Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%

Data: 2011-03-04 17:02:16
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Hello pw,

Friday, March 4, 2011, 3:53:05 PM, you wrote:

poszukuje zasilacza ATX 200W o sprawnosci wiekszej niz 80%

Ale po co?

--
Best regards,

Data: 2011-03-04 17:06:40
Autor: Hades
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"
Hello pw,

poszukuje zasilacza ATX 200W o sprawnosci wiekszej niz 80%

Ale po co?
RoMan

Coz za dziwne pytanie? Potrzebny mu i szuka.
AM

Data: 2011-03-04 17:10:29
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Hello Hades,

Friday, March 4, 2011, 5:06:40 PM, you wrote:

poszukuje zasilacza ATX 200W o sprawnosci wiekszej niz 80%
Ale po co?
Coz za dziwne pytanie? Potrzebny mu i szuka.

Chcę poznać motywację - nie wolno mi zapytać nawet? Chodzi mi o sens
takiego żądania.

--
Best regards,

Data: 2011-03-04 17:17:35
Autor: Hades
[...]

Taki zasilacz bedzie bardzo tani. Moze byc?
AM

Data: 2011-03-04 18:00:29
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, March 4, 2011, 5:17:35 PM, you wrote:

[...]

Powiedziałbym, że raczej bardzo drogi.

--
Best regards,

Data: 2011-03-04 17:45:22
Autor: pw
On 03/04/2011 05:02 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello pw,

Friday, March 4, 2011, 3:53:05 PM, you wrote:

poszukuje zasilacza ATX 200W o sprawnosci wiekszej niz 80%

Ale po co?

nie dawno wyszly plyty ATX z podstawka AM3 (chipset 770g i 880g) ktore zuzywaja w granicach 10W w idle, dodajac do tego zasilacz 300W o niskiej sprawnosci w idle wychodzi powyzej 30W, uwazam ze zastosowanie zasilacza 200W i dodatkowo o wysokiej sprawnosci mogloby znaczoca obnizyc pobierana moc

Data: 2011-03-04 18:06:28
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, March 4, 2011, 5:45:22 PM, you wrote:

[...]

Bez sensu. Daj zasilacz adekwatny do potrzebnej mocy. Poza tym - nie mam
pojęcia, jak trzebaby spieprzyć konstrukcję zasilacza, żeby sprawność aż
tak spadła.

--
Best regards,

Data: 2011-03-12 12:01:04
Autor: BartekK
[...]

No to właśnie on chce dać, a przynajmniej bliżej tej adekwatnej mocy niż typowo wkładane 350W, coś się tak przyczepił? Może wyprodukuj zasilacz sensowny (współczesny, a nie jakiś z czasów pierwszych płyt ATX, z przetwornicą na 1 tranzystorze) ATX o mocy 100W i sensownej sprawności, bo ja jakoś nie widzę w ofertach (a chętnie bym kupił)

Data: 2011-03-04 19:35:26
Autor: Feromon

Użytkownik "pw" <pewohen@gmail.com> napisał w wiadomości news:ikr4v1$7l6$1news.vectranet.pl...
[...]

co wygooglałem:
"certyfikat 80 PLUS GOLD  potwierdza sprawność 88% pod obciążeniem w jednej czwartej, 92% przy obciążeniu w połowie oraz 88% przy maksymalnym obciążeniu."

Wynika z tego, że zasilacz powinien być obciążony połową mocy.
Ale płyta AM3 może pobiera 10W, a reszta bebeszków? Gdzie procesor, gdzie grafa, dyski, wentylatory...
W sumie będzie pewnie ze 150W. A może ten komputer głównie będzie robił NIC?

Pozdrawiam
Feromon

Data: 2011-03-05 07:23:15
Autor: pw
On 03/04/2011 07:35 PM, Feromon wrote:

[...]

nowsze procesory AMD zuzywaja kilka watow w idle, wiatraki gdy procesor nie jest obciazony, rowniez znajduja sie w stanie spoczynku, grafika jest zintegrowana w chipie 770g lub 880g, dysk ssd nie zuzywa prawie wogole pradu

Data: 2011-03-05 09:39:46
Autor: janusz_kk1
Dnia 04-03-2011 o 19:35:26 Feromon <feromon@wp.pl> napisał(a):

UĹźytkownik "pw" <pewohen@gmail.com> napisał w wiadomości  news:ikr4v1$7l6$1news.vectranet.pl...
[...]

Procesor max 15-20W
gdzie grafa,
W procku

  dyski,
Powiedzmy 5W

wentylatory...
5W

W sumie będzie pewnie ze 150W.
Razem 50W, czyli optymalnie potrzebuje on zasilacz 100W.

--
Pozdr
JanuszK

Data: 2011-03-05 11:53:39
Autor: pw
On 03/05/2011 09:39 AM, janusz_kk1 wrote:
Razem 50W, czyli optymalnie potrzebuje on zasilacz 100W.

nie prawda, obecne systemy zuzywaja o wiele mniej w idle, tutaj mozna sobie dokladnie poczytac

http://www.silentpcreview.com/

Data: 2011-03-05 12:03:58
Autor: pw
On 03/05/2011 11:53 AM, pw wrote:
[...]

np tutaj

http://www.silentpcreview.com/article1019-page5.html

System Idle 31W ale to jest z zasilaczem 400W

http://www.silentpcreview.com/article1019-page4.html

AC Input 32.0 W
DC Output 21.2 W
Efficiency 66.3%

czyli system pobiera jedynie 21W w idle, ale to jest intel, chipsety amd zuzywaja jeszcze mniej

Data: 2011-03-05 22:11:13
Autor: janusz_kk1
Dnia 05-03-2011 o 12:03:58 pw <pewohen@gmail.com> napisał(a):

On 03/05/2011 11:53 AM, pw wrote:
[...]

Ale ciebie interesuje max pobór i taki ci wyliczyłem z głowy,
co ci z idle jak będzie potrzebna moc i zasilacz cie wyśle na drzewo,
skończy ci sie resetem systemu. Nie licz że znajdziesz zasilacz 50W.

--
Pozdr
JanuszK

Data: 2011-03-05 18:00:29
Autor: Remek
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

> poszukuje zasilacza ATX 200W o sprawnosci wiekszej niz 80%

Ale po co?

Aby mniej płacić za prąd? Jeśli takie zasilacze wystepowały by w jakiejś
firmie w większej ilości to miało by to znaczenia. Inna sprawa to cena
takiego zasilacza o sprawności np. 90%. Nie jest wielką sztuką uzyskanie
takiej sprawności, ale nie w tanim, małym i lekkim (typowym) ATX. Zasilacze
o wysokiej sprawności były już dawno choćby w telewizorach. Jednak w trafo
jest objętościowo i wagowo co najmniej 4 razy większe. A choćby stopień mocy
H. Przy 120 W radiator hota jest zimny. Sprawność w okolicach 100%. Można,
ale to kosztuje.

Remek

Data: 2011-03-05 20:39:33
Autor: qwerty
Użytkownik "Remek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iktq8a$nph$1@inews.gazeta.pl...
Aby mniej płacić za prąd? Jeśli takie zasilacze wystepowały by w jakiejś
firmie w większej ilości to miało by to znaczenia. Inna sprawa to cena
takiego zasilacza o sprawności np. 90%.
Dokładnie. Jeżeli np. zasilacz o sprawności 75% kosztuje 100zł, a 80+ gold to 400zł (ceny z głowy) to, aby zaczęło się opłacać to w ciągu 3 lat różnica w cenie energii powoduje opłacalność droższego zasilacza.

Data: 2011-03-06 19:13:17
Autor: m4rkiz

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iku3h8$q0$1@inews.gazeta.pl...
[...]

dla 15W przez 8h dziennie codziennie w trzy lata masz jakies 60pln
wyjda tak samo jezeli bedzie miedzy nimi 75W roznicy (kWh przyjeta jako 0.5 pln)

dla ulatwienia - core i3, 4gb ram, dysk, nagrywarka, zintegrowana graficzna
idle ~60W pod pelnym obciazeniem (hdd, cpu, gpu) ~120W
zasilacz za niewiele ponad stowe, sprawnosc podawana przez producenta do 80%
czyli niska

nawet gdybym mogl z tego urwac 20W to i tak predzej zmienie komputer niz
zwroci mi sie doplata wieksza niz 100 pln - nie jest uzywany codziennie i
na pewno nie dziala 8h non stop...

Data: 2011-03-06 23:36:23
Autor: AlexY
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Użytkownik m4rkiz napisał:
[...]
[...]

Po takich wyliczeniach kupiłem za grosze laptopa z procem 1,6GHz jako serwer do domu, pobór idle 18W, przy typowym obciążeniu 31W, max 50W przy włączonej matrycy, no i wbudowany UPS.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Data: 2011-03-07 10:27:46
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Dnia 2011-03-06, o godz. 23:36:23
AlexY <alexy@irc.-cut_this-.pl-alias-removed> napisał(a):

Po takich wyliczeniach kupiłem za grosze laptopa z procem 1,6GHz jako serwer do domu, pobór idle 18W, przy typowym obciążeniu 31W, max 50W przy włączonej matrycy, no i wbudowany UPS.

Ja po takich wyliczeniach złożyłem sobie serwer na płycie mITX kŧóry w
maksymalnym stresie zżera 26W a normalnie bierze ~14W :-) Zastąpił
klasyczne PC. Cicho i mało prądu żre. Problem był właśnie z odpowiednim
zasilaczem i obudową. Skończyło się na obudowie i zasilaczu z Compaq: http://en.wikipedia.org/wiki/IPAQ_(desktop_computer) z wyjętym
wiatrakiem. Pracuje stabilnie od kilku lat.

ZdrĂłwko

Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%