Zasięg 3G a dodatkowa antena.

Data: 2012-04-29 23:19:36
Autor: BAREK
Zasięg 3G a dodatkowa antena.
W dniu 2012-04-24 20:24, BAREK pisze:
Dzień Dobry,

Czy zakładając, że jest sobie lokalizacja na granicy zasięgu 3G, to czy
jeśli weźmie się modem/router z 3G i podłączy do niego antenę
zewnętrzną, to jest szansa na dobrą jakość połączenia przesyłu danych?

Barek
To powiedzcie mi jeszcze;

-czy są mocniejsze/lepsze modemy pod względem czułości odbioru?

-gdzie szukać anten do wzmocnienia HSPDA+ i jakich?
według mapy zasięgu mojego operatora mój dom znajduje się na obszarze GPRS wewnątrz, ale jakieś 300-500 metrów od granicy zasięgu HSPA+ na zewnątrz,

-czy ma znaczenie długość kabla pomiędzy anteną i modemem?

Data: 2012-04-30 07:06:37
Autor: Zephyr

Użytkownik "BAREK" <barek@plusnet.pl> napisał w wiadomości news:4f9db066$1news.home.net.pl...
[...]

 ja moge powiedzieć, bo użytkuje w tej chwili ZTE MF60, że jest o wiele lepszy od telefonu, sam sobie radzi caÅ‚kiem nieźle, a na telefonie praktycznie nie mam zasiÄ™gu, na nim bez anteny mam 1 kreskÄ™, z antenÄ… 2.

-gdzie szukać anten do wzmocnienia HSPDA+ i jakich?
gdzie chcesz, jak kupiłem na allegro zwykłą za 35 zł

według mapy zasięgu mojego operatora mój dom znajduje się na obszarze GPRS wewnątrz, ale jakieś 300-500 metrów od granicy zasięgu HSPA+ na zewnątrz,

-czy ma znaczenie długość kabla pomiędzy anteną i modemem?

raczej nie, moja ma z 5 m

Data: 2012-04-30 08:49:02
Autor: Maciej Bebenek
BAREK <barek@plusnet.pl> wrote:

-czy są mocniejsze/lepsze modemy pod względem czułości odbioru?

Chyba już teraz nie - w zasadzie wszystkie są robione na takich samych
chipsetach.

-gdzie szukać anten do wzmocnienia HSPDA+ i jakich?

http://www.dipol.com.pl/oferta-anteny-gprs-umts-lte,4378.htm

Jestem zwolennikiem "klasycznych anten typu Yagi (tych wieloelementowych),
chociaż niektórzy znajomi używają TRANS-DATA i też są zadowoleni

według mapy zasięgu mojego operatora mój dom znajduje się na obszarze
GPRS wewnątrz, ale jakieś 300-500 metrów od granicy zasięgu HSPA+ na zewnątrz,

a ile to jest od BTS-a?

-czy ma znaczenie długość kabla pomiędzy anteną i modemem?

Tak, oczywiście. Każdy metr kabla ma tłumienie od ~1 do kilku dB, w
zalezności od jakości. Jeżeli potrzebujesz np. 2 m kabel, a kupisz antenę z
10 metrowym, sam sobie niepotrzebnie tłumisz sygnał np. o 10 dB, czyli
dziesięciokrotnie.

Data: 2012-04-30 13:02:15
Autor: BAREK
[...]

Co do odległości od BTS;
-najbliższy to około 1km ale tylko GPRS,
-drugi w odległości 4km też raczej na 99% tylko GPRS,
-w promieniu jakiÅ› 5-8km jeszcze dwa tylko GPRS,
-HSPA+/lub UMTS na pewno jest w odległości 10-12km.

Wszystko według serwisu/mapy BTS search i strony operatora.
Wydaje mi się, że od kilku miesięcy zasięg HSPA+ tak jakby "zbliżył się" do mojej lokalizacji.

Jest sens przymiarki do HSPA+ z zewnętrzną anteną?

Data: 2012-04-30 13:20:39
Autor: Maciej Bebenek
[...]

Zależy od ukształtowania terenu, lasów czy zbiorników wodnych. Jeżeli
kilometr-dwa bliżej możesz na telefonie odnaleźć zabłąkany sygnał 3G, jest
duża szansa.

Data: 2012-04-30 15:33:41
Autor: BAREK
W dniu 2012-04-30 15:20, Maciej Bebenek pisze:
[...]

Nawet zmienił bym operatora, jeśli bym znalazł takiego z zasięgiem 3G :-)
Czy można jakoś w prosty sposób znaleźć innych operatów 3G niż karta sim w telefonie?
Może używając nieaktywnej karty zagranicznej tak by się dało?

Data: 2012-04-30 17:23:50
Autor: Maciej Bebenek
[...]

Jaki masz telefon? W większości przy przeszukiwaniu sieci widzisz, czy
odbierasz sygnał 2G czy 3G.

Data: 2012-05-01 14:28:42
Autor: BAREK
W dniu 2012-04-30 19:23, Maciej Bebenek pisze:
[...]

Doprecyzuje;
Chodzi mi o to, że może moja sieć jest akurat 2G, ale konkurencja będzie miała 3G w tym miejscu.

Poza tym; jak ma się do wszystkiego fakt, że maszt 3G oddalony jest 10-11km, ale dokładnie na jego linii jest maszt z 2G - nie zakryje on tamtego sygnału?

Data: 2012-05-02 08:36:05
Autor: Maciej Bebenek
[...]

Każdy telefon podczas przeszukiwania sieci pokaże Ci obecność sieci obcych.
Znaczna część pokaże też, czy jest to 2G czy 3G

Poza tym; jak ma się do wszystkiego fakt, że maszt 3G oddalony jest
10-11km, ale dokładnie na jego linii jest maszt z 2G - nie zakryje on tamtego sygnału?

Jeśli już, to w przypadku obecności i 2G i 3G, pokaże tylko 3G.

Zasięg 3G a dodatkowa antena.