Zasady dopisywania konsumenta do rejestru dluznikow

Data: 2010-10-01 09:05:33
Autor: Liwiusz
Zasady dopisywania konsumenta do rejestru dluznikow
W dniu 2010-10-01 08:40, Massai pisze:

I cóż to takiego "określony stosunek prawny"? Przez kogo lub co
"określony"?

   Stosunek prawny to szerokie pojęcie, i o to chodzi. Obecnie praktycznie każdy może wpisać do KRD każdego, najważniejszymi ograniczeniami są progi kwotowe, oraz konieczność posiadania tytułu wykonawczego, jeśli wpisu chce dokonać "szary Kowalski".

Skąd takie zawężenie w regulaminie KRD? To ich jakiś wymysł, dupochron,
czy też są jakieś dodatkowe przepisy które ograniczają ten art 14
ustawy?

   Tydzień temu rozmawiałem z pełnomocnikiem zarządu KRD o niedawnej nowelizacji tej ustawy, cieszyli się, ze rozszerzył się zakres podmiotów uprawnionych do dokonywania wpisów, zależy im, aby jak najwięcej długów było wpisywanych (nawet w relacji Kowalski-Kowalski), więc w sumie nie wiem skąd taki zapis w regulaminie. Może to jakiś atawizm po poprzedniej treści Ustawy?

--
Liwiusz

Data: 2010-10-01 08:28:46
Autor: Massai
Liwiusz wrote:

> [...]

ograniczeniami są progi kwotowe, oraz konieczność posiadania tytułu
wykonawczego, jeśli wpisu chce dokonać "szary Kowalski".

No ja rozumiem "stosunek prawny", tylko tego "określony" jakoś nie
kumam.

Bo kojarzą mi się dwa zastosowania tego słowa
1. "stosunek prawny określony w ustawie blabla" - ale tu tego nie użyto.
2. Takie "ogólne" nieprawidłowe zastosowanie, typu "te sprawy są
podnoszone przez określone grupy, reakcjonistów i im podobnych", takie
"wicie-rozumicie" z mowy prl-u...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-10-01 11:11:45
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-10-01 10:28, Massai pisze:

[...]

   IMHO chodzi tutaj o to, aby móc wskazać (określić) ten stosunek prawny - np. z tytułu zawartej umowy. A nie: ten pan jest winien 500zł, ale  na jakiej podstawie, tego nie powiem, bo nie chcę, albo nie potrafię.

--
Liwiusz

Zasady dopisywania konsumenta do rejestru dluznikow