego miesiąca. Regulamin nie definiuje spamu ani nie precyzuje limitów maili ilościowo. Jedynie mówi o ruchu jako takim - który jest wykorzystywany maksymalnie w kilku procentach. Nie chce mi się czytać ich regulaminu W Regulaminie nie ma limitów. Limity są w specyfikacji usług. Reszta - jak wyżej. Ja mam wykupione: http://smhost.pl/?page=oserv (...) Jak wyżej.
Akurat będę zamawiał kolejne domeny, to przy okazji popytam, o co chodzi ze zmianą umowy. Problem o tyle, że ciężko się do nich dodzwonić, a ja czasem wolę pogadać, aniżeli pisać. (...) Dokładnie tak. Przez wiele lat nie było problemu. Pierwsze zgłoszenie od klienta miałem 7.11.2013, czyli tydzień temu. Pozwolę sobie dla jasności przekopiować to, co wisi w innej gałęzi tego wątku: Jeszcze reasumując, dla uporządkowania informacji: Ja (jako firma) mam wykupiony hosting (www, mail, my-Sql, DNS, itp) w firmie Supermedia. (ten pakiet: http://smhost.pl/?page=oserv ) Swoich klientów umieszczam na tymże hostingu, oferując im różne usługi, najczęściej mail i www. Z firmą Supermedia współpracuję już od bodajże 1996 roku. Od strony technicznej nigdy nie było problemów wartych choćby wspomnienia. Przez te wszystkie lata poleciłem im już wielu klientów, czy to na łącze (jedna z pierwszych firm ciągnąca łącza stałe na długo przed SDI), czy na domeny, czy na usługi. Nadal zamierzam współpracować, tylko nie chcę, żeby na mnie moi klienci robili nagle nagonkę z ciupagami ;) jak ja nawet jeszcze nie wiem, o co chodzi ;) Jeszcze co do "łatwości" migracji usług: Fafnaście domen, na nich fafnaście serwisów PHP na bazach My-SQL, dziesiątki maili, setki aliasów, autorespondery. Niektóre konta mailowe są połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp) do monitoringu statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi witryn sklepów internetowych. Pomijam już delegację propagację DNS-ów, ale też za zatrzymanie sklepów internetowych u moich klientów dłużej niż 123 sekundy mogę wyjść z bronami w plecach ;) Naprawdę. A czas propagacji liczy się w godzinach. Teoria mówi o max 24 godzinach, jednak czasami startowało mi już nawet po pół godzinie - zależy, na czyich DNS-ach się siedzi. -- Pozdrawiam. Adam. |
|
Data: 2013-11-15 01:51:36 | |
Autor: Kviat | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
W dniu 2013-11-15 00:01, Adam pisze:
W dniu 2013-11-14 22:59, Gotfryd Smolik news pisze:
Dywersyfikacja usług :> Pliki gdzie indziej, domeny gdzie indziej... Pliki odtworzysz z kopii zapasowej. A jak zrobisz delegację domen i zmianę DNSów jak je trzymasz na tym samym serwerze, który właśnie padł (albo w tej samej firmie, która właśnie zablokowała ci dostęp do serwera za cośtam cośtam)?
A wcześniej nie maiłeś problemu? Dla mnie to pierwszy dzwonek alarmowy przed wyborem firmy hostingowej: ciężko się dodzwonić. W razie padaczki serwera świecisz oczami przed własnymi klientami, bo kompletnie nie wiesz co się dzieje przez kilka godzin. Nadal zamierzam współpracować, tylko nie chcę, Miałbyś dostęp do roota to byś sobie sam sprawdził. Ale tak to tylko w erze... ups... na własnym serwerze (choćby niezbyt drogiej wirtualce).
(np.)DirectAdmin -> Klik -> kopia zapasowa. Albo wszystkie konta razem, albo każde konto osobno. (np.)DirectAdmi -> Klik -> odtworzenie kont z kopii zapasowej.
No ale zaraz. Jeżeli masz takie wymogi to pisałem w poprzednim poście: masz nieadekwatną usługę do potrzeb. Naprawdę. Nawet najlepszym firmom zdarza się pad na dłużej niż 123 sekundy. Chcesz mieć *gwarancję* dostępu do serwisu, to musisz wyłożyć odpowiednią ilość gotówki :) Zwykłe konto resellera na hostingu współdzielonym tego nie zapewni. Tym bardziej, że większość ma tak skonstruowane regulaminy (nie bez powodu, overselling itp.), że pl.soc.prawo niewiele pomoże... Pozdrawiam Piotr |
|
Data: 2013-11-15 19:50:41 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
On Fri, 15 Nov 2013, Adam wrote:
Problem w tym, że limity zostały ustanowione w sposób niejawny (Supermedia Z tym się zgadzam. I to może być naruszenie umowy. W Regulaminie nie ma limitów. Limity są w specyfikacji usług. Reszta - jak wyżej. Oczywiście. Plus fakt, że sankcja z regulaminu jest przewidziana po 7 (czy tam 5) dniach od przekroczenia. Ja mam wykupione: I tego nie podważam. Zwracałem uwagę, że limit wcale nie musi być w regulaminie. Akurat będę zamawiał kolejne domeny, to przy okazji popytam, o co chodzi ze zmianą umowy. Słusznie :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-11-15 01:30:00 | |
Autor: Kviat | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
W dniu 2013-11-14 22:59, Gotfryd Smolik news pisze:
On Thu, 14 Nov 2013, Kviat wrote: Zapomniałem na chwilę, że (prawie)zawsze piszesz na okrętkę i jeszcze dodatkowo gmatwasz. Ciężko się czyta Twoje posty... :) Jest trywialna. Firma hostingowa o tym wie i dlatego proponuje ugodę Znaczy chciał przyoszczędzić. Wykupił usługę nieadekwatną do wymagań i potrzeb swoich klientów. Pozdrawiam Piotr |
|
Data: 2013-11-18 09:43:37 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? | |
On Fri, 15 Nov 2013, Kviat wrote:
W dniu 2013-11-14 22:59, Gotfryd Smolik news pisze: Z grubsza biorąc. Tyle, że "to nie jego wina", bo formalna specyfikacja usługi nie przewidywała takiego limitu, jaki próbują mu TERAZ (kiedy usługa już jest użyciu) narzucić. pzdr, Gotfryd |
|