Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?

Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?

Data: 2013-11-12 08:16:26
Autor: WOJO
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione są
następująco:
- max 10 wiadomości przez 10 sekund
- max 100 wiadomości przez 5 min.
- max 500 wiadomości przez 1 godz.
Osobiście uważam te limity za wystarczające, nawet do mailingu.

Co można w powyższej sytuacji zrobić?
Dostosować się do wymagań stawianych przez dostawcę lub szukać innego i...

Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in. zamknięciem istniejących kont pocztowych i ich ponownym kreowaniem u nowego dostawcy, przerzucaniem serwisów www, przerzucaniem (a czasem migracją) baz danych, itd.
....zatrudnić informatyka, dla którego ten problem jest trywialny.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-11-12 08:31:33
Autor: sqlwiel
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 2013-11-12 08:16, WOJO pisze:
Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione są
następująco:
- max 10 wiadomości przez 10 sekund
- max 100 wiadomości przez 5 min.
- max 500 wiadomości przez 1 godz.
Osobiście uważam te limity za wystarczające, nawet do mailingu.

No - to jest *TWOJE* zdanie.
500/godz to przecież detal.
Wiem, można sobie tak ustawić automat, żeby te parę tysięcy mejli rozkładał równomiernie w rozsądnym czasie, ale dnia może braknąć.
Z kolei - u mnie jest ustawiony jakiś zaufany dostarczyciel blacklist-ów (nie chce mi się sprawdzać co tam admin nawywijał i który to dostarczyciel), na którym co jakiś czas pojawia się gmail jako dostarczyciel spamu i miewam z tym problemy, bo mejle od gmail są odbijane.



--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-12 08:43:44
Autor: Andrzej Lawa
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 12.11.2013 08:31, sqlwiel pisze:
\

Z kolei - u mnie jest ustawiony jakiś zaufany dostarczyciel blacklist-ów
(nie chce mi się sprawdzać co tam admin nawywijał i który to
dostarczyciel), na którym co jakiś czas pojawia się gmail jako
dostarczyciel spamu i miewam z tym problemy, bo mejle od gmail są odbijane.

No i prawidłowo. Przecież gównomail to straszni spamerzy.

--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

Data: 2013-11-13 13:27:44
Autor: CPL
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:l5sm7g$g04> No i prawidłowo.

Przecież gównomail to straszni spamerzy.

Serio? Przez 10 lat ani jednego spamu z gmail nie dostałem ...

Data: 2013-11-13 13:44:36
Autor: Andrzej Lawa
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 13.11.2013 13:27, CPL pisze:

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał
w wiadomości news:l5sm7g$g04> No i prawidłowo.

Przecież gównomail to straszni spamerzy.

Serio? Przez 10 lat ani jednego spamu z gmail nie dostałem ...

W usenecie pełno syfu z gównomaila - znowu grasuje ten od podręczników, a oni zgłoszenia olewają.

I jeszcze te bandy lamerów niepotrafiących poprawnie kodować, cytować ani nawet zawijać wierszy.

--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

Data: 2013-11-12 10:26:43
Autor: Adam
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 2013-11-12 08:16, WOJO pisze:
Na chwilę obecną limity dla każdego konta pocztowego ustawione są
następująco:
- max 10 wiadomości przez 10 sekund
- max 100 wiadomości przez 5 min.
- max 500 wiadomości przez 1 godz.
Osobiście uważam te limity za wystarczające, nawet do mailingu.

Dobrze napisałeś: osobiście ;)
Ale gdybyś musiał po południu wysłać kilka tysięcy maili i rano mieć już zamówienia, to chyba byś zmienił zdanie ;)


Co można w powyższej sytuacji zrobić?
Dostosować się do wymagań stawianych przez dostawcę lub szukać innego i...

Nie chodzi tu wprost o dostosowanie się do dostawcy.
Problem jest:
Na jakiej podstawie dostawca może blokować maile wychodzące?
Na co się powoływać?

Przypominam, że piszemy na grupie pl.soc.prawo


Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in.
zamknięciem istniejących kont pocztowych i ich ponownym kreowaniem u
nowego dostawcy, przerzucaniem serwisów www, przerzucaniem (a czasem
migracją) baz danych, itd.
...zatrudnić informatyka, dla którego ten problem jest trywialny.

Wiesz, o czym mówisz?
Fafnaście domen, na nich fafnaście serwisów PHP na bazach My-SQL, dziesiątki maili, setki aliasów, autorespondery. Niektóre konta mailowe są połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp) do monitoringu statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi witryn sklepów internetowych.

Nadal wiesz, o co chodzi???

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2013-11-12 11:33:09
Autor: Andrzej Lawa
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 12.11.2013 10:26, Adam pisze:

Dobrze napisałeś: osobiście ;)
Ale gdybyś musiał po południu wysłać kilka tysięcy maili i rano mieć już
zamówienia, to chyba byś zmienił zdanie ;)

Nie miałeś osobnego IP na te swoje serwery?

Wtedy w najgorszym przypadku zablokowane będzie tylko to IP i reszcie usług Supermediów to nie szkodzi.

Co można w powyższej sytuacji zrobić?
Dostosować się do wymagań stawianych przez dostawcę lub szukać innego
i...

Nie chodzi tu wprost o dostosowanie się do dostawcy.
Problem jest:
Na jakiej podstawie dostawca może blokować maile wychodzące?
Na co się powoływać?

Powołał się na regulamin będący integralną częścią umowy. Dość mętny. Pewnie trzeba renegocjować umowę, bo dron z dezinfolinii nie może zrobić nic ponad procedurę narzuconą mu z góry.

Przypominam, że piszemy na grupie pl.soc.prawo

Oczywiście możesz pozywać usługodawcę, ale zastanów się czy łatwiej będzie ci kopać się w sądzie, czy zmienić usługodawcę?

Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna, wiąże się z m.in.
zamknięciem istniejących kont pocztowych i ich ponownym kreowaniem u
nowego dostawcy, przerzucaniem serwisów www, przerzucaniem (a czasem
migracją) baz danych, itd.
...zatrudnić informatyka, dla którego ten problem jest trywialny.

Wiesz, o czym mówisz?
Fafnaście domen, na nich fafnaście serwisów PHP na bazach My-SQL,
dziesiątki maili, setki aliasów, autorespondery. Niektóre konta mailowe
są połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp) do
monitoringu statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi witryn
sklepów internetowych.

Konta pocztowe "podłączone" do fizycznych urządzeń? Czy może masz na myśli swoje wirtualne serwery podłączone przez wirtualne porty do fizycznych urządzeń?

Generalnie temat brzmi ciekawie :)

--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

Data: 2013-11-12 14:27:50
Autor: WOJO
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Wiesz, o czym mówisz?
Fafnaście domen, na nich fafnaście serwisów PHP na bazach My-SQL, dziesiątki maili, setki aliasów, autorespondery. Niektóre konta mailowe są połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp) do monitoringu statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi witryn sklepów internetowych.
Nadal wiesz, o co chodzi???

Mam w zwyczaju wiedzieć na jaki temat się wypowiadam i rzadko kiedy popuszczam wodze fantazji ;)
Przecież temat nie powstał wczoraj, a z przytoczonej korespondencji wynika, że już od jakiegoś czasu z tym walczycie.
Trafiacie na blacklisty z jakiegoś konkretnego powodu. Automaty raczej tego nie robią, a ludzie, którym może nie odpowiadać treść/ilość/forma korespondencji.
I jeszcze jedno, do sprawdzenia, że dana domena rozsyła zbyt dużo spamu/mailingu nie jest wymagana szklana kula i wróżka, a myślący admin, który wdroży logowanie ruchu na konkretnych portach dla poszczególnych hostów.
Nie wiem, jaki ruch generujecie, ale albo dostosujecie się do regulaminu tejże firmy, albo czas zacząć myśleć o uniezależnieniu się od firmy hostingowej i samemu na dobrym łączu postawić serwer z obsługą wymaganych usług.
Oczywiście po pewnym czasie problem znowu powróci w innej postaci (maile nie będą dochodzić), ale tym razem to już sami będziecie musieli sobie poradzić i nikt Wam nie będzie narzucał swoich regulaminów.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-11-12 15:52:42
Autor: Adam
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
W dniu 2013-11-12 14:27, WOJO pisze:
Wiesz, o czym mówisz?
Fafnaście domen, na nich fafnaście serwisów PHP na bazach My-SQL,
dziesiątki maili, setki aliasów, autorespondery. Niektóre konta
mailowe są połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp)
do monitoringu statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi
witryn sklepów internetowych.
Nadal wiesz, o co chodzi???

Mam w zwyczaju wiedzieć na jaki temat się wypowiadam i rzadko kiedy
popuszczam wodze fantazji ;)

Chwali się to :)
Zwłaszcza w aspekcie "dzieci neostrady" piszących gdzie popadnie i co popadnie.

Przecież temat nie powstał wczoraj, a z przytoczonej korespondencji
wynika, że już od jakiegoś czasu z tym walczycie.

Temat powstał 7 listopada.
U klienta specjalne promocje nie są codziennie, raczej kilka razy w roku.

Trafiacie na blacklisty z jakiegoś konkretnego powodu. Automaty raczej
tego nie robią, a ludzie, którym może nie odpowiadać treść/ilość/forma
korespondencji.

Nie my (albo raczej moi klienci) trafiają, tylko dostawca serwerów pocztowych - Supermedia.


I jeszcze jedno, do sprawdzenia, że dana domena rozsyła zbyt dużo
spamu/mailingu nie jest wymagana szklana kula i wróżka, a myślący admin,
który wdroży logowanie ruchu na konkretnych portach dla poszczególnych
hostów.

Żadna z domen przeze mnie zarządzanych nie wysyła spamu - przynajmniej taką mam nadzieję ;)
No, chyba, że ktoś wycina mi logi ;)

Nie wiem, jaki ruch generujecie, ale albo dostosujecie się do regulaminu
tejże firmy, albo czas zacząć myśleć o uniezależnieniu się od firmy
hostingowej i samemu na dobrym łączu postawić serwer z obsługą
wymaganych usług.

Niewielki ruch. W dni "normalne" miewam w sumie (od opisywanego klienta) statystycznie kilkanaście maili. Od pozostałych klientów rzadko sprawdzam, ale są to ilości od kilkunastu do ok. 50 dla każdej z domen. Nie są to też wielkie maile (aczkolwiek są pisane w HTML-u, mało kto "umie pisać w TXT), gdyż jest też ograniczenie pojedynczego maila do 20MB.

Wg maila od Supermediów problem dotyczy ich (tj. "Supermediowych") serwerów mailowych.
Problem tkwi w tym (w pewnym uproszczeniu), że blacklisty blokują IP, w związku z tym może zostać zablokowany cały ruch wychodzący z serwerów SMTP od Supermediów, w tym także maile moich klientów - gdyż blokady działają na podstawie IP a nie domeny.
Niestety, jest dużo trojanów czy innego robactwa, przechwytującego hasła do maili - stąd też w sposób nieświadomy dla użytkownika "coś" rozsyła maile z jego konta.


Oczywiście po pewnym czasie problem znowu powróci w innej postaci (maile
nie będą dochodzić), ale tym razem to już sami będziecie musieli sobie
poradzić i nikt Wam nie będzie narzucał swoich regulaminów.
Pozdrawiam.
WOJO

Czyli najlepiej chyba (przynajmniej na chwilę obecną) postawić sobie serwerek tylko dla SMTP dla tego klienta (i ewentualnie następnych, którzy mi zgłoszą podobny problem). Serwery POP3 mogą zostać dotychczasowe, czyli na Supermediach.
Teraz tylko muszę znaleźć jakiś mniej obciążony serwer z łączem przynajmniej 10Mb i postawić na nim jakiegoś Hamstera czy cuś.
Może nawet u tego "problematycznego" klienta w sieci lokalnej - nie będzie niepotrzebnych transferów po Necie.


Jeszcze reasumując, dla uporządkowania informacji:
Ja (jako firma) mam wykupiony hosting (www, mail, my-Sql, DNS, itp) w firmie Supermedia. Swoich klientów umieszczam na tymże hostingu, oferując im różne usługi, najczęściej mail i www.

Z firmą Supermedia współpracuję już od bodajże 1996 roku. Od strony technicznej nigdy nie było problemów wartych choćby wspomnienia. Przez te wszystkie lata poleciłem im już wielu klientów, czy to na łącze (jedna z pierwszych firm ciągnąca łącza stałe na długo przed SDI), czy na domeny, czy na usługi. Nadal zamierzam współpracować, tylko nie chcę, żeby na mnie moi klienci robili nagle nagonkę z ciupagami ;) jak ja nawet jeszcze nie wiem, o co chodzi ;)


--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2013-11-12 16:37:14
Autor: WOJO
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Wg maila od Supermediów problem dotyczy ich (tj. "Supermediowych") serwerów mailowych.
Problem tkwi w tym (w pewnym uproszczeniu), że blacklisty blokują IP, w związku z tym może zostać zablokowany cały ruch wychodzący z serwerów SMTP od Supermediów, w tym także maile moich klientów - gdyż blokady działają na podstawie IP a nie domeny.
Niestety, jest dużo trojanów czy innego robactwa, przechwytującego hasła do maili - stąd też w sposób nieświadomy dla użytkownika "coś" rozsyła maile z jego konta.
I dlatego transmisja powinna odbywać się albo po tls albo po ssl, a po takiej informacji, że coś rozsyła z danego konta (zdarza się), pierwszą rzeczą jest zmiana hasła do konta.

Czyli najlepiej chyba (przynajmniej na chwilę obecną) postawić sobie serwerek tylko dla SMTP dla tego klienta (i ewentualnie następnych, którzy mi zgłoszą podobny problem). Serwery POP3 mogą zostać dotychczasowe, czyli na Supermediach.
Teraz tylko muszę znaleźć jakiś mniej obciążony serwer z łączem przynajmniej 10Mb i postawić na nim jakiegoś Hamstera czy cuś.
Może nawet u tego "problematycznego" klienta w sieci lokalnej - nie będzie niepotrzebnych transferów po Necie.
Czy najlepiej, to nie jestem pewien - kiedyś chyba to będzie jedyne rozwiązanie.
W tej chwili masz rozwiązanie dla leniwców. Jak coś pierdzielnie, to myśli o tym ktoś inny.
W proponowanym przez Ciebie rozwiązaniu będziesz miał więcej roboty, ale myślę, że i satysfakcji, o zysku nie wspominając.

Nadal zamierzam współpracować, tylko nie chcę, żeby na mnie moi klienci robili nagle nagonkę z ciupagami ;) jak ja nawet jeszcze nie wiem, o co chodzi ;)
I tu jest problem. Musisz się dowiedzieć o większą ilość szczegółów i uświadomić własnych klientów.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-11-12 18:50:10
Autor: andromeda
Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
Nie wiem, jaki ruch generujecie, ale albo dostosujecie się do regulaminu
tejże firmy, albo czas zacząć myśleć o uniezależnieniu się od firmy
hostingowej i samemu na dobrym łączu postawić serwer z obsługą
wymaganych usług.

Jeżeli macie dobre łącze (ze stałymi IP), przyzwoity komputer który jest w stanie obsłużyć serwer poczty+antywirus (obciąża system), dla dobrego administratora jest to do zrobienia powiedzmy w ciągu 6 godzin. Jeżeli wysyłacie pocztę w dużych ilościach to problem może wrócić, a odkręcanie z czarnych list nie jest już proste (co najmniej 1 dzień na wykreślenie z takiej listy).

Pozdrawiam

--

Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona