Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?

Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?

Data: 2013-11-11 20:39:55
Autor: witek
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Adam wrote:
Witajcie.

Taka sytuacja:
W firmie Supermedia jest wykupiony pakiet "Virtual Server". Siedzi tam
kilka domen różnych moich klientów. Każda z tych firm ma swoje domeny
typu firma.pl lub firma.com.pl

Jedna z firm to hurtownia. W pewnym momencie przestały wychodzić maile.

Napisałem maila do Supermediów z opisem problemu:

_____________________________________
Thunderbird, wiele adresów w polu "Kopia Ukryta".
Problem jak w załączniku. Co ciekawe, Thunderbird pokazuje "zdrowe" adresy.

Jeszcze ok. miesiąc temu nie było problemu.

Ki diabeł?
_____________________________________



i dostałem odpowiedź:
_____________________________________
Witam

W związku z coraz częstszym wykorzystywaniem kont pocztowych na usłudze
SMHOST do rozsyłania spamu. W wyniku czego nasze serwery pocztowe
trafiają na czarne/spam listy i są blokowane na serwerach pocztowych
odbiorców - uniemożliwiając wysyłkę wiadomości pozostałym użytkownikom
poczty. Wdrożony został mechanizm limitowania ilości wysyłanych
wiadomości z jednego konta pocztowego, w danym okresie czasu.
Mechanizm ten ma na celu ograniczenie w sposób automatyczny tego typu
naruszeń.

Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione są
następująco:
- max 10 wiadomości przez 10 sekund
- max 100 wiadomości przez 5 min.
- max 500 wiadomości przez 1 godz.
_____________________________________


Zdziwiło mnie to, więc następny mail:
_________________________________
Dzięki za odpowiedź.

Klient, u którego problem wystąpił (xxxxxxxx.com.pl) to hurtownia,
obsługująca wielu odbiorców, wyłącznie hurtowych, w tym zagranicznych.
Jest kilkudziesięciu "dużych" dostawców, robiących ograniczone czasowo
(czasem do 1 dnia) promocje. Zaczynają się też tzw. "zatowarowania
przedsezonowe".

Stąd też dla niekórych odbiorców jest konieczność wysłania mailem ofert.
Może to być nawet kilka ofert dziennie (nie można w jednym mailu łączyć
kilku ofert). Klienci miewają po kilka maili (np. oddziały terenowe),
stąd też baza maili to kilka tysięcy adresów.

Klienci chcą i potrzebują te oferty - muszą być one dostarczone w
określonym przez dostawców czasie.

Niebawem oferty mogą zacząć wysyłać także inni moi klienci (np. yyyyyy,
zzzzzzzzz).

Stąd też limitowanie wiadomości na kontach komercyjnych jest
niedopuszczalne.

Proszę o wyłączenie limitów dla wskazanych kont.
_____________________________________



Kolejna odpowiedź Supermediów:
_____________________________________
Dzień dobry,

Zapewne intencją Państwa działań nie jest rozsyłanie spamu czy po prostu
szkodzenie firmie Supermedia. Niestety masowa wysyłka maili może być tak
postrzegana. To zaś może skutkować naruszeniem poniższego regulaminu
usługi SMHost.

"5.3. SUPERMEDIA zastrzega sobie prawo do rozwiązania współpracy, jeżeli
konto wykorzystywane jest niezgodnie ze swoim przeznaczeniem, w
szczególności, jeżeli jego użytkownik, wysyła spam do innych
użytkowników sieci, działa na szkodę SUPERMEDIA lub konto używane jest
do celów niezgodnych z polskim prawem. Rozwiązanie umowy pociąga za sobą
przepadek całości wniesionej opłaty abonamentowej."

Jeśli chcą Państwo poznać ofertę, która sprosta Państwa potrzebom to
proszę o kontakt z naszym Działem Handlowym pod adresem info@supermedia.pl.
_____________________________________


Pytanie mam takie:

Klienci chcą i potrzebują maili (jak to pisałem). Czy dostawca ma
możliwość blokowania komercyjnych skrzynek pocztowych na podstawie
*wydawania* *się* ?
Czy oni tam mają wróżki? ;)

Piszą w swoim regulaminie o działaniu na szkodę Supermediów. Ale
blokując maile, działają tym samym na szkodę mojego klienta. On bierze
towar "przedsezonowy" (są to ilości liczone w dziesiątkach palet, drogi
towar) i musi ten towar szybko dostarczyć do swoich klientów.
Indywidualne oferty i arkusze zamówień *muszą* przejść przez maile, tam
i z powrotem. Uniemożliwienie korespondencji mailowej może skutkować
niemożnością sprzedania towaru, więc bardzo znacznymi stratami.

Pełna wersja Regulaminu Supermediów:
http://smhost.pl/pub/files/Regulamin_uslug_SM_Host.pdf

Trzej z moich klientów to sklepy internetowe (na razie rozwijające się),
które też będą wysyłać mailing do swoich klientów.

Co można w powyższej sytuacji zrobić?

Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in.
zamknięciem istniejących kont pocztowych i ich ponownym kreowaniem u
nowego dostawcy, przerzucaniem serwisów www, przerzucaniem (a czasem
migracją) baz danych, itd.



znalezzc sobie dostawce, któremu jeszcze nie odbiło prosto w centralę.
Tyle możesz.

Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona