Zasi臋g Play

Data: 2012-11-10 10:14:37
Autor: work
Zasi臋g Play
Witam

Mam zamiar (chyba, mo偶e) zmieni膰 operatora T mobile na Play i teraz pytanie jak to jest w ko艅cu jest z tym (niewielkim) zasi臋giem w Play o kt贸rym b臋bni膮 konkurencyjni operatorzy oraz cz臋艣膰 u偶ytkownik贸w Play. Jestem dosy膰 d艂ugo w T mobile. Interesuje mnie oferta z telefonem.

Data: 2012-11-10 10:40:03
Autor: Mikolaj Jopczynski
Zasi臋g Play
W dniu 2012-11-10 10:14, work pisze:
[...]

Pomysl tak .... w temobajl masz tylko nadajniki ery.
W pleju masz pleja, plusa i oranzade. Odpowiedz sobie sam:)
M.

Data: 2012-11-10 15:09:42
Autor: Maciej Bebenek
Zasi臋g Play
Mikolaj Jopczynski <mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote:
[...]

S膮 argumenty za, s膮 te偶 przeciw.
1. Ostatnio w Warszawie Plus odmawia dost臋pu do sieci
2. Zauwa偶alnie cz臋sto zdarza si臋, 偶e w roamingu nie dzia艂aj膮 pakiety
internetowe
3. W przypadku znacznej cz臋艣ci smartfon贸w zu偶ycie baterii wzrasta 2-3
krotnie

Data: 2012-11-10 15:24:01
Autor: Michal Tyrala
Zasi臋g Play
On Sat, 10 Nov 2012 15:09:42 +0100, Maciej Bebenek wrote:
 2. Zauwa縜lnie cz阺to zdarza si, 縠 w roamingu nie dzia砤j pakiety
 internetowe

Pewne uslugi internetowe z definicji dzialaja tylko w macierzystej sieci
Playa. Mowimy o takich, czy o czyms klasy 200MB dla smartfona?

 3. W przypadku znacznej cz甓ci smartfon體 zu縴cie baterii wzrasta 2-3
 krotnie

Hm, dlaczego? (Anyway chyba nie podzielam, a w pracy siedze caly czas w
roamingu u Plusa).

--
Micha

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-11-10 17:27:24
Autor: ALEX Alpha MR
Zasi臋g Play
Dnia Sat, 10 Nov 2012 15:24:01 +-0000 (UTC), Michal Tyrala napisa+AUI-(a):

 2. Zauwa+AXw-alnie cz+ARk-sto zdarza si+ARk-, +AXw-e w roamingu nie dzia+AUI-aj+AQU- pakiety
 internetowe

Pewne uslugi internetowe z definicji dzialaja tylko w macierzystej sieci
Playa. Mowimy o takich, czy o czyms klasy 200MB dla smartfona?

Dzia+AUI-aj+AQU- bez problemu.

 3. W przypadku znacznej cz+ARkBWw-ci smartfon+APM-w zu+AXw-ycie baterii wzrasta 2-3
 krotnie

Hm, dlaczego? (Anyway chyba nie podzielam, a w pracy siedze caly czas w
roamingu u Plusa).

Te+AXw- jako+AVs- nie zauwa+AXw-y+AUI-em tego przy+AVs-pieszonego roz+AUI-adowywania aku.

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusim+AQU- flota japo+AUQ-ska nie tylko zatopi+AUI-a flot+ARk- rosyjsk+AQU-, zatopi+AUI-a co+AVs- o wiele wi+ARk-cej: mit o wy+AXw-szo+AVs-ci bia+AUI-ej rasy :-D

Data: 2012-11-10 20:45:53
Autor: Maciej Bebenek
Zasi臋g Play
Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> wrote:
[...]

Pakiety, w艂a艣nie takie jak piszesz.
 3. W przypadku znacznej cz臋艣ci smartfon贸w zu偶ycie baterii wzrasta 2-3
 krotnie

Hm, dlaczego? (Anyway chyba nie podzielam, a w pracy siedze caly czas w
roamingu u Plusa).

Je臋li ca艂y czas siedzisz w jednej sieci, to rzeczywi艣cie nic nie zauwa偶ysz.
Problem zaczyna si臋 przy automatycznym wyszukiwaniu sieci.

Data: 2012-11-10 19:54:11
Autor: Michal Tyrala
Zasi臋g Play
On Sat, 10 Nov 2012 20:45:53 +0100, Maciej Bebenek wrote:
> Playa. Mowimy o takich, czy o czyms klasy 200MB dla smartfona?

 Pakiety, w砤秐ie takie jak piszesz.

W roamingu oranzadowym moge potwierdzic, u plusa nie zaobserwowalem
problemow.

> roamingu u Plusa).

 Je阬i ca硑 czas siedzisz w jednej sieci, to rzeczywi禼ie nic nie zauwa縴sz.
 Problem zaczyna si przy automatycznym wyszukiwaniu sieci.

Ale to wtedy jest problem telefonu pracujacego na granicy zasiegu i w
kolko szukajacym sieci, a nie bywania w roamingu! Podobna sytuacje (wraz
z opisanym zarciem baterii) mozna zaobserwowac, gdy jest dobry zasieg 2G
i ledwo-co 3G... (pisze o dowolnej sieci, nie w szczegole o Play).

Data: 2012-11-10 21:09:30
Autor: Maciej Bebenek
Zasi臋g Play
[...]

To jest problem telefonu prze艂膮czaj膮cego si臋 w roamingu krajowym.
Oczywi艣cie wi膮偶e si臋 to ze strat膮 zasi臋gu jednej sieci  i konieczno艣ci膮
prze艂膮czenia si臋 do innej. Oberwacje prowadz臋 w centrum Warszawy, a tu raczej zasi臋g wszystkich trzech
sieci jest w miar臋 poprawny. Przy trybie r臋cznym bateria trzyma 2-3 razy
d艂u偶ej, ni偶 w automatycznym.

Data: 2012-11-10 20:25:36
Autor: Michal Tyrala
Zasi臋g Play
On Sat, 10 Nov 2012 21:09:30 +0100, Maciej Bebenek wrote:
> [...]
> z opisanym zarciem baterii) mozna zaobserwowac, gdy jest dobry zasieg 2G
> i ledwo-co 3G... (pisze o dowolnej sieci, nie w szczegole o Play).

 To jest problem telefonu prze潮czaj眂ego si w roamingu krajowym.
 Oczywi禼ie wi笨e si to ze strat zasi阦u jednej sieci  i konieczno禼i
 prze潮czenia si do innej.  Oberwacje prowadz w centrum Warszawy, a tu raczej zasi阦 wszystkich trzech
 sieci jest w miar poprawny.

Jesli Ci telefon przy dobrym zasiegu sieci macierzystej idzie do
roamingu, to moze czas z nim pogadac?
Takich jaj nie robi zaden z moich SE, ani zaden moj Android. Moze jednak
czasem ten natywny zasieg Playa jest jednak w tej Warszawie slaby, bo
jakos ciezko mi uwierzyc, ze soft jakiegos telefonu woli przebywac w
roamingu na rowni z siecia macierzysta...

Data: 2012-11-10 22:07:12
Autor: Maciej Bebenek
Zasi臋g Play
[...]

Obserwujemy "normalne" u偶ywanie z przemieszczaniem si臋 po Warszawie, i nie
w jednym, a w wi臋kszej liczbie smartfon贸w. Zjawisko jest w zasadzie
powtarzalne, chocia偶 nie w ka偶dym modelu s膮 podobne relacje czas贸w pracy.

Data: 2012-11-11 09:16:07
Autor: Michal Tyrala
Zasi臋g Play
On Sat, 10 Nov 2012 22:07:12 +0100, Maciej Bebenek wrote:
> [...]
> jakos ciezko mi uwierzyc, ze soft jakiegos telefonu woli przebywac w
> roamingu na rowni z siecia macierzysta...

 Obserwujemy "normalne" u縴wanie z przemieszczaniem si po Warszawie, i nie
 w jednym, a w wi阫szej liczbie smartfon體.

Tak, tym postem rozwiales (rozwialiscie?) moje wszelkie watpliwosci. :-)

Data: 2012-11-11 14:06:16
Autor: Maciej Bebenek
Zasi臋g Play
[...]

艁膮cz臋 si臋 z Tob膮 w b贸lu :-P

Data: 2012-11-10 20:21:42
Autor: Chris94
Zasi阦 Play
Dnia Sat, 10 Nov 2012 15:09:42 +0100, Maciej Bebenek napisa(a):

S argumenty za, s te przeciw.

Ja dodam, co mnie wkurza.
Dosy cz阺to si zdarza, 縠 gdy dzwoni na jaki numer (nawet
stacjonarny!), to s硑sz komunikat "Abonent jest poza zasi阦iem lub ma
wy潮czony telefon" (lub co w tym stylu), chocia mam pewno舵, 縠 tak
nie jest! Kiedy zrobili秏y z 縪n eksperyment i b阣眂 obok siebie oraz dzwoni眂
do siebie na zmian, oboje s硑szeli秏y w swoich telefonach ten
komunikat!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2012-11-13 21:08:17
Autor: 1634Racine
Zasi臋g Play
Mikolaj Jopczynski in news:509e213d$1news.home.net.pl
[...]

a u mnie b.dziwna sprawa: srodek miasta duzego, mieszkanie, orange/tmobile dziala bez problemu,a karta play-a nie moze sie za艂apa膰, ci膮g艂e wyszukiwanie...

Data: 2012-11-13 22:16:57
Autor: Tomek
Zasi臋g Play

U偶ytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl> napisa艂:

a u mnie b.dziwna sprawa: srodek miasta duzego, mieszkanie, orange/tmobile dziala bez problemu,a karta play-a nie moze sie za艂apa膰, ci膮g艂e wyszukiwanie...

Nie ma w tym nic dziwnego, gdy masz ustawione "R臋czne wyszukiwanie sieci" i na sztywno ustawionego Playa. Ustaw automatyczne i po k艂opocie, albo r臋cznie przestaw na inn膮 dost臋pn膮 sie膰.

Data: 2012-11-14 16:10:13
Autor: 1634Racine
Zasi臋g Play
Tomek in news:k7udd5$qdb$1node2.news.atman.pl
[...]

chyba nie rozumiemy "sie",a myslalem, ze pisze jasno: oprocz play-a wszystkie sieci natychmiast ustawiaj膮 sie wg wlasciwej karty sim, play - nie. Oczywiscie,ze jest autom. wyszukiwanie sieci.

Data: 2012-11-14 22:53:34
Autor: Tomek
Zasi臋g Play

U偶ytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl> napisa艂:

chyba nie rozumiemy "sie",a myslalem, ze pisze jasno

i jasno odpisa艂em, wi臋c Ty nie zrozumia艂e艣

wszystkie sieci natychmiast ustawiaj膮 sie wg wlasciwej karty sim, play - nie.

Bo widocznie na tym terenie inne nadajniki maj膮 lepszy sygna艂 od playa i telefon nie zrywa po艂膮czenia z sieci膮 w orange/t-mobile, natomiast play nie 艂apie w og贸le, a telefon ma focha na wyszukiwanie

Oczywiscie,ze jest autom. wyszukiwanie sieci.

"albo r臋cznie  przestaw na inn膮 dost臋pn膮 sie膰"

Dalej nie rozumiesz?

Data: 2012-11-15 14:11:30
Autor: 1634Racine
Zasi臋g Play
Tomek in news:k813tq$coc$1node2.news.atman.pl
[.......]
Oczywiscie,ze jest autom. wyszukiwanie sieci.
"albo r臋cznie  przestaw na inn膮 dost臋pn膮 sie膰"
Dalej nie rozumiesz?

czyli jednak mnie nie rozumiesz :)

pisales:
Nie ma w tym nic dziwnego, gdy masz ustawione "R臋czne wyszukiwanie sieci" i na
sztywno ustawionego Playa.

odpisalem:
jest autom. wyszukiwanie sieci

pisales:
r臋cznie przestaw na inn膮 dost臋pn膮 sie膰.

a na ktora, skoro chce miec dzialajacy play, natomiast recznie moge przestawic na kazda ktora telefon widzi - a widzi tmobile, orange,plus i cos tam chyba jeszcze, ale playa nie widzi, nie listuje w spisie dostepnych okolicznie sieci. nie mozna przestawic na cos, czego nie ma.
comprende?

Data: 2012-11-15 23:35:17
Autor: Tomek
Zasi臋g Play

[...]

Nie wierzy艂em, 偶e trafi si臋 kto艣 bardziej oporny na wiedz臋 ni偶 iAzbest.
Dalej nie rozumiesz co oznacza "r臋cznie przestaw na inn膮 sie膰" ni偶 Play, skoro go nie wida膰, bo nie jeste艣 w zasi臋gu?
Czy przestawienie na Plusa czy Orange jest dla Ciebie za trudne do wykonania?
Chcesz mie膰 zasi臋g Playa nie b臋d膮c w zasi臋gu? Brawo. Nie mam wi臋cej pyta艅.

Data: 2012-11-16 00:44:48
Autor: 1634Racine
Zasi臋g Play
Tomek in news:k83qo1$uj8$1node2.news.atman.pl
[.........]
Czy przestawienie na Plusa czy Orange jest dla Ciebie za trudne do
wykonania? Chcesz mie膰 zasi臋g Playa nie b臋d膮c w zasi臋gu? Brawo. Nie mam
wi臋cej pyta艅.

wiesz, wolalbym nie klikac za czesto z karta playa w tel. na widoczne era/plus/orange i cos tam jeszcze, bo szkoda mi oczu na czytanie info: "niepowodzenie", natomiast wolalbym zobaczyc w listingu zasiegowych sieci telefonu -> play (tak, jak dzieje sie to z karta kazdej innej sieci )skoro w sasiednim mieszkaniu 2 metry ode mnie przez sciane chodzi jak taran internet mobilny play.

Data: 2012-11-16 08:06:35
Autor: JoteR
Zasi臋g Play
"1634Racine" napisa艂:

[...]

A po choler臋 chcesz klika膰 na Er臋 i "co艣 tam jeszcze", skoro Tomek wymieni艂 ci sieci, z kt贸rymi Play ma podpisan膮 umow臋 o roamingu krajowym, czyli Plus i Orange? Jako abonent Play jeste艣 w wyj膮tkowo korzystnej sytuacji - mo偶esz si臋 zalogowa膰 do 3 sieci. Je艣li tw贸j telefon przy braku zasi臋gu sieci macierzystej nie prze艂膮cza si臋 automagicznie na 偶adn膮 z pozosta艂ych, to pora pomy艣le膰 o zmianie. Na pocz膮tek trybu my艣lenia, potem opcji w telefonie, a w 艣wietle tego, co poni偶ej - by膰 mo偶e samego telefonu.

[...]

Korzystaj膮c z sieci macierzystej?

JoteR

Data: 2012-11-16 08:18:26
Autor: Andrzej Libiszewski
Zasi臋g Play
Dnia Fri, 16 Nov 2012 08:06:35 +0100, JoteR napisa艂(a):

2 metry ode mnie przez sciane chodzi jak taran internet mobilny play.

Korzystaj膮c z sieci macierzystej?

Play Online nie dzia艂a poza sieci膮 macierzyst膮 przecie偶 :)

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
A world is supported by four things ... the learning of the wise,

Data: 2012-11-16 08:37:55
Autor: JoteR
Zasi臋g Play
"Andrzej Libiszewski" napisa艂:

2 metry ode mnie przez sciane chodzi jak taran internet mobilny play.

Korzystaj膮c z sieci macierzystej?

Play Online nie dzia艂a poza sieci膮 macierzyst膮 przecie偶 :)

No to skoro 2 m obok nie ma problemu z zasi臋giem, to nale偶y zastanowi膰 si臋 nad zmian膮 telefonu. Lub mieszkania ;->
BTW: Nie wiem, czy autor pisz膮c "internet mobilny play" mia艂 na my艣li Play Online, ja przed chwil膮 prze艂膮czy艂em telefon na sztywno na sie膰 Plusa i te偶 "mobilny internet chodzi jak taran", a przynajmniej nie gorzej ni偶 Aero2 ;-)

JoteR

Data: 2012-11-16 09:13:53
Autor: Trybun
Zasi臋g Play
W dniu 2012-11-16 08:18, Andrzej Libiszewski pisze:

Play Online nie dzia艂a poza sieci膮 macierzyst膮 przecie偶 :)

Jeste艣 pewny?  W Play Fresh korzystam z Orange w transferze danych.

Data: 2012-11-16 09:23:21
Autor: Liwiusz
Zasi臋g Play
W dniu 2012-11-16 09:13, Trybun pisze:
W dniu 2012-11-16 08:18, Andrzej Libiszewski pisze:

Play Online nie dzia艂a poza sieci膮 macierzyst膮 przecie偶 :)

Jeste艣 pewny?  W Play Fresh korzystam z Orange w transferze danych.

Fresh to nie play online.

--
Liwiusz

Data: 2012-11-16 09:32:53
Autor: Trybun
Zasi臋g Play
W dniu 2012-11-16 09:23, Liwiusz pisze:
[...]

Przecie偶 wiem, chodzi艂o mi o sam transfer netu, 偶e jednak w tym celu Play korzysta z infrastruktury Orange.

Data: 2012-11-16 09:45:21
Autor: Liwiusz
Zasi臋g Play
W dniu 2012-11-16 09:32, Trybun pisze:
[...]

Play korzysta, ale us艂uga Play Online ju偶 nie, a to - z tego co widz臋 - wzbudzi艂o Twoje zdziwienie.

--
Liwiusz

Data: 2012-11-16 09:53:56
Autor: Trybun
Zasi臋g Play
W dniu 2012-11-16 09:45, Liwiusz pisze:

Przecie偶 wiem, chodzi艂o mi o sam transfer netu, 偶e jednak w tym celu
Play korzysta z infrastruktury Orange.

Play korzysta, ale us艂uga Play Online ju偶 nie, a to - z tego co widz臋 - wzbudzi艂o Twoje zdziwienie.

Tak, a zapyta艂em poniewa偶 jestem tym 偶ywo zainteresowany - planuj臋 podpisa膰 umow臋 na Play Online. A 偶e moja lokalizacja jest pozamiejska i zasi臋g "na kraw臋dzi" to mo偶liwo艣膰 roamingu by艂aby dodatkow膮 zach臋t膮 do podpisania takiej umowy.

Data: 2012-11-16 10:40:31
Autor: Andrzej Libiszewski
Zasi臋g Play
W dniu 2012-11-16 09:13, Trybun pisze:
W dniu 2012-11-16 08:18, Andrzej Libiszewski pisze:

Play Online nie dzia艂a poza sieci膮 macierzyst膮 przecie偶 :)

Jeste艣 pewny?  W Play Fresh korzystam z Orange w transferze danych.

Napisa艂em wyra藕nie: "Play Online". Fresh i pakiety w abonamentach telefonicznych dzia艂aj膮 r贸wnie偶 w roamingu.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

Data: 2012-11-10 12:58:11
Autor: Piotr M
Zasi阦 Play
W dniu 10.11.2012 o 10:14 work <gta100@wp.pl> pisze:

Witam

Mam zamiar (chyba, mo縠) zmieni operatora T mobile na Play i teraz  pytanie jak to jest w ko馽u jest z tym (niewielkim) zasi阦iem w Play o  kt髍ym b阞ni konkurencyjni operatorzy oraz cz甓 u縴tkownik體 Play.

Nie patrz na to. Play korzysta z nadajnik體 wszystkich op體 w Polsce..

Zaraz dostan po g硂wie za to "Nie patrz na to" ;p

--
Pozdrawiam, Piotr M

Zasi臋g Play