Zasilacz

Data: 2009-05-18 17:49:42
Autor: Budzik
Zasilacz
Hej
Musze kupic zasilacz dla kumpla - ograniczenia kosztowe stad fortron.
O kompie kolegi wiem tylko tyle, ze oprócz tej standardowej szerokiej wtyczki, zasilacz do plyty podlaczony jest równiez taka mała, cztero-pinową wtyczka.
Dotychczas zasilacz był taki:
5 - 27A
12 - 15A ale zakładam ze mogł byc niedostosowany, skoro sie spalił.
Czy mam rozumiec, ze skoro jest ta dodatkowa wtyczka czteropinowa, to nowy zasilacz powinien byc nastawiony raczej na pobór pradu z 12V, np taki:
http://kokarda.pl/bluebow.host/allegro.pl/item635911993.html

czy moze to fałszywa przesłanka i lepiej kupic mniej wiecej taki jak był, czyli np. taki:
http://kokarda.pl/bluebow.host/allegro.pl/item630941723.html

Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.
Andrzej J. Turowicz

Data: 2009-05-18 20:14:41
Autor: qwerty
Zasilacz
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:18052009.0F370270@budzik61.poznan.pl...
12 - 15A ale zakładam ze mogł byc niedostosowany, skoro sie spalił.

Wiele powodów może być dlaczego spalił się.
Przepięcia w sieci, słabe materiały, złożony z odpadów z innych zasilaczy.
Jak poprzedni był codegen, megabajt i inne pochodne to się nie dziw.

Czy mam rozumiec, ze skoro jest ta dodatkowa wtyczka czteropinowa, to nowy
zasilacz powinien byc nastawiony raczej na pobór pradu z 12V, np taki:
http://kokarda.pl/bluebow.host/allegro.pl/item635911993.html

Do tego 4-pin są przejściówki z molexa - pytanie brzmi czy się opłaca dokupywać.

czy moze to fałszywa przesłanka i lepiej kupic mniej wiecej taki jak był,
czyli np. taki:
http://kokarda.pl/bluebow.host/allegro.pl/item630941723.html

Może powiedz jaki jest tamten komputer. Będzie łatwiej doradzić. Pamiętaj - na zasilaczu nie można oszczędzać. Nie raz widziałem sytuację, że komputer jest za 3000-3500zł, a zasilacz jest no-name. :|

Data: 2009-05-18 18:28:34
Autor: Budzik
Zasilacz
Osobnik posiadający mail qwerty01@poczta.fm napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

tego w ogole nie dochodze.
to był jakis feel czy inny tracert.

[...]

akurat te ktore wskazałem oba maja ta czteropinowa.
Bardziej pytałem o to, czy z faktu ze plyta wymaga podłaczenia tego czteropinu mozna wywnioskowac ze powinien byc zasilacz bardziej nastawiony na obciazenie 12V czy 5V.

[...]

no przeciez wlasnie tu jest pies pogrzebany - nie wiem.
Prawdopodobie to bedzie jakis PIV albo cos jeszcze nowszego.
Komputer miał około roku, wiec, jak sie tak zastanawiam, to bardziej prawdopodoby jest jakis C2D.

Pamiętaj - na zasilaczu nie można oszczędzać. Nie raz widziałem
sytuację, że komputer jest za 3000-3500zł, a zasilacz jest no-name. :|

:)
jasne. Ale IMO nie ma co przesadzac. Akurat fortrony maja dobra opinie.
"Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji
Tylko że politycy go osiągają tuż po wyborach"

Data: 2009-05-18 21:22:56
Autor: qwerty
Zasilacz
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:18052009.5CA708F5@budzik61.poznan.pl...
[...]

Na tym 4-pin masz 12V. Komputery od czasów p4 (chyba od northwood) wymagały dodatkowego zasilania z wspomnianego 4-pin, więc już parę dobrych lat. Nie pamiętam od kiedy w amd.
Zresztą schemat masz na stronie 19:
http://www.formfactors.org/developer%5Cspecs%5Catx2_1.pdf

[...]

O fortronach też nie mam złego słowa. Chodziło o wcześniej wspomniane megabajty, codegeny.

Data: 2009-05-18 20:54:34
Autor: Budzik
Zasilacz
[...]

dobra, odczepmy sie od tego 4-pina bo zamydla dyskusje.
Rozumiem, ze skoro komputer ma circa rok, to na 99% trzeba zalozyc, ze powinienem kupic zasilacz posiadajacy dwie linie 12V i dajacy "najwiecej amperów" wlasnie z linii 12V.
A zatem rowniez moge zalozyc, ze wczesniej dobrany zasilacz (nastawiony na 5V) był zwyczajnie zle dobrany do tegoz komputera.

Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?
Udawaj drukarke.

Data: 2009-05-18 23:12:01
Autor: tg
Zasilacz
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:18052009.62F9D61Bbudzik61.poznan.pl...
[...]

mogl byc jak najbardziej dobry i sie poprostu zepsuc - zdarza sie

jezeli nie ma tam pradozernej karty graficznej (czyt. z dodatkowa
wtyczka podlaczana z zasilacza) to *dowolny* *dobry* *nowy*
zasilacz 300W powinien ci wystarczyc (bo o ile to normalny pc
raczej nie ma szans na przekroczenie 100W max.)

dobry oznacza - fortron, chieftec, corsair, bequiet itp. itd.
(polecam przegladniecie listy firm np. na zenfist.pl - byle czym
nie handluja)

natomiast wynalazki w stylu megbajt, codegen i tym podobne
czesto nawet mimo ze maja napisane 450W nie maja odpowiednich
parametrow

Data: 2009-05-19 05:54:28
Autor: Budzik
Zasilacz
Osobnik posiadający mail aa@bb.cpl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

super - a w temacie pytania jakie zadałem???
Powtorze jeszcze raz - czy dobrze rozumiem ze kiedys kompy brały wiecej pradu z 5V, stad zasilacz o charakterystyce 5V - 27A, 12V - 15A był dobry do starszch PC, natomiast poniewaz ten komputer miał około roku, mozna przypuszczac ze powinien miec raczej mocniejsza linie 12V niz 5V.
Dobrze mysle?
To ze tamten zasilacz linie 12V miał byc moze wystarczajaca nie zmieniałoby faktu, ze lepszy byłby z mocniejsza linia 12V. Oczywiscie wszystko pod warunkiem ze dobrze rozumiem te "przemiane" z 5 na 12V.

[...]

ma dodatkowa wtyczke.

dobry oznacza - fortron, chieftec, corsair, bequiet itp. itd.
(polecam przegladniecie listy firm np. na zenfist.pl - byle czym
nie handluja)

juz pisałem ze kupie fortrona.
Pozostałych wymienionych przez ciebie nie biore pod uwage - tez o tym pisałem - zbyt wysoka cena.

natomiast wynalazki w stylu megbajt, codegen i tym podobne
czesto nawet mimo ze maja napisane 450W nie maja odpowiednich
parametrow
o tym tez pisałem - nie biore tych wynalazków pod uwage. --
"Stanęliśmy na skraju przepaści,
ale teraz zrobiliśmy krok naprzód!"

Data: 2009-05-19 20:55:47
Autor: tg
Zasilacz
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:19052009.4B1D1ECAbudzik61.poznan.pl...
[...]

procesory zasilane z linii 5v to zamierzchla przeszlosc (athlony xp i p3)

To ze tamten zasilacz linie 12V miał byc moze wystarczajaca nie zmieniałoby
faktu, ze lepszy byłby z mocniejsza linia 12V.

nie bylby znaczaco lepszy, co najwyzej oferowalby wieksze mozliwosci rozbudowy

Oczywiscie wszystko pod
warunkiem ze dobrze rozumiem te "przemiane" z 5 na 12V.

dobrze

[...]

grafika?

netowe kalkulatory mocy zasilacza to nie jest specjalnie wiarygodne
zrodlo, ale pozwala *oszacowac* moc zasilacza

E8200 na X38 i HD4850, hdd, dwie kostki ramu pare wentylatorow
to 15A z linii 12V i po 2A na 3.3V i 5V czyli *idealny* zasilacz
200W dal by rade

w praktyce zastosowanie dowolnego nowego PORZADNEGO zasilacza
300-400W wystarczy

Data: 2009-05-19 21:58:39
Autor: Grzegorz Prędki
Zasilacz

[...]

Tak. Dawniej najwazniejsza byla linia 5V, od paru lat ma ona duzo mniejsze znaczenie. W tej chwili patrz na charekterytyki linii 12V.

Data: 2009-05-19 21:01:41
Autor: Andrzej Libiszewski
Zasilacz
tg pisze:
[...]

Akurat ostatnio zmierzyłem sobie miernikiem poboru mocy ile ciągnie mój zestaw z Radeonem HD4850 - przy pełnym obciążeniu sięgnął może 260W :)

Data: 2009-05-19 20:24:30
Autor: Budzik
Zasilacz
Osobnik posiadający mail a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Akurat ostatnio zmierzyłem sobie miernikiem poboru mocy ile ciągnie
mój zestaw z Radeonem HD4850 - przy pełnym obciążeniu sięgnął może
260W :)

co prawda zwykłym miernikiem "allegrowym" ae mój sempron 3000  z 2gb ram, zintegrowana grafa, 3 x HDD, nagrywarka DVD i karta TV nie przekracza 90W. :)

"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
Blaise Pascal

Data: 2009-05-18 21:34:20
Autor: Marcin Kocur
Zasilacz
Takie cudo:
http://allegro.pl/item634541409_oryginalny_zasilacz_delta_atx_350_f_vat.html

ciągnie mi już 2 rok kompa z Athlonem XP 1700+. Podłączyłem go też
kiedyś do sprzętu z AM2 Athlon 4000+ i nie było żadnych problemów
(sprawdzałem miernikiem, ale to było kilkanaście minut zaledwie).
Naprawdę wygląda solidnie, waży te swoje 2kg i jest dosyć cichy.

Marcin Kocur

Data: 2009-05-18 20:44:12
Autor: Budzik
Zasilacz
Osobnik posiadający mail marcin2006@gmail.com.wytnij napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

mama delte u siebie - od 3 lat. Od roku chodzi bez przerwy - 0 problemów. Tak wiec znam, dzieki.

które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

Zasilacz