Zasieg myszy bezprzewodowej

Data: 2016-07-18 12:54:10
Autor: ąćęłńóśźż
Zasieg myszy bezprzewodowej
Mam mysz bezprzewodową (usb) HP x5000 i jej zasięg to może ze 3 metry. Ten typ i podobne tak ma? Potrzebne byłoby 6-7 metrów. A wg producenta zasięg x5000 to nawet 10 metrów:
www8.hp.com/emea_middle_east/en/products/oas/product-detail.html?oid=5164326
W miejscu operowania jest dużo sieci i urządzeń 2,4GHZ i to może zmniejszać zasięg myszy.
Teoretycznie mozna dać przedłużke (przewód) usb blizej miejsca operowania (sprzętem AV), ale to kolejna rzecz, co się będzie plątać. Tanio zainwestować w inną mysz, w którą? Może jakiś zestaw z klawiaturą na jednym wspólnym wtyku usb? Lub klawiatura z touchpadem (touchpad lub jakiś joystick w klawiaturze wolałbym od myszy, ale nie chcę już wydawać na nie_wiadomo_który_gadżet_co_nie_wiadomo_czy_przypasuje_i później_leży_w_szafie.
Mam już klawiaturę z touchpadem (od smart TV Samsunga), na bluetooth - może jakiś odbiornik usb bluetooth do tego, zamiast kolejnej klawiatury i myszy? Wtedy ten odbiornik usb wtykany w gniazdo usb w sprzęcie AV (opartym na linuksie) powinien mieć w sobie wgrane pliki/sterowniki do "samoinstalacji". Tylko czy i jak da się sparować klawiaturę od smart TV z tym odbiornikiem bluetooth usb?

Data: 2016-07-18 14:39:15
Autor: Poldek
W dniu 2016-07-18 o 12:54,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Zakłócenia w paśmie 2,4 GHz mają istotny wpływ. U mnie mysz Logitech z przekaźnikiem wetkniętym w tył komputera stojącego na podłodze obok biurka przerywała. Nakłada się tu na siebie mnóstwo sieci WiFi na 2,4 GHz. Przepiąłem przekaźnik do monitora i jest bez zastrzeżeń.
Taka sama mysz w innej lokalizacji, gdzie jest tylko jedna sieć WiFi i ogólnie mało zakłóceń, działa bez żadnego problemu na kilka metrów.

Data: 2016-07-18 18:47:19
Autor: ToMasz
Zasieg myszy bezprzewodowej
W dniu 18.07.2016 o 12:54,  ąćęłńóśźż pisze:
Potrzebne byłoby 6-7 metrów.
a może 3m przedłużacza usb i 3m bezprzewodowej łączności? A może 80cm przedłużacza usb zapewni lepsze umiejscownienie "anten" w nadajniku i myszy?

ToMasz

Zasieg myszy bezprzewodowej