Zasiedzenie - pytanie

Data: 2012-03-01 10:59:42
Autor: Marek
Zasiedzenie - pytanie
Witam!
Moja mama od ponad 30 lat użytkuje nieruchomość która była własnością jej mamy (mojej babki). Bracia mamy nie żyją - prawo do dziedziczenia
mają ich dzieci. Poradzono mi złożyć w sądzie wniosek o zasiedzenie przez mamę współudziałów w spadku. Problem w tym, że moja mama jest
ciężko chora i najprawdopodobniej nie doczeka się zakończenia tej sprawy. Mam pytanie czy ja mogę teraz wnieść do sądu wniosek o stwierdzenie, że moja mama zasiedziała tą nieruchomość i nawet jeżeli nie uda się jej doczekać zakończenia sprawy to po jej śmierci sąd będzie mógł orzec zasiedzenie.

--
Marek

Data: 2012-03-01 12:48:28
Autor: mecenas
Zasiedzenie - pytanie

Użytkownik "Marek" <999@antyspam.pl> napisał w wiadomości news:jinhbh$iab$1mx1.internetia.pl...
[...]

Ty osobiście nie możesz bo nie masz intresu prawnego ale możesz działać jako pełnomonik swoje mamy w jej imieniu i na jej rzecz. Czyli jeżeli sąd stwierdzi zasiedzenie to na rzecz Twojej mamy nie na Ciebie.

Michał

Data: 2012-03-01 22:56:34
Autor: Marek
Zasiedzenie - pytanie
W dniu 2012-03-01 12:48, mecenas pisze:

Ty osobiście nie możesz bo nie masz intresu prawnego ale możesz działać
jako pełnomonik swoje mamy w jej imieniu i na jej rzecz. Czyli jeżeli
sÄ…d stwierdzi zasiedzenie to na rzecz Twojej mamy nie na Ciebie.

Michał

Takie sprawy z tego co wiem mogą trwać wiele miesięcy, czy istnieje takie pełnomocnictwo które pozwoliłoby kontynuować tę sprawę nawet po śmierci mamy (jest ciężko chora) zważywszy na to, że jestem jej spadkobiercą. Wiem, że najczęściej pełnomocnictwo wygasa po śmierci mocodawcy ale może istnieją wyjątki od tej zasady.

--
Marek

Data: 2012-03-01 18:11:18
Autor: witek
Zasiedzenie - pytanie
On 3/1/2012 3:56 PM, Marek wrote:
Wiem, że najczęściej pełnomocnictwo wygasa po śmierci mocodawcy ale może
istniejÄ… wyjÄ…tki od tej zasady.

jak sie w pełnomocnictwie napisze, ze nie wygasa to nie wygasa.

Data: 2012-03-02 02:55:28
Autor: goldi
Zasiedzenie - pytanie
On 2 Mar, 01:11, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
On 3/1/2012 3:56 PM, Marek wrote:

> Wiem, ¿e najczê¶ciej pe³nomocnictwo wygasa po ¶mierci mocodawcy ale mo¿e
> istniej± wyj±tki od tej zasady.

jak sie w pe³nomocnictwie napisze, ze nie wygasa to nie wygasa.

Pe³nomocnictwo niewygasaj±ce z powodu ¶mierci ma ten skutek, ¿e po
¶mierci mocodawcy pe³nomocnik siê staje pe³nomocnikiem spadkobierców.
Przede wszystkim, pytaj±cy nie napisa³, czy jest jedynym spadkobierc±
swojej mamy. Je¶li tak, to wskutek ¶mierci wyga¶nie nawet
pe³nomocnictwo niewygasaj±ce na wypadek ¶mierci gdy¿ nie mo¿na byæ
jednocze¶nie pe³nomocnikiem i mocodawc±.

Je¶li jest jedynym spadkobierc±, to mo¿e teraz z³o¿yæ wniosek jako
pe³nomocnik, a po ¶mierci mamy wst±piæ do postêpowania jako
wnioskodawca.

Data: 2012-03-03 12:23:07
Autor: Marek
Zasiedzenie - pytanie
W dniu 2012-03-02 11:55, goldi pisze:

[...]

Nie jestem jedynym spadkobiercom, mam brata, czy to co¶ zmienia?
Mo¿e mama powinna nam obu udzieliæ wspólne lub oddzielne pe³nomocnictwo?

--
Marek

Data: 2012-03-01 23:14:19
Autor: Animka
Zasiedzenie - pytanie
W dniu 2012-03-01 22:56, Marek pisze:
[...]

Napisz za mamusię pełnomocnictwo, mamusia chynba może podpisać?
Idź z jej dowodem do notariusza, albo zaproś notariusza do domu. Załatwiaj wszystko za życia mamusi.
Zapytaj się jeszcze jakiegoś prawnika na forum prawnym jak to załatwić.

--
animka

Zasiedzenie - pytanie