Zarzuty prokuratorskie za splacony kredyt

Data: 2016-11-20 16:51:18
Autor: Marcin
Zarzuty prokuratorskie za splacony kredyt
Witam

Taka sytuacja medialna. Jest sobie kredyt przy zaciaganiu ktorego przedstawiono jakies zaswiadczenia. Nie wnikam czy one byly prawdziwe czy sfalszowane. Kredyt zostal splacony. I prokuratura wszczyna sledztwo w zwiazku z zaswiadczeniami do splaconego kredytu. Nie chodzi mi o ten kokretny przypadek. Ale wydawalo mi sie, ze bank powinien sie interesowac kredytem glownie przed wyplata pieniedzy. Ale pierwszy raz slysze, zeby zaswiadczeniami sie interesowac po splacie kredytu.
Czy to ma chociaz  jakies podstawy? Sa znane takie sytuacja w przypadku zwyklych ludzi? Czy moge sie spodziewac wezwania do prokuratury zeby zlozyc zeznania w sprawie kredytu ktory juz splacilem?

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2016-11-20 08:13:10
Autor: Kris
W dniu niedziela, 20 listopada 2016 16:51:20 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:
[...]

Jak wziąłeś kredyt w oparciu o sfałszowane dokumenty i spłaciłeś go to możesz dostać zarzuty za fałszerstwo. Gdybyś tego kredytu nie spłacał to dodatkowe paragrafy.

Data: 2016-11-20 18:42:55
Autor: ąćęłńóśźż
Zarzuty prokuratorskie za splacony kredyt
Pytanie o tajemnicę bankową.

Data: 2016-11-20 10:25:57
Autor: Kris
W dniu niedziela, 20 listopada 2016 18:42:55 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Pytanie o tajemnicę bankową.

Jak prokurator pyta?

Data: 2016-11-20 19:29:30
Autor: z
Zarzuty prokuratorskie za splacony kredyt
W dniu 2016-11-20 o 19:25, Kris pisze:
Jak prokurator pyta?

Ja to się dziwię że ktoś się może dziwić :-)
Przecież przestępstwo jest przestępstwem tak jak złodziej jest złodziejem ;-)

Data: 2016-11-20 10:56:05
Autor: Kris
W dniu niedziela, 20 listopada 2016 19:29:32 UTC+1 użytkownik z napisał:
W dniu 2016-11-20 o 19:25, Kris pisze:
> Jak prokurator pyta?

Ja to się dziwię że ktoś się może dziwić :-)
Przecież przestępstwo jest przestępstwem tak jak złodziej jest złodziejem ;-)

Kilkadziesiąt przylotów bocianów już w życiu widziałem a podobnie jak Ty ciągle się dziwię czytając niektóre wątki/posty.

Data: 2016-11-21 20:49:45
Autor: Marcin

W dniu 2016-11-20 o 19:29, z pisze:
Ja to się dziwię że ktoś się może dziwić :-)
Przecież przestępstwo jest przestępstwem tak jak złodziej jest
złodziejem ;-)

To oczywista oczywistość. Ale chciałbym się dowiedzieć jak taki mechanizm działa w banku. Gdy biorę kredyt to ktoś przegląda dostarczone do banku papiery, nawet gdy jestem w trakcie spłaty to rozumiem, że bank może sobie nadal te zaświadczenia jakoś weryfikować. Ale nie bardzo wiem po co miałby bank ruszać złożone mu zaświadczenia gdy kredyt jest już spłacony. Bo prokurator chyba nie zażądał od baku: dajcie mi wszystkie zaświadczenia do spłaconych kredytów, chyba ktoś w nich nakłamał.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2016-11-27 09:42:43
Autor: Marek
On Mon, 21 Nov 2016 20:49:45 +0100, Marcin <nomail@nospam.com> wrote:
[...]

I nie rusza. Ten przypadek to niezależna od banku akcja prokuratora. Jest patagraf - jest człowiek.  Pytanie co by zrobił bank gdyby akcja była w trakcie spłacania.
Drugie pytanie to jak prokurator doszedł do tego, że ktoś coś komuś do ręki nie zapłacił, mimo że zaonteresowane strony na,pewno twierdzą inaczej, sama analiza oświadczeń majątkowych to nie wszystko.

--
Marek

Data: 2016-11-27 09:49:06
Autor: z
W dniu 2016-11-27 o 09:42, Marek pisze:
[...]

Już tu gdzieś pisali. W zeznaniach majątkowych się nie zgadzało.
Wyszło pewnie przez przypadek a miliony "cfaniaków" śpią spokojnie :-)

Data: 2016-11-28 11:33:53
Autor: ąćęłńóśźż
Zarzuty prokuratorskie za splacony kredyt
Ziobryzm w czystej postaci.
Mógłby wreszcie coś pożytecznego zrobić (np. zmienić rozporządzenia w sprawie wynagrodzeń adwokatów i radców, skoro oskarża Budkę o przestepstwo w powyższym zakresie).

-- --
jest człowiek - jest paragraf.

Data: 2016-11-29 10:12:42
Autor: Marek
On Sun, 27 Nov 2016 09:49:06 +0100, z <z@z.pl> wrote:
Już tu gdzieś pisali. W zeznaniach majątkowych się nie zgadzało.
Wyszło pewnie przez przypadek a miliony "cfaniaków" śpią spokojnie
:-)

Zawsze można powiedzieć "zapomniałem wpisać do zeznania". Ale to jeszcze daleko do udowodnienia, że ktoś nie otrzymał deklarowanej wpłaty, szczególnie gdy obie strony  tak zeznają.

--
Marek

Data: 2016-11-20 21:40:08
Autor: ąćęłńóśźż
Zarzuty prokuratorskie za splacony kredyt
A pyta, bo mu przyszło do głowy przy goleniu, że Jan Nowak co to spłacił kredyt może podał we wniosku, że zarabia 5100 zarabiając 4900??

-- -- -
Jak prokurator pyta?

Data: 2016-11-20 21:56:59
Autor: z
W dniu 2016-11-20 o 21:40,  ąćęłńóśźż pisze:
A pyta, bo mu przyszło do głowy przy goleniu, że Jan Nowak co to spłacił kredyt może podał we wniosku, że zarabia 5100 zarabiając 4900??

Ale skłamał czy mówił prawdę?
Doprecyzujmy :-)

Data: 2016-11-20 22:07:57
Autor: Kamil Jońca
z <z@z.pl> writes:

[...]

Ani jedno ani drugie. I co teraz?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
<taniwha> Zoid: we're nuts, but we're productive nuts:)

Data: 2016-11-20 22:25:21
Autor: z
W dniu 2016-11-20 o 22:07, Kamil Jońca pisze:
Ani jedno ani drugie. I co teraz?

Tak wiem... Potwierdził nieprawdę a to już nie jest kłamstwo.

Litości :-)

Data: 2016-11-20 22:34:29
Autor: Kamil Jońca
z <z@z.pl> writes:

W dniu 2016-11-20 o 22:07, Kamil Jońca pisze:
Ani jedno ani drugie. I co teraz?

Tak wiem... Potwierdził nieprawdę a to już nie jest kłamstwo.

Nie wiem, jak Ciebie, ale mnie uczono, że kłamstwo jest świadome[1].
Innymi słowy, jak ktoś jest przekonany (i ma podstawy), zeby twierdzić,
że zarabia 4900 to nie można mu kłamstwa zarzucić.
Mimo, że później, ktoś mógłby twierdzić, ze powinien wpisać 4800 (bo
coś)
Jaśniej?

KJ
[1] - oczywiście, tu trzeba uwzględnić "należytą staranność" i inne
takie. --
Character is what you are in the dark!
-- Lord John Whorfin

Data: 2016-11-20 22:40:04
Autor: Kris
W dniu niedziela, 20 listopada 2016 22:38:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
z <z@z.pl> writes:

> [...]

że zarabia 4900 to nie można mu kłamstwa zarzucić.
Mimo, że później, ktoś mógłby twierdzić, ze powinien wpisać 4800 (bo

A jak ktoś( dajmy na to budowlaniec) zarabia na budowie 4tys i tyle wpisze w oświadczeniu w banku a bank weryfikując oświadczenie ustali że składki odprowadzane są od najniższej krajowej?
Jeszcze ciekawsza dość często występująca sytuacja..??

Data: 2016-11-21 09:05:02
Autor: ąćęłńóśźż
Zarzuty prokuratorskie za splacony kredyt
Lub jak ktoś dostaje jednorazowo wynagrodzenie za np. półtora roku pracy.

-- -- -
Jeszcze ciekawsza dość często występująca sytuacja.

Data: 2016-11-21 00:22:38
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 09:05:02 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Lub jak ktoś dostaje jednorazowo wynagrodzenie za np. półtora roku pracy.

Znasz taki przypadek?
Dość specyficzny więc i podejście banku byłoby niestandardowe zapewne.
Ale tu piszemy o oszustach co to świadomie wpisują nieprawdziwe dane do dokumentów.
Albo zawyżają dochody na oświadczeniach albo oświadczają że pracują a nie pracują.

Data: 2016-11-21 09:50:15
Autor: ąćęłńóśźż
Zarzuty prokuratorskie za splacony kredyt
Oczywiście (umowy, kontrakty, biegli, adwokaci i radcy, itp. itd.).

-- -- -
Znasz taki przypadek?

Data: 2016-11-20 23:13:24
Autor: z
W dniu 2016-11-20 o 22:34, Kamil Jońca pisze:
[...]

Nie wiem dlaczego dopuszczasz taką możliwość się nie wie ile się zarabia. :-)
Chcesz mataczyć? :-)

Data: 2016-11-20 23:29:29
Autor: Kamil Jońca
z <z@z.pl> writes:

Nie wiem dlaczego dopuszczasz taką możliwość się nie wie ile się
zarabia. :-)

Choćby roczne rozliczenie pita. Większość ludzi dostaje na konto jakąś
tam kwotę, (i tą poda we wniosku kredytowym)
Po czym trochę później wypełni pita i się okaże, że ma sporo dopłacić.
(więc faktycznie zarobiło mniej)
Kłamali czy nie? A może chcesz twierdzić, że w momencie wypełniania
wniosku trzeba zrobić symulację pita?

Chcesz mataczyć? :-)

Pozwolisz, że już nie będę Ci więcej odpisywał. Ty nie tyle nie
rozumiesz, co zrozumieć nie chcesz.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
DIDI ... is that a MARTIAN name, or, are we in ISRAEL?

Data: 2016-11-21 08:01:25
Autor: z
W dniu 2016-11-20 o 23:29, Kamil Jońca pisze:
Pozwolisz, że już nie będę Ci więcej odpisywał. Ty nie tyle nie
rozumiesz, co zrozumieć nie chcesz.

Masz rację. Nie rób tego bo proste i jasne sprawy sprowadzasz do absurdu i wyszukujesz drobne druczki :-)

W omawianym tu przypadku mówimy o celowym potwierdzeniu nieprawdy w celu zdobycia kredytu.

Jeśli ktoś zrobił to nieświadomie to jest jasne że się wybroni ale "walczymy tu";-) z pobłażaniem dla przestępstw popełnianych przez osoby publiczne i używaniem argumentu o spłaconym kredycie dla obrony przestępcy. A jak wiadomo nie ma tu nic do rzeczy czy kredyt został spłacony czy nie. Ważne jest KŁAMSTWO przy jego pobieraniu.

Wiem... To jest zbyt jasne i proste a niektórzy mają problemy z ogarnięciem takich zagadnień i na pytanie czy 2+2=4 odpowiadają "a w jakim sensie". :-)

Data: 2016-11-21 01:57:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zarzuty prokuratorskie za splacony kredyt

"z" 58320e1b$0$662$65785112@news.neostrada.pl

Ale oświadczał [się] czy poświadczał?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://danutac.net.pl  '.O_'

Data: 2016-11-20 22:34:13
Autor: Kris
W dniu niedziela, 20 listopada 2016 21:39:40 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
A pyta, bo mu przyszło do głowy przy goleniu, że Jan Nowak co to spłacił kredyt może podał we wniosku, że zarabia 5100 zarabiając 4900??

Niekoniecznie przy goleniu.
Np:
Zawineli gościa jak telefon w salonie gsm chciał na podstawie lewych papier?w wziąć i typ na komendzie pękł i przyznał się do wzięcia kilku kredytów w oparciu o lewe papiery. Banki tego do prokuratury jeszcze nie zgłosiły bo pierwsze spłaty rat dopiero miały nastąpić.

Data: 2016-11-20 23:09:57
Autor: ąćęłńóśźż
Zarzuty prokuratorskie za splacony kredyt
To jakiś wyjątkowy prokurator.
Głównym zajęciem prokuratorów jest pisanie postanowień o odmowie wszczęcia dochodzenia/śledztwa z przyczyny niestwierdzenia znamion czynu zabronionego, bo np. księgowa sprzeniewierzyła tylko 199 tys. zł zamiast 201 tys. zł, lub czyn był rzekomo nieumyślny (np. podpisanie potwierdzajacych nieprawdę dokumentów) a paragraf jest tylko za umyślny - prosto z życia.

-- -- -
Jak prokurator pyta?

Data: 2016-11-21 00:43:24
Autor: Robert Tomasik
napisał:
[...]

No właśnie za bardzo nie możesz, bowiem przepisem specjalnym dla tego
typu przestępstwa jest art. 297kk, a tam stoi, że niemożna ścigać po
spłacie.

Data: 2016-11-20 18:46:14
Autor: witek
napisał:
[...]

Narazie nikt mu zarzutów nie postawił, więc nikt nikogo nie ściga, a co najwyzej toczy sie w sprawie.
Po roku toczenia i utoczenia 12 tomow akt sie umorzy. Praca musi byc.

Data: 2016-11-21 09:03:38
Autor: ąćęłńóśźż
Zarzuty prokuratorskie za splacony kredyt
Oplucie przeciwnika znaczy.

-- -- -
Praca musi byc.

Data: 2016-11-21 12:30:24
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5832351d$0$646$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

ale tam jest "kto ... przedkłada podrobiony, przerobiony, poświadczający nieprawdę albo nierzetelny dokument ..."

jestes pewien, ze to wylacza odpowiedzialnosc z art 270 ?

("Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub przerabia dokument lub takie-go dokumentu jako autentycznego używa ...")

J.

Data: 2016-11-21 16:38:10
Autor: ąćęłńóśźż
Zarzuty prokuratorskie za splacony kredyt
Załóżmy, że w tej medialnej sprawie chodzi o oświadczenie klientki, a nie o dokument.

-- -- -
ale tam jest

Data: 2016-11-21 09:09:33
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 16:38:11 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Załóżmy, że w tej medialnej sprawie chodzi o oświadczenie klientki, a nie o dokument.

A oświadczenie to nie może być "dokument poświadczający nieprawdę"

Data: 2016-11-20 18:43:24
Autor: witek
On 11/20/2016 9:51 AM, Marcin wrote:
[...]

Podrobienie dokumentu ma sie  nijak do spłaconego lub nie kredytu.
To oddzielny paragraf.

Data: 2016-11-21 20:19:50
Autor: Robert Tomasik
W dniu 21-11-16 o 01:43, witek pisze:
On 11/20/2016 9:51 AM, Marcin wrote:
Witamchodzio

[...]

Nie zgodzę się z Tobą zdecydowanie, chyba, że sporządzenie sfałszowanego
dokumentu. Samo posłużenie się w celu uzyskania kredytu jest ścigane z
art. 297 kk, a tam ściganie wyłącza m.in. spłata przed wszczęciem
postępowania.

Data: 2016-11-21 20:57:10
Autor: Marcin

W dniu 2016-11-21 o 01:43, witek pisze:

Podrobienie dokumentu ma sie  nijak do spłaconego lub nie kredytu.
To oddzielny paragraf.

Ok. Ale te dokumenty są potrzebne bankowi do podjęcia decyzji czy udzielić kredytu. I przed podjęciem decyzji powinna być jakaś weryfikacja dostarczonych przez klienta danych. Także w trakcie spłaty (nawet gdy nie ma problemów ze spłatą) bank coś sobie przegląda, weryfikuje. Ale nie bardzo wiem po co bank ma się zajmować dokumentacją do spłaconego już kredytu. Przecież to tylko robota a zysku (czyli zmniejszenia ryzyka) z tego nie ma. Zakładam, że prokurator nie prosi o dokumentację wszystkich spłaconych kredytów tylko bank może wystąpić do policji, prokuratury z wnioskiem, że ma podejrzenie, że z papierami dostarczonymi przez klienta jest coś nie tak.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2016-11-21 12:17:41
Autor: J.F.
Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5831c676$0$5157$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale oszustwo jest oszustwo, pardon, falszerstwo dokumentow jest falszerstwem, niezaleznie od tego czy splacono, czy nie.

Nie chcialbys bys chyba, zeby bank, w ktorym trzymasz pieniadze, zbankrutowal, bo udzielil kredytow niewyplacalnym bezrobotnym ...

Ale pierwszy raz slysze, zeby zaswiadczeniami sie interesowac po splacie kredytu.

Sytuacja medialna jak pisales .

Czy to ma chociaz  jakies podstawy?

Przestepstwo to przestepstwo

Sa znane takie sytuacja w przypadku zwyklych ludzi?

Jesli 18-stolatek moze trafic do aresztu za podrobienie pieczatki w legitymacji szkolnej ...

Czy moge sie spodziewac wezwania do prokuratury zeby zlozyc zeznania w sprawie kredytu ktory juz splacilem?

A nie przedawnilo sie ?

J.

Data: 2016-11-21 21:14:58
Autor: Marcin

W dniu 2016-11-21 o 12:17, J.F. pisze:

Ale oszustwo jest oszustwo, pardon, falszerstwo dokumentow jest
falszerstwem, niezaleznie od tego czy splacono, czy nie.

Oczywiście. Czy prokurator się zainteresował papierami złożonymi przez klienta w banku niezależnie od banku? - ale raczej prokuratura nie przegląda z automatu zaświadczeń w banku. Z drugiej strony bank nie ma interesu w zajmowaniu się zaświadczeniami do spłaconych kredytów.

Nie chcialbys bys chyba, zeby bank, w ktorym trzymasz pieniadze,
zbankrutowal, bo udzielil kredytow niewyplacalnym bezrobotnym ...

Bank ma udzielać kredytu takim osobom, które go spłacą. Ponieważ nie bardzo wiadomo kto spłaci kredyt w rzeczywistości to idziemy na ustępstwa, zakładamy, że osoby mające np. odpowiednie dochody dzisiaj prawdopodobnie spłacą kredyt. Choć może się okazać, że kto dzisiaj zarabia dużo to jutro może być w sytuacji dzisiejszego bezrobotnego. Ale jak ktoś spłacił kredyt to znaczy, że bank dobrze udzielił kredytu:)

Czy moge sie spodziewac wezwania do prokuratury zeby zlozyc zeznania w
sprawie kredytu ktory juz splacilem?

A nie przedawnilo sie ?

W sumie to nie wiem po jakim czasie się to przedawnia. Ale może się okaże, że jak zaciągałem kredyt studencki to coś źle wypełniłem :)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2016-11-21 17:42:46
Autor: Marek
Zarzuty prokuratorskie za splacony kredyt
On Sun, 20 Nov 2016 16:51:18 +0100, Marcin <nomail@nospam.com> wrote:
Taka sytuacja medialna.

Pytanie jest jak się bank o tym dowiedział.

--
Marek

Data: 2016-11-21 10:20:43
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 17:42:51 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
On Sun, 20 Nov 2016 16:51:18 +0100, Marcin <nomail@nospam.com> wrote:
> Taka sytuacja medialna. Pytanie jest jak się bank o tym dowiedział.

Od prokuratora zapewne

Zarzuty prokuratorskie za splacony kredyt