Zasady rozliczania PIT za 1991r

Data: 2019-03-12 23:59:10
Autor: Wojciech Bancer
Zasady rozliczania PIT za 1991r
On 2019-03-12, Adam Klobukowski <adamklobukowski@gmail.com> wrote:

Szukam zasad rozliczania podatku PIT w Polsce, za 1991r., czyli samo rozliczanie następowało w 1992r., i było pierwszym podejściem polaków do PIT.

A tu czytam:
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/historia-podatku-pit-w-polsce-jak-sie-zmienialy-ulgi-i-stawki/65j98p

"Bezpośredni podatek dochodowy od osób, czyli PIT (z ang. Personal Income Tax) jest w Polsce regulowany ustawą z dnia 26 lipca 1991 r., natomiast pierwsze zeznania podatkowe Polacy wypełnili w 1993 i dotyczyły one dochodów za rok 1992. Jaka jest historia zmian w PIT w Polsce na przestrzeni lat? Jak zmieniał się podatek dochodowy?"

Fakt że to onet, no ale może nie minęli się z prawdą. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-03-13 00:17:51
Autor: Uncle Pete
[...]

Onet wyjątkowo ma rację. Sprawdziłem - pierwszy PIT wypełniłem za 1992 rok. PIT-33, liczył aż 5 stron.

Zasady rozliczania PIT za 1991r