Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%

Data: 2011-03-04 15:53:05
Autor: pw
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Witam,
poszukuje zasilacza ATX 200W o sprawnosci wiekszej niz 80%

pzdr

Data: 2011-03-04 15:57:13
Autor: Hades
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Użytkownik "pw" Witam,
poszukuje zasilacza ATX 200W o sprawnosci wiekszej niz 80%
pzdr

Sa jakies wskazania na konkretny model czy tez trzeba sie domyslac
odnosnie wymagan jakie ma spelniac ow zasilacz? Jesli nie to moze
jakas podpowiedz jak sie sprawdza sprawnosc zasilacza.
AM

Data: 2011-03-04 16:52:25
Autor: pw
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
On 03/04/2011 03:57 PM, Hades wrote:
Użytkownik "pw" Witam,
[...]

zadnych wymagan, dowolny zasilacz ATX lub uATX mocy okolo 180-220W, i najwazniejsze zeby sprawnosc byla wieksza niz 80% (im wyzsza tym lepiej)

jak nie wiesz jak sie sprawdza sprawnosc to raczej tego nie zmierzysz, bo o ile latwo zmierzyc moc wejsciowa, to oprocz tego trzeba mierzyc na kazdej linii ATX

wiec najlatwiej wyczytac sprawnosc z danych producenta

Data: 2011-03-04 16:54:35
Autor: pw
On 03/04/2011 04:52 PM, pw wrote:
[...]

albo mozesz podac moc w stanie jalowym (bez obciazenia), tez to cos obrazuje

Data: 2011-03-04 17:03:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Hello pw,

Friday, March 4, 2011, 4:54:35 PM, you wrote:

[...]

Bzdura.

--
Best regards,

Data: 2011-03-04 20:31:34
Autor: qwerty
Użytkownik "pw"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ikr1vq$e3r$2@news.vectranet.pl...
albo mozesz podac moc w stanie jalowym (bez obciazenia), tez to cos obrazuje

Straty jałowe są całkowicie pomijane względem obciążenia.

Data: 2011-03-04 21:17:01
Autor: Desoft
[...]

To dlaczego teraz wprowadza się jakieś normy na zasilanie standby?
Zasilacz ATX ma opcję standby.
Nie jest to dokładnie to samo co praca bez obciążenia.
Sprawność przy małym - zerowym obciążeniem jest istotna w przypadku jeżeli obciążamy zasilacz w mniej niż 50% (im bardziej mniej, tym bardziej istotne)
Mam podobny przypadek i zastanawiam się nad wymianą zasilacza na zwykły liniowy. Pozbędę się wiatraczka i sprawność powinna być większa.

--
Desoft

Data: 2011-03-04 21:54:10
Autor: m4rkiz
Użytkownik "Desoft" <NICK@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ikrhme$f9a$1@news.onet.pl...
Zasilacz ATX ma opcję standby.

realizowana w inny sposob niz normalna praca

Nie jest to dokładnie to samo co praca bez obciążenia.
Sprawność przy małym - zerowym obciążeniem jest istotna

nie jest istotna bo doprowadza do zniszczenia zasilacza

w przypadku jeżeli obciążamy zasilacz w mniej niż 50% (im bardziej mniej, tym bardziej istotne)

procentowo moze i owszem, natomiast w realnych zastosowaniach faktyczne
straty sa groszowe (a i to tylko latem kiedy z ciepla pozytku nie ma)

mowa oczywiscie o przecietnym desktopie

Data: 2011-03-05 08:55:44
Autor: Desoft
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Zasilacz ATX ma opcję standby.

realizowana w inny sposob niz normalna praca

I tu Cię mam. :-).
Dlatego właśnie standby realizowane jest na osobnym układzie - jest to z reguły osobny zasilacz, bo sprawność zasilacza głównego przy takim obciążeniu jest kosmicznie nie ekonomiczna.

Nie jest to dokładnie to samo co praca bez obciążenia.
Sprawność przy małym - zerowym obciążeniem jest istotna

nie jest istotna bo doprowadza do zniszczenia zasilacza

Nie każdego. I pojęcie małe obciążenie jest względne.
W moim przypadku pomierzone prądy na wyjściu zasilacza
na 5V - 4A na 12V - 0,3A reszta niemierzalne. Daje to moc 25W i obciążenie zasilacza w granicach 15%. Więc jaką ma sprawność ten przypadek?

procentowo moze i owszem, natomiast w realnych zastosowaniach faktyczne
straty sa groszowe (a i to tylko latem kiedy z ciepla pozytku nie ma)

Realnie zostało to włączone w 2000 roku, pracuje do dzisiaj, uzbierało się trochę tych groszy.

mowa oczywiscie o przecietnym desktopie

Raczej nie. Mam przeciętny komputer który pobiera dużo więcej mocy i się tym nie przejmuję. Używam to zużywa. Ale tamtem chodzi 24godz/dobę.

--
Desoft

Data: 2011-03-05 11:50:48
Autor: pw
On 03/05/2011 08:55 AM, Desoft wrote:
[...]

wlasnie, taki zasilacz to marzenie, ale zeby nie tylko dzialal w trybie standby, ale rowniez w trybie normalnej pracy do 50W

znasz jakies modele, ktore tak funkcjonuja?

Data: 2011-03-05 12:22:56
Autor: Desoft
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
wlasnie, taki zasilacz to marzenie, ale zeby nie tylko dzialal w trybie standby, ale rowniez w trybie normalnej pracy do 50W

znasz jakies modele, ktore tak funkcjonuja?

Mozna szukać wśród zasilaczy modularnych i bezwentylatorowych. Sprawność na poziomie 90% moc około 200W. Cena na poziomie 500zł.
Ideał to nie jest, bo nie znalazłem realnych danych technicznych, charakterystyk itp.
pewnie producent ma coś do ukrycia.

--
Desoft

Data: 2011-03-04 17:12:12
Autor: Hades
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Użytkownik "pw"
[...]

To moze byc aktualne:
http://allegro.pl/fortron-fsp250-60gta-i1474057003.html
a to jest:
http://allegro.pl/cichutki-fortron-fsp235-60gt-fander-roxo-wawa-i1487595282.html
AM

Data: 2011-03-04 17:38:49
Autor: pw
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
On 03/04/2011 05:12 PM, Hades wrote:
Użytkownik "pw"
[...]

watpie zeby mialy sprawnosc powyzej 80%, jasli mnie pamiec nie myli to maja gdzies okolo 60%

Data: 2011-03-04 18:04:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Hello pw,

Friday, March 4, 2011, 5:38:49 PM, you wrote:

[...]

[...]

Nawet tak nie żartuj.

--
Best regards,

Data: 2011-03-08 19:16:05
Autor: Michal Lukasik
Dnia 4.3.2011, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

[...]

Akurat w.w. na pewno nie są 80+.
http://www.fsp-group.com/english/1_product/2_detail.asp?mainid=139&fid=140&proid=541
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2011-03-04 16:52:36
Autor: WiesłaW
Dnia 04-03-2011 o 15:53 pw napisał na pl.misc.elektronika,pl.comp.pecet:

poszukuje zasilacza ATX 200W o sprawnosci wiekszej niz 80%

Życzę szczęścia w poszukiwaniach. Jak znajdziesz choć jeden
to daj znać.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-03-04 17:05:07
Autor: Hades
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Użytkownik "WiesłaW" poszukuje zasilacza ATX 200W o sprawnosci wiekszej niz 80%

Życzę szczęścia w poszukiwaniach. Jak znajdziesz choć jeden
to daj znać.
WiesłaW

 ===================================

Ty tak powaznie? Mam conajmniej 2 sztuki tak wiec nie jes to
jeszcze taki zielony kruk.
AM

Data: 2011-03-04 17:09:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Hello Hades,

Friday, March 4, 2011, 5:05:07 PM, you wrote:

Użytkownik "WiesłaW" poszukuje zasilacza ATX 200W o sprawnosci wiekszej niz 80%
Życzę szczęścia w poszukiwaniach. Jak znajdziesz choć jeden
to daj znać.

Ty tak powaznie?

A Ty tak poważnie nie potrafisz cytować jak człowiek?

Mam conajmniej

"co najmniej"

2 sztuki

Pochwal się nazwą producenta.

tak wiec nie jes to jeszcze taki zielony kruk.

Zielony?

Ale do meritum - zasilacz o sprawności 80% nie jest BIAŁYM krukiem.
Zasilacz o sprawności znacząco wyższej od 80% już takim jest.

--
Best regards,

Data: 2011-03-04 17:16:34
Autor: Hades
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"
[...]

Jak sobie ustawisz czytnik zeby wklejal > > > > > > > > >
to bedzie zdecydowanie lepiej.

Mam conajmniej

"co najmniej"

Tak, conajmniej. Jak zrobie remanent to znajde moze kolejne.

2 sztuki

Pochwal się nazwą producenta.

A czym sie u chwalic? Ot po prostu solidny Enlight i Fortron.

tak wiec nie jes to jeszcze taki zielony kruk.

Zielony?

Tak.

Ale do meritum - zasilacz o sprawności 80% nie jest BIAŁYM krukiem.
Zasilacz o sprawności znacząco wyższej od 80% już takim jest.
Best regards,
RoMan

Juz napisalem ze nie mam pojecia ile i jaki zasialcz ma sprawnosci.
la mnie zasilacz albo dziala albo nie.
AM

Data: 2011-03-05 07:58:59
Autor: Artur M. Piwko
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
In the darkest hour on Fri, 4 Mar 2011 17:16:34 +0100,
Hades <waruga@vp.pl> screamed:
A Ty tak poważnie nie potrafisz cytować jak człowiek?

Jak sobie ustawisz czytnik zeby wklejal > > > > > > > > >
to bedzie zdecydowanie lepiej.

Jak sobie *ustawię* czytnik...

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
[ 07:58:30 user up 12732 days, 19:53,  1 user, load average: 0.30, 0.01, 0.04 ]

  I went to a meeting for premature ejaculators. I left early.  -- Jack Benny

Data: 2011-03-04 17:55:02
Autor: WiesłaW
Dnia 04-03-2011 o 17:05 Hades napisał na pl.misc.elektronika,pl.comp.pecet:

Ty tak powaznie? Mam conajmniej 2 sztuki tak wiec nie jes to
jeszcze taki zielony kruk.

Całkowicie poważnie. Koniecznie podaj model, bo jest to bardzo
interesujące. Mam również nadzieję, że widzisz różnicę między
takim standardem jaki podałeś, czyli ATX a mATX, SFX, FLEX,
TFX i innymi?

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-03-04 18:00:07
Autor: Hades
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Użytkownik "WiesłaW" Ty tak powaznie? Mam conajmniej 2 sztuki tak wiec nie jes to
[...]

Nie bardzo wiem co masz zamiar udawadniac. Pytanie bylo o
zasilacz ATX a nie o zaden z tych typow jakie podales. Chcesz
tu pokazac ze masz tajemna wiedze na temat komputerow czy co?
AM

Data: 2011-03-04 18:26:34
Autor: WiesłaW
Dnia 04-03-2011 o 18:00 Hades napisał na pl.misc.elektronika,pl.comp.pecet:

[...]

Zaraz, zaraz. Co ja tutaj udowadniam? Poprosiłem o podanie
modeli tych dwu sztuk zasilaczy ATX 200W o sprawności >80%.
Po prostu nie znam takich, a to nie znaczy, że nie istnieją.
Chciałbym więc poznać. Czy to jakaś tajemna wiedza?

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-03-04 17:02:16
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, March 4, 2011, 3:53:05 PM, you wrote:

poszukuje zasilacza ATX 200W o sprawnosci wiekszej niz 80%

Ale po co?

--
Best regards,

Data: 2011-03-04 17:06:40
Autor: Hades
[...]

Coz za dziwne pytanie? Potrzebny mu i szuka.
AM

Data: 2011-03-04 17:10:29
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, March 4, 2011, 5:06:40 PM, you wrote:

poszukuje zasilacza ATX 200W o sprawnosci wiekszej niz 80%
Ale po co?
Coz za dziwne pytanie? Potrzebny mu i szuka.

Chcę poznać motywację - nie wolno mi zapytać nawet? Chodzi mi o sens
takiego żądania.

--
Best regards,

Data: 2011-03-04 17:17:35
Autor: Hades
[...]

Taki zasilacz bedzie bardzo tani. Moze byc?
AM

Data: 2011-03-04 18:00:29
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, March 4, 2011, 5:17:35 PM, you wrote:

[...]

Powiedziałbym, że raczej bardzo drogi.

--
Best regards,

Data: 2011-03-04 17:45:22
Autor: pw
On 03/04/2011 05:02 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello pw,

Friday, March 4, 2011, 3:53:05 PM, you wrote:

poszukuje zasilacza ATX 200W o sprawnosci wiekszej niz 80%

Ale po co?

nie dawno wyszly plyty ATX z podstawka AM3 (chipset 770g i 880g) ktore zuzywaja w granicach 10W w idle, dodajac do tego zasilacz 300W o niskiej sprawnosci w idle wychodzi powyzej 30W, uwazam ze zastosowanie zasilacza 200W i dodatkowo o wysokiej sprawnosci mogloby znaczoca obnizyc pobierana moc

Data: 2011-03-04 18:06:28
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, March 4, 2011, 5:45:22 PM, you wrote:

[...]

Bez sensu. Daj zasilacz adekwatny do potrzebnej mocy. Poza tym - nie mam
pojęcia, jak trzebaby spieprzyć konstrukcję zasilacza, żeby sprawność aż
tak spadła.

--
Best regards,

Data: 2011-03-12 12:01:04
Autor: BartekK
[...]

No to właśnie on chce dać, a przynajmniej bliżej tej adekwatnej mocy niż typowo wkładane 350W, coś się tak przyczepił? Może wyprodukuj zasilacz sensowny (współczesny, a nie jakiś z czasów pierwszych płyt ATX, z przetwornicą na 1 tranzystorze) ATX o mocy 100W i sensownej sprawności, bo ja jakoś nie widzę w ofertach (a chętnie bym kupił)

Data: 2011-03-04 19:35:26
Autor: Feromon

Użytkownik "pw" <pewohen@gmail.com> napisał w wiadomości news:ikr4v1$7l6$1news.vectranet.pl...
[...]

co wygooglałem:
"certyfikat 80 PLUS GOLD  potwierdza sprawność 88% pod obciążeniem w jednej czwartej, 92% przy obciążeniu w połowie oraz 88% przy maksymalnym obciążeniu."

Wynika z tego, że zasilacz powinien być obciążony połową mocy.
Ale płyta AM3 może pobiera 10W, a reszta bebeszków? Gdzie procesor, gdzie grafa, dyski, wentylatory...
W sumie będzie pewnie ze 150W. A może ten komputer głównie będzie robił NIC?

Pozdrawiam
Feromon

Data: 2011-03-05 07:23:15
Autor: pw
On 03/04/2011 07:35 PM, Feromon wrote:

[...]

nowsze procesory AMD zuzywaja kilka watow w idle, wiatraki gdy procesor nie jest obciazony, rowniez znajduja sie w stanie spoczynku, grafika jest zintegrowana w chipie 770g lub 880g, dysk ssd nie zuzywa prawie wogole pradu

Data: 2011-03-05 09:39:46
Autor: janusz_kk1
Dnia 04-03-2011 o 19:35:26 Feromon <feromon@wp.pl> napisał(a):

UĹźytkownik "pw" <pewohen@gmail.com> napisał w wiadomości  news:ikr4v1$7l6$1news.vectranet.pl...
[...]

Procesor max 15-20W
gdzie grafa,
W procku

  dyski,
Powiedzmy 5W

wentylatory...
5W

W sumie będzie pewnie ze 150W.
Razem 50W, czyli optymalnie potrzebuje on zasilacz 100W.

--
Pozdr
JanuszK

Data: 2011-03-05 11:53:39
Autor: pw
On 03/05/2011 09:39 AM, janusz_kk1 wrote:
Razem 50W, czyli optymalnie potrzebuje on zasilacz 100W.

nie prawda, obecne systemy zuzywaja o wiele mniej w idle, tutaj mozna sobie dokladnie poczytac

http://www.silentpcreview.com/

Data: 2011-03-05 12:03:58
Autor: pw
On 03/05/2011 11:53 AM, pw wrote:
[...]

np tutaj

http://www.silentpcreview.com/article1019-page5.html

System Idle 31W ale to jest z zasilaczem 400W

http://www.silentpcreview.com/article1019-page4.html

AC Input 32.0 W
DC Output 21.2 W
Efficiency 66.3%

czyli system pobiera jedynie 21W w idle, ale to jest intel, chipsety amd zuzywaja jeszcze mniej

Data: 2011-03-05 22:11:13
Autor: janusz_kk1
Dnia 05-03-2011 o 12:03:58 pw <pewohen@gmail.com> napisał(a):

On 03/05/2011 11:53 AM, pw wrote:
[...]

Ale ciebie interesuje max pobór i taki ci wyliczyłem z głowy,
co ci z idle jak będzie potrzebna moc i zasilacz cie wyśle na drzewo,
skończy ci sie resetem systemu. Nie licz że znajdziesz zasilacz 50W.

--
Pozdr
JanuszK

Data: 2011-03-05 18:00:29
Autor: Remek
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

> poszukuje zasilacza ATX 200W o sprawnosci wiekszej niz 80%

Ale po co?

Aby mniej płacić za prąd? Jeśli takie zasilacze wystepowały by w jakiejś
firmie w większej ilości to miało by to znaczenia. Inna sprawa to cena
takiego zasilacza o sprawności np. 90%. Nie jest wielką sztuką uzyskanie
takiej sprawności, ale nie w tanim, małym i lekkim (typowym) ATX. Zasilacze
o wysokiej sprawności były już dawno choćby w telewizorach. Jednak w trafo
jest objętościowo i wagowo co najmniej 4 razy większe. A choćby stopień mocy
H. Przy 120 W radiator hota jest zimny. Sprawność w okolicach 100%. Można,
ale to kosztuje.

Remek

Data: 2011-03-05 20:39:33
Autor: qwerty
Użytkownik "Remek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iktq8a$nph$1@inews.gazeta.pl...
Aby mniej płacić za prąd? Jeśli takie zasilacze wystepowały by w jakiejś
firmie w większej ilości to miało by to znaczenia. Inna sprawa to cena
takiego zasilacza o sprawności np. 90%.
Dokładnie. Jeżeli np. zasilacz o sprawności 75% kosztuje 100zł, a 80+ gold to 400zł (ceny z głowy) to, aby zaczęło się opłacać to w ciągu 3 lat różnica w cenie energii powoduje opłacalność droższego zasilacza.

Data: 2011-03-06 19:13:17
Autor: m4rkiz

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iku3h8$q0$1@inews.gazeta.pl...
[...]

dla 15W przez 8h dziennie codziennie w trzy lata masz jakies 60pln
wyjda tak samo jezeli bedzie miedzy nimi 75W roznicy (kWh przyjeta jako 0.5 pln)

dla ulatwienia - core i3, 4gb ram, dysk, nagrywarka, zintegrowana graficzna
idle ~60W pod pelnym obciazeniem (hdd, cpu, gpu) ~120W
zasilacz za niewiele ponad stowe, sprawnosc podawana przez producenta do 80%
czyli niska

nawet gdybym mogl z tego urwac 20W to i tak predzej zmienie komputer niz
zwroci mi sie doplata wieksza niz 100 pln - nie jest uzywany codziennie i
na pewno nie dziala 8h non stop...

Data: 2011-03-06 23:36:23
Autor: AlexY
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Użytkownik m4rkiz napisał:
[...]
[...]

Po takich wyliczeniach kupiłem za grosze laptopa z procem 1,6GHz jako serwer do domu, pobór idle 18W, przy typowym obciążeniu 31W, max 50W przy włączonej matrycy, no i wbudowany UPS.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Data: 2011-03-07 10:27:46
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Dnia 2011-03-06, o godz. 23:36:23
AlexY <alexy@irc.-cut_this-.pl-alias-removed> napisał(a):

Po takich wyliczeniach kupiłem za grosze laptopa z procem 1,6GHz jako serwer do domu, pobór idle 18W, przy typowym obciążeniu 31W, max 50W przy włączonej matrycy, no i wbudowany UPS.

Ja po takich wyliczeniach złożyłem sobie serwer na płycie mITX kŧóry w
maksymalnym stresie zżera 26W a normalnie bierze ~14W :-) Zastąpił
klasyczne PC. Cicho i mało prądu żre. Problem był właśnie z odpowiednim
zasilaczem i obudową. Skończyło się na obudowie i zasilaczu z Compaq: http://en.wikipedia.org/wiki/IPAQ_(desktop_computer) z wyjętym
wiatrakiem. Pracuje stabilnie od kilku lat.

ZdrĂłwko

Data: 2011-03-04 17:12:14
Autor: alex
W dniu 2011-03-04 15:53, pw pisze:
Witam,
poszukuje zasilacza ATX 200W o sprawnosci wiekszej niz 80%

pzdr

200 nie ma szans ale 250 juĹź na kopy:

http://www.seasonic.com/pdf/datasheet/NEW/Bulk/PC/ATX/SS-XXXBT%20Active%20PFC.pdf

Data: 2011-03-04 17:36:48
Autor: pw
On 03/04/2011 05:12 PM, alex wrote:
[...]

panowie, chodzilo mi o modele dostepne do kupienia, zbieram od dluzszego czasu modele zasilaczy ATX o najnizszych mocach i najwyzszej sprawnosci

DELTA  DPS-235W ATX12V 235 90.81% <-- -- -- -- HIT !!!
DELTA  DPS-255EB A ATX12V 255 90.41% <-- -- -- -- HIT
DELTA  DPS-300W ATX12V 300 90.74%

in win IP-S250DQ3-2 ATX12V 250 85.23%
in win IP-S250EQ3-2 ATX12V 250 85.93%

BQT L7-300W ATX12V 300 85.01%
BQT SFX-300W SFX 300 84.52%

FSP200-50GSV (85) SFX 200 85.92%
FSP250-60EP ATX12V 250 82.86%
FSP250-60GHN ATX12V 250 83.90%
FSP250-60PFK ATX12V 250 90.79% <-- -- -- -- HIT
FSP300-60GHS SFX12V 300 83.50%

niestety zaden z modeli o mocy 200-250 nie jest dostepny do kupienia

Data: 2011-03-04 17:49:28
Autor: Hades
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Użytkownik "pw"
[ciach]

niestety zaden z modeli o mocy 200-250 nie jest dostepny do kupienia

To nie mozna bylo po prostu napisac:
Czy ktos wie czy mozna gdzies kupic jakis zasilacz z tej
listy:
DELTA  DPS-235W ATX12V 235
DELTA  DPS-255EB A ATX12V 255
DELTA  DPS-300W ATX12V 300
in win IP-S250DQ3-2 ATX12V 250
itd.?

Nie  bylo by tej niepotrzebnej dyskusji.
AM

Data: 2011-03-04 17:54:01
Autor: pw
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
On 03/04/2011 05:49 PM, Hades wrote:
Użytkownik "pw"
[ciach]

[...]

pierwsza sprawa ze z tej listy sa "nie do kupienia"
druga sprawa liczylem ze ktos zna inny model dostepny do kupienia

Data: 2011-03-04 18:07:15
Autor: Hades
[...]

W zyciu nauczylem sie ze jesli bedziemy starali wyslawiac sie zrozumiale
to zdecydowanie szybciej uda nam sie z innymi porozumiec. Tak wiec
zamiast pisac:
"Poszukuje zasilacza ATX"
a potem na odpowiedz "Mam na sprzedaz Chiefteca 420 watt"
odpisywac:
"Ja szukam zasilacza najwyzej 200 watt"
powinienes napisac:
"Poszukuje ktoregos zasialcza z listy:
DELTA DPS-235W ATX12V 235
DELTA DPS-255EB A ATX12V 255
itd. lub innego o sprawnosci minimum 80%"
i byla by jasnosc.
AM

Data: 2011-03-04 18:17:18
Autor: alex
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%

niestety zaden z modeli o mocy 200-250 nie jest dostepny do kupienia

poszukaj:
FSP 250-60HEN

to zasilacz dla della, sprawność 80+

Data: 2011-03-04 19:24:11
Autor: Feromon

Użytkownik "alex" <onet@wp.pl> napisał w wiadomości news:ikr6r8$lsl$1inews.gazeta.pl...

niestety zaden z modeli o mocy 200-250 nie jest dostepny do kupienia

poszukaj:
FSP 250-60HEN

to zasilacz dla della, sprawność 80+

Cytat z Wikipedii:
"Sprawność zasilaczy zależy od obciążenia zasilacza, osiągając najmniejszą sprawność dla małego i bardzo dużego obciążenia i waha się w tej chwili pomiędzy 40%, a 85%.[2]. W celu poprawy sprawności zasilaczy komputerowych wprowadzono serię certyfikatów 80 PLUS, które gwarantują sprawność zasilacza przekraczającą 80%[3]."

Więc należałoby znać pożądane obciążenie i z charakterystyki sprawności w funkcji obciążenia dla konkretnego zasilacza
wybrać jego moc znamionową. Być może przy pożądanym obciążeniu 150W bardziej sprawny okaże się zasilacz
300W niĹź 200W. Generalnie pytaj o zasilacze z certyfikatrm 80+

Pozdrawiam
Feromon

Data: 2011-03-05 20:13:48
Autor: Mario
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
W dniu 2011-03-04 15:53, pw pisze:
Witam,
poszukuje zasilacza ATX 200W o sprawnosci wiekszej niz 80%

pzdr

Może podejdź inaczej do tematu. Jeśli najważniejsza jest oszczędność energii to kup sobie jakąś płytę 3,5'' z Atomem zasilaną z jednego napięcia 12V. Bez problemu znajdziesz zasilacz przemysłowy na 12V o sprawności 89%. Wyniesie cię to jakieś 1,2 kpln za płytę plus 300 pln za zasilacz. Plus VAT.

MD

Data: 2011-03-09 11:44:54
Autor: hasz
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%