Zarzuty dla Tuska

Data: 2017-03-16 21:34:07
Autor: u2
Zarzuty dla Tuska
http://niezalezna.pl/95513-czy-tusk-uslyszy-zarzuty-trzy-sledztwa-smolensk-amber-gold-umowa-skw-z-fsb

Może lepiej, aby funkcje kierownicze w Unii Europejskiej pełnili ludzie, którzy nawet potencjalnie nie mogą mieć żadnych zarzutów, czy nie są prowadzone żadne śledztwa, w których się pojawiają - powiedział w wywiadzie portalowi onet.pl prezes PiS Kaczyński. Jako przykład przytoczył aferę Amber Gold, czy śledztwo ws. współpracy SKW z FSB.

Szef partii rządzącej został zapytany o możliwe zarzuty prokuratorskie dla Donalda Tuska.
  Nie jestem ani prokuratorem, ani sędzią. (...) Nigdy nie przesądzałem tego. Mówiłem, że takie zarzuty mogą być. (...) Może lepiej, aby funkcje kierownicze w Unii Europejskiej pełnili ludzie, którzy nawet potencjalnie nie mogą mieć żadnych zarzutów, czy nie są prowadzone żadne śledztwa, w których się pojawiają. Natomiast nigdzie nie powiedziałem, że tak się stanie. Powiedziałem tylko i to podtrzymuje, że tak się może stać
- odparł J. Kaczyński.

,,Równie dobrze prokuratura może żadnych zarzutów Tuskowi nie postawić? Czy jednak to pańskie ,,przypuszczenie" wynika z jakiejś wiedzy lub oceny opartej na faktach?" - dopytywali dziennikarze portalu.
  Mam pewną wiedzę dotyczącą Smoleńska, a raczej do działań rządu po katastrofie. Mam także pewną wiedzę o sprawie Amber Gold...
- odpowiedział prezes PiS.

"Że Tusk wiedział wcześniej o aferze, a nie zareagował? - pytali redaktorzy.
  To jest przestępstwo urzędnicze art. 231 par. 1 kpk. - stwierdził polityk. - To jest oczywiste, że wiedział i nie zareagował. Tak zeznawał przed komisją śledczą choćby były prezes NBP Marek Belka
- tłumaczył prezes PiS.

Pojawił się też temat śledztwa dotyczącego współpracy SKW z rosyjskim FSB? "Prokuratura wzywa Tuska na przesłuchanie, a wedle naszej wiedzy może mu postawić zarzuty" - stwierdzili dziennikarze.
  Jeżeli nie dochowano elementarnych zasad ostrożności, to jest to już sprawa bardzo poważna. I do tego trzeba postawić w ogóle pytanie: po co ta współpraca była?
- stwierdził prezes Kaczyński.

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".