Zasieg w W-wie.

Data: 2010-08-27 07:02:06
Autor: 666
Zasieg w W-wie.
Czy jest jaka¶ mapa pokazuj±ca szczegółowo zasięg sieci (różnych) w W-wie?
Np. mapa BTS-ów poszczególnych sieci?

Data: 2010-08-27 09:06:50
Autor: Paweł G±ska
Zasieg w W-wie.
Witam,

W odpowiedzi na maila od  666
z dnia: 2010-08-27 09:02:
Czy jest jaka¶ mapa pokazuj±ca szczegółowo zasięg sieci (różnych) w
W-wie? Np. mapa BTS-ów poszczególnych sieci?
jest mapa.btsearch.pl, ale to zasięgu nie pokazuje, tylko pozycję BTSa, bo chyba tylko teoretyczny by mogło, w mie¶cie jest tyle ograniczeń/odbić/etc., że trzeba by jak Google przejechać cał± Warszawę i zeskanować, na pewno nikt tego nie zrobił, bo i po co, jak gdzie¶ nie ma zasięgu, to klienci sami zadzwoni± i wtedy kombinuje OP co zrobić

Paweł

Data: 2010-08-27 22:28:39
Autor: Maciej Muran
Zasieg w W-wie.
Użytkownik "Paweł G±ska" <ch03@op.pl> napisał
i zeskanować, na pewno nikt tego nie zrobił, bo i po co, jak gdzie¶ nie ma zasięgu, to klienci sami zadzwoni± i wtedy kombinuje OP co zrobić

Z tymi kombinacjami to jest bardzo różnie.
W byłej pracuni (~2 lata temu) zwi±zali¶my się z operatorem, na troszkę ponad 100 kart SIM. Pech chciał, że nikt nie sprawdził jako¶ci sieci w (nowym) budynku i... Porażka. Okazało się w tzw. międzyczasie, że nasz operator szuka miejsca pod anteny, bo w niedalekim s±siedztwie budynek spod ich bts-a miał zostać zburzony czy cu¶. Padło więc na nasz dach, bo też i najlepszy w okolicy. A że u nas sygnał słaby, więc kabelkiem prosto z bts-a można by pu¶cić "zasięg" w dół. Widziałem już nawet szczegółowy projekt poprowadzenia repeater-ów wewn±trz budynku, szczegółowe wyliczenia zużycia energii, itp. - to zrobione zostało przez dział techniczny niemal natychmiast. Nic tylko robić aby ludziom żyło się lepiej...

Ale nie... Ale nie...
Budynek do rozbiórki stoi jak stał. Nowych anten na dachu nie ma. Ripiterów wewn±trz też nie ma. A przynajmniej jeszcze niedawno nie było.
Całe szczę¶cie, że abonament jako¶ tak po 2 zł od sztuki, to przynajmniej nie żal męczyć się z brakiem zasięgu ale czy o to chodzi? Można sobie co prawda radzić samemu za pomoc± wzmacniaków, itp. i... Tak to trzeba robić. Moje do¶wiadczenie jest takie: technicznie to nie ma rzeczy niemożliwych. Ale jak się "biznes" w to wmiesza, to wtedy mogiła. Ot, nieważne, że klient jęczy. Ważniejsze, żeby nie wydać "niepotrzebnie" ilu¶ tam tysięcy (na regenerację sygnału, bo BTS to wiadomo ile kosztuje).

W efekcie dochodzi do zmiany operatora, który w danym miejscu zasięg ma. Ale to u indywidualnych. Bo w firmie nie zawsze jest to takie proste, np. je¶li ma się u obecnego opa zarezerwowane np. 500 numerów (xxx xxx 000-499) po to, by końcówka numeru komórkowego pracownika była taka sama jak końcówka (czy wręcz po prostu nr wewnętrzny) nr stacjonarnego tegoż pracownika.

I długo by tak jeszcze można o tym gadać... :)

Maciek.

Data: 2010-08-28 10:58:05
Autor: Paweł G±ska
Zasieg w W-wie.
Witam,

W odpowiedzi na maila od Maciej Muran
z dnia: 2010-08-27 22:28:
[...]

jak napisałem OP kombinuje, co nie oznacza, że co¶ zrobi ;]

znam firmę, gdzie natychmiast pu¶cili repeater'y po budynku, a nawet kilka zamontowali w prywatnych miejscach, bo dostęp do pracowników (nawet w ich chałupach) _musiał_ być
fakt, że lista numerów "zarezerwowanych" była 4 cyfrowa i abo nie na poziomie 2PLN :]

Paweł

Data: 2010-08-28 10:45:57
Autor: Tomaszek
Zasieg w W-wie.
W dniu 2010-08-27 09:06, Paweł Gąska pisze:
jak gdzieĹ› nie
ma zasięgu, to klienci sami zadzwonią i wtedy kombinuje OP co zrobić

Coś Ci napiszę z życia: GÓWNO robi!!! To znaczy napisali pismo ( Plus ) że telefon GSM to telefon bezprzewodowy i mogę się z nim przemieszczać!!! To była odpowiedź na to, że w całej dzielnicy Warszawy ( konkretnie stary Ursus ) na niższych kondygnacjach rwane są rozmowy z powodu zbyt słabego zasięgu. Era może, Orange może, Play może, a Plus nie może...

Data: 2010-08-28 11:03:01
Autor: Paweł G±ska
Zasieg w W-wie.
Witam,

W odpowiedzi na maila od Tomaszek
z dnia: 2010-08-28 10:45:
W dniu 2010-08-27 09:06, Paweł G±ska pisze:
jak gdzie¶ nie
ma zasięgu, to klienci sami zadzwoni± i wtedy kombinuje OP co zrobić

Co¶ Ci napiszę z życia: GÓWNO robi!!! To znaczy napisali pismo ( Plus )
że telefon GSM to telefon bezprzewodowy i mogę się z nim
przemieszczać!!! To była odpowiedĽ na to, że w całej dzielnicy Warszawy
( konkretnie stary Ursus ) na niższych kondygnacjach rwane s± rozmowy z
powodu zbyt słabego zasięgu. Era może, Orange może, Play może, a Plus
nie może...
co chcesz? bardzo dobra biznesowo odpowiedĽ ;]

Paweł

Data: 2010-08-28 11:13:26
Autor: Tomaszek
Zasieg w W-wie.
W dniu 2010-08-28 11:03, Paweł Gąska pisze:
co chcesz? bardzo dobra biznesowo odpowiedĹş ;]

A żebyś Ty wiedział jak ja ich potraktowałem po takim piśmie;) Jak złożyłem rezygnację to rozmawiałem z paniami konsultantkami w miejscu, gdzie mapa zasięgu pokazuje, że mam zasięg wewnątrz budynku;)))) To była bardzo ciekawa rozmowa.
Póki płaciłem abonament, to byłem wstrętnym klientem, który trzeba świadczyć jakieś usługi, a ten jeszcze wybrzydza. Jak złożyłem rezygnację to te panie mnie wszystkie wręcz pokochały;)
--
| TOMASZEK nie lubi:
| lewej strony mocy^

Zasieg w W-wie.